• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хімічні речовини для обробки води в басейнах

Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Закупівля здійснюється у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Завершена

822 570.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 112.85 UAH
Період оскарження: 07.03.2025 10:20 - 04.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ САКСАГАНСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ (надалі за текстом – Замовник) 07 березня 2025 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-07-002224-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, «Хімічні речовини для обробки води в басейнах» Очікувана вартість закупівлі становить 822 570,00 грн. з ПДВ. Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Процедура закупівлі: Відкриті торги з особливостями Предмет закупівлі: «Хімічні речовини для обробки води в басейнах» ДК 021:2015 – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини”, що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи управління освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради протокол № 630 від 07.03.2025, з додатками. Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «Хімефект», як виробник коагулянтів, виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімефект» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.

Номер: aa462d795adb4fe9b19d417303f722a4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-07-002224-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ САКСАГАНСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ (надалі за текстом – Замовник) 07 березня 2025 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-07-002224-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, «Хімічні речовини для обробки води в басейнах» Очікувана вартість закупівлі становить 822 570,00 грн. з ПДВ. Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Процедура закупівлі: Відкриті торги з особливостями Предмет закупівлі: «Хімічні речовини для обробки води в басейнах» ДК 021:2015 – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини”, що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи управління освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради протокол № 630 від 07.03.2025, з додатками. Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «Хімефект», як виробник коагулянтів, виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімефект» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.03.2025 19:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.03.2025 11:28
Дата виконання рішення Замовником: 01.04.2025 16:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ХІМЕФЕКТ", Єлизавета Саленкова +380676126052 xef2015@gmail.com https://xef.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8ef63535a1024d55b403710912fe224c
Заголовок пункту скарги: 1. Тендерна документація Замовника, п.4.4.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Тендерна документація Замовника, п.4.4., строк поставки товарів Замовником визначено — до 31.12.2024 року включно, що не узгоджується з строком поставки товарів, що визначено Замовником в оголошенні — до 31.12.2025 року та в п.5.1. проєкту договору (додаток 5).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4bd5a5833947449c90e13fa013d263d4
Заголовок пункту скарги: 2. В Додатку №3 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ: «Хімічні речовини для обробки води в басейнах» ДК 021:2015 24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини, технічні характеристики предмету закупівлі, зазначено:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати:
…...
4. Копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю; ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління; ДСТУ ISO 45001:2018 «Системи охорони здоров’я та безпеки праці; ДСТУ ISO 22000:2018 «Системи менеджменту системи харчових продуктів;
Скаржник вважає зазначену вимогу Замовника безпідставною, з виходячи з наступного:
- Відповідно до Наказу №340 від 31.10.2019 року, ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" Про прийняття та скасування національних стандартів, - правильна назва стандарту — п.1 ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) Системи керування безпечністю харчових продуктів;
- відповідно до п.4 Інформація про предмет закупівлі, Тендерної документації Замовника, назва предмету закупівлі - Хімічні речовини для обробки води в басейнах, що ніяк не належить до харчових продуктів;
- відповідно до розділу 1 ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018). СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ.
Цей стандарт установлює вимоги до системи керування безпечністю харчових продуктів (СКБХП), які дають змогу організації, безпосередньо чи опосередковано залученій до харчового ланцюга:
а) планувати, запроваджувати, використовувати, підтримувати й оновлювати СКБХП, надаючи продукти та послуги, які в разі використання за призначеністю є безпечними;
b) демонструвати відповідність застосовним законодавчим та регуляторним вимогам до безпечності харчових продуктів;
с) визначати й оцінювати взаємно узгоджені вимоги замовників та демонструвати відповідність їм;
d) результативно інформувати про проблеми безпечності харчових продуктів заінтересовані сторони в межах харчового ланцюга;
е) забезпечувати відповідність організації своїй заявленій політиці щодо безпечності харчових продуктів;
f) демонструвати таку відповідність доречним заінтересованим сторонам;
g) прагнути сертифікації або реєстрації своєї СКБХП зовнішньою організацією або провадити самооцінювання чи самодекларування відповідності цьому стандарту.
Усі вимоги цього стандарту є загальними та придатними для застосування всіма організаціями в харчовому ланцюзі незалежно від їх розміру та складності. До організацій, які беруть участь безпосередньо чи опосередковано, віднесено, не обмежуючись наведеним, виробників кормів та продуктів для тварин, заготівельників диких рослин і тварин, фермерів, виробників інгредієнтів, виробників харчових продуктів, роздрібних торгівців, а також організації, що надають продовольчі послуги, послуги громадського харчування, послуги з прибирання та санітарії, послуги з транспортування, зберігання та дистриб'юції, постачальників устатковання, мийних та дезінфекційних засобів, пакувальних матеріалів та інших матеріалів, що контактують із харчовими продуктами.
В п. 3.18 Стандарту зазначено: харчовий продукт (food) - Речовина (інгредієнт), оброблена, напівоброблена чи необроблена, призначена для споживання, охоплюючи напій, жувальну гумку та будь-яку речовину, яку використовують у виробництві, приготуванні або оброблянні харчового продукту, крім косметики чи тютюну або речовин (інгредієнтів), які використовують лише як лікарські засоби.
В п. 3.20 Стандарту вказано, що харчовий ланцюг (food chain) - послідовність стадій виготовлювання, оброблювання, розподіляння, зберігання й оперування харчовими продуктами (3.18) та їхніми інгредієнтами, починаючи з первинного виробництва та до споживання.
З огляду на викладене, товари, що є предметом закупівлі не належать до харчових продуктів та не задіяні в харчовому ланцюгу виготовлення чи оброблення, чи зберігання й оперування харчових продуктів.
Скаржник, як виробник коагулянтів має в наявності сертифікати ISO 45001:2019, ISO 14001:2015, ISO 9001:2015, в яких зазначено, що система менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці, система екологічного менеджменту, система управління якістю виробника ТОВ «ХІМЕФЕКТ» акредитована у сфері:
- виробництва та продажу алюмінієвих коагулянтів для водопідготовки
- виробництва та продажу коагулянтів на основі солей заліза для водопідготовки,
- Виробництво інших неорганічних хімічних речовин
- Виробництво інших органічних хімічних речовин
- Оптової торгівлі хімічними продуктами
- Досліджень й експериментальних розробок у сфері природничих і технічних наук
- Технічних випробувань та досліджень
- Неспеціалізованої оптової торгівлі.
Однак сертифікату ДСТУ ISO 22000:2018 «Системи менеджменту системи харчових продуктів у Скаржника та у його постачальників не має, у зв’язку з відсутністю потреби в його отриманні, що може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції копії оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 22000:2018 «Системи менеджменту системи харчових продуктів” є необґрунтованою та покликана лише обмежити конкуренцію в даній закупівлі та сформована виключно виходячи з можливості певного учасника надати відповідний сертифікат, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Окрім зазначеного, звертаємо увагу Орган оскарження на те, що вимога сформульована Замовником не чітко, не зрозуміло на кого має бути видано сертифікати, на яку сферу застосування, відносно кожного з товарів, що є предметом закупівлі чи ні..., що лише створює Замовнику можливість для відхилення кожної небажаної пропозиції, що також є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та потенційних учасників.
Окрім цього, Скаржник звертає увагу на те, що Замовник також не є організацією та підприємством, що здійснює виробництво харчових продуктів.
Відповідно до відкритих даних Єдиного реєстру юридичних осіб, Замовник належить до органів місцевого самоврядування (детальніше за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result )

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5b161b5351c0459c9ca184e852bad217
Заголовок пункту скарги: В Додатку №3 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ: «Хімічні речовини для обробки води в басейнах» ДК 021:2015 24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини, технічні характеристики предмету закупівлі, зазначено:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати:
…...
5. Висновок державної санітарно – епідеміологічної експертизи на хімічну продукцію.
Скаржник вважає зазначену вимогу Замовника такою що не узгоджується з вимогами діючого законодавства України, виходячи з наступного:
01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.).
З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року.
На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ.
За таких умов, Скаржник об’єктивно не зможе виконати вимогу Замовника та надати висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на хімічну продукцію,з огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ.
З 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», що передбачав порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу висновків СЕС.
Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України No2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я":
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності.
2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 27, ст. 218 із наступними змінами).
Окрім цього, внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі, із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
З огляду на викладене, за умови внесення змін до технічних умов виробником, отримати висновок ДСЕЕ на технічні умови та продукцію неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС, втратило чинність.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації