-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Коробка розподільча, вимикачі, розетки, корпус монтажний, щиток розподільчий, вимикач - роз’єднувач
Торги не відбулися
287 960.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 879.60 UAH
мін. крок: 1% або 2 879.60 UAH
Період оскарження:
12.03.2025 12:43 - 21.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції
Номер:
3a0d7081f7a14896b35b9a705f69a177
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-12-006370-a.c2
Назва:
СКАРГА на рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернігів (код ЄДРПОУ: 08351733) (далі – Замовник) від 13 березня 2025 року оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Коробка розподільча, вимикачі, розетки, корпус монтажний, щиток розподільчий, вимикач - роз’єднувач» за ДК 021:2015: 31210000-1 - Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл.
Фактичні обставини
ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 25 березня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» (Скаржник) 190`746.00
Гривня з ПДВ 190`746.00
Гривня з ПДВ
ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" 231`305.60
Гривня з ПДВ
231`305.60
Гривня з ПДВ
04.04.25 р Скаржник подав скаргу до АМКУ (Вих.№ 2 від 04 квітня 2025 р.) на незаконне рішення Замовника про визнання переможцем ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ».
16.04.2025 Комісія АМКУ України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, у своєму рішенні №6016-р/пк-пз від 16.04.2025, задовольнила нашу скаргу та ВСТАНОВИЛА:
«Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в 6 інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Переможця мала бути відхилена на підставі вимог пункту 44 Особливостей. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Замовник на виконання рішення АМКУ 22.04.2025 15:40 скасовує рішення про визнання переможцем ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ».
Але в супереч рішенню АМКУ №6016-р/пк-пз від 16.04.2025 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, 22 квітня 2024 року Замовник надав учаснику ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до 23 квітня 2025 року 16:03 із наступним повідомленням: «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: 1) Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Згідно Додатку 2 до тендерної документації вимагається Скан – копія сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар. 2) Перелік виявлених невідповідностей: У складі Пропозиції Переможця наведені вище документи відсутні. 3) Перелік інформації та/або документів, що повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Для усунення невідповідностей Учаснику необхідно надати Скан – копію сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар». При цьому до документів в частині технічного завдання не передбачено надання права для усунення невідповідностей в порядку пункту 43 Особливостей, про що детально далі, а тому такі дії Замовника є незаконними.
Далі 24 квітня 2025 року Замовник ухвалив рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ», що було зафіксовано в протоколі (Протокол №168 Уповноваженої особи квартирно-експлуатаційного відділу м. Чернігів) (далі – Протокол).
Скаржник, ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерної пропозиції учасника, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація КЕВ Чернігів.zip 28.04.2025 01:47
- Скарга АМКУ КЕВ визначення переможця.pdf 28.04.2025 01:47
- Скарга АМКУ КЕВ визначення переможця бп.docx 28.04.2025 01:47
- Протокол переможець від 24.04.25р.pdf 28.04.2025 01:47
- sign.p7s 28.04.2025 01:49
- Рішення від 29.04.2025 №6726.pdf 29.04.2025 17:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.05.2025 №7247.pdf 07.05.2025 12:36
- Рішення від 06.05.2025 №7247.pdf 09.05.2025 17:37
- Пояснення АМКУ.PDF 30.04.2025 11:00
- Пояснення АМКУ 30.04.2025 11:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.04.2025 02:05
Дата розгляду скарги:
06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.04.2025 17:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.05.2025 17:37
Дата виконання рішення Замовником:
12.05.2025 12:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою відмінено рішення про визначення ФОП Мовчан Микола Михайлович переможцем.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f3246fa148fb41a79f10d501a431cc57
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо визначення переможцем
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
24 квітня 2025р Замовник оголошує переможцем процедури закупівлі ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" (протокол №168 від 24 квітня 2025р). та зазначає що тендерна пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі та потребам Замовника.
Скаржник із такими протоколом не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відповідно Додатку 1 до тендерної документації та Технічному завданню закупівлі згідно Додатку 2 до тендерної документації встановлено:
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме:
- Скан-копія сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого Товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований Товар (предмет закупівлі).
ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» не надав жодного документа на підтвердження вимог Додатку 2 тендерної документації на запропонований Товар, який зазначено в Цінової пропозиції учасника 03-20/21 від 23.03.25р
За наявної невідповідності запропонованого товару технічним вимогам згідно Додатку 2 Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ».
Згідно підпункту 2, пункту 44 Особливостей, - замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, - під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції і забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином відсутність «інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції» унеможливлює надання вимоги замовником про усунення невідповідностей.
За таких обставин рішення Замовника про надання 24 годин для усунення невідповідностей в частині інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, та подальше визначення переможцем ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» є незаконним та підлягає скасуванню.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник незаконно надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства) учаснику ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ»:
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Замовник в тендерній документації чітко вказав вимогу:
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме:
- Скан-копія сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого Товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований Товар (предмет закупівлі).
ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» не надав жодного документа на підтвердження вимог Додатку 2 тендерної документації на запропонований Товар, який зазначено в Цінової пропозиції учасника 03-20/21 від 23.03.25р
Надання документів, що вимагалось тендерної документацією після подання тендерної пропозиції призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, що відповідно суперечить пункту 43 Особливостей.
Проте 22 квітня 2024 року Замовник надав учаснику ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до 23 квітня 2025 року 16:03 із наступним повідомленням: «Для усунення невідповідностей Учаснику необхідно надати Скан – копію сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар». І на підставі цього учасником було надані документи: Скан – копію сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар
Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця процедури закупівлі:
Рішення Замовника, що визначило переможцем тендеру ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ», є незаконним і дискримінаційним. Воно суперечить законодавству України про публічні закупівлі, зокрема принципам рівного ставлення та недискримінації, які мають застосовуватись до всіх учасників процедури закупівлі.
Таким чином, є підстави для скасування цього рішення.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Визначивши за наявних невідповідностей – переможцем тендерну пропозицію, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Скаржник із такими протоколом не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відповідно Додатку 1 до тендерної документації та Технічному завданню закупівлі згідно Додатку 2 до тендерної документації встановлено:
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме:
- Скан-копія сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого Товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований Товар (предмет закупівлі).
ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» не надав жодного документа на підтвердження вимог Додатку 2 тендерної документації на запропонований Товар, який зазначено в Цінової пропозиції учасника 03-20/21 від 23.03.25р
За наявної невідповідності запропонованого товару технічним вимогам згідно Додатку 2 Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ».
Згідно підпункту 2, пункту 44 Особливостей, - замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, - під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції і забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином відсутність «інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції» унеможливлює надання вимоги замовником про усунення невідповідностей.
За таких обставин рішення Замовника про надання 24 годин для усунення невідповідностей в частині інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, та подальше визначення переможцем ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» є незаконним та підлягає скасуванню.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник незаконно надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства) учаснику ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ»:
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Замовник в тендерній документації чітко вказав вимогу:
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме:
- Скан-копія сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого Товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований Товар (предмет закупівлі).
ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» не надав жодного документа на підтвердження вимог Додатку 2 тендерної документації на запропонований Товар, який зазначено в Цінової пропозиції учасника 03-20/21 від 23.03.25р
Надання документів, що вимагалось тендерної документацією після подання тендерної пропозиції призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, що відповідно суперечить пункту 43 Особливостей.
Проте 22 квітня 2024 року Замовник надав учаснику ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до 23 квітня 2025 року 16:03 із наступним повідомленням: «Для усунення невідповідностей Учаснику необхідно надати Скан – копію сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар». І на підставі цього учасником було надані документи: Скан – копію сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар
Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця процедури закупівлі:
Рішення Замовника, що визначило переможцем тендеру ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ», є незаконним і дискримінаційним. Воно суперечить законодавству України про публічні закупівлі, зокрема принципам рівного ставлення та недискримінації, які мають застосовуватись до всіх учасників процедури закупівлі.
Таким чином, є підстави для скасування цього рішення.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Визначивши за наявних невідповідностей – переможцем тендерну пропозицію, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
×
-
Назва доказу:
Протокол про визначення переможця, який оскаржується
-
Повʼязаний документ:
Протокол переможець від 24.04.25р.pdf
-
-
Назва доказу:
скарга в електронному форматі
-
Повʼязаний документ:
Скарга АМКУ КЕВ визначення переможця бп.docx
-
-
Назва доказу:
Скарга АМКУ КЕВ визначення переможця
-
Повʼязаний документ:
Скарга АМКУ КЕВ визначення переможця.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 168 від 24.04.2025 року про визначення переможцем тендерної пропозиції ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - належним чином не надано інформацію та документи на підтвердження технічного завдання закупівлі в складі пропозиції даного учасника. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 168 від 24.04.2025 року про визначення переможцем тендерної пропозиції ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» через відсутність законних підстав. 4. Зобов’язати Замовника відхилити пропозиції ФОП «МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ» на підставі пункту 44 Особливостей.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА На рішення Замовника про визнання переможцем процедури закупівлі ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ"
Номер:
99e592cb6606487fba85bf4a0ab700ff
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-12-006370-a.b1
Назва:
СКАРГА На рішення Замовника про визнання переможцем процедури закупівлі ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ"
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернігів (код ЄДРПОУ: 08351733) (далі – Замовник) від 13 березня 2025 року оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ««Коробка розподільча, вимикачі, розетки, корпус монтажний, щиток розподільчий, вимикач - роз’єднувач» за ДК 021:2015: 31210000-1 - Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл.
Фактичні обставини
ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 25 березня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» (Скаржник) 190`746.00
Гривня з ПДВ 190`746.00
Гривня з ПДВ
ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" 231`305.60
Гривня з ПДВ
231`305.60
Гривня з ПДВ
Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «190`746.00 грн з ПДВ» під час аукціону для товару за ДК 021:2015: 31210000-1 - Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл..
01 квітня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 145/1 від 31.03.25р) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення тим, що Скаржник не надав належні документи на підтвердження відсутності підстав, визначених п.47 Особливостей.
03 квітня 2025р Замовник оголошує переможцем процедури закупівлі ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" (протокол №149 від 03 квітня 2025р). та зазначає що тендерна пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі та потребам Замовника. Проте Замовник не врахував невідповідність тендерної пропозиції учасника вимог Додатку 1 до тендерної документації та Технічному завданню закупівлі згідно Додатку 2 до тендерної документації. А саме.
Перелік документів, які надає Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції:
- Скан-копія сертифікату якості, та/або паспорту якості, та/або іншого документу, що підтверджує якість запропонованого Товару, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований Товар (предмет закупівлі).
ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" не надав жодного документа на підтвердження вимог Додатку 2 тендерної документації на запропонований Товар, який зазначено в Цінової пропозиції учасника 03-20/21 від 23.03 .25р
Скаржник, ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерної пропозиції учасника, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ КЕВ м.Чернігів.pdf 04.04.2025 16:43
- Додаток 2 - Технічні вимоги зі змінами 2.docx 04.04.2025 16:43
- Додаток 1 - Перелік документів та_або інформації_ які подаються Учасником.docx 04.04.2025 16:43
- Протокол переможець.pdf 04.04.2025 16:43
- Скарга АМКУ КЕВ м.Чернігів бп.docx 04.04.2025 16:43
- Тендерна документація КЕВ Чернігів.zip 04.04.2025 16:43
- sign.p7s 04.04.2025 16:44
- рішення від 08.04.2025 №5505.pdf 08.04.2025 16:51
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.04.2025 №6016.pdf 17.04.2025 12:49
- рішення від 16.04.2025 №6016.pdf 21.04.2025 17:47
- пояснення на звернення АМКУ.docx 09.04.2025 10:27
- Пояснення на запит АМКУ.pdf 09.04.2025 10:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.04.2025 17:50
Дата розгляду скарги:
16.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.04.2025 17:47
Дата виконання рішення Замовником:
22.04.2025 15:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою відмінено рішення про визначення ФОП Мовчан Микола Михайлович переможцем.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
488677de7d2244309ed2ef853edd62d8
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА На рішення Замовника про визнання переможцем процедури закупівлі ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо визнання переможцем ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ":
Протокол №149 від 03 квітня 2025р року про визнання переможцем процедури закупівлі
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження , що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника (визначення переможця процедури закупівлі всупереч наявних недолікам пропозиції).
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Учасника якого визначено переможцем, визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Керуючись абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" а не визначати його переможцем.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможцем ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ".
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Протокол №149 від 03 квітня 2025р року про визнання переможцем процедури закупівлі
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження , що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника (визначення переможця процедури закупівлі всупереч наявних недолікам пропозиції).
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Учасника якого визначено переможцем, визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Керуючись абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" а не визначати його переможцем.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможцем ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ".
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Технічні вимоги зі змінами 2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Технічні вимоги зі змінами 2.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Перелік документів та_або інформації_ які подаються Учасником
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Перелік документів та_або інформації_ які подаються Учасником.docx
-
-
Назва доказу:
Текст Скарги
-
Повʼязаний документ:
Скарга АМКУ КЕВ м.Чернігів бп.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище, ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу №149 від 03 квітня 2025р року про визнання переможцем процедури закупівлі ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав – Учасником не надано документів де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований Товар (предмет закупівлі). 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу №149 від 03 квітня 2025р року про визнання переможцем процедури закупівлі ФОП "МОВЧАН МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" через відсутність законних підстав.