-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
згідно тендерної документації
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
11.09.2018 16:42 - 23.09.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Оскарження тендерної документації
Номер:
fb0ffc215b1f4a879daea55691166b8a
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-11-002867-c.a1
Назва:
Оскарження тендерної документації
Вимога:
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації від Учасника вимагається надати інформаційну довідку (форма таблиці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів за період з 2015 по 2017 р.
При цьому, аналогічним Аналогічними договорами відповідно до умов цієї Документації є договори, щодо поставки такого товару, з урахуванням послуг магістрального транспортування.
Таким чином, Замовником вимагається від Учасника надання сканкопію договорів за період з 2015 по 2017 р. з урахуванням послуг магістрального транспортування.
Звертаємо увагу Замовника на те, що Закон України «Про ринок природного газу», який регулює правовідносини у сфері постачання та споживання природного газу, був прийнятий 09.04.2015р.
Вказаний Закон набрав чинність 08.05.2015. При цьому, Закон введено в дію 01.10.2015р.
Таким чином, вимога щодо надання Учасником договорів постачання природного газу з урахуванням послуг магістрального транспортування не може бути виконана оскільки в 2015 році постачання природного газу з урахуванням послуг магістрального транспортування не здійснювалось в силу відсутності правових умов.
Крім того, умова постачання природного газу з урахуванням послуг магістрального транспортування порушує принципи публічних закупівель.
Так, відповідно до ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія та ефективність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників;
• об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимога про надання договору на постачання природного газу з урахуванням послуг магістрального транспортування штучно звужує коло потенційних Учасників закупівлі, що в свою чергу звужує конкуренцію та нівелює принцип добросовісної конкуренції серед учасників.
Крім того, надання договору на постачання природного газу з додатковими характеристиками, зокрема з урахуванням послуг магістрального транспортування у період з 2015 по 2017 р., дискримінує потенційних Учасників, не дозволяючи приймати участь у закупівлі тим суб’єктам ринку у яких відсутні такі договори, що діяли у вказаний період.
Враховуючи вище викладене вимагаємо привести Тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства шляхом внесення змін до неї, а саме
Виключення вимоги до аналогічного договору наявності в ньому послуг магістрального транспортування у період з 2015 по 2017 р.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.09.2018 18:49
Вирішення:
Шановний учаснику!
Згідно роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 №3302-05/40083-06 «Щодо закупівлі природного газу та послуг з розподілу природного газу», споживач здійснює закупівлю природного газу, як товару. Згідно п.32 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Водночас, відповідно до п.5 р.2 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
Закон України «Про ринок природного газу» не має жодної заборони для постачальників природного газу займатися одночасно такими видами господарської діяльності як: постачання та транспортування природного газу. Окрім того, відповідно до ч.1 ст.2 Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2496 від 30.09.2015 «Про затвердження Правил постачання природного газу», підставою для постачання природного газу споживачу, в першу чергу, є наявність об’єкту, який підключений до газотранспортної системи та присвоєний споживачу Оператором газорозподільної системи персональний ЕІС-код, як суб’єкту ринку природного газу. Також слід зазначити, що відповідно до ст.19 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем». Відповідно до п.39 ст.1 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач». З чого вбачається, що кожний постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи.
Також, Кодексом газотранспортної системи, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 вересня 2015 року № 2493, передбачена можливість суб'єктам ринку, які бажають транспортувати газ до прямих споживачів, укласти з оператором газотранспортної системи відповідний договір на транспортування природного газу.
Окрім цього, згідно умов тендерної документації на закупівлю UA-2018-09-11-002867-c у разі відсутності будь-яких зазначених документів в тендерній пропозиції, учасник надає письмове роз’яснення щодо їх відсутності з вказанням причини та/або посиланням на нормативні акти.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля товару може включати, зокрема послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів, тому вимога внесення змін до тендерної документації щодо виключення з вартості тарифу на постачання природного газу тарифу на транспортування природного газу магістральними газопроводами є безпідставною та не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено