-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління небезпечними медичними категорії «В» та «С» та іншими небезпечними відходами)
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином завірений. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Якщо учасник торгів є нерезидентом України, він може подавати свою тендерну пропозицію іншою мовою з обов’язковим перекладом українською мовою.
мін. крок: 0.5% або 2 487.82 UAH
Скарга
- 9052 ТД Медичні відходи (2).docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 1 КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ (1).docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 2 Підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі (1).docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 5 ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ.docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 3 Інформація про необхідні технічні_ якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (1).docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 4 ЛИСТ- ПОГОДЖЕННЯ з проектом договору.docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 4А Проект договору.docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 7 Перелік документів та або інформації які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (1).docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 6 інформація щодо відсутності зв_язків п 44 (1).docx 15.03.2025 20:54
- ДОДАТОК 8 Перелік документів та або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі.docx 15.03.2025 20:54
- Докази за скаргою.pdf 15.03.2025 20:54
- скарга тарком UA-2025-03-11-012478-a .docx 15.03.2025 20:54
- скарга тарком UA-2025-03-11-012478-a .pdf 15.03.2025 20:54
- скарга тарком UA-2025-03-11-012478-a .pdf.p7s 15.03.2025 20:54
- sign.p7s 15.03.2025 20:54
Пункт скарги
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-012478-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.2 Додатку 1 до тендерної документації
П.2 Додатку 7 до тендерної документації Наявність власного або орендованого спеціалізованого транспортного засобу, для перевезення небезпечних вантажів, підверджується наступними документами:
- копія технічного свідоцтва на спецтранспорт У Скаржника є власний транспортний засіб, наявність якого підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу (додається як доказ).
Більше того, чинне законодавство не містить такого поняття як «технічне свідоцтво на спецтранспорт».
Постанова КМУ від 7 вересня 1998 р. № 1388 (додається як доказ) також визначає, що свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт) є документами, що посвідчують право власності/користування транспортним засобом. Водночас в цьому нормативно-правовому акті також відсутнє таке поняття як технічне свідоцтво.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 Додаток 3 до тендерної документації Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (Гострі інструменти - голки, шприци, системи, лези скальпелей та інші) (D13, D15, D10) 18 01 03*
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (Перев'язувальний матеріал, гіпсові пов'язки, простирадла, одноразовий одяг, підгузки, тощо) (D13, D15, D10) 18 01 03*
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров) (D13, D15, D10) 18 01 03*
Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (D13, D15, D10) 18 01 06*
Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08 (D13, D15, D10) 18 01 09
Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи D13, D15, D9 20 01 21*
Відпрацьовані шини R12, R13 16 01 03
Синтетичні та моторні мастила, трансмісійні та мастильні оливи R12, R13, R9 13 02 06*
Свинцеві батареї D13, D15, D9, D10 16 06 01*
Згідно цієї вимоги тендерної документації технічні вимоги (Додаток 2) містять зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі в Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника та субпідрядника не містить всіх операцій які Замовник не обґрунтовано передбачив в технічних вимогах (наказ з додатком про видачу ліцензій надаються як доказ).
Зокрема Скаржник буде надавати послуги за кодами відходів 18 01 03*, 18 01 06*, але ліцензія Скаржника не містить щодо цих відходів операції D13, натомість містить еквівалентну операцію R13. Щодо коду 13 02 06* ліцензія Скаржника не містить операцій R9, але містить операції D10, D15.
Субпідрядник Скаржника ТОВ «АБМ РЕЦИКЛІНГ» буде надавати послуги за кодом відходів 16 06 01*, але його ліцензія (додається як доказ) не містить щодо цих відходів операції D13, D15, D9, D10, натомість містить еквівалентні операції R5, R12, R13.
Субпідрядник Скаржника ТОВ НВФ «ЕКОЦЕНТР» буде надавати послуги за кодом відходів 20 01 21*, але його ліцензія (додається як доказ) не містить щодо цих відходів операції D13, D15, D9, натомість містить еквівалентні операції R4, R12, R13.
Відповідно до пункту 22,38 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
Крім цього, відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.
В той час відповідно до пункту 3,5 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2
Згідно вказаних додатків до ЗУ «Про управління відходами»:
Додаток 1
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX
ПЕРЕЛІК
операцій з видалення відходів
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Додаток 2
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX
ПЕРЕЛІК
операцій з відновлення відходів
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)
Відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» рециклінг та відновлення відходів є більш пріоритетною операцією. Тобто операції за кодами R є більш пріоритетними, ніж операції за кодами D.
Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати до відходів 18 01 03*, 18 01 06* таку операцію як D13, а саме здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
Замовник в той час не закуповує послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
Скаржник може надати послуги з управління вказаними з такою операцією як R13, тобто здійснити відновлення перелічених відходів.
Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення. І чому майбутній виконавець не може здійснювати лише операції із відновлення без застосування операцій видалення.
До відходів 13 02 06* Скаржник може застосувати операції D10, D15, тобто спалювання на суші та зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка, і без обов’язкового застосування операції за кодами R9, тобто очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання, зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання).
Субпідрядник Скаржника ТОВ «АБМ РЕЦИКЛІНГ» може надати послуги за кодом відходів 16 06 01*, з операціями R5, R12, R13 без застосування операцій D13, D15, D9, D10.
Субпідрядник Скаржника ТОВ НВФ «ЕКОЦЕНТР» може надати послуги за кодом відходів 20 01 21* з операціями R4, R12, R13 без застосування операцій D13, D15, D9.
Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення. І чому майбутній виконавець не може здійснювати лише операції із відновлення без застосування операцій видалення.
З огляду на вказане, Скаржник вважає що предмет закупівлі та тендерні вимоги в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів, зокрема можливість застосування операцій за кодом R або D.
Крім цього, у предметі закупівлі, так і у тендерній документації не зазначено, що закупляються операції з відходами. Натомість закупляються послуги. Зокрема, відповідно до назви оголошення про закупівлю та тендерної документації закупляються Послуги у сфері управління небезпечними медичними категорії «В» та «С» та іншими небезпечними відходами без зазначення будь-яких кодів операцій. Тобто ні в оголошенні про закупівлю, ні в умовах тендерної документації не зазначається про те, що закупляються саме операції з відходами. Також не зазначено, що послуги, які закупляє Замовник він вважає операціями з відходами. Але разом з цим, у Додатку №3 до тендерної документації безпідставно зазначені коди операцій.
При цьому послуги у сфері поводження з відходами не є операціями з відходами. Тобто назва предмету закупівлі не відповідає інформації, зазначеній у Додатку №3, зокрема предмету закупівлі не містить жодних посилань на коди операцій.
З урахуванням викладеного, також вказані відходи Замовником в тендерній документації можна обробляти як шляхом відновлення так і видалення. Замовник безпідставно дискримінує Скаржника та інших потенційних учасників вказуючи на необхідність саме видалення відходів 18 01 03*, 18 01 06*, 18 01 09, 20 01 21*, 16 06 01* та відновлення відходів 13 02 06*.
З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 П.2 Додатку 3 до тендерної документації
П.13 Додатку 7 до тендерної документації
Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі Скаржник має витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).
Разом з цим, умови тендерної документації вимагають, щоб у складі тендерної пропозиції була надана сама ліцензія, що унеможливлює надання витягу про видачу ліцензії.
Таким чином, Замовник унеможливлює надання учасником витягу про видачу ліцензії, що є аналогічним документом до ліцензії і також засвідчує право на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, але не тотожним.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі
Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які мають витяг про видачу ліцензії. Відповідно зазначена вимога створює обмеження конкуренції серед учасників.
Для усунення дискримінаційності вимоги Замовник повинен був би викласти оскаржуваний пункт на ступним чином: Копія ліцензії/витягу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі.
4 П.3 Додатку 3 до тендерної документації
П.14 Додатку 7 до тендерної документації
Копію атестату виробництва, який засвідчує , що стан виробництва з утилізації неякісних та небезпечних відходів шляхом спалювання забезпечує стабільність показників безпеки утилізації вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції.
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з утилізації неякісних та небезпечних відходів шляхом спалювання забезпечує стабільність показників безпеки утилізації вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції.
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який засвідчує , що стан виробництва з утилізації неякісних та небезпечних відходів шляхом спалювання забезпечує стабільність показників безпеки утилізації вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який засвідчує , що стан виробництва з утилізації неякісних та небезпечних відходів шляхом спалювання забезпечує стабільність показників безпеки утилізації вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції.
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісних відходів.
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
5 П.4-6 Додатку 3 до тендерної документації
П.15-17 Додатку 7 до тендерної документації
Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015);
Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 ), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці»;
Замовник передбачає можливість надання лише сертифікатів ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015), ISO 14001:2015 ), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці» і при цьому не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів. У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (додаються в якості доказів). Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікат Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання еквівалентних сертифікатів.
Крім цього, щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги або відмінити процедуру закупівлі у разі неможливості внесення таких змін. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
-
Назва доказу:
Докази за скаргою
-
Повʼязаний документ:
Докази за скаргою.pdf
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації