-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ц_25П-108_50110000-9-Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів FORD).
Строк (термін) надання послуг відносно 1-єї одиниці ТЗ - не більше 15-ти календарних днів з дня підписання сторонами дефектного акту*, але не пізніше 31.12.2025р.** *Даний строк надання послуг буде зазначатись в договорі про закупівлю. **Зазначена дата надання послуг є орієнтовною, визначена розрахунковим методом та несе інформативний характер та не має жодних юридичних наслідків. Дана дата може не зазначатися в договорі про закупівлю.
Завершена
1 791 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 36 000.00 UAH
мін. крок: 2% або 36 000.00 UAH
Період оскарження:
11.03.2025 23:50 - 16.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тенедрної документації
Номер:
b83c68f9d86942fa888b28449ffdabaa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-11-014481-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тенедрної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ФОРД.pdf 15.03.2025 16:12
- UPGGK 22P-P-138_Dogovir PTO Ford 42_22-23 vid 08.02.2023.pdf 15.03.2025 16:12
- Скарга ФОРД.doc 15.03.2025 16:12
- Договір доступу AutoData.pdf 15.03.2025 16:12
- Акт надання послуг AutoData.pdf 15.03.2025 16:12
- sign.p7s 15.03.2025 16:13
- рішення від 18.03.2025 № 4145.pdf 18.03.2025 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.03.2025 №4646.pdf 26.03.2025 13:53
- рішення від 25.03.2025 №4646.pdf 27.03.2025 17:56
- Пояснення по суті скарги.docx 24.03.2025 16:23
- Пояснення по суті скарги Ford.pdf 24.03.2025 17:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2025 16:16
Дата розгляду скарги:
25.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.03.2025 15:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.03.2025 17:56
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3ef1f6be67ae4109b6fe1f2b5df93925
Заголовок пункту скарги:
Щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У додатку 1 до тендерної документації, розділі 1.2. Інші вимоги до учасників закупівель пункті 2 «Документи що підтверджують відповідність учасника вимогам п. 2 розділу ІХ «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів»» передбачено до надання
«
2.1.Надати документи, що підтверджують відповідність учасника вимогам п. 2 розділу ІХ «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615, а саме:
…
- на підтвердження виконання вимоги «мати необхідне інформаційне забезпечення від виробника базового шасі , зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)» надається скан-копія документу, який підтверджує факт отримання Учасником вищезгаданого інформаційного забезпечення та документації (щодо ТЗ вказаного в технічному завданні) від Виробника КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб'єкта господарювання* у вигляді відповідного акту приймання-передачі або аналогічного за змістом документу та/або інформаційного листа від Виробника КТЗ (або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб’єкта господарювання*) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
* Інший суб’єкт господарювання – будь-яка юридична або фізична особа, якій на законних підставах належить право власності, право користування чи на іншому речовому праві інформаційне забезпечення та документація Виробника КТЗ, що надає такій особі право розпоряджатися та/або користуватись інформаційним забезпеченням та документацією Виробника КТЗ.
»
Скаржник вважає зазначену вимогу такою що неможливо виконати нікому окрім заздалегідь маючих відповідні документи лише через Виробника КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера.
Для розуміння ситуації прошу прийняти до уваги наступне:
Зазначена вимога встановлена для того, щоб послуги з ремонту та ТО автомобільного транспорту Замовника могли виконувати лише афільовані з виробником або офіційними дистриб'юторами Сервісні центри. Предметом закупівлі є звичайний поточний ремонт та ТО автотранспорту, без жодних збережень гарантійних зобов'язань виробника, оскільки всі гарантійні терміни на машини вже давно скінчилися. А Це означає що відсутня потреба такого обмеження для незалежних сервісних центрів як Скаржник, що не мають такого зв'язку із Виробником або його офіційними дилерами на території України.
І саме тут починається головна проблема викладеної вимоги – вона викладена доволі нечітко, оскільки не перелічено ЯКА САМЕ експлуатаційна, ремонтна, технологічна документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)». Замовник доволі абстрактно вимагає без можливості перевірки що саме в наявності є а чого немає. Так для прикладу в ситуації з виробником FORD, існує можливість виконати цю вимогу без залучення офіційних представників виробника в Україні проте яку блокує Замовник своїми діями вже більше половини року(це буде викладено і пояснено далі). Так наприклад міжнародний сервіс з надання доступу до величезної бази данних необхідної документації від компанії Програмного забезпечення Audanet від компанії Audatex Gmbh. Зазначене програмне забезпечення надає доступ до бази даних інформаційного забезпечення та документації Autodata - необхідний інструмент автосервісу, ремонту та діагностики автомобілів, що забезпечує доступ до даних понад 34 000 моделей від 142 автовиробників, що дозволяє виконувати роботи по сервісу, ремонту та діагностиці і заощаджувати свій час. З початку 2017 Autodata стала частиною Solera Group. (Autodata Limited належить Solera Group)
Solera Inc - американська компанія, що базується в Техасі, яка надає програмне забезпечення та послуги з управління ризиками та захисту активів автомобільній промисловості та ринку страхування майна. Solera також надає послуги з управління цифровою ідентифікацією, а також реандеррайтинг та аналітику даних для автомобільної, майнової та страхової галузей. Солера активна в 88 країнах на шести континентах.
Autodata Limited - британська транснаціональна компанія, яка спеціалізується на автомобільних даних та програмному забезпеченні. Autodata надає автомобільну технічну інформацію для професійного обслуговування, обслуговування та ремонту автомобілів, легких комерційних автомобілів та мотоциклів.
Як можна бачити ця міжнародна компанія має всі необхідні зв'язки із великою кількістю виробників автотранспорту і в тому числі FORD. Зазначений спосіб підтвердження мав би підходити до шляху передбаченого умовою «від іншого суб’єкта господарювання*) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
* Інший суб’єкт господарювання – будь-яка юридична або фізична особа, якій на законних підставах належить право власності, право користування чи на іншому речовому праві інформаційне забезпечення та документація Виробника КТЗ, що надає такій особі право розпоряджатися та/або користуватись інформаційним забезпеченням та документацією Виробника КТЗ.»
Проте коли Скаржник намагається виконати вимогу у такий спосіб вже більше ніж як у 5 закупівлях, Замовник просто звертається із абстрактним листом до якогось офіційного дилера на території України (потенційний учасник і прямий конкурент Скаржника) щодо того, чи отримував Скаржник від цього представника документи виробника, і чи підходить сервіс Autodata для цих функцій.
І ось тут такий представник каже що Скаржник не отримував жодної офіційної документації і такої відповіді Замовнику достатньо для того щоб заявити що Скаржником надана недостовірна інформація. Яким чином взагалі український ритейлер, дилер чи представник має відношення до діяльності міжнародної компанії Solera inc та їх правовідносин з представниками більшості виробників КТЗ по всьому світі не зрозуміло.
Як саме взагалі без чіткого переліку документації яка на думку Замовника потрібна в даному випадку можна проводити відповідну оцінку наданої інформації.
Саме така невизначеність та дії Замовника раз за разом стають на шляху здоровій конкуренції на ринку з ремонту та ТО негарантійних транспортних засобів.
На підставі зазначеного просимо зобов'язати Замовника викласти визначену вимогу у інший спосіб яким би насамперед було передбачено що саме Замовнику з документації необхідно, задля можливості отримання підтверджуючих документів від Інших організацій переліку такої документації у такий спосіб, аби замовник просто не стверджував що чогось немає, а чого саме, ніхто не знає, лише на підставі відповіді імпортерів, які зацікавлені у такому проведенні закупівель оскільки саме для їх вигоди зазначена вимога і прописана. Також взагалі існує багато виробників КТЗ що надають всю необхідну для ремонту і ТО документацію у відкритий або у платний спосіб через відповідні портали, но через цю пряму невизначеність і відсутність конкретного вичерпного переліку неможливо також замовнику довести що все що йому потрібно учасник має просто зареєструвавшись на офіційному сервісному порталі виробника і за невелику оплату помісячну або порічну вся документація отримана Скаржником та іншими учасниками ринку і всі в рівних умовах.
«
2.1.Надати документи, що підтверджують відповідність учасника вимогам п. 2 розділу ІХ «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615, а саме:
…
- на підтвердження виконання вимоги «мати необхідне інформаційне забезпечення від виробника базового шасі , зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)» надається скан-копія документу, який підтверджує факт отримання Учасником вищезгаданого інформаційного забезпечення та документації (щодо ТЗ вказаного в технічному завданні) від Виробника КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб'єкта господарювання* у вигляді відповідного акту приймання-передачі або аналогічного за змістом документу та/або інформаційного листа від Виробника КТЗ (або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб’єкта господарювання*) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
* Інший суб’єкт господарювання – будь-яка юридична або фізична особа, якій на законних підставах належить право власності, право користування чи на іншому речовому праві інформаційне забезпечення та документація Виробника КТЗ, що надає такій особі право розпоряджатися та/або користуватись інформаційним забезпеченням та документацією Виробника КТЗ.
»
Скаржник вважає зазначену вимогу такою що неможливо виконати нікому окрім заздалегідь маючих відповідні документи лише через Виробника КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера.
Для розуміння ситуації прошу прийняти до уваги наступне:
Зазначена вимога встановлена для того, щоб послуги з ремонту та ТО автомобільного транспорту Замовника могли виконувати лише афільовані з виробником або офіційними дистриб'юторами Сервісні центри. Предметом закупівлі є звичайний поточний ремонт та ТО автотранспорту, без жодних збережень гарантійних зобов'язань виробника, оскільки всі гарантійні терміни на машини вже давно скінчилися. А Це означає що відсутня потреба такого обмеження для незалежних сервісних центрів як Скаржник, що не мають такого зв'язку із Виробником або його офіційними дилерами на території України.
І саме тут починається головна проблема викладеної вимоги – вона викладена доволі нечітко, оскільки не перелічено ЯКА САМЕ експлуатаційна, ремонтна, технологічна документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)». Замовник доволі абстрактно вимагає без можливості перевірки що саме в наявності є а чого немає. Так для прикладу в ситуації з виробником FORD, існує можливість виконати цю вимогу без залучення офіційних представників виробника в Україні проте яку блокує Замовник своїми діями вже більше половини року(це буде викладено і пояснено далі). Так наприклад міжнародний сервіс з надання доступу до величезної бази данних необхідної документації від компанії Програмного забезпечення Audanet від компанії Audatex Gmbh. Зазначене програмне забезпечення надає доступ до бази даних інформаційного забезпечення та документації Autodata - необхідний інструмент автосервісу, ремонту та діагностики автомобілів, що забезпечує доступ до даних понад 34 000 моделей від 142 автовиробників, що дозволяє виконувати роботи по сервісу, ремонту та діагностиці і заощаджувати свій час. З початку 2017 Autodata стала частиною Solera Group. (Autodata Limited належить Solera Group)
Solera Inc - американська компанія, що базується в Техасі, яка надає програмне забезпечення та послуги з управління ризиками та захисту активів автомобільній промисловості та ринку страхування майна. Solera також надає послуги з управління цифровою ідентифікацією, а також реандеррайтинг та аналітику даних для автомобільної, майнової та страхової галузей. Солера активна в 88 країнах на шести континентах.
Autodata Limited - британська транснаціональна компанія, яка спеціалізується на автомобільних даних та програмному забезпеченні. Autodata надає автомобільну технічну інформацію для професійного обслуговування, обслуговування та ремонту автомобілів, легких комерційних автомобілів та мотоциклів.
Як можна бачити ця міжнародна компанія має всі необхідні зв'язки із великою кількістю виробників автотранспорту і в тому числі FORD. Зазначений спосіб підтвердження мав би підходити до шляху передбаченого умовою «від іншого суб’єкта господарювання*) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
* Інший суб’єкт господарювання – будь-яка юридична або фізична особа, якій на законних підставах належить право власності, право користування чи на іншому речовому праві інформаційне забезпечення та документація Виробника КТЗ, що надає такій особі право розпоряджатися та/або користуватись інформаційним забезпеченням та документацією Виробника КТЗ.»
Проте коли Скаржник намагається виконати вимогу у такий спосіб вже більше ніж як у 5 закупівлях, Замовник просто звертається із абстрактним листом до якогось офіційного дилера на території України (потенційний учасник і прямий конкурент Скаржника) щодо того, чи отримував Скаржник від цього представника документи виробника, і чи підходить сервіс Autodata для цих функцій.
І ось тут такий представник каже що Скаржник не отримував жодної офіційної документації і такої відповіді Замовнику достатньо для того щоб заявити що Скаржником надана недостовірна інформація. Яким чином взагалі український ритейлер, дилер чи представник має відношення до діяльності міжнародної компанії Solera inc та їх правовідносин з представниками більшості виробників КТЗ по всьому світі не зрозуміло.
Як саме взагалі без чіткого переліку документації яка на думку Замовника потрібна в даному випадку можна проводити відповідну оцінку наданої інформації.
Саме така невизначеність та дії Замовника раз за разом стають на шляху здоровій конкуренції на ринку з ремонту та ТО негарантійних транспортних засобів.
На підставі зазначеного просимо зобов'язати Замовника викласти визначену вимогу у інший спосіб яким би насамперед було передбачено що саме Замовнику з документації необхідно, задля можливості отримання підтверджуючих документів від Інших організацій переліку такої документації у такий спосіб, аби замовник просто не стверджував що чогось немає, а чого саме, ніхто не знає, лише на підставі відповіді імпортерів, які зацікавлені у такому проведенні закупівель оскільки саме для їх вигоди зазначена вимога і прописана. Також взагалі існує багато виробників КТЗ що надають всю необхідну для ремонту і ТО документацію у відкритий або у платний спосіб через відповідні портали, но через цю пряму невизначеність і відсутність конкретного вичерпного переліку неможливо також замовнику довести що все що йому потрібно учасник має просто зареєструвавшись на офіційному сервісному порталі виробника і за невелику оплату помісячну або порічну вся документація отримана Скаржником та іншими учасниками ринку і всі в рівних умовах.
×
-
Назва доказу:
Договір обслуговування ФОРД
-
Повʼязаний документ:
UPGGK 22P-P-138_Dogovir PTO Ford 42_22-23 vid 08.02.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Акт надання послуг AutoData
-
Повʼязаний документ:
Акт надання послуг AutoData.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір доступу AutoData
-
Повʼязаний документ:
Договір доступу AutoData.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга Форд
-
Повʼязаний документ:
Скарга ФОРД.doc
-
-
Назва доказу:
Скарга Форд
-
Повʼязаний документ:
Скарга ФОРД.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства