• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна

Торги відмінено

824 833.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 124.17 UAH
Період оскарження: 07.03.2025 16:28 - 12.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: a7658ebb3b11481c9aec603673d30183
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-07-009256-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.03.2025 14:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.04.2025 17:26
Дата виконання рішення Замовником: 11.04.2025 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України №5333-р/пк-пз від 04.04.2025 виконано та скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції АКАДЕМІЇ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ (код ЄДРПОУ: 45328152) за процедурою закупівлі — "Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна"
Автор: АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ, Віталій Якубишин 380956200614 aie45328152@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1ea60b552c2b4a3dbb7f53251281cad5
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 07.03.2025 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна, ідентифікатор: UA-2025-03-07-009256-a.
Академія міждисциплінарної освіти подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Академія міждисциплінарної освіти подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Академії міждисциплінарної освіти.
Академія міждисциплінарної освіти вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

Фактичні обставини
07.03.2025 Замовник оголосив закупівлю за предметом: Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна, ідентифікатор: UA-2025-03-07-009256-a.
Академія міждисциплінарної освіти подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
Протокольним рішенням від 21 березня 2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" за результатом розгляду тендерної пропозиції Академії міждисциплінарної освіти в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-03-07-009256-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника

1. Відповідно до Протокольного рішення від 21 березня 2025 року, «Керуючись пунктом 44 Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 р. (далі - Особливості) зі змінами, Положенням про уповноважену особу, що затверджене наказом КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР", у зв'язку 3 наявністю підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ, поданої на участь у відкритих торгах згідно з предметом закупівлі закупівлю ДК 021:2015: 79340000-9: Рекламні та маркетингові послуги (Послуги менеджера промоції та комунікації B рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) ΝΕΧΤ Польща - Україна) у випадках, передбачених пунктом 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ У відкритих торгах згідно з предметом закупівлі ДК 021:2015: 79340000-9: Рекламні та маркетингові послуги (Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща Україна) на підставі пп.2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а саме:
1) Згідно Додатку №2 до тендерної документації та оголошення про проведення процедури закупівля здійснюється для реалізації проекту № PLUA.02.01-IP.01-0021/23 «Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку», програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна.
Тендерна документація розроблена на виконання Рамкової угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 12.12.2006, ратифікована із заявою Законом України від 03.09.2008 № 360-VI, Угода про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, ратифікованою Законом України № 3719- ІХ від 09.05.2024 р. (далі - Угода), Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон) з урахування Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі - Особливості).
Згідно ч. 1 статті 7 Угоди програма має бути реалізована під спільним управлінням із зацікавленою Державою-членом відповідно до принципів, що зазначені у статті 63 Фінансового регламенту, та відповідно до умов і положень, що викладені в цій Угоді, чинного законодавства Сторін, Програмних документів і письмового підтвердження від Країни-партнера щодо її участі в Програмі на програмний період 2021-2027 роки.
Грантовим контрактом № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 передбачається, що Керівництво Програми (для великих інфраструктурних проектів (LIP) / регулярних проектів /мікропроектів) документ, затверджений Моніторинговим комітетом Програми, який визначає правила підготовки, реалізації, моніторингу та врегулювання проекту (LIP /звичайного проекту / мікропроекту), а також його довговічність. Поточний посібник з програми доступний на веб-сайті програми.
При цьому ч. 3 параграфу 2 Грантового контракту № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 встановлено, що під час реалізації та тривалості проекту Головний партнер (яким є Замовник) повинен дотримуватися в тому числі поточних програмних документів, зокрема:
а) Програма Interreg NEXT Польща-Україна 2021-2027
b) програмне керівництво для регулярних проектів,
с) Посібник бенефіціара CST2021.
Також частиною 8 параграфу 8 Грантового договору № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 встановлено, що Головний партнер повинен готувати та проводити процедури державних закупівель та присуджувати контракт на частину проекту, яку він реалізує, відповідно до положень Європейського Союзу та національного законодавства та правил Посібника з програми, включаючи принцип конкурентоспроможності, зазначений у Посібнику з Програми, за умови, що контракт присуджується учаснику торгів, який подав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, уникаючи при цьому будь-якого конфлікту інтересів.
Правилами Посібника з програми передбачається, що аутсорсинг управління проєктом зовнішнім компаніям не є прийнятним (витрати на управління проєктом не можуть бути оплачені в цій категорії).
Згідно сформованого електронної системою закупівель Звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), а також наданого у складі тендерної пропозиції учасником витягу з ЄДР (файл «Витяг ЄДР розширений.pdf»), учасник АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ є юридичною особою, що належить до поняття зовнішні компанії при закупівлі послуг, що є предметом Закупівлі.
Оскільки послуги менеджера промоції та комунікації є частиною управління проєктом "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща Україна, то відповідно до положень Грантового контракту № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 та правил Посібника з Програми договір не може бути укладений із юридичною особою, а отже пропозиція учасника АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ підлягає відхиленню.
Відтак, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі пп.2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Тендерної документації, Тендерна документація розроблена на виконання Рамкової угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 12.12.2006, ратифікована із заявою Законом України від 03.09.2008 № 360-VI, Угода про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, ратифікованою Законом України № 3719- IХ від 09.05.2024 р. (далі – Угода), Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон) з урахування Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі - Особливості).

Згідно з пунктом 5 «Недискримінація учасників та рівне ставлення до них» розділу 1 Тендерної документації, В розумінні даної документації застосовуються такі принципи: прозорість, пропорційність, рівного ставлення та недискримінації, а також принципи, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.

Таким чином, тендерною документацією прямо передбачено, що до участі в цій закупівлі допущено учасників усіх форми власності та організаційно-правових форм на рівних умовах.

Крім того, пунктом 1 розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації, передбачено документи, які подаються юридичними особами: «1.1. Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції уповноваженої особи учасника процедури закупівлі - юридичної особи підтверджується: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів – розпорядчий документ про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника тощо); для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, із зазначенням повноважень повіреного, разом з документами, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність.
1.2. Сканована з оригіналу копія Статуту із змінами (в разі їх наявності) або іншого установчого документу. У разі, якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію рішення засновників про створення такої юридичної особи.
У разі, якщо державна реєстрація учасника була здійснена після 01.01.2016 року, то учасник має право надати опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення державної реєстрації юридичної особи із зазначенням унікального коду, що дає можливість доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі до установчих документів юридичної особи. В описі документів повинні бути зазначені: унікальний код, веб-сайт за яким Замовник має можливість перевірити установчі документи юридичної особи, дата формування витягу, а також підпис та ініціали державного реєстратора, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи».

Відповідно до частин другої та чертвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Згідно з частиною першою статті 6 Закону, якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.

Відповідно до статті 16 Угоди про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, ратифікованою Верховною Радою України Законом України від 09.05.2024 № 3719-IX (далі – Угода), якщо здійснення операції вимагає укладення договорів про закупівлю послуг, постачання товарів або виконання робіт бенефіціаром з Країни-партнера, застосовуються процедури закупівель, викладені в Додатку II.

Згідно з пунктом 1 Додатку ІІ Угоди, усі договори, що фінансуються на підставі грантового контракту, повинні бути укладені з дотриманням принципів прозорості, пропорційності, рівного ставлення та недискримінації.
Усі договори повинні виставлятися на конкурс на найширшій основі, крім випадків застосування переговорної процедури. Оціночна вартість договору не має визначатися з метою обходу застосовних правил, а також договір не може бути розділений з цією метою. Одержувач гранту, який діє як замовник повинен ділити договір на лоти, якщо доцільно, з належним урахуванням широкої конкуренції.

Відповідно до пункту 4.2 Додатку ІІ Угоди, у відкритих процедурах будь-який зацікавлений суб’єкт господарювання може подати тендерну пропозицію.

Щодо вдаваного Замовником аутсорсингу, пунктом 6 Угоди навіть передбачено, що суб’єкт господарювання може, у відповідних випадках і для конкретного договору, покладатися на потужності інших суб’єктів господарювання, незалежно від юридичної природи зв’язків, які він має з ними. У такому разі він повинен довести одержувачу гранту, що він матиме у своєму розпорядженні ресурси, необхідні для виконання договору, шляхом пред’явлення зобов’язань цих суб’єктів щодо цього.

Згідно з розділом 12 Програмного посібника, що додається, Договори повинні укладатися відповідно на наступних правил та процедур закупівель:
1) забезпечення достатньої прозорості, чесної конкуренції та достатньої попередньої прозорості;
2) забезпечення рівного ставлення, пропорційності та відсутності дискримінації;
3) уникнення конфлікту інтересів протягом усієї процедури закупівлі.
Підготовка та проведення державних закупівель, а також укладення договору в рамках проєкту здійснюються
у спосіб, що гарантує дотримання принципу прозорості, добросовісної конкуренції та рівного ставлення до виконавців, у тому числі потенційних. Крім того, по відношенню до всіх договорів, укладених у рамках проєкту, незалежно від їх вартості, способу вибору підрядника та органу, уповноваженого укладати договір, вимагається дотримання принципу раціонального фінансового управління

Відповідно до пункту e розділу 9.4 «Зовнішня експертиза та послуги» Програмного посібника, витрати на зовнішню експертизу та послуги обмежуються наступними послугами та експертизою, що надаються органом державного чи приватного права чи фізичною особою, які не є Партнерами проєкту:
e) промоція, комунікація, рекламування, рекламні матеріали, заходи або інформування, пов’язані з проєктом або Програмою як такою.

У цій категорії [ред. - витрати на зовнішню експертизу та послуги] можуть бути врегульовані такі витрати на персонал:
− витрати на зовнішніх експертів та зовнішні послуги, обмежені послугами та експертизою, що надаються державними чи приватними установами чи фізичними особами, які не є Партнерами проєкту (у Польщі та Україні: постачальники послуг (компанії)), за цивільно-правовими договорами з фізичними особами, які не є одночасно співробітниками Партнера проєкту

Так, згідно з розділом 9.4 Програмного посібника, аутсорсинг управління проєктом зовнішнім компаніям не є прийнятним (витрати на управління проєктом не можуть бути оплачені в цій категорії). Проте, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, предметом закупівлі є саме Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна (код за ДК 021:2015 79340000-9 Рекламні та маркетингові послуги).
Отже, учасник, з яким буде укладено договір про закупівлю, не здійснюватиме управління проєктом, а лише надаватиме послуги менеджера з промоції та комунікації, що відповідно до Програмного посібника включено до розділу витрат на зовнішню експертизу та послуги, що є прийнятними в рамках цього проєкту. Замовник безпідставно посилається на пункт щодо управління проєктом, адже управління проєктом здійснюватиме Замовник як розпорядник коштів, а переможець цієї закупівлі – виключно надаватиме послуги з промоції та комунікації.

Крім того, підставою для відхилення Скаржника, Замовник визначив підпункт 2 пункту 44 Особливостей: «тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Згідно з абзацом першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підсумовуючи усе вищезазначене, ані законодавством, ані Угодою, не передбачено дискримінацію учасників за їхнім правовим статусом чи організаційно-правовою формою, тому відхилення Скаржника виключно з тієї підстави, що Скаржник є юридичною особою – суперечить чинному законодавству, зокрема статті 5 Закону та положенням Угоди.

Таким чином, з наявної інформації, підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника – відсутні.

Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у Протокольному рішенні від 21 березня 2025 року.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протокольним рішенням від 21 березня 2025 року року є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі

Номер: 9a5de09f6fb14f448a1416bd9e2c1c39
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-07-009256-a.a2
Назва: Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Скарга:
07.03.2025 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна, ідентифікатор: UA-2025-03-07-009256-a. Академія міждисциплінарної освіти подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Академія міждисциплінарної освіти подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2025-03-07-009256-a. Академія міждисциплінарної освіти вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2025 15:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.05.2025 12:07
Дата виконання рішення Замовником: 27.05.2025 09:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ №6800-р/пк-пз від 29.04.2025 року та скасовано рішення про відміну процедури закупівлі — "Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-07-009256-a через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ, Віталій Якубишин 380956200614 aie45328152@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b5ff13367c8e496c856e86470b68775f
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Фактичні обставини
07.03.2025 Замовник оголосив закупівлю за предметом: Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна, ідентифікатор: UA-2025-03-07-009256-a.
Академія міждисциплінарної освіти подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
11.04.2025 Замовник оприлюднив повідомлення в електронній системі закупівель про відміну закупівлі на підставі Протокольного рішення № 1 від 11 квітня 2025 року у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.

Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі

Відповідно до даних електронної системи закупівель та Протоколльного рішення № 1 від 11 квітня 2025 року, Замовником було відмінено процедуру закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, зазначена причина: «
Під час розгляду першого питання порядку денного:
17 березня 2025 року відбулось розкриття тендерних пропозицій, в результаті чого найбільш економічно вигідною було визначено пропозицію учасника АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ.
Дану тендерну пропозицію було відхилено протокольним рішенням від 21 березня 2025 року на підставі пп.2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону
Оскільки послуги менеджера промоції та комунікації є частиною управління проєктом "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна, то відповідно до положень Грантового контракту № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 та правил Посібника з Програми договір не може бути укладений із юридичною особою, а отже пропозиція учасника АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ підлягає відхиленню.
Протокольним рішенням від 25 березня 2025 року було відхилено пропозицію наступного учасника ФОП "ЗЕЛЕНИЙ АРТЕМ ВАСИЛЬОВИЧ" на підставі пп.1 пункту 44 Особливостей: учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
На етапі оцінки та розгляду Замовником тендерної пропозиції третього учасника Гурій Богдана Богданівна 26 березня 2025 року учасником АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ було подано скаргу в Антимонопольний комітет України на відхилення його пропозиції.
Рішенням №5333-р/пк-пз від 04.04.2025 року АМКУ задовольнив дану скаргу та зобов’язав КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ
ЛІКУВАЛЬНОДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" (код ЄДРПОУ: 01996792) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції АКАДЕМІЇ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ (код ЄДРПОУ: 45328152) за процедурою закупівлі — "Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI- A) NEXT Польща – Україна", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-07-009256-a.
Виконавши рішення АМКУ та скасувавши рішення про відхилення пропозиції учасника АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ, Замовник в той же час не може визначити переможцем цього учасника та укласти із ним договір з наступних підстав:
Згідно Додатку №2 до тендерної документації та оголошення про проведення процедури закупівля здійснюється для реалізації проекту № PLUA.02.01-IP.01-0021/23 «Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку», програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна.

Тендерна документація розроблена на виконання Рамкової угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 12.12.2006, ратифікована із заявою Законом України від 03.09.2008 № 360-VI, Угода про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, ратифікованою Законом України № 3719- IХ від 09.05.2024 р. (далі – Угода), Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон) з урахування Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі - Особливості).

Згідно ч. 1 статті 7 Угоди програма має бути реалізована під спільним управлінням із зацікавленою Державою-членом відповідно до принципів, що зазначені у статті 63 Фінансового регламенту, та відповідно до умов і положень, що викладені в цій Угоді, чинного законодавства Сторін, Програмних документів і письмового підтвердження від Країни- партнера щодо її участі в Програмі на програмний період 2021-2027 роки.

Грантовим контрактом № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 передбачається, що Керівництво Програми (для великих інфраструктурних проектів (LIP) / регулярних проектів / мікропроектів) - документ, затверджений Моніторинговим комітетом Програми, який визначає правила підготовки, реалізації, моніторингу та врегулювання проекту (LIP / звичайного проекту / мікропроекту), а також його довговічність. Поточний посібник з програми доступний на веб-сайті програми.
При цьому ч. 3 параграфу 2 Грантового контракту № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 встановлено, що під час реалізації та тривалості проекту Головний партнер (яким є Замовник) повинен дотримуватися в тому числі поточних програмних документів, зокрема:
а) Програма Interreg NEXT Польща–Україна 2021-2027
b) програмне керівництво для регулярних проектів,
c) Посібник бенефіціара CST2021.
Також частиною 8 параграфу 8 Грантового договору № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 встановлено, що Головний партнер повинен готувати та проводити процедури державних закупівель та присуджувати контракт на частину проекту, яку він реалізує, відповідно до положень Європейського Союзу та національного законодавства та правил Посібника з програми, включаючи принцип конкурентоспроможності, зазначений у Посібнику з Програми, за умови, що контракт присуджується учаснику торгів, який подав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, уникаючи при цьому будь-якого конфлікту інтересів.
Правилами Посібника з програми передбачається, що аутсорсинг управління проєктом зовнішнім компаніям не є прийнятним (витрати на управління проєктом не можуть бути оплачені в цій категорії).
Згідно сформованого електронної системою закупівель Звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), а також наданого у складі тендерної пропозиції учасником витягу з ЄДР (файл «Витяг ЄДР розширений.pdf»), учасник АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ є юридичною особою, що належить до поняття зовнішні компанїї при закупівлі послуг, що є предметом Закупівлі.
Оскільки послуги менеджера промоції та комунікації є частиною управління проєктом "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна, то відповідно до положень Грантового контракту № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 та правил Посібника з Програми договір не може бути укладений із юридичною особою, тобто із учасником АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ .
Рішенням №5333-р/пк-пз від 04.04.2025 АМКУ зазначив, що Документація не містить визначення "зовнішня компанія". Також Замовником в протоколі не зазначено посилання на відповідні положення умов тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Відтак, виникла ситуація, при якій договір з надання послуг менеджера промоції та комунікації не може бути укладений із юридичною особою, а саме учасником АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ відповідно до Угоди про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, положень Грантового контракту № PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00 та правил Посібника з Програми, оскільки такі витрати для Замовника вважатимуться неприйнятними в рамках Програми, що у свою чергу спричинить негативні наслідки для Замовника. При цьому відхилення його на цій підставі теж є неможливим у зв’язку із відсутністю положень про це в тендерній документації та оголошенні про проведення процедури закупівлі.

Зазначені порушення на цьому етапі, після розкриття тендерних пропозицій, неможливо усунути чи виправити, оскільки Замовник не може внести зміни до оголошення про проведення процедури закупівлі та/або тендерної документації відповідно до Закону України
«Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей та Угоди
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.

Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.

ВИРІШИЛА:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.», вважаємо, що Замовником було порушено процедуру відміни закупівлі, оскільки в рішенні вказано нічим не підкріплену та достатньо не обґрунтовану підставу для відміни закупівлі.

Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.

Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
По-перше, звертаємо увагу Комісії, на відсутність факту безпосереднього виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які Замовник не має можливості усунути.
По-друге, в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, а саме: відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення законодавства про закупівлі.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 7 Закону, такими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Таким чином, на думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.

Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Крім того, аргументація Замовника, викладена в рішенні, загалом є безпідставною у зв’язку з нижченаведеним.
Відповідно до пункту e розділу 9.4 «Зовнішня експертиза та послуги» Програмного посібника, витрати на зовнішню експертизу та послуги обмежуються наступними послугами та експертизою, що надаються органом державного чи приватного права чи фізичною особою, які не є Партнерами проєкту:
e) промоція, комунікація, рекламування, рекламні матеріали, заходи або інформування, пов’язані з проєктом або Програмою як такою.

У цій категорії [ред. - витрати на зовнішню експертизу та послуги] можуть бути врегульовані такі витрати на персонал:
− витрати на зовнішніх експертів та зовнішні послуги, обмежені послугами та експертизою, що надаються державними чи приватними установами чи фізичними особами, які не є Партнерами проєкту (у Польщі та Україні: постачальники послуг (компанії)), за цивільно-правовими договорами з фізичними особами, які не є одночасно співробітниками Партнера проєкту

Так, згідно з розділом 9.4 Програмного посібника, аутсорсинг управління проєктом зовнішнім компаніям не є прийнятним (витрати на управління проєктом не можуть бути оплачені в цій категорії). Проте, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, предметом закупівлі є саме Послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту "Розвиток польсько-українського співробітництва, спрямованого на діагностику та лікування раку/Development of the Polish Ukrainian Cooperation Focused on Cancer Diagnosis and Treatment" PLUA.02.01-IP.01-0021/23-00, програма Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна (код за ДК 021:2015 79340000-9 Рекламні та маркетингові послуги).
Отже, учасник, з яким буде укладено договір про закупівлю, не здійснюватиме управління проєктом, а лише надаватиме послуги менеджера з промоції та комунікації, що відповідно до Програмного посібника включено до розділу витрат на зовнішню експертизу та послуги, що є прийнятними в рамках цього проєкту. Замовник безпідставно посилається на пункт щодо управління проєктом, адже управління проєктом здійснюватиме Замовник як розпорядник коштів, а переможець цієї закупівлі – виключно надаватиме послуги з промоції та комунікації.

Хочемо також звернути увагу Комісії на той факт, що відміні процедури закупівлі передувало відхилення тендерної пропозиції Скаржника, рішення про яке було успішно оскаржено. Замовник у своєму рішенні про відміну закупівлі посилається на істинну причину – неможливість відхилити тендерну пропозицію Скаржника, вважаючи це порушенням законодавства, яке неможливо усунути. Дійсним порушенням законодавства є саме дії Замовника, спрямовані на ухилення від законодавчо визначеного обов’язку визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі у разі відповідності його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. З доданих до рішення документів можна встановити, що управління проєктом і послуги менеджера промоції та комунікації в рамках реалізації проєкту – це різні речі і укладення договору про закупівлю за результатами процедури за ідентифікатором UA-2025-03-07-009256-a не «спричинить негативні наслідки для Замовника», адже не порушує умови Угоди.

Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі – відсутні. Замовник не мав права приймати рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на підставі Протокольного рішення № 1 від 11 квітня 2025 року.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протокольним рішенням № 1 від 11 квітня 2025 року є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)