-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з трансформації фінансової звітності складеної відповідно до НП(С)БО у фінансову звітність складену відповідно до МСФЗ та розробки облікової політики
Торги відмінено
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
10.03.2025 15:56 - 15.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
7b09bad622e84bbab83fd09ec486fdc3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-10-011052-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга АМКУ Концерн РТТ.pdf 01.04.2025 11:16
- Вимога про усунення порушення до 27.03.25, 1404.png 01.04.2025 11:16
- Протокол відхилення тендерної пропозиції перший учасник.docx 01.04.2025 11:16
- sign.p7s 01.04.2025 11:21
- рішення від 03.04.2025 № 5222.pdf 03.04.2025 18:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.04.2025 № 5774.pdf 14.04.2025 12:43
- рішення від 11.04.2025 № 5774.pdf 15.04.2025 16:29
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.pdf.p7s 04.04.2025 15:44
- Протокол перевірки підпису від 27.03.2025.pdf 04.04.2025 15:44
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.docx 04.04.2025 15:44
- Протокол перевірки підпису від 17.03.2025.pdf 04.04.2025 15:44
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.pdf 04.04.2025 15:44
- Протокол УО про скасув.ріш.про відхилення ТП учасника на вимогу Органу оскарження.docx.p7s 18.04.2025 23:08
- Протокол УО про скасув.ріш.про відхилення ТП учасника на вимогу Органу оскарження (3).docx 18.04.2025 23:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.04.2025 11:23
Дата розгляду скарги:
11.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.04.2025 18:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.04.2025 16:29
Дата виконання рішення Замовником:
18.04.2025 23:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.04.2025 № № 5774-р/пк-пз КОНЦЕРН РАДІОМОВЛЕННЯ, РАДІОЗВ'ЯЗКУ ТА ТЕЛЕБАЧЕННЯ з метою усунення порушень скасовано рішення від 27.03.2025 року № 10-03-1/6, згідно з яким відхилено тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" (код ЄДРПОУ: 14274505) учасника процедури закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-03-10-011052-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3c9ce6ab11b846e68fb0f88e5e8b1136
Заголовок пункту скарги:
Оскарження неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
КОНЦЕРНОМ РАДІОМОВЛЕННЯ, РАДІОЗВ'ЯЗКУ ТА ТЕЛЕБАЧЕННЯ (надалі Замовник) 10.03.2025р. оголошено закупівлю (відкриті торги з особливостями) за кодом ДК 021:2015: 79212000-3 Аудиторські послуги – «Послуги з трансформації фінансової звітності складеної відповідно до НП(С)БО у фінансову звітність складену відповідно до МСФЗ та розробки облікової політики». Очікувана вартість закупівлі – 400 000,00 грн.
Аукціон по даній закупівлі відбувся 18.03.2025р. В аукціоні взяли участь наступні учасники:
Учасники аукціону Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТР НАВЧАННЯ "АКТИВ" 228 000,00 грн
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" 230 000,00 грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕНІНГОВО-КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ"АЗИМУТ" 240 000,00 грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА КОНСАЛТИНГ ЛТД" 350 000,00 грн
За результатами проведеного аукціону ми, Приватне акціонерне товариство «Аудиторська фірма «Аналітик» (надалі – АФ «Аналітик» або Учасник) запропонували ціну – 230 000,00 грн. та посіли друге місце.
Учасника, який запропонував найнижчу ціну – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТР НАВЧАННЯ "АКТИВ" було дискваліфіковано за Протокольним рішення уповноваженої особи № 10-03-1/4 від 24.03.2025 року
24.03.2025 року Замовник почав кваліфікацію пропозиції АФ «Аналітик» та 26.03.2025 року виставив вимогу на усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
Учасником у строк до 27.03.25, 14:04 було завантажено в електронну систему закупівель всі документи на усунення невідповідностей, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
Після чого Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію Учасника Протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.03.2025 року № 10-03-1/6 (далі – Протокол) з підстав не відповідності пропозиції Учасника встановленим у тендерній документації вимогам.
В Протоколі в якості підстави для відхилення пропозиції АФ «Аналітик» було зазначено наступне:
«Учасником у строк до 27.03.25, 14:04 було завантажено в електронну систему закупівель всі документи на усунення невідповідностей, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
Проте, при аналізі пропозиції Учасника з урахуванням виправлених невідповідностей під час перевірки електронного підпису учасника ПрАТ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований».»
«З огляду на зазначене, учасник ПрАТ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" розмістив в електронній системі закупівель документи шляхом накладання на них УЕП (а не КЕП), що не відповідає вимогам пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.»
Порушення Замовника обгрунтовуємо наступним.
Замовник в якості законодавчої підстави для відхилення пропозиції учасника посилається на пп. 2 п. 44 Особливостей «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі Закон) учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Всі зауваження, які Замовник виклав у своїй вимозі на усунення невідповідностей протягом 24 годин Учасником виконано.
Розглядаючи тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, замовник повинен виявити та відобразити в одному повідомленні всі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції.
Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника з підстави розміщення Учасником в електронній системі закупівель документів шляхом накладання на них УЕП (а не КЕП). Проте, оприлюднена Замовником вимога на усунення невідповідностей не містить інформації щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника в частині накладення на документи закупівлі УЕП, а не КЕП.
Враховуючи викладене, Замовник не надав Учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Аналогічні позиції викладено у рішеннях Комісії АМКУ № 6775-р/пк-пз (UA-2024-02-09-013439-a) та № 10124-р/пк-пз (UA-2024-04-04-009746-a).
Вважаємо, що Замовником в Інформації про відхилення порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5, ч. 9 ст. 26 Закону та пп. 2 п. 44 Особливостей.
Відповідно до п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4));
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п. 5));
- запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 6)).
Замовником під час прийняття Протоколу про відхилення пропозиції АФ «Аналітик» були зазначені стосовно АФ «Аналітик» вимоги, які не були відображені у вимозі про усунення невідповідностей протягом 24 годин, та прийнято незаконне рішення про дискваліфікацію пропозиції АФ «Аналітик», чим допущено дискримінацію учасника – АФ «Аналітик», упереджене та необ’єктивне визначення переможця, зловживання при розгляді тендерної пропозиції Учасника. Таким чином Замовником порушені принципи здійснення закупівель, встановлені у п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону. Зазначені дії Замовника порушили права та законні інтереси АФ «Аналітик» на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживанням.
Аукціон по даній закупівлі відбувся 18.03.2025р. В аукціоні взяли участь наступні учасники:
Учасники аукціону Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТР НАВЧАННЯ "АКТИВ" 228 000,00 грн
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" 230 000,00 грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕНІНГОВО-КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ"АЗИМУТ" 240 000,00 грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА КОНСАЛТИНГ ЛТД" 350 000,00 грн
За результатами проведеного аукціону ми, Приватне акціонерне товариство «Аудиторська фірма «Аналітик» (надалі – АФ «Аналітик» або Учасник) запропонували ціну – 230 000,00 грн. та посіли друге місце.
Учасника, який запропонував найнижчу ціну – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТР НАВЧАННЯ "АКТИВ" було дискваліфіковано за Протокольним рішення уповноваженої особи № 10-03-1/4 від 24.03.2025 року
24.03.2025 року Замовник почав кваліфікацію пропозиції АФ «Аналітик» та 26.03.2025 року виставив вимогу на усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
Учасником у строк до 27.03.25, 14:04 було завантажено в електронну систему закупівель всі документи на усунення невідповідностей, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
Після чого Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію Учасника Протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.03.2025 року № 10-03-1/6 (далі – Протокол) з підстав не відповідності пропозиції Учасника встановленим у тендерній документації вимогам.
В Протоколі в якості підстави для відхилення пропозиції АФ «Аналітик» було зазначено наступне:
«Учасником у строк до 27.03.25, 14:04 було завантажено в електронну систему закупівель всі документи на усунення невідповідностей, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
Проте, при аналізі пропозиції Учасника з урахуванням виправлених невідповідностей під час перевірки електронного підпису учасника ПрАТ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований».»
«З огляду на зазначене, учасник ПрАТ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" розмістив в електронній системі закупівель документи шляхом накладання на них УЕП (а не КЕП), що не відповідає вимогам пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.»
Порушення Замовника обгрунтовуємо наступним.
Замовник в якості законодавчої підстави для відхилення пропозиції учасника посилається на пп. 2 п. 44 Особливостей «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі Закон) учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Всі зауваження, які Замовник виклав у своїй вимозі на усунення невідповідностей протягом 24 годин Учасником виконано.
Розглядаючи тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, замовник повинен виявити та відобразити в одному повідомленні всі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції.
Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника з підстави розміщення Учасником в електронній системі закупівель документів шляхом накладання на них УЕП (а не КЕП). Проте, оприлюднена Замовником вимога на усунення невідповідностей не містить інформації щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника в частині накладення на документи закупівлі УЕП, а не КЕП.
Враховуючи викладене, Замовник не надав Учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Аналогічні позиції викладено у рішеннях Комісії АМКУ № 6775-р/пк-пз (UA-2024-02-09-013439-a) та № 10124-р/пк-пз (UA-2024-04-04-009746-a).
Вважаємо, що Замовником в Інформації про відхилення порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5, ч. 9 ст. 26 Закону та пп. 2 п. 44 Особливостей.
Відповідно до п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4));
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п. 5));
- запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 6)).
Замовником під час прийняття Протоколу про відхилення пропозиції АФ «Аналітик» були зазначені стосовно АФ «Аналітик» вимоги, які не були відображені у вимозі про усунення невідповідностей протягом 24 годин, та прийнято незаконне рішення про дискваліфікацію пропозиції АФ «Аналітик», чим допущено дискримінацію учасника – АФ «Аналітик», упереджене та необ’єктивне визначення переможця, зловживання при розгляді тендерної пропозиції Учасника. Таким чином Замовником порушені принципи здійснення закупівель, встановлені у п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону. Зазначені дії Замовника порушили права та законні інтереси АФ «Аналітик» на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Вимога про усунення порушення до 27.03.25
-
Повʼязаний документ:
Вимога про усунення порушення до 27.03.25, 1404.png
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення тендерної пропозиції перший учасник
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення тендерної пропозиції перший учасник.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника - КОНЦЕРН РАДІОМОВЛЕННЯ, РАДІОЗВ'ЯЗКУ ТА ТЕЛЕБАЧЕННЯ - скасувати Протокол про відхилення тендерної пропозиції Приватного акціонерного товариства «Аудиторська фірма «Аналітик».