• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С041624 /Т-04-01/ - Мар’ївка – Раково Дніпропетровської області (окремими ділянками), за кодом (ДК 021:2015: 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»)

Завершена

19 483 644.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 97 419.00 UAH
Період оскарження: 11.03.2025 08:37 - 16.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: 7f1301a8adc1447e8d8ad1e529d4bc9c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-11-000310-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника – Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації № 80 від 26.03.2025р., у порядку та строки, визначені статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей. Замовником закупівлі неправомірно визначено учасника закупівлі ТОВ "КОМ+ТРАНС" переможцем
Дата розгляду скарги: 10.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2025 17:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.04.2025 15:03
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОСТДОРСТРОЙ", Бєляков Денис 0487847530 DRSKILL100@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: caf1a75ab28046cdabc6535c2ea0d5c3
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації було оголошено процедуру закупівлі послуг (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-03-11-000310-a.
ТОВ «РДС» подало тендерну пропозицію та взяло участь в електронному аукціоні у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «РДС» подає цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника.
Вважаємо незаконним та таким, що порушує наші права та законні інтереси рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «КОМ+ТРАНС» (код ЄДРПОУ 39583282).
У випадку необґрунтованого визначення ТОВ «КОМ+ТРАНС» переможцем закупівлі та рішення про намір Замовника укласти договір з ним ТОВ «РДС» втрачає своє право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
ТОВ «РДС» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації № 80 від 26.03.2025р. переможцем процедури закупівлі було неправомірно визначено ТОВ «КОМ+ТРАНС». Вважаємо, що такими прийнятими рішенням та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Внаслідок неправомірного рішення Замовника (далі – Протокол уповноваженої особи № 80 від 26.03.2025р.) ТОВ «РДС» втрачає можливість на розгляд своєї тендерної пропозиції, визначення його переможцем та укладення договору про закупівлю з подальшим наданням послуг з поточного ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення, натомість ТОВ «КОМ+ТРАНС», пропозиція якого мала бути відхиленою, неправомірно здобуває можливість укласти договір про закупівлю, хоча його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації, в т.ч. не були усунуті невідповідності протягом 24 годин з моменту надання Замовником повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей.
Щодо неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі
ТОВ «КОМ-ТРАНС»

1) Відповідно до додатку 8 до Тендерної документації (далі – Тендерна документація або ТД) Замовника встановлена вимога - необхідність надання ІНФОРМАЦІЇ ПРО ДОСВІД ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО (АНАЛОГІЧНИХ) за предметом закупівлі ДОГОВОРУ (ДОГОВОРІВ). Далі Замовником зазначені вимоги:
«Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний* договір із зазначенням контрагента (замовника**) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги (у разі якщо роботи виконувались на території України), ціну договору, та з іншою інформацією відповідно до вищенаведеної форми.
* Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись договір на надання послуг з поточного (поточного середнього) ремонту та/або на виконання робіт з нового будівництва та/або реконструкції та/або капітального ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого та/або державного значення, укладений не раніше 2023 року.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копiю(ї) аналогічного(их)* договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- акт(-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в або іншій формі згідно умов договору на виконання робіт) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3 або іншій формі згідно умов договору на виконання робіт);
- копію(ї) позитивного(их) відгуку(ів) замовника**(ів) (за наданим(-и) аналогічним (-и)* договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, категорію автомобільної дороги, ціна договору, сума виконання договору, а також iнформацiю про якiсть виконаних робiт, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку замовника** претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору.
** це будь-яка особа будь-якої форми власності, що замовляє виконання певної роботи
Креслення, специфікації, заповнені відомості обсягів робіт для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (-них)* договору(-рів) надавати не обов’язково.»
Учасником закупівлі ТОВ «КОМ+ТРАНС» було надано довідку з інформацією про досвід виконання аналогічних договорів за вих. № 13 від 17.03.2025р. До довідки були додані аналогічні договори з додатками та додатковими угодами, акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдки про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3), відгуки. Однак, вагома частина актів приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдок про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3) не містила дат їх підписання між ТОВ «КОМ+ТРАНС» як підрядником з однієї сторони та Черкаською селищною радою як замовником за аналогічним договором з іншої сторони. Зокрема мова йде про аналогічний договір № 219 від 12.09.2023р. між ТОВ «КОМ+ТРАНС» та Черкаською селищною радою, вагома частина актів приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдок про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3) до якого не містила дат їх підписання сторонами цього договору.
Виявивши це, Замовник 25.03.2025р. опублікував повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зазначивши наступне: «В тендерній пропозиції ТОВ "КОМ+ТРАНС" за предметом закупівлі : «Поточний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С041624 /Т-04-01/ - Мар’ївка – Раково Дніпропетровської області (окремими ділянками)» за кодом (ДК 021:2015:45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь») виявлено невідповідності в інформації, викладеної в документах та довідках, а саме: 1) учасником були надані копії актів приймання виконаних робіт та довідки форми КБ-3 до договору №219 від 12.09.2023 року, які не містять дати їх підписання; 2) на підтвердження умов п.2 Додатку 1 до тендерної документації не надані в повному обсязі документи, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками зазначених у Довідці за формою згідно Додатку 7 до тендерної документації. В наявних цивільно-правових договорах строк дії даних договорів вказано до 12.06.2025 року, що є меншим за строк надання послуг по предмету закупівлі; 3) на підтвердження умов п.1 Додатку 1 до тендерної документації Учасник повинен надати посвідчені власником копії документів, які підтверджують право власності на техніку (якщо власником є фізична особа – копія має бути посвідчена нотаріально). Надані копії документів, що підтверджують право власності на техніку в складі пропозиції не посвідчені належним чином; 4) в довідці № 1/17 від 17.03.2025 року в п.2 на підтвердження наявності Бульдозер SD 23 2006 року вказано Договір №22/07-П від 22 липня 2024 року, копія якого не надана учасником.» Час на усунення невідповідностей був до 26 березня 2025 11:05.
Учасник ТОВ «КОМ+ТРАНС» 26 березня 2025 о 09:08 годині завантажило в т.ч. з метою усунення/виправлення невідповідностей файл з назвою «АНАЛОГІЧНИЙ ДОГОВІР 1 ЧАСТИНА», на останній сторінці якого міститься довiдка про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3), але вона без дати її підписання, тобто не містить дати підписання. В самому кінці названої довідки за Ф.КБ-3 міститься лише «20».10.20___ року. Згідно з ст. 252 Цивільного кодексу України строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. В даному випадку мова йде про визначення дати у числі, місяці та році. Дата – це запис, що містить в собі число місяця, місяць та рік. Календарна дата - це порядковий номер календарного дня, порядковий номер або найменування календарного місяця та порядковий номер календарного року. Як вбачається, Сторони від руки вписали число і місяць, але не вказали рік.

Таким чином, ця довідка за Ф.КБ-3 не є належно підписаною Сторонами = не містить усіх складових дат її підписання. Отже, учасником ТОВ «КОМ+ТРАНС» не було в повній мірі усунуто/виправлено невідповідності протягом 24 годин. Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Напевно, Замовник, бажаючи будь-що відстояти надалі свою позицію під час надання пояснень з цього приводу, зазначатиме, що рік в даті довідки Ф.КБ-3 варто розуміти, виходячи з іншої наявної в ній чи інших документах інформації, однак ніхто не має здогадуватись або намагатись дійти вірного висновку в разі відсутності необхідної інформації та відомостей в тих чи інших документах тендерної пропозиції учасника закупівлі. Вимоги потрібно буквально розуміти, трактувати, неухильно дотримуватись та виконувати. Учасник ТОВ «КОМ+ТРАНС», усуваючи/виправляючи невідповідності протягом 24 годин, завантажив файл «АНАЛОГІЧНИЙ ДОГОВІР 1 ЧАСТИНА», на останній сторінці якого довiдка про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3) не містить дати її підписання. Замовник у зв’язку з цим зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КОМ+ТРАНС». До того ж це обов’язок Замовника, а не право відповідно до чинного законодавства України.

2) Відповідно до додатку 8 до Тендерної документації (далі – Тендерна документація або ТД) Замовника, встановлена вимога - необхідність надання ІНФОРМАЦІЇ ПРО ДОСВІД ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО (АНАЛОГІЧНИХ) за предметом закупівлі ДОГОВОРУ (ДОГОВОРІВ). Далі Замовником зазначені вимоги:
«Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний* договір із зазначенням контрагента (замовника**) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги (у разі якщо роботи виконувались на території України), ціну договору, та з іншою інформацією відповідно до вищенаведеної форми.
* Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись договір на надання послуг з поточного (поточного середнього) ремонту та/або на виконання робіт з нового будівництва та/або реконструкції та/або капітального ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого та/або державного значення, укладений не раніше 2023 року.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копiю(ї) аналогічного(их)* договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- акт(-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в або іншій формі згідно умов договору на виконання робіт) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3 або іншій формі згідно умов договору на виконання робіт);
- копію(ї) позитивного(их) відгуку(ів) замовника**(ів) (за наданим(-и) аналогічним (-и)* договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, категорію автомобільної дороги, ціна договору, сума виконання договору, а також iнформацiю про якiсть виконаних робiт, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку замовника** претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору.
** це будь-яка особа будь-якої форми власності, що замовляє виконання певної роботи
Креслення, специфікації, заповнені відомості обсягів робіт для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (-них)* договору(-рів) надавати не обов’язково.»

Учасником закупівлі ТОВ «КОМ+ТРАНС» було надано лист – відгук від Черкаської селищної ради до аналогічного договору № 219 від 12.09.2023р. В п’ятому (передостанньому) абзаці цього листа-відгуку вказано: «… претензії до якості наданих послуг у Замовника відсутні.» Проте, у вимогах Замовника закупівлі було чітко та однозначно зазначено, що у листах-відгуках має вказуватись інформація щодо відсутності з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору. Якість – це одна із складових належного виконання умов договору, вона не єдина. Є ще багато інших складових належного виконання умов договору з-поміж таких: дотримання строків виконання робіт чи надання послуг, надання гарантії на результат робіт/послуг та відсутність випадків гарантійного ремонту через виникнення дефектів чи розрушень, належність надання забезпечення виконання договору у разі необхідності, належність наданих документів, належність та своєчасність взаєморозрахунків, тощо. Мається на увазі, що у відгуку вказано лише про відсутність претензій з боку замовника аналогічного договору до якості наданих ТОВ «КОМ+ТРАНС» послуг, але не вказано про відсутність претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору! Умови договору не обмежуються тільки якістю, тож, у відгуку не міститься вся необхідна інформація, як того вимагала ТД Замовника тендеру.
Оскільки, лист – відгук від Черкаської селищної ради до аналогічного договору № 219 від 12.09.2023р. було ТОВ «КОМ+ТРАНС» завантажено в якості виправлень/усунення невідповідностей протягом 24 годин, а саме 25 березня 2025 о 19:07 і лист-відгук не містить необхідної інформації про відсутність претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору, то тендерна пропозиція ТОВ «КОМ+ТРАНС» підлягала відхиленню на підставі п.44 Особливостей.

3) Відповідно до ТД Замовника закупівлі:
«вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі-банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом /кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства.
-розмір забезпечення тендерної пропозиції: 580 000,00 грн. (П’ятсот вісімдесят тисяч гривень 00 коп.);
- строк дії забезпечення тендерної пропозиції: має дорівнювати, або перевищувати 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
Реквізити гарантії, визначені нижче, є обов’язковими для складання гарантії.
У реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
код банку (у разі наявності);
адреса місцезнаходження;
поштова адреса для листування;
адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
SWIFT-адреса гаранта (у разі, якщо гарантом є банк);
2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, зазначається інформація:
повне найменування - для юридичної особи;
прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) - для фізичної особи;
ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - для принципала юридичної особи - резидента;
реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала фізичної особи - резидента (у разі наявності);
серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта);
адреса місцезнаходження;
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація:
повне найменування юридичної особи;
ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
адреса місцезнаходження;
4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти - словами;
5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34;
6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності;
7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане;
8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайта інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»;
9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються:
дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, або дата оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі;
10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях;
11) у разі якщо надавачем гарантії є страхова організація, зазначається:
назва договору, відповідно до якого надається гарантія, його номер та інші реквізити договору в разі їх наявності;
ліцензія на здійснення страхової діяльності.
5. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим;
вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
можливості часткової сплати суми гарантії.
6. Гарантія, яка складається на паперовому носії, підписується уповноваженою(ими) особою(ами) гаранта та скріплюється печатками (у разі наявності).
7. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно.
8. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід’ємною частиною цієї гарантії.
Гарантія має набувати чинності з дня її надання та має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені).
При цьому, в тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено:
Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти робочих днів з дня отримання письмової вимоги Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов;
Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику.
Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття , видані Банком- гарантом, завірені печаткою Банка-гаранта (за наявності) та підписом уповноваженої особи від Банку-гаранта.
Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією.
Крім того, разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі копія витягу з Державного реєстру банків (копія ліцензії, виданої банку), копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути завірені банком.
Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником.
Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією.
Банківська гарантія повинна бути видана обслуговуючим банком, реквізити якого зазначені учасником у формі тендерної пропозиції (заповненої згідно Додатку 4 до даної тендерної документації).
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника.
Замовник має право звернутися з відповідним запитом до установи, що надала гарантію, з метою підтвердження достовірності інформації щодо оформлення та надання учаснику гарантії згідно з вимогами чинного законодавства України.
Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником, з урахуванням положень п.43 Особливостей.
Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику у разі: - закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;
- укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі;
- відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;
- закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.
Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:
- відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
- ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону (пункту 47 Особливостей), документів (пункту 47 Особливостей), що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пунктом 47 Особливостей);
- ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з визначених підстав.
Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету.»

Учасником ТОВ «КОМ+ТРАНС» у складі пропозиції надано банківську гарантію № G0325/0203 від 17.03.2025р. від банка-гаранта АТ КБ «ПРИВАТБАНК». Але ця банківська гарантія не відповідає вимогам ТД Замовника, який до того ж взагалі зазначав: «Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником, з урахуванням положень п.43 Особливостей.» Банківська гарантія № G0325/0203 від 17.03.2025р. не відповідає вимогам Замовника з огляду на наступне:
- відповідно до останнього абзацу п.27 Постанови правління НБУ від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками та фінансовими компаніями операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» встановлено, що реквізити гарантії, наданої гарантом як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Центральним органом, що реалізовує державну політику у сфері публічних закупівель є Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Міністерство). Саме Наказом Міністерства від 14 грудня 2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» визначено обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Наказ містить ФОРМУ забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, яка містить вичерпний перелік даних, обов’язкових до заповнення. Виходячи з цього, слідує, що для забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції та розвитку добросовісної конкуренції у цій сфері, необхідно керуватись та використовувати Форму, встановлену саме органом, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель (тобто Наказом Міністерства № 2628). Цей Наказ є спеціальним в правовому застосуванні під час оформлення будь-ким забезпечення тендерної пропозиції. Отже, ТОВ «КОМ+ТРАНС» з банком-гарантом мав би та має неухильно керуватись нормами Наказу Міністерства № 2628 від 14.12.2020р. під час оформлення банківської гарантії. Надана ТОВ «КОМ+ТРАНС» банківська гарантія в складі тендерної пропозиції не повністю відповідає ФОРМІ забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затвердженої Наказом Міністерства № 2628 від 14.12.2020р.
В п. 3 затвердженої форми вказано:
«3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).
Вимога надається бенефіціаром на поштову адресу гаранта та повинна бути отримана ним протягом строку дії гарантії.
Вимога може бути передана через банк бенефіціара, який підтвердить автентичним SWIFT-повідомленням на SWIFT-адресу гаранта достовірність підписів та печатки бенефіціара (у разі наявності) на вимозі та повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу (у разі, якщо гарантом є банк).
Вимога повинна супроводжуватися копіями документів, засвідчених бенефіціаром та скріплених печаткою бенефіціара (у разі наявності), що підтверджують повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу.
Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.»
Замовником також в ТД наголошено було, що забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику у разі: - закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; - укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; - відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; - закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: - відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону (пункту 47 Особливостей), документів (пункту 47 Особливостей), що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пунктом 47 Особливостей); - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.

Натомість в наданій ТОВ «КОМ+ТРАНС» банківській гарантії ці умови вказані інакше:
«3. За цією гарантією гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити бенефіціару всю суму гарантії (часткові сплати-заборонені) єдиним платежем протягом 5-ти робочих днів з дня отримання письмової вимоги Замовника (бенефіціара) про сплату суми гарантії (далі - вимога), без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги.
Вимога надається бенефіціаром на поштову адресу гаранта та повинна бути отримана ним протягом строку дії гарантії.
Вимога може бути передана через банк бенефіціара, який підтвердить автентичним SWIFT-повідомленням на SWIFT-адресу гаранта достовірність підписів та печатки бенефіціара (у разі наявності) на вимозі та повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу (у разі, якщо гарантом є банк).
Вимога повинна супроводжуватися копіями документів, засвідчених бенефіціаром та скріплених печаткою бенефіціара (у разі наявності), що підтверджують повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу.
Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов'язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
- відкликання тендерної пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання принципалом, який став переможцем тендеру, договору про закупівлю;
- ненадання принципалом, який став переможцем тендеру, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією;
- ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений пунктом 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей.»
Виділене іншим червоним кольором – це відхилення тексту банківської гарантії № G0325/0203 від 17.03.2025р. від умов затвердженої Наказом від 14 грудня 2020 № 2628 Форми тендерної пропозиції й вимог Замовника закупівлі. Враховуючи ці невідповідності, Замовник - Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації мав відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «КОМ+ТРАНС». Учаснику ТОВ «КОМ+ТРАНС» надавалось повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин, але зауважень до банківської гарантії не було і відповідно в складі пропозиції ТОВ «КОМ+ТРАНС» так і залишилась банківська гарантія, котра не в повній мірі відповідає вимогам вищевказаного Наказу та вимогам Замовника закупівлі.

4) Учасником закупівлі ТОВ «КОМ+ТРАНС» у наданій довідці з інформацією про працівників учасника відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання повного обсягу послуг за договором про закупівлю за вих. № 2 від 17.03.2025р. (файл з назвою «8. працівники») невірно/неправильно/некоректно заповнені відомості про освіту працівників згідно позицій за №№ 4-13, де вказана освіта як «Середньо-спеціальна» або «Середньо загальна».
Звертаємо увагу на те, що відповідно до ст. 10 ЗУ «Про освіту» встановлено наступне:
«Стаття 10. Складники та рівні освіти
1. Невід’ємними складниками системи освіти є:
дошкільна освіта;
повна загальна середня освіта;
позашкільна освіта;
спеціалізована освіта;
професійна (професійно-технічна) освіта;
фахова передвища освіта;
вища освіта;
освіта дорослих, у тому числі післядипломна освіта.
2. Рівнями освіти є:
дошкільна освіта;
початкова освіта;
базова середня освіта;
профільна середня освіта;
перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
фахова передвища освіта;
початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
другий (магістерський) рівень вищої освіти;
третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.»
Відповідно до ст. 4 ЗУ «Про повну загальну середню освіту» встановлено:
«Стаття 4. Рівні, строки та форми здобуття повної загальної середньої освіти
1. Повна загальна середня освіта здобувається на таких рівнях:
початкова освіта - перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;
базова середня освіта - другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти;
профільна середня освіта - третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти.
2. У закладах освіти:
початкова освіта здобувається протягом чотирьох років;
базова середня освіта здобувається протягом п’яти років;
профільна середня освіта здобувається протягом трьох років.
Тривалість здобуття повної загальної середньої освіти на кожному її рівні може бути змінена (подовжена або скорочена) залежно від форми здобуття освіти, результатів навчання та/або індивідуальної освітньої траєкторії учня.
Тривалість здобуття повної загальної середньої освіти на кожному її рівні особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.
3. Повна загальна середня освіта може здобуватися за очною (денною), дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формами чи формою педагогічного патронажу, а також за очною (вечірньою), заочною формами (на рівнях базової та профільної середньої освіти). Профільна середня освіта професійного спрямування може здобуватися за дуальною формою здобуття освіти.
Положення про форми здобуття повної загальної середньої освіти затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.»
Як бачимо, в обох законах, редакція яких діяла на момент подання ТОВ «КОМ+ТРАНС» пропозиції, відсутнє поняття та визначення поняття «середньо-спеціальна» та/або «середньо загальна» освіта.
Таким чином, довідка з інформацією про працівників учасника відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання повного обсягу послуг за договором про закупівлю за вих. № 2 від 17.03.2025р. (файл з назвою «8. працівники») невірно/неправильно/некоректно заповнена, не відповідає вимогам Замовника, через що тендерна пропозиція учасника ТОВ «КОМ+ТРАНС» підлягала відхиленню.
5) Додаємо, що у названій довідці з інформацією про працівників учасника відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання повного обсягу послуг за договором про закупівлю за вих. № 2 від 17.03.2025р. (файл з назвою «8. працівники») також в графі 4, де має бути в т.ч. вказана учасником спеціальність працівників, ТОВ «КОМ+ТРАНС» вказувало по деяким працівникам не їх спеціальності, а їх посвідчення (зокрема в позиціях 5, 6, 8, 10), що також є помилкою/невідповідністю.
6) Ще додаємо, що у названій довідці з інформацією про працівників учасника відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання повного обсягу послуг за договором про закупівлю за вих. № 2 від 17.03.2025р. (файл з назвою «8. працівники») також у позиції №3 про інженера з проектно-кошторисної роботи Гречко Галину Віталіївну вказано, що в неї досвід роботи на цій посаді в підприємстві аж 6 років. В підтвердження надано цивільно-правовий договір б/н від 12.03.2025р., який унеможливлює роботу на посаді в підприємстві аж 6 років (адже з 12.03.2025р. ще і місяця не минуло), як вказав учасник ТОВ «КОМ+ТРАНС», що також є помилкою/невідповідністю.
7) Відповідно до ТД Замовника, на 9 сторінці документації, міститься вимога: «Учасник гарантує, що вказана в наданих ним довідках (листах) інформація є актуальною дату подання тендерної пропозиції.» Зрозуміло, що учасник закупівлі ТОВ «КОМ+ТРАНС» мав би надати в підтвердження цьому гарантійний лист або гарантійну довідку із стверджувальним змістом – підтвердженням, що він дійсно гарантує, що вказана в наданих ним довідках (листах) інформація є актуальною дату подання тендерної пропозиції. Однак, в документах тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «КОМ+ТРАНС» немає довідки чи листа, яким би ТОВ «КОМ+ТРАНС» гарантував, що вказана в наданих ним довідках (листах) інформація є актуальною дату подання тендерної пропозиції. Останнє є невідповідністю вимогам Тендерної документації Замовника.

Підсумовуючи вищевикладене, Замовником неправомірно визначено учасника ТОВ «КОМ+ТРАНС» переможцем закупівлі, тож наші права можуть бути захищені Органом оскарження шляхом зобов’язання Замовника скасувати неправомірне рішення щодо визначення ТОВ «КОМ+ТРАНС» переможцем процедури закупівлі та про намір укласти договір про закупівлю послуг з ним.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір