• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт системи опалення ЗДО №6 "Казочка" комунальної власності Жмеринської ОТГ за адресою: вул. Захисників Азовсталі, 44, м. Жмеринка, Вінницької області,

Завершена

1 520 818.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 208.18 UAH
Період оскарження: 11.03.2025 09:35 - 23.03.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Неправомірність відхилення пропозиції Учасника

Номер: d4b8fbda0fa1462ba0a763b8a991400a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-11-001392-a.b2
Назва: Неправомірність відхилення пропозиції Учасника
Скарга:
Протокольне рішення уповноваженої особи УЖКГ Жмеринської міської ради №63 від 02.04.2025 року про розгляд та відхилення пропозиції ТОВ «БМК Капітал» по закупівлі UA-2025-03-11-001392-a.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.04.2025 10:01
Автор: ТОВ "БМК КАПІТАЛ", Дацко Володимир Олександрович +380677786110 tovbmkkapital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e7eeec9dd75e4f1e8163fb7c14a4fb54
Заголовок пункту скарги: Неправомірність відхилення пропозиції Учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Договірна ціна, надана ТОВ «БМК КАПІТАЛ» по закупівлі UA-2025-03-11-001392-a складена за формою наведеною у додатку 30 Настанови з визначення вартості будівництва та містить усі необхідні розрахунки згідно технічного завдання замовника, яке міститься у Додатку 2 до тендерної документації у розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до предмету закупівлі: Капітальний ремонт системи опалення ЗДО №6 "Казочка" комунальної власності Жмеринської ОТГ за адресою: вул. Захисників Азовсталі, 44, м. Жмеринка, Вінницької області. Не зазначення у формі «Визначена згідно з _________» не підпадає під формулювання «невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» оскільки відповідно до п.33 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі – це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару. Не заповнення в частині «Визначена згідно з ______________» має бути розцінено як помилку, зроблену учасником під час оформлення тексту документа, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі (п.2 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710).
Дана правова позиція збігається з Висновком Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-08-30-006153-a. Відповідно до даного висновку Замовником було проігноровано обов’язок щодо надання 24 годин для виправлення недоліків (далі-Висновок)
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ не встановлено невідповідності договірної ціни (файл – «38 розрахунки договірної ціни.pdf») вимогам тендерної документації та Настанові, та в порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учасником ТОВ в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/ або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.
Висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області додається.
Окрім цього, Договірна ціна ТОВ «БМК Капітал» розрахована у Програмному комплексі АВК-5 редакції 3.10.0 (остання версія яка розповсюджується з 3.03.25 року).
Програмний комплекс АВК-5 виконує розрахунки кошторисів на основі чинної
нормативної бази України, яка регламентує правила ціноутворення у будівництві. До
основних документів, які використовуються у його роботі, належать:
Настанова з визначення вартості будівництва: Затверджена наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, вона встановлює правила
ціноутворення та є основним документом, з яким узгоджуються алгоритми програми.
Крім того, АВК-5 враховує актуальну цінову інформацію щодо ресурсів, трудовитрат
та інших показників, забезпечуючи точність розрахунків. Використання програмного
комплексу допомагає автоматизувати процес складання кошторисної документації
відповідно до затверджених стандартів.
А також наголошуємо, що в Настанові з визначення вартості будівництва прямо не
зазначено, що заповнення пункту "Визначена згідно з____"є обов'язковим, така
пропущена інформація не вважається прямим порушенням вимог Настанови.

З огляду, на вищезазначена наводимо приклади закупівель Замовника в яких приймались інші рішення в аналогічних закупівлях.

Окрім цього, у діях УЖКГ Жмеринської міської ради прослідковується дискримінації та упередженість до інших учасників закупівель.
Закупівля за ідентифікатором UA-2023-09-11-009729-a по об’єкту: «Реконструкція частини вулиці Коцюбинського (від вул. Свободи до вул. Глінки) в м. Жмеринка Вінницької області»

Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації у розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі». (далі-Додаток) Ціна пропозиції повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 № 281 (далі по тексту Настанова).
В складі пропозиції Переможця торгів ПП "ВОК-ПЛЮС". було надано файл «2. Договірна ціна.pdf» який містить рядок «Визначено згідно з» і не містить продовження, тобто не вказано згідно якого нормативного документа складена кошторисна документація . УЖКГ Жмеринської міської ради прийняло пропозицію та визначило переможцем саме ПП "ВОК-ПЛЮС". Не надавши 24 години на виправлення недоліків грубо порушило норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями). Замовник навіть не дискваліфікував учасника, як це було зроблено по закупівлі Капітальний ремонт системи опалення ЗДО №6 "Казочка" комунальної власності Жмеринської ОТГ за адресою: вул. Захисників Азовсталі, 44, м. Жмеринка, Вінницької області за ідентифікатором UA-2025-03-11-001392-a. Хоча б це було і неправильне рішення але хоча б прослідковувалась неупередженість Замовника в даних діях.

Аналогічний випадок мав місце і по закупівлі робіт по об’єкту «Нове будівництво сонячної електростанції на власні потреби за адресою: Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Героїв АТО (ВНС №2)» за ідентифікатором закупівлі UA-2023-09-15-000804-a
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації у розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» (далі-Додаток) Ціна пропозиції повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 № 281 (далі по тексту Настанова). Переможець торгів ТОВ «Промавтоматика Вінниця» у складі своєї пропозиції надав файл «12. кошторисний розрахунок (частина 1).pdf» який містить Договірну ціну в якій взагалі не зазначено «Визначено згідно з». Замовник, як і вищезазначених торгах де переміг ПП "ВОК-ПЛЮС" не надав 24 години для виправлення недоліків Учаснику. Окрім цього, з аналізу Протокольного рішення уповноваженої особи УЖКГ Жмеринської міської ради №63 від 02.04.2025 року про розгляд та відхилення пропозиції ТОВ «БМК Капітал» по закупівлі UA-2025-03-11-001392-a, а саме з описової частини документу де зазначається за що дискваліфіковано Учасника прослідковується незрозумілість аргументації Замовника. Разом з цим, в Протоколі вказано (далі-Протокол) Разом з тим, у вищенаведеній формі договірної ціни яку надав ТОВ «БМК Капітал» відсутня інформація визначена Додатком 30 Настанови, а саме, «Визначено згідно з».
Що Учасник має зрозуміти з виразу «відсутня інформація визначена Додатком 30 Настанови, а саме, «Визначено згідно з»»? Якщо, Замовник мав на увазі, те що після слів «Визначено згідно з» має бути вписана якась інформація то дане твердження мало би бути зазначено в Протоколі.
Відповідно до пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами й доповненнями) (далі- Постанова) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Не виконавши вимоги, щодо правильної аргументації вищезазначеного пункту Замовник в черговий раз порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178.


Порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учасником ТОВ "БМК КАПІТАЛ" в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/ або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо скасування рішення Замовника

Номер: 566e3d96644749d5bdcfd35bb4ffd0c3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-11-001392-a.c1
Назва: Вимога щодо скасування рішення Замовника
Вимога:
Договірна ціна, надана ТОВ «БМК КАПІТАЛ» складена за формою наведеною у додатку 30 Настанови з визначення вартості будівництва та містить усі необхідні розрахунки згідно технічного завдання замовника, яке міститься у Додатку 2 до тендерної документації у розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до предмету закупівлі: Капітальний ремонт системи опалення ЗДО №6 "Казочка" комунальної власності Жмеринської ОТГ за адресою: вул. Захисників Азовсталі, 44, м. Жмеринка, Вінницької області. Не зазначення у формі «Визначена згідно з _________» не підпадає під формулювання «невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» оскільки відповідно до п.33 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі – це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару Не заповнення в частині «Визначена згідно з ______________» має бути розцінено як помилку, зроблену учасником під час оформлення тексту документа, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі (п.2 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710). Дана правова позиція збігається з Висновком Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-08-30-006153-a. Відповідно до даного висновку Замовником було проігноровано обов’язок щодо надання 24 годин для виправлення недоліків (далі-Висновок) Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ не встановлено невідповідності договірної ціни (файл – «38 розрахунки договірної ціни.pdf») вимогам тендерної документації та Настанові, та в порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учасником ТОВ в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/ або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі. Висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області додається. Окрім цього, у діях УЖКГ Жмеринської міської ради прослідковується дискримінаціїя та упередженість до інших учасників закупівель. З огляду, на вищезазначена наводимо приклади закупівель Замовника в яких приймались інші рішення в аналогічних закупівлях. Закупівля за ідентифікатором UA-2023-09-11-009729-a по об’єкту: «Реконструкція частини вулиці Коцюбинського (від вул. Свободи до вул. Глінки) в м. Жмеринка Вінницької області» Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації у розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі». (далі-Додаток) Ціна пропозиції повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 № 281 (далі по тексту Настанова). В складі пропозиції Переможця торгів ПП "ВОК-ПЛЮС". було надано файл «2. Договірна ціна.pdf» який містить рядок «Визначено згідно з» і не містить продовження, тобто не вказано згідно якого нормативного документа складена кошторисна документація . УЖКГ Жмеринської міської ради прийняло пропозицію та визначило переможцем саме ПП "ВОК-ПЛЮС". Не надавши 24 години на виправлення недоліків грубо порушило норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями). Замовник навіть не дискваліфікував учасника, як це було зроблено по закупівлі Капітальний ремонт системи опалення ЗДО №6 "Казочка" комунальної власності Жмеринської ОТГ за адресою: вул. Захисників Азовсталі, 44, м. Жмеринка, Вінницької області за ідентифікатором UA-2025-03-11-001392-a. Хоча б це було і неправильне рішення але хоча б прослідковувалась неупередженість Замовника в даних діях. Аналогічний випадок мав місце і по закупівлі робіт по об’єкту «Нове будівництво сонячної електростанції на власні потреби за адресою: Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Героїв АТО (ВНС №2)» за ідентифікатором закупівлі UA-2023-09-15-000804-a Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації у розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» (далі-Додаток) Ціна пропозиції повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 № 281 (далі по тексту Настанова). Переможець торгів ТОВ «Промавтоматика Вінниця» у складі своєї пропозиції надав файл «12. кошторисний розрахунок (частина 1).pdf» який містить Договірну ціну в якій взагалі не зазначено «Визначено згідно з». Замовник, як і в вищезазначених торгах де переміг ПП "ВОК-ПЛЮС" не надав 24 години для виправлення недоліків Учаснику та не дискфаліфікував учасника. Окрім цього, з аналізу Протокольного рішення уповноваженої особи УЖКГ Жмеринської міської ради №63 від 02.04.2025 року про розгляд та відхилення пропозиції ТОВ «БМК Капітал» по закупівлі UA-2025-03-11-001392-a, а саме з описової частини документу де зазначається за що дискваліфіковано Учасника прослідковується незрозумілість аргументації Замовника. Разом з цим, в Протоколі вказано (далі-Протокол) Разом з тим, у вищенаведеній формі договірної ціни яку надав ТОВ «БМК Капітал» відсутня інформація визначена Додатком 30 Настанови, а саме, «Визначено згідно з». Що Учасник має зрозуміти з виразу «відсутня інформація визначена Додатком 30 Настанови, а саме, «Визначено згідно з»»? Якщо, Замовник мав на увазі, те що після слів «Визначено згідно з» має бути вписана якась інформація то дане твердження мало би бути зазначено в Протоколі. Відповідно до пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами й доповненнями) (далі- Постанова) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Не виконавши вимоги, щодо правильної аргументації вищезазначеного пункту Замовник в черговий раз порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178. З огляду на все вищевказане, вимагаємо скасувати рішення про дискваліфікацію ТОВ «БМК КАПІТАЛ» та прийняти нове рішення. У свою чергу, якщо ж до 12:00 07.04.2025 року УЖКГ Жмеринської міської ради не здійснить будь-яких дій для виправлення свої недоліків по даній закупівлі то Учасник буде змушений подати скаргу до Антимонопольного комітету України, а також будуть здійснені дії щодо повідомлення Державної аудиторської служби України та правоохоронних органів. Завчасно дякуємо за розуміння.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник! У відповідь на Вашу вимогу щодо скасування рішення про відхилення ТОВ «БМК КАПІТАЛ» по процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-03-11-001392-a повідомляємо про наступне. Враховуючи практику антимонопольного комітету після вказаних у Вашій вимозі процедур публічних закупівель, помилки допущені Вами в оформлені договірної ціни вважаються такими які не підлягають виправленню (рішення №11870-р/пк-пз від 09.07.2024, №4279-р/пк-пз від 07.03.2024р.). Відповідно, вимоги щодо надання 24 годин для усунення невідповідностей органом оскарження не задовільняються з огляду на те, що така тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та такою що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. При цьому звертаємо Вашу увагу на наступне. При закупівлі робіт з реконструкції частини вулиці Коцюбинського (від вул. Свободи до вул. Глінки) в м. Жмеринка Вінницької області за ідентифікатором UA-2023-09-11-009729-a жодного іншого учасника окрім ПП «ВОК ПЛЮС» не було. Також, при закупівлі робіт по об’єкту «Нове будівництво сонячної електростанції на власні потреби за адресою: Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Героїв АТО (ВНС №2)» за ідентифікатором закупівлі UA-2023-09-15-000804-a вказане Вами підприємство не було переможцем закупівлі. Більше того, вони взагалі не приймали участі у тій закупівлі. Тому, інформація викладена Вами у вимозі що по обох закупівлях переможцем торгів було ПП «ВОК ПЛЮС» не відповідає дійсності, а натяки на упередженість Замовника стосовно відбору виконавців робіт є як мінімум не коректними та не підтвердженими.
Статус вимоги: Відхилено