-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ГІОЦ-25П_58_ВО Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет
Завершена
515 115.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 5 151.15 UAH
мін. крок: 1% або 5 151.15 UAH
Період оскарження:
11.03.2025 15:51 - 17.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
e34001e931eb4ed7aa697e20f697b397
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-11-011443-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель
в наслідку прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-03-11-011443-a.pdf 04.04.2025 10:31
- Скарга UA-2025-03-11-011443-a.pdf.p7s 04.04.2025 10:31
- Скарга UA-2025-03-11-011443-a_Validation_Report.pdf 04.04.2025 10:31
- sign.p7s 04.04.2025 10:33
- рішення від 07.04.2025 № 5379.pdf 07.04.2025 16:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.04.2025 № 5886.pdf 15.04.2025 11:17
- рішення від 14.04.2025 № 5886.pdf 17.04.2025 11:23
- Відповідь.pdf 09.04.2025 16:30
- АМКУ відповідь на скаргу щодо Інтернету.doc 09.04.2025 16:30
- Протокол 233 Скасування акцепту Інтернет 515.docx 21.04.2025 14:52
- Протокол 233 Скасування акцепту Інтернет 515.docx 21.04.2025 14:53
- Протокол 233 Скасування акцепту Інтернет 515.docx 21.04.2025 14:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.04.2025 11:12
Дата розгляду скарги:
14.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.04.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.04.2025 11:23
Дата виконання рішення Замовником:
21.04.2025 14:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
7.1. Уповноважена особа Скринецький В.В. повідомив, що комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) Рішенням від 14.04.2025 року №5886-р/пк-пз зобов’язано філію «Головний інформаційно – обчислювальний центр» АТ «Укрзалізниця» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасник 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» та рішення про визначення Учасник 2 – ТОВ «ГІГАТРАНС УКРАЇНА» переможцем процедури закупівлі послуг телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (Код ДК 021:2015 - 72410000-7 Послуги провайдерів), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб – порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-11-011443-a.
На виконання зазначеного рішення Комісії Уповноважена особа Скринецький В.В. пропонує скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасник 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» та рішення про визначення Учасник 2 – ТОВ «ГІГАТРАНС УКРАЇНА» переможцем процедури закупівлі послуг телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (Код ДК 021:2015 - 72410000-7 Послуги провайдерів), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб – порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-11-011443-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4fcb3a719bfa48e8a825adeb1a62a111
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в наслідку прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ»
Опис заперечення:
11.03.2025 року, Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі – «Замовник») в Prozorro було оприлюднено оголошення про проведення закупівлі Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (ДК 021:2015 – 72410000-7 – «Послуги провайдерів»), ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-011443-a.
13.03.2025 року, Замовником було затверджено фінальну редакцію Тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями для закупівлі Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет, ДК 021:2015 – 72410000-7 – «Послуги провайдерів» (надалі – «ТД»).
Участь в даній закупівельній процедурі прийняли:
1 Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-промислова компанія «ХОУМ-НЕТ»
2 Товариство з обмеженою відповідальністю «ГІГАТРАНС Україна»
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-промислова компанія «ХОУМ-НЕТ» (надалі – «Учасник», «ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ») вчасно подало свою пропозицію та завантажило всі необхідні документи, які повністю відповідали вимогам ТД.
З огляду на надані пропозиції учасників, тендерна пропозиція ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» є найбільш вигідною та склала - 430 000,00 грн. При цьому тендерна пропозиція іншого учасника ТОВ «ГІГАТРАНС Україна» склала аж 515 115,00 грн.
ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» надало очевидно найбільш вигідну пропозицію.
28.03.2025 року, Замовник надіслав (оприлюднив) повідомлення ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» з вимогою про усунути невідповідності в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції Учасника та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме повідомлення було наступного змісту:
«Згідно розгляду тендерної пропозиції Учасника 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ», відповідно до пункту 41 Особливостей, на виконання норм пункту 43 Особливостей, є необхідність затвердити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції Учасника та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме: згідно Додатку 2 п.3 Цінова пропозиція за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації згідно Додатку 2 п.2.2.1 Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до умов тендерної документації, для отримання інформації про адреси точок підключення вузлів, Учасник повинен був звернутися до Замовника. Враховуючи відсутність Вашого офіційного звернення за наданням інформації про адреси точок підключення вузлів, що є основним параметром для визначення вартості послуг, просимо уточнити адреси точок підключення вузлів, які використовувалися Вашим підприємством для визначення Цінової пропозиції.»
29.03.2025 року, у відповідь на вказане повідомлення з вимогами Замовника, ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» надало Довідку щодо вимоги про усунення невідповідностей за вих.№0329-01, в якій, серед іншого вказало, що (стисло):
- Учасник в складі своєї тендерної пропозиції надав цінову пропозицію у вигляді та формі згідно Додатку № 4 до ТД, а саме цінову пропозицію за вихідним № 1-366 від «19» березня 2025 року, сума якої склала 430 000, 00 грн. (чотириста тридцять тисяч гривень 00 копійок) без ПДВ.
- До моменту подання учасником тендерної пропозиції, останній не є учасником закупівлі, тобто учасник може звернутися до Замовника за уточненням переліку адрес та підписання зобов’язання про нерозголошення інформації, лише після подання останнім тендерної пропозиції, в складі якої, в обов’язковому порядку вже має бути подана цінова пропозиція згідно умов тендерної документації.
- ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» має власні регіональні підрозділи по всій території України, власну розвинуту оптоволоконну мережу та матеріально-технічну базу, що надає можливість якісно надавати послуги по всій території України. ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» готовий надати послугу в любій точці м. Київ, м. Харків, м. Одеса, м. Дніпро, не залежно від конкретної адреси, за ціною вказаною в ціновій пропозиції. ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» гарантує своєчасність та високу якість надання послуг за ціною вказаною у нашій ціновій пропозиції.
- ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» в складі своєї тендерної пропозиції була надана довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вихідний № 1-359 від «19» березня 2025 року у формі електронного документа за формою встановленою Додатком 2 п.2.2.1 тендерної документації.
01.04.2025 року, в Протоколі №192 розгляду тендерних пропозицій щодо закупівлі: Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (надалі – «Протокол №192»), Замовником було прийнято наступне рішення, серед іншого:
«Відхилити пропозицію Учасника 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» як таку, що не відповідає умовам, визначеним в тендерній документації про проведення закупівлю послуг телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (Код ДК 021:2015 - 72410000-7 Послуги провайдерів).»
При відхиленні Замовником пропозиції через, нібито, не відповідність пропозиції ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» умовам, визначеним в тендерній документації, в якості обґрунтування Замовник навів наступне:
«Проведена оцінка наданої пропозиції на відповідність переліку документів для підтвердження умов в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та технічної специфікації на відповідність вимогам тендерної документації про проведення відкритих торгів з особливостями. За результатами розгляду пропозиції Учасника 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» уповноваженою особою філії «ГІОЦ» АТ «Укрзалізниця» визначено, що надана пропозиція не відповідає технічним та кваліфікаційним вимогам тендерної документації про закупівлю.
Відповідно до пункту 41 Особливостей, на виконання норм пункту 43 Особливостей, 28.03.2025р. було затверджено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції Учасника та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме:
згідно Додатку 2 п.3 Цінова пропозиція за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації
згідно Додатку 2 п.2.2.1 Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- відповідно до умов тендерної документації, для отримання інформації про адреси точок підключення вузлів, Учасник повинен був звернутися до Замовника. Враховуючи відсутність Вашого офіційного звернення за наданням інформації про адреси точок підключення вузлів, що є основним параметром для визначення вартості послуг, просимо уточнити адреси точок підключення вузлів, які використовувалися Вашим підприємством для визначення Цінової пропозиції.
Учасник 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» не виконав вимоги по усуненню невідповідності в своїй тендерній пропозиції, а саме:
згідно Додатку 2 п.3 Цінова пропозиція не надана окремим файлом у форматі Word з накладеним КЕП/УЕП.
згідно Додатку 2 п.2.2.1 в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не зазначено Прізвище Ім'я По батькові працівників.
Крім того Учасник 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» не обґрунтував формування цінової пропозиції та не довів технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.»
Тобто, Замовник відхилив пропозицію ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» через наступне (стисло):
- Учасник не виконав викладені в повідомленні Замовника вимоги по усуненню невідповідності своєї тендерної пропозиції.
- Цінова пропозиція не надана окремим файлом у форматі Word з накладеним КЕП/УЕП згідно п.3Додатку 2 ТД.
- В довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не зазначено По-батькові працівників згідно п.2.2.1 Додатку 2 ТД.
- Учасник не обґрунтував формування цінової пропозиції та не довів технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»). Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
12 жовтня 2022 року, Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – «Особливості»). Ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» вважає, що рішення Замовника оформлене Протоколом №192 про відхилення пропозиції Учасника через не відповідність пропозиції умовам, визначеним в тендерній документації - було прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, що порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника. Враховуючи наведене, керуючись статтею 18 Закону та п. 55 Особливостей, зазначаємо про наступне:
13.03.2025 року, Замовником було затверджено фінальну редакцію Тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями для закупівлі Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет, ДК 021:2015 – 72410000-7 – «Послуги провайдерів» (надалі – «ТД»).
Участь в даній закупівельній процедурі прийняли:
1 Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-промислова компанія «ХОУМ-НЕТ»
2 Товариство з обмеженою відповідальністю «ГІГАТРАНС Україна»
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-промислова компанія «ХОУМ-НЕТ» (надалі – «Учасник», «ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ») вчасно подало свою пропозицію та завантажило всі необхідні документи, які повністю відповідали вимогам ТД.
З огляду на надані пропозиції учасників, тендерна пропозиція ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» є найбільш вигідною та склала - 430 000,00 грн. При цьому тендерна пропозиція іншого учасника ТОВ «ГІГАТРАНС Україна» склала аж 515 115,00 грн.
ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» надало очевидно найбільш вигідну пропозицію.
28.03.2025 року, Замовник надіслав (оприлюднив) повідомлення ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» з вимогою про усунути невідповідності в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції Учасника та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме повідомлення було наступного змісту:
«Згідно розгляду тендерної пропозиції Учасника 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ», відповідно до пункту 41 Особливостей, на виконання норм пункту 43 Особливостей, є необхідність затвердити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції Учасника та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме: згідно Додатку 2 п.3 Цінова пропозиція за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації згідно Додатку 2 п.2.2.1 Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до умов тендерної документації, для отримання інформації про адреси точок підключення вузлів, Учасник повинен був звернутися до Замовника. Враховуючи відсутність Вашого офіційного звернення за наданням інформації про адреси точок підключення вузлів, що є основним параметром для визначення вартості послуг, просимо уточнити адреси точок підключення вузлів, які використовувалися Вашим підприємством для визначення Цінової пропозиції.»
29.03.2025 року, у відповідь на вказане повідомлення з вимогами Замовника, ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» надало Довідку щодо вимоги про усунення невідповідностей за вих.№0329-01, в якій, серед іншого вказало, що (стисло):
- Учасник в складі своєї тендерної пропозиції надав цінову пропозицію у вигляді та формі згідно Додатку № 4 до ТД, а саме цінову пропозицію за вихідним № 1-366 від «19» березня 2025 року, сума якої склала 430 000, 00 грн. (чотириста тридцять тисяч гривень 00 копійок) без ПДВ.
- До моменту подання учасником тендерної пропозиції, останній не є учасником закупівлі, тобто учасник може звернутися до Замовника за уточненням переліку адрес та підписання зобов’язання про нерозголошення інформації, лише після подання останнім тендерної пропозиції, в складі якої, в обов’язковому порядку вже має бути подана цінова пропозиція згідно умов тендерної документації.
- ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» має власні регіональні підрозділи по всій території України, власну розвинуту оптоволоконну мережу та матеріально-технічну базу, що надає можливість якісно надавати послуги по всій території України. ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» готовий надати послугу в любій точці м. Київ, м. Харків, м. Одеса, м. Дніпро, не залежно від конкретної адреси, за ціною вказаною в ціновій пропозиції. ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» гарантує своєчасність та високу якість надання послуг за ціною вказаною у нашій ціновій пропозиції.
- ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» в складі своєї тендерної пропозиції була надана довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вихідний № 1-359 від «19» березня 2025 року у формі електронного документа за формою встановленою Додатком 2 п.2.2.1 тендерної документації.
01.04.2025 року, в Протоколі №192 розгляду тендерних пропозицій щодо закупівлі: Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (надалі – «Протокол №192»), Замовником було прийнято наступне рішення, серед іншого:
«Відхилити пропозицію Учасника 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» як таку, що не відповідає умовам, визначеним в тендерній документації про проведення закупівлю послуг телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (Код ДК 021:2015 - 72410000-7 Послуги провайдерів).»
При відхиленні Замовником пропозиції через, нібито, не відповідність пропозиції ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» умовам, визначеним в тендерній документації, в якості обґрунтування Замовник навів наступне:
«Проведена оцінка наданої пропозиції на відповідність переліку документів для підтвердження умов в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та технічної специфікації на відповідність вимогам тендерної документації про проведення відкритих торгів з особливостями. За результатами розгляду пропозиції Учасника 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» уповноваженою особою філії «ГІОЦ» АТ «Укрзалізниця» визначено, що надана пропозиція не відповідає технічним та кваліфікаційним вимогам тендерної документації про закупівлю.
Відповідно до пункту 41 Особливостей, на виконання норм пункту 43 Особливостей, 28.03.2025р. було затверджено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції Учасника та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме:
згідно Додатку 2 п.3 Цінова пропозиція за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації
згідно Додатку 2 п.2.2.1 Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- відповідно до умов тендерної документації, для отримання інформації про адреси точок підключення вузлів, Учасник повинен був звернутися до Замовника. Враховуючи відсутність Вашого офіційного звернення за наданням інформації про адреси точок підключення вузлів, що є основним параметром для визначення вартості послуг, просимо уточнити адреси точок підключення вузлів, які використовувалися Вашим підприємством для визначення Цінової пропозиції.
Учасник 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» не виконав вимоги по усуненню невідповідності в своїй тендерній пропозиції, а саме:
згідно Додатку 2 п.3 Цінова пропозиція не надана окремим файлом у форматі Word з накладеним КЕП/УЕП.
згідно Додатку 2 п.2.2.1 в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не зазначено Прізвище Ім'я По батькові працівників.
Крім того Учасник 1 – ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» не обґрунтував формування цінової пропозиції та не довів технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.»
Тобто, Замовник відхилив пропозицію ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» через наступне (стисло):
- Учасник не виконав викладені в повідомленні Замовника вимоги по усуненню невідповідності своєї тендерної пропозиції.
- Цінова пропозиція не надана окремим файлом у форматі Word з накладеним КЕП/УЕП згідно п.3Додатку 2 ТД.
- В довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не зазначено По-батькові працівників згідно п.2.2.1 Додатку 2 ТД.
- Учасник не обґрунтував формування цінової пропозиції та не довів технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»). Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
12 жовтня 2022 року, Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – «Особливості»). Ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» вважає, що рішення Замовника оформлене Протоколом №192 про відхилення пропозиції Учасника через не відповідність пропозиції умовам, визначеним в тендерній документації - було прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, що порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника. Враховуючи наведене, керуючись статтею 18 Закону та п. 55 Особливостей, зазначаємо про наступне:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
1. Повідомлення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей не містило чіткого переліку виявлених на думку Замовника невідповідностей в інформації та/або документах, що були подані Учасником.
Відповідно до п. 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Згідно з п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З огляду на вищевказані положення Особливостей та зміст повідомлення Замовника (вже викладалось вище), в повідомленні не вказано, яка саме інформація або документи не були подані Учасником. Чітке посилання на документи або вимоги до тендерної документації, що не були виконані, є важливим для коректного розуміння та виконання вимоги. Натомість, повідомлення Замовника не містило достатньо інформації щодо конкретних виявлених недоліків. Не було вказано, яка саме інформація або документи відсутні чи не відповідають вимогам тендерної документації.
В повідомленні Замовника жодним чином не було вказано тих конкретних невідповідностей, про не усунення яких йшлося в оскаржуваному рішенні про відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Замовник НЕ вимагав від Учасника в своєму повідомленні:
- Надати цінову пропозицію у форматі Word з накладеним КЕП/УЕП.
- Зазначити в довідці по-батькові працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- Учасник не обґрунтував формування цінової пропозиції та не довів технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.
Жодна згадка таких конкретних вимог в повідомленні Замовника була відсутня.
З огляду на викладене, вважаємо, що повідомлення Замовника з вимогами про усунення невідповідностей від 28.03.2025 року було винесено з порушенням п. 41 та п. 43 Особливостей, а також з порушенням принципів публічних закупівель визначених Законом (саме відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; максимальна економія, ефективність та пропорційність) чим було порушено права Учасника та вимоги законодавства.
Відповідно до п. 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Згідно з п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З огляду на вищевказані положення Особливостей та зміст повідомлення Замовника (вже викладалось вище), в повідомленні не вказано, яка саме інформація або документи не були подані Учасником. Чітке посилання на документи або вимоги до тендерної документації, що не були виконані, є важливим для коректного розуміння та виконання вимоги. Натомість, повідомлення Замовника не містило достатньо інформації щодо конкретних виявлених недоліків. Не було вказано, яка саме інформація або документи відсутні чи не відповідають вимогам тендерної документації.
В повідомленні Замовника жодним чином не було вказано тих конкретних невідповідностей, про не усунення яких йшлося в оскаржуваному рішенні про відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Замовник НЕ вимагав від Учасника в своєму повідомленні:
- Надати цінову пропозицію у форматі Word з накладеним КЕП/УЕП.
- Зазначити в довідці по-батькові працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- Учасник не обґрунтував формування цінової пропозиції та не довів технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.
Жодна згадка таких конкретних вимог в повідомленні Замовника була відсутня.
З огляду на викладене, вважаємо, що повідомлення Замовника з вимогами про усунення невідповідностей від 28.03.2025 року було винесено з порушенням п. 41 та п. 43 Особливостей, а також з порушенням принципів публічних закупівель визначених Законом (саме відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; максимальна економія, ефективність та пропорційність) чим було порушено права Учасника та вимоги законодавства.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
230312879d624863bdbc3659d72f3db4
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в наслідку прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ»
Опис заперечення:
Підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» послугували формальні (несуттєві) помилки, допущення яких не мало призвести до відхилення їх тендерних пропозицій.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються відомості, серед іншого, про опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Розділом 5.2. ТД було визначено «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій».
В Розділі 5.2. ТД зокрема було вказано, що «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Технічні помилки та описки будуть сприйматися замовником як формальна (несуттєва) помилка в разі, якщо така помилка не призводить до значного спотворення інформації, допущена очевидно ненавмисно і не з метою надання недостовірної інформації та за умови, що при комплексному розгляді документів можливо встановити інформацію, яка відповідає дійсності, та встановити, що така помилка ненавмисна.»
Також в п.п. 12 Розділу 5.2. ТД було зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їхніх тендерних пропозицій, зокрема:
«12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції у форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду»
З огляду на викладені положення Закону та ТД, а також з огляду на викладені в Протоколі №192 помилки, що послугували підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» чітко вбачається, що:
А) Є формальною (несуттєвою) помилкою не надання Учасником цінової пропозиції в форматі Word з накладеним КЕП/УЕП.
ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» надало підписану електронним підписом в форматі PDF цінову пропозицію згідно форми в Додатку № 4 до тендерної документації. Жодним чином від форми в Додатку № 4 Учасник не відступав. Пропозиція ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» склала 430 000, 00 грн. (чотириста тридцять тисяч гривень 00 копійок) без ПДВ.
Зважаючи на те, що цінова пропозиція ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» була підписана електронним підписом та надана в форматі PDF, і при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду – формальною та несуттєвою є помила щодо його ненадання в форматі Word. Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Учасника з подібної підстави. Таким чином, Замовник порушив умови ТД, положення та принципи Закону та Особливостей, а також права та інтереси Учасника.
Б) Вимога про необхідність подання Учасником цінової пропозиції в форматі Word з накладеним КЕП/УЕП не містилась в Додатку 4, а знаходилась поза вказаним додатком на окремому аркуші.
Таким чином, Учасник не порушував вимогу Додатку 4 щодо форми цінової пропозиції.
Більше того, вимога до форми цінової пропозиції – це більше вимога до її зовнішнього вигляду та змісту інформації, яка в ній має міститися. Формат файлу, Word чи PDF, не є вимогою до форми документу та вагомою підставою для відхилення найбільш вигідної тендерної пропозиції.
Більше того, Замовник легко міг переглянути цінову пропозицію Учасника подану в форматі PDF.
Зважаючи на це, Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Учасника з подібної підстави. Таким чином, Замовник порушив умови ТД, положення та принципи Закону та Особливостей, а також права та інтереси Учасника.
В) Є формальною (несуттєвою) помилкою Учасника не зазначення по-батькові працівників в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Більше того, така довідка мала складатись в довільній формі.
В тендерній документації було вказано, що якщо помилка не призводить до значного спотворення інформації, допущена очевидно ненавмисно і не з метою надання недостовірної інформації та за умови, що при комплексному розгляді документів можливо встановити інформацію, яка відповідає дійсності, та встановити, що така помилка ненавмисна.
Відповідно до п.п. 2.2.1. п. 2 Додатку №2 до ТД, було вказано, що довідка складається за наведеною формою АБО у довільній формі з зазначенням відповідної інформації, зокрема «ПІБ».
Слід наголосити на тому, що наприклад в вимогах ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», відійшли від вживання по-батькові, натомість при підписі документів зазначають лише ім’я та прізвище особи.
ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» в складі своєї тендерної пропозиції була надана довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вихідний № 1-359 від «19» березня 2025 року у формі електронного документа за формою встановленою Додатком 2 п.2.2.1 тендерної документації.
В своєму повідомленні з вимогою про усунення недоліків, Замовник зазначив лише «згідно Додатку 2 п.2.2.1 Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» і при цьому жодної вимоги про необхідність додавання по-батькові Замовник не висунув.
Більше того, в складі тендерної пропозиції Учасником були надані сертифікати навчання та накази на працівників, які вказані в довідці, і там є їх повні по-батькові.
Зважаючи на це, Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Учасника з підстави не зазначення в довідці по-батькові працівників з переліку. Таким чином, Замовник порушив умови ТД, положення та принципи Закону та Особливостей, а також права та інтереси Учасника.
Г) Щодо протиправності відхилення Замовником тендерної пропозиції Учасника через нібито «не обґрунтував формування цінової пропозиції та не довів технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.»
По-перше, пропозиція учасника очевидно НЕ є аномально низькою.
По-друге, умовами ТД не передбачено обов’язку Учасника обґрунтовувати формування цінової пропозиції та доводити технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.
По-третє, 29.03.2025 року, ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» надало Довідку щодо вимоги про усунення невідповідностей за вих.№0329-01, в якій, серед іншого вказало, що (стисло):
- До моменту подання учасником тендерної пропозиції, останній не є учасником закупівлі, тобто учасник може звернутися до Замовника за уточненням переліку адрес та підписання зобов’язання про нерозголошення інформації, лише після подання останнім тендерної пропозиції, в складі якої, в обов’язковому порядку вже має бути подана цінова пропозиція згідно умов тендерної документації.
- ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» має власні регіональні підрозділи по всій території України, власну розвинуту оптоволоконну мережу та матеріально-технічну базу, що надає можливість якісно надавати послуги по всій території України. ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» готовий надати послугу в любій точці м. Київ, м. Харків, м. Одеса, м. Дніпро, не залежно від конкретної адреси, за ціною вказаною в ціновій пропозиції. ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» гарантує своєчасність та високу якість надання послуг за ціною вказаною у нашій ціновій пропозиції.
Тобто, Учасник надав довідку відповідно до вимоги про усунення невідповідностей, в якій більш ніж достатньо все пояснив, обґрунтував та розрахував
Більше того, в складі ТД Учасником були надані всі довідки про підтвердження технічних спроможностей, матеріально технічної бази, активів та можливості виконати технічні вимоги Замовника.
Зважаючи на це, Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Учасника з підстави необґрунтування ціни та відсутності доказів спроможності виконати технічне завдання, адже всі необхідні матеріали були надані. Таким чином, Замовник порушив умови ТД, положення та принципи Закону та Особливостей, а також права та інтереси Учасника.
Докази на підтвердження фактичних обставини, що підтверджують допущені Замовником порушення процедури закупівлі та неправомірність прийнятого рішення при відхилення тендерної пропозиції Учасника, наявні в матеріалах закупівлі.
З огляду на викладені вище положення законодавства та фактичні обставини Замовником очевидно були порушені права та охоронювані законом інтереси ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ», а саме шляхом прийняття рішення про відхилення пропозиції Учасника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено його права чи законні інтереси.
Статтею 42 Конституції України передбачено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція.
Згідно зі ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
ПРОСИМО
1. Встановити порушення процедури закупівлі послуг Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (ДК 021:2015 – 72410000-7 – «Послуги провайдерів»), за ідентифікатором закупівлі UA-2025-03-11-011443-a, що допущені Замовником – Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» акціонерного товариства «Українська залізниця» через прийняття рішення оформленого Протоколом №192 від 01.04.2025 року розгляду тендерних пропозицій щодо закупівлі: Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет, яке призвело до порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також прав та інтересів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «ХОУМ-НЕТ».
2. Зобов’язати Замовника – Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» акціонерного товариства «Українська залізниця» усунути допущені порушення шляхом скасування рішення оформленого Протоколом №192 від 01.04.2025 року розгляду тендерних пропозицій щодо закупівлі: Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет, яким було відхилено пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «ХОУМ-НЕТ».
3. В разі неможливості виправити допущені порушення, зобов’язати Замовника – Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» акціонерного товариства «Українська залізниця» відмінити процедуру закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-011443-a).
4. Заборонити Замовнику – Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» акціонерного товариства «Українська залізниця» вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення під час оскарження щодо закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-011443-a), у тому числі щодо укладення договору про закупівлю, крім дій спрямованих на усунення порушень, зазначених у даній скарзі.
Розділом 5.2. ТД було визначено «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій».
В Розділі 5.2. ТД зокрема було вказано, що «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Технічні помилки та описки будуть сприйматися замовником як формальна (несуттєва) помилка в разі, якщо така помилка не призводить до значного спотворення інформації, допущена очевидно ненавмисно і не з метою надання недостовірної інформації та за умови, що при комплексному розгляді документів можливо встановити інформацію, яка відповідає дійсності, та встановити, що така помилка ненавмисна.»
Також в п.п. 12 Розділу 5.2. ТД було зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їхніх тендерних пропозицій, зокрема:
«12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції у форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду»
З огляду на викладені положення Закону та ТД, а також з огляду на викладені в Протоколі №192 помилки, що послугували підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» чітко вбачається, що:
А) Є формальною (несуттєвою) помилкою не надання Учасником цінової пропозиції в форматі Word з накладеним КЕП/УЕП.
ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» надало підписану електронним підписом в форматі PDF цінову пропозицію згідно форми в Додатку № 4 до тендерної документації. Жодним чином від форми в Додатку № 4 Учасник не відступав. Пропозиція ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» склала 430 000, 00 грн. (чотириста тридцять тисяч гривень 00 копійок) без ПДВ.
Зважаючи на те, що цінова пропозиція ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» була підписана електронним підписом та надана в форматі PDF, і при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду – формальною та несуттєвою є помила щодо його ненадання в форматі Word. Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Учасника з подібної підстави. Таким чином, Замовник порушив умови ТД, положення та принципи Закону та Особливостей, а також права та інтереси Учасника.
Б) Вимога про необхідність подання Учасником цінової пропозиції в форматі Word з накладеним КЕП/УЕП не містилась в Додатку 4, а знаходилась поза вказаним додатком на окремому аркуші.
Таким чином, Учасник не порушував вимогу Додатку 4 щодо форми цінової пропозиції.
Більше того, вимога до форми цінової пропозиції – це більше вимога до її зовнішнього вигляду та змісту інформації, яка в ній має міститися. Формат файлу, Word чи PDF, не є вимогою до форми документу та вагомою підставою для відхилення найбільш вигідної тендерної пропозиції.
Більше того, Замовник легко міг переглянути цінову пропозицію Учасника подану в форматі PDF.
Зважаючи на це, Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Учасника з подібної підстави. Таким чином, Замовник порушив умови ТД, положення та принципи Закону та Особливостей, а також права та інтереси Учасника.
В) Є формальною (несуттєвою) помилкою Учасника не зазначення по-батькові працівників в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Більше того, така довідка мала складатись в довільній формі.
В тендерній документації було вказано, що якщо помилка не призводить до значного спотворення інформації, допущена очевидно ненавмисно і не з метою надання недостовірної інформації та за умови, що при комплексному розгляді документів можливо встановити інформацію, яка відповідає дійсності, та встановити, що така помилка ненавмисна.
Відповідно до п.п. 2.2.1. п. 2 Додатку №2 до ТД, було вказано, що довідка складається за наведеною формою АБО у довільній формі з зазначенням відповідної інформації, зокрема «ПІБ».
Слід наголосити на тому, що наприклад в вимогах ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», відійшли від вживання по-батькові, натомість при підписі документів зазначають лише ім’я та прізвище особи.
ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» в складі своєї тендерної пропозиції була надана довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вихідний № 1-359 від «19» березня 2025 року у формі електронного документа за формою встановленою Додатком 2 п.2.2.1 тендерної документації.
В своєму повідомленні з вимогою про усунення недоліків, Замовник зазначив лише «згідно Додатку 2 п.2.2.1 Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» і при цьому жодної вимоги про необхідність додавання по-батькові Замовник не висунув.
Більше того, в складі тендерної пропозиції Учасником були надані сертифікати навчання та накази на працівників, які вказані в довідці, і там є їх повні по-батькові.
Зважаючи на це, Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Учасника з підстави не зазначення в довідці по-батькові працівників з переліку. Таким чином, Замовник порушив умови ТД, положення та принципи Закону та Особливостей, а також права та інтереси Учасника.
Г) Щодо протиправності відхилення Замовником тендерної пропозиції Учасника через нібито «не обґрунтував формування цінової пропозиції та не довів технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.»
По-перше, пропозиція учасника очевидно НЕ є аномально низькою.
По-друге, умовами ТД не передбачено обов’язку Учасника обґрунтовувати формування цінової пропозиції та доводити технічну спроможність виконати умови тендерної документації Замовника без наявності адреси точок підключення вузлів.
По-третє, 29.03.2025 року, ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» надало Довідку щодо вимоги про усунення невідповідностей за вих.№0329-01, в якій, серед іншого вказало, що (стисло):
- До моменту подання учасником тендерної пропозиції, останній не є учасником закупівлі, тобто учасник може звернутися до Замовника за уточненням переліку адрес та підписання зобов’язання про нерозголошення інформації, лише після подання останнім тендерної пропозиції, в складі якої, в обов’язковому порядку вже має бути подана цінова пропозиція згідно умов тендерної документації.
- ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» має власні регіональні підрозділи по всій території України, власну розвинуту оптоволоконну мережу та матеріально-технічну базу, що надає можливість якісно надавати послуги по всій території України. ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» готовий надати послугу в любій точці м. Київ, м. Харків, м. Одеса, м. Дніпро, не залежно від конкретної адреси, за ціною вказаною в ціновій пропозиції. ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» гарантує своєчасність та високу якість надання послуг за ціною вказаною у нашій ціновій пропозиції.
Тобто, Учасник надав довідку відповідно до вимоги про усунення невідповідностей, в якій більш ніж достатньо все пояснив, обґрунтував та розрахував
Більше того, в складі ТД Учасником були надані всі довідки про підтвердження технічних спроможностей, матеріально технічної бази, активів та можливості виконати технічні вимоги Замовника.
Зважаючи на це, Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Учасника з підстави необґрунтування ціни та відсутності доказів спроможності виконати технічне завдання, адже всі необхідні матеріали були надані. Таким чином, Замовник порушив умови ТД, положення та принципи Закону та Особливостей, а також права та інтереси Учасника.
Докази на підтвердження фактичних обставини, що підтверджують допущені Замовником порушення процедури закупівлі та неправомірність прийнятого рішення при відхилення тендерної пропозиції Учасника, наявні в матеріалах закупівлі.
З огляду на викладені вище положення законодавства та фактичні обставини Замовником очевидно були порушені права та охоронювані законом інтереси ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ», а саме шляхом прийняття рішення про відхилення пропозиції Учасника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено його права чи законні інтереси.
Статтею 42 Конституції України передбачено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція.
Згідно зі ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
ПРОСИМО
1. Встановити порушення процедури закупівлі послуг Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет (ДК 021:2015 – 72410000-7 – «Послуги провайдерів»), за ідентифікатором закупівлі UA-2025-03-11-011443-a, що допущені Замовником – Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» акціонерного товариства «Українська залізниця» через прийняття рішення оформленого Протоколом №192 від 01.04.2025 року розгляду тендерних пропозицій щодо закупівлі: Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет, яке призвело до порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також прав та інтересів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «ХОУМ-НЕТ».
2. Зобов’язати Замовника – Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» акціонерного товариства «Українська залізниця» усунути допущені порушення шляхом скасування рішення оформленого Протоколом №192 від 01.04.2025 року розгляду тендерних пропозицій щодо закупівлі: Послуги телекомунікаційні з доступу до мережі Інтернет, яким було відхилено пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «ХОУМ-НЕТ».
3. В разі неможливості виправити допущені порушення, зобов’язати Замовника – Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» акціонерного товариства «Українська залізниця» відмінити процедуру закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-011443-a).
4. Заборонити Замовнику – Філія «Головний інформаційно-обчислювальний центр» акціонерного товариства «Українська залізниця» вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення під час оскарження щодо закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-011443-a), у тому числі щодо укладення договору про закупівлю, крім дій спрямованих на усунення порушень, зазначених у даній скарзі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника