-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (талони), дизельне паливо (налив), газ пропан-бутан(талони)
відповідно до Постанови №1178 від 12.10.2022 року
Торги не відбулися
9 016 528.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 90 165.28 UAH
мін. крок: 1% або 90 165.28 UAH
Період оскарження:
07.03.2025 11:36 - 14.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на прийняті рішення та дії замовника
Номер:
912e398c8283421eb2f79ff9852c3e30
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-07-004614-a.a1
Назва:
Скарга на прийняті рішення та дії замовника
Скарга:
Згідно Протоколу від 20 березня 2025 року №23 (далі – Протокол) (додаток до скарги, файл - Протокол № 23 від 20.03.2025.pdf) тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (далі – Скаржник або Учасник) була відхилена на підставі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Дислокація АЗС.pdf 25.03.2025 14:26
- Довідка щодо емітента талонів.pdf 25.03.2025 14:26
- Додаток 1 .docx 25.03.2025 14:26
- Довідка щодо субпідрядників.pdf 25.03.2025 14:26
- Договір Маршал-Кард_УПЦ талони (prozorro).pdf 25.03.2025 14:26
- Запит, відповід МАРШАЛ.pdf 25.03.2025 14:26
- Додаток 6.docx 25.03.2025 14:26
- Причіп .pdf 25.03.2025 14:26
- Св-во ТЗ (2).pdf 25.03.2025 14:26
- Талон А92.pdf 25.03.2025 14:26
- Протокол № 23 від 20.03.2025.pdf 25.03.2025 14:26
- Талон Газ.pdf 25.03.2025 14:26
- Талон А95.pdf 25.03.2025 14:26
- Талон ДП.pdf 25.03.2025 14:26
- Порядок видачі та оформлення сві... _ від 04.08.2018 № 656 (Текст для друку).pdf 25.03.2025 14:26
- sign.p7s 25.03.2025 14:27
- рішення від 27.03.2025 № 4803.pdf 27.03.2025 15:19
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.04.2025 № 5352.pdf 07.04.2025 11:06
- рішення від 04.04.2025 № 5352.pdf 08.04.2025 18:22
- Пояснення КП БМР БЦТМ .pdf 28.03.2025 14:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.03.2025 15:09
Дата розгляду скарги:
04.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.03.2025 15:19
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.04.2025 18:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
614a4ea493104880a0acdb19349b107a
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно Протоколу від 20 березня 2025 року №23 (далі – Протокол) (додаток до скарги, файл - Протокол № 23 від 20.03.2025.pdf) тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (далі – Скаржник або Учасник) була відхилена на підставі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
1. Замовник у Протоколі посилаючись на вимогу п.3.4 Додатку 1 до тендерної документації Замовника (додаток до скарги, файл - Додаток 1 .docx) відповідно до якої вимагається поставка дизельного палива (наливом) спеціальними автомобілями призначеними для перевезення визначених небезпечних вантажів, на які видані дозволи відповідно до Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1042/32494 (додаток до Скарги, файл - Порядок видачі та оформлення сві... _ від 04.08.2018 № 656 (Текст для друку)), з наданням у складі тендерної пропозиції діючих копії таких свідоцтв на автомобілі, що будуть задіяні Учасником в постачанні дизельного пального наливом, стверджує, що ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» на яке видане Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів (Свідоцтво надано в складі пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» додаток до скарги, файл - Св-во ТЗ (2).pdf), реєстраційний номер автомобіля АА 8847XF, немає ніяких підтверджених з’язків з учасником. Замовник посилається на довідку № 1403/55 (додаток до скарги, файл - Довідка щодо субпідрядників.pdf), відповідно до якої Учасник не залучає субпідрядників/співвиконавці. Також Замовник у Протоколі стверджує, що на автомобіль, реєстраційний номер КА 6857КС, що належить ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» учасником не надано діючі свідоцтва про допущення ТЗ до перевезення визначених небезпечних вантажів, які видаються відповідно до Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Скаржник звертає увагу, що закупівля оголошена 07.03.2025 (до змін в «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, які вступили в силу з 12.03.2025), а тому відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 11.03.2025 № 277, повинна завершитися в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою. Предметом даної закупівлі є «Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (талони), дизельне паливо (налив), газ пропан-бутан(талони)», код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистилянти». Відповідно до п.29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) в редакції станом на момент оголошення даної закупівлі, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Національними стандартами для товарів, що є предметом даної закупівлі є ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015, ДСТУ EN589:2017, про що також зазначає навіть Замовник у п.3 додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до вказаних стандартів технічними, якісними характеристиками є фізико-хімічні характеристики нафтопродуктів, які вказані у відповідних документах. Інформація про відповідність товару до вказаних стандартів та відповідного технічного регламенту, тобто технічні та якісні характеристики таких товарів містяться зокрема у сертифікатах відповідності, паспортах якості, деклараціях про відповідність, протоколах випробувань. Отже вимоги до транспорту, в якому транспортується товар, що є предметом даної закупівлі не є технічними або якісними характеристиками такого товару.
На вимогу пунктів 2 та 3 додатку 1 до тендерної документації Замовника, якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам і підтверджуватися копією сертифіката відповідності (паспорта якості) для серійного виробництва, виданого органом з сертифікації продукції, який акредитований в Україні, якщо продукція вже сертифікована в Україні. Підтвердженням якості з боку Учасника є копії документів виробника, що будуть надаватись з продукцією та підтверджуватимуть її приналежність і якість (сертифікат (паспорт) якості) з терміном дії, дійсним на дату подання пропозиції - до 31.12. 2025 року.
Так Скаржник надав вище вказані документи у складі тендерної пропозиції, про що свідчить у тому числі відсутність у Протоколі інформації про ненадання таких документів. Тобто Скаржник у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують Технічні та якісні характеристики до предмету даної закупівлі встановлені відповідними стандартами.
Виходячи з вище наведеного, у пункті 3.4 Додатку 1 до тендерної документації Замовника вимоги, які стосуються технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та які не виконані Скаржником відсутні. Тобто підстава для відхилення передбачена абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником застосована не може бути.
Замовник зазначає, що ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» на яке видане Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів (Свідоцтво надано в складі пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» додаток до скарги, файл - Св-во ТЗ (2).pdf), реєстраційний номер автомобіля АА 8847XF, немає ніяких підтверджених в’язків з учасником.
Дане твердження не зрозуміле та немає ніякого обгрунтування зі сторони Замовника – ніяких запитів на підтвердження цієї інформації до ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» та ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» не надходили. Скаржник не надавав ніяких документів щодо господарських відносин між ним та ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» оскільки такі вимоги відсутні у тендерній документації Замовника, а тому необхідність у наданні такої інформації відсутня. Ненадання такої інформації не є і не може бути законною підставою для відхилення пропозиції Скаржника.
Щодо інформації по довідці № 1403/55 (додаток до скарги, файл - Довідка щодо субпідрядників.pdf), відповідно до якої Скаржник не залучає субпідрядників/співвиконавці теж незрозуміла позиція Замовника, оскільки в главі 61 Цивільного Кодексу України термін субпідряду застосовується лише до робіт, Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості також передбачають можливість залучення субпідрядників/співвиконавці лише при наданні послуг або робіт. В тендерній документації в пункті 8 Розділу ІІІ сам Замовник зазначає, що інформація про субпідрядника/співвиконавця надається у випадку закупівлі робіт чи послуг, тому незрозуміло чому Замовник ігнорує та не бере до уваги інформацію викладену в своїй тендерній документації. Реалізація товару через субпідрядника/співвиконавця по своїй суті неможлива, в тому числі це визначено положеннями глави 61 Цивільного Кодексу України.
Крім цього відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Отже в будь-якому випадку реалізація товару по даній закупівлі може проводитись виключно між Учасником і Замовником (між сторонами договору). Як буде доставляться Товар до Замовника на власному, орендованому чи іншому транспорті компетенція виключно Учасника.
Щодо транспортних засобів (далі - ТЗ) - у тендерній документації Замовника відсутні вимоги щодо надання будь-якої іншої інформації щодо ТЗ, дозвільних документів на них та іншої інформації яка стосується взаємовідносин Учасника з власником ТЗ або з власником дозвільних документів на них окрім надання діючих свідоцтв про допущення ТЗ, які будуть перевозити товар Замовнику, до перевезення визначених небезпечних вантажів, які видаються відповідно до Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1042/32494.
Крім цього відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку № 656 видача свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів Відповідність конструкції спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів вимогам ДОПНВ підтверджується шляхом видачі свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (далі - Свідоцтво), зразок якого наведено в додатку 2 до Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1041/32493 (далі - Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів), або шляхом продовження його строку дії відповідно до підрозділу 9.1.2.3 ДОПНВ.
Так згідно пункту 4 розділу ІІ Порядку № 656 власник транспортного засобу, перевізник або уповноважена ними особа має право вільного вибору СЦ для проведення перевірки відповідності конструкції транспортного засобу вимогам ДОПНВ та отримання/продовження Свідоцтва. Обмеження у виборі СЦ, зокрема від місця реєстрації транспортного засобу, не допускається.
При цьому пунктом 9 розділу ІІ Порядку № 656 чітко визначено, що за результатами перевірки посадова особа СЦ видає/продовжує засвідчене підписом та печаткою СЦ Свідоцтво. Свідоцтво видається/продовжується власникові транспортного засобу, перевізнику або уповноваженій ними особі не пізніше п’яти робочих днів після реєстрації заяви у СЦ.
Отже вимоги Порядку № 656, щодо отримання Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів дотримані в повному обсязі.
Скаржник надав вище вказані документи на два транспортні засоби (додаток до скарги, файл - Св-во ТЗ (2).pdf), хоча Замовник у Протоколі стверджує, що на ТЗ реєстраційний номер КА 6857КС, що належить ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» такий документ не надано. Звертаємо увагу, що відповідний дозвільний документ надано на ТЗ реєстраційний номер КА 6857КС, але він виданий на ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» яке його орендує, що не суперечить чинному законодавству, а сам ТЗ належить ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР». Отже надана інформація є достовірною.
Крім цього хочемо звернути увагу, що відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Предметом даної закупівлі є «Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (талони), дизельне паливо (налив), газ пропан-бутан(талони)», код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистилянти», тому будь яка невідповідність виялена замовником у дозвільних документах не може бути застосована замовником як невідповідність технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Керуючись вищенаведеним, вважаємо підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника надуманими, безпідставними та такими, що суперечать умовам тендерної документації та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у Протоколі Замовник порушив вимоги: пунктів 2, 3 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія, ефективність та пропорційність (через неправомірні дії Замовник не економить бюджетні кошти), відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (Замовника з незрозумілих причин відхиляє пропозицію Скаржника по надуманим причинам, не маючи навіть належних вимог у тендерній документації при повній відповідності технічним, якісним характеристикам запропонованого товару до предмету закупівлі).
З огляду на вищевикладене, в діях Замовника вбачаються порушення Закону, а саме основних принципів здійснення публічних закупівель, адже пропозиція Скаржника не може бути відхилена з підстав зазначених в Протоколі, що підтверджується поданими документами та є максимально економічною. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником паливного ринку.
1. Замовник у Протоколі посилаючись на вимогу п.3.4 Додатку 1 до тендерної документації Замовника (додаток до скарги, файл - Додаток 1 .docx) відповідно до якої вимагається поставка дизельного палива (наливом) спеціальними автомобілями призначеними для перевезення визначених небезпечних вантажів, на які видані дозволи відповідно до Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1042/32494 (додаток до Скарги, файл - Порядок видачі та оформлення сві... _ від 04.08.2018 № 656 (Текст для друку)), з наданням у складі тендерної пропозиції діючих копії таких свідоцтв на автомобілі, що будуть задіяні Учасником в постачанні дизельного пального наливом, стверджує, що ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» на яке видане Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів (Свідоцтво надано в складі пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» додаток до скарги, файл - Св-во ТЗ (2).pdf), реєстраційний номер автомобіля АА 8847XF, немає ніяких підтверджених з’язків з учасником. Замовник посилається на довідку № 1403/55 (додаток до скарги, файл - Довідка щодо субпідрядників.pdf), відповідно до якої Учасник не залучає субпідрядників/співвиконавці. Також Замовник у Протоколі стверджує, що на автомобіль, реєстраційний номер КА 6857КС, що належить ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» учасником не надано діючі свідоцтва про допущення ТЗ до перевезення визначених небезпечних вантажів, які видаються відповідно до Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Скаржник звертає увагу, що закупівля оголошена 07.03.2025 (до змін в «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, які вступили в силу з 12.03.2025), а тому відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 11.03.2025 № 277, повинна завершитися в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою. Предметом даної закупівлі є «Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (талони), дизельне паливо (налив), газ пропан-бутан(талони)», код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистилянти». Відповідно до п.29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) в редакції станом на момент оголошення даної закупівлі, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Національними стандартами для товарів, що є предметом даної закупівлі є ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015, ДСТУ EN589:2017, про що також зазначає навіть Замовник у п.3 додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до вказаних стандартів технічними, якісними характеристиками є фізико-хімічні характеристики нафтопродуктів, які вказані у відповідних документах. Інформація про відповідність товару до вказаних стандартів та відповідного технічного регламенту, тобто технічні та якісні характеристики таких товарів містяться зокрема у сертифікатах відповідності, паспортах якості, деклараціях про відповідність, протоколах випробувань. Отже вимоги до транспорту, в якому транспортується товар, що є предметом даної закупівлі не є технічними або якісними характеристиками такого товару.
На вимогу пунктів 2 та 3 додатку 1 до тендерної документації Замовника, якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам і підтверджуватися копією сертифіката відповідності (паспорта якості) для серійного виробництва, виданого органом з сертифікації продукції, який акредитований в Україні, якщо продукція вже сертифікована в Україні. Підтвердженням якості з боку Учасника є копії документів виробника, що будуть надаватись з продукцією та підтверджуватимуть її приналежність і якість (сертифікат (паспорт) якості) з терміном дії, дійсним на дату подання пропозиції - до 31.12. 2025 року.
Так Скаржник надав вище вказані документи у складі тендерної пропозиції, про що свідчить у тому числі відсутність у Протоколі інформації про ненадання таких документів. Тобто Скаржник у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують Технічні та якісні характеристики до предмету даної закупівлі встановлені відповідними стандартами.
Виходячи з вище наведеного, у пункті 3.4 Додатку 1 до тендерної документації Замовника вимоги, які стосуються технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та які не виконані Скаржником відсутні. Тобто підстава для відхилення передбачена абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником застосована не може бути.
Замовник зазначає, що ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» на яке видане Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів (Свідоцтво надано в складі пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» додаток до скарги, файл - Св-во ТЗ (2).pdf), реєстраційний номер автомобіля АА 8847XF, немає ніяких підтверджених в’язків з учасником.
Дане твердження не зрозуміле та немає ніякого обгрунтування зі сторони Замовника – ніяких запитів на підтвердження цієї інформації до ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» та ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» не надходили. Скаржник не надавав ніяких документів щодо господарських відносин між ним та ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» оскільки такі вимоги відсутні у тендерній документації Замовника, а тому необхідність у наданні такої інформації відсутня. Ненадання такої інформації не є і не може бути законною підставою для відхилення пропозиції Скаржника.
Щодо інформації по довідці № 1403/55 (додаток до скарги, файл - Довідка щодо субпідрядників.pdf), відповідно до якої Скаржник не залучає субпідрядників/співвиконавці теж незрозуміла позиція Замовника, оскільки в главі 61 Цивільного Кодексу України термін субпідряду застосовується лише до робіт, Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості також передбачають можливість залучення субпідрядників/співвиконавці лише при наданні послуг або робіт. В тендерній документації в пункті 8 Розділу ІІІ сам Замовник зазначає, що інформація про субпідрядника/співвиконавця надається у випадку закупівлі робіт чи послуг, тому незрозуміло чому Замовник ігнорує та не бере до уваги інформацію викладену в своїй тендерній документації. Реалізація товару через субпідрядника/співвиконавця по своїй суті неможлива, в тому числі це визначено положеннями глави 61 Цивільного Кодексу України.
Крім цього відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Отже в будь-якому випадку реалізація товару по даній закупівлі може проводитись виключно між Учасником і Замовником (між сторонами договору). Як буде доставляться Товар до Замовника на власному, орендованому чи іншому транспорті компетенція виключно Учасника.
Щодо транспортних засобів (далі - ТЗ) - у тендерній документації Замовника відсутні вимоги щодо надання будь-якої іншої інформації щодо ТЗ, дозвільних документів на них та іншої інформації яка стосується взаємовідносин Учасника з власником ТЗ або з власником дозвільних документів на них окрім надання діючих свідоцтв про допущення ТЗ, які будуть перевозити товар Замовнику, до перевезення визначених небезпечних вантажів, які видаються відповідно до Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1042/32494.
Крім цього відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку № 656 видача свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів Відповідність конструкції спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів вимогам ДОПНВ підтверджується шляхом видачі свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (далі - Свідоцтво), зразок якого наведено в додатку 2 до Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1041/32493 (далі - Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів), або шляхом продовження його строку дії відповідно до підрозділу 9.1.2.3 ДОПНВ.
Так згідно пункту 4 розділу ІІ Порядку № 656 власник транспортного засобу, перевізник або уповноважена ними особа має право вільного вибору СЦ для проведення перевірки відповідності конструкції транспортного засобу вимогам ДОПНВ та отримання/продовження Свідоцтва. Обмеження у виборі СЦ, зокрема від місця реєстрації транспортного засобу, не допускається.
При цьому пунктом 9 розділу ІІ Порядку № 656 чітко визначено, що за результатами перевірки посадова особа СЦ видає/продовжує засвідчене підписом та печаткою СЦ Свідоцтво. Свідоцтво видається/продовжується власникові транспортного засобу, перевізнику або уповноваженій ними особі не пізніше п’яти робочих днів після реєстрації заяви у СЦ.
Отже вимоги Порядку № 656, щодо отримання Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів дотримані в повному обсязі.
Скаржник надав вище вказані документи на два транспортні засоби (додаток до скарги, файл - Св-во ТЗ (2).pdf), хоча Замовник у Протоколі стверджує, що на ТЗ реєстраційний номер КА 6857КС, що належить ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» такий документ не надано. Звертаємо увагу, що відповідний дозвільний документ надано на ТЗ реєстраційний номер КА 6857КС, але він виданий на ТОВ «ТК ІНСІГНІЯ» яке його орендує, що не суперечить чинному законодавству, а сам ТЗ належить ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР». Отже надана інформація є достовірною.
Крім цього хочемо звернути увагу, що відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Предметом даної закупівлі є «Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (талони), дизельне паливо (налив), газ пропан-бутан(талони)», код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистилянти», тому будь яка невідповідність виялена замовником у дозвільних документах не може бути застосована замовником як невідповідність технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Керуючись вищенаведеним, вважаємо підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника надуманими, безпідставними та такими, що суперечать умовам тендерної документації та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у Протоколі Замовник порушив вимоги: пунктів 2, 3 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія, ефективність та пропорційність (через неправомірні дії Замовник не економить бюджетні кошти), відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (Замовника з незрозумілих причин відхиляє пропозицію Скаржника по надуманим причинам, не маючи навіть належних вимог у тендерній документації при повній відповідності технічним, якісним характеристикам запропонованого товару до предмету закупівлі).
З огляду на вищевикладене, в діях Замовника вбачаються порушення Закону, а саме основних принципів здійснення публічних закупівель, адже пропозиція Скаржника не може бути відхилена з підстав зазначених в Протоколі, що підтверджується поданими документами та є максимально економічною. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником паливного ринку.
×
-
Назва доказу:
ПОРЯДОК видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів
-
Повʼязаний документ:
Порядок видачі та оформлення сві... _ від 04.08.2018 № 656 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи на автомобіль
-
Повʼязаний документ:
Св-во ТЗ (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи на автомобіль
-
Повʼязаний документ:
Причіп .pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка Скаржника про незалучення субпідрядника
-
Повʼязаний документ:
Довідка щодо субпідрядників.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 6 до тендерної документації Проєкт договору
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ"
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 .docx
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 23 від 20.03.2025.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
aff14802c8184ff49b9385863f9e2ac0
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У Протоколі Замовник зазначає, що у довідці 1403/03 від 14.03.2025 Дислокація АЗС зазначена недостовірна інформація, а саме, що всі види пального відпускаються на АЗС МАРШАЛ за адресою Київська обл. м. Біла Церква, вул. Леваневського, 47а, яка не працює більше 6 місяців.
Дане твердження не є обгрунтованим та підтвердженим Замовником. Скаржнк дійсно надав у складі тендерної пропозиції довідку № 1403/03 від 14.03.2025 Дислокація АЗС (додаток до скарги, файл - Дислокація АЗС.pdf). На підтвердження даної інформації також у складі тендерної пропозиції надано договір між ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» та ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» від 01.04.2024 № 0401/62-Т (додаток до скарги, файл - Договір Маршал-Кард_УПЦ талони (prozorro).pdf), який підтверджує можливість отримувати пальне Замовником в тому числі безпосередньо на вказаній АЗС. Для підтвердження додатково до скарги додаємо запит та відповідь щодо функціонування даної АЗС (додаток до скарги, файл - Запит, відповід МАРШАЛ.pdf). Тобто Скаржник підтверджує достовірність своєї наданої у складі тендерної пропозиції інформації, також відсутні підстави вважати пропозицію Скаржника в частині наданої інформації стосовно АЗС такою яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім цього звертаємо увагу Колегії що відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Відтак відповідно до пункту 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
При цьому замовник не звертався до ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» за наданням такої інформації, адже отримав би відповідь аналогічну тій яку надало на запит Скаржника ТОВ «МАРШАЛ-КАРД».
Дане твердження не є обгрунтованим та підтвердженим Замовником. Скаржнк дійсно надав у складі тендерної пропозиції довідку № 1403/03 від 14.03.2025 Дислокація АЗС (додаток до скарги, файл - Дислокація АЗС.pdf). На підтвердження даної інформації також у складі тендерної пропозиції надано договір між ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» та ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» від 01.04.2024 № 0401/62-Т (додаток до скарги, файл - Договір Маршал-Кард_УПЦ талони (prozorro).pdf), який підтверджує можливість отримувати пальне Замовником в тому числі безпосередньо на вказаній АЗС. Для підтвердження додатково до скарги додаємо запит та відповідь щодо функціонування даної АЗС (додаток до скарги, файл - Запит, відповід МАРШАЛ.pdf). Тобто Скаржник підтверджує достовірність своєї наданої у складі тендерної пропозиції інформації, також відсутні підстави вважати пропозицію Скаржника в частині наданої інформації стосовно АЗС такою яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім цього звертаємо увагу Колегії що відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Відтак відповідно до пункту 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
При цьому замовник не звертався до ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» за наданням такої інформації, адже отримав би відповідь аналогічну тій яку надало на запит Скаржника ТОВ «МАРШАЛ-КАРД».
×
-
Назва доказу:
Протокол відхилення тендерної пропозиції Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 23 від 20.03.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ"
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 .docx
-
-
Назва доказу:
Запит Скаржника та відповідь ТОВ "МАРШАЛ-КАРД" щодо роботи АЗС
-
Повʼязаний документ:
Запит, відповід МАРШАЛ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір Скаржника з ТОВ "МАРШАЛ-КАРД"
-
Повʼязаний документ:
Договір Маршал-Кард_УПЦ талони (prozorro).pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка № 1403/03 від 14.03.2025 Дислокація АЗС
-
Повʼязаний документ:
Дислокація АЗС.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
80302ec2b08e4401b280ad122c600b72
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У Протоколі Замовника зазначено про невідповідність наданої у тендерній пропозиції Скаржника інформації, зокрема у довідці щодо емітента вказано, що термін дії талонів складає 1 рік від дати їх отримання Замовником, тоді як з прикладу зображення талонів вбачається, що термін дії талонів – до 31.12.2025р.
Інформація та вимоги щодо талонів, в тому числі їх зміст не є технічними та якісними характеристиками до предмета даної закупівлі, оскільки предметом даної закупівлі є нафтопродукти вимоги до яких встановлені відповідними національними стандартами
На вимогу п. 6 додатку 1 до тендерної документації Замовника, ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» у складі своєї тендерної пропозиції надано саме приклади талонів - (додатки до скарги, файли - Талон А92.pdf, Талон А95.pdf, Талон Газ.pdf, Талон ДП.pdf). На підтвердження від Скаржника щодо терміну дії талонів 1 рік з моменту їх отримання надано довідку від 14.03.2025 № 1403/08. Замовник у тендерній документації, зокрема у п.6. додатку 1 та в п. 6.3.3 проекту договору (додаток до скарги, файл - Додаток 6.docx) вимагає термін дії талонів не менше одного року з моменту їх отримання. Термін дії талонів, що може запропоновувати Скаржник 1 рік з моменту отримання Замовником. На підтвердження Замовником вимагається надання наочного прикладу. При цьому Замовник не вказує конкретну дату на яку він хоче отримати талони. Вказує лише граничну дату поставки 31.12.2025. Тобто Замовник може робити заявки на поставку талонів у будь який час, і заявка може бути не одна. Відповідно дати з яких будуть діяти талони можуть бути різні і передбачити їх не може навіть Замовник, відповідно Учасник теж не може це передбачити, а відтак надати в складі тендерної пропозиції талони з конкретною датою їх граничної дії яка буде тривалістю 1 рік і відповідатиме вимогам Замовника Скаржник не може. Звертаємо увагу, що Замовник вимагає саме приклад з певними вимогами, а не конкретні зразки талонів, які будуть поставлятись. Тому Скаржник вважає вимогу щодо надання наочного прикладу талонів та інформації по них виконаною в повному обсязі та не вбачає невідповідності у наданій інформації. Також зазначаємо, що дана інформація не може бути віднесена до умов технічної специфікації та інших вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей, тому у разі якщо Замовник вважає таку інформацію невідповідністю, то він відповідно до вимог пункту 43 Особливостей зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже вимоги Замовника п. 3.4 додатку 1 тендерної документації Замовника виконані в повному обсязі, інформація надана у довідках від 14.03.2025 № 1403/55 та № 1403/03, № 1403/08 є достовірною, невідповідності в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі теж відсутні, також відсутні підстави вважати пропозицію Скаржника такою яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Інформація та вимоги щодо талонів, в тому числі їх зміст не є технічними та якісними характеристиками до предмета даної закупівлі, оскільки предметом даної закупівлі є нафтопродукти вимоги до яких встановлені відповідними національними стандартами
На вимогу п. 6 додатку 1 до тендерної документації Замовника, ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» у складі своєї тендерної пропозиції надано саме приклади талонів - (додатки до скарги, файли - Талон А92.pdf, Талон А95.pdf, Талон Газ.pdf, Талон ДП.pdf). На підтвердження від Скаржника щодо терміну дії талонів 1 рік з моменту їх отримання надано довідку від 14.03.2025 № 1403/08. Замовник у тендерній документації, зокрема у п.6. додатку 1 та в п. 6.3.3 проекту договору (додаток до скарги, файл - Додаток 6.docx) вимагає термін дії талонів не менше одного року з моменту їх отримання. Термін дії талонів, що може запропоновувати Скаржник 1 рік з моменту отримання Замовником. На підтвердження Замовником вимагається надання наочного прикладу. При цьому Замовник не вказує конкретну дату на яку він хоче отримати талони. Вказує лише граничну дату поставки 31.12.2025. Тобто Замовник може робити заявки на поставку талонів у будь який час, і заявка може бути не одна. Відповідно дати з яких будуть діяти талони можуть бути різні і передбачити їх не може навіть Замовник, відповідно Учасник теж не може це передбачити, а відтак надати в складі тендерної пропозиції талони з конкретною датою їх граничної дії яка буде тривалістю 1 рік і відповідатиме вимогам Замовника Скаржник не може. Звертаємо увагу, що Замовник вимагає саме приклад з певними вимогами, а не конкретні зразки талонів, які будуть поставлятись. Тому Скаржник вважає вимогу щодо надання наочного прикладу талонів та інформації по них виконаною в повному обсязі та не вбачає невідповідності у наданій інформації. Також зазначаємо, що дана інформація не може бути віднесена до умов технічної специфікації та інших вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей, тому у разі якщо Замовник вважає таку інформацію невідповідністю, то він відповідно до вимог пункту 43 Особливостей зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже вимоги Замовника п. 3.4 додатку 1 тендерної документації Замовника виконані в повному обсязі, інформація надана у довідках від 14.03.2025 № 1403/55 та № 1403/03, № 1403/08 є достовірною, невідповідності в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі теж відсутні, також відсутні підстави вважати пропозицію Скаржника такою яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
×
-
Назва доказу:
Зразок талону
-
Повʼязаний документ:
Талон ДП.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразок талону
-
Повʼязаний документ:
Талон Газ.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразок талону
-
Повʼязаний документ:
Талон А95.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразок талону
-
Повʼязаний документ:
Талон А92.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка щодо емітента талонів
-
Повʼязаний документ:
Довідка щодо емітента талонів.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення тендерної пропозиції Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 23 від 20.03.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ"
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 .docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника