-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лісокультурні послуги Чигиринське надлісництво, Черкаська область (філія «Центральний лісовий офіс»)
Завершена
2 138 221.50
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 691.11 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 691.11 UAH
Період оскарження:
07.03.2025 08:33 - 12.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
5772b991dee247a3bb4a5ea8deb8b28c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-07-000180-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-07-000180-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС" (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно умов тендерної документації (надалі – ТД) подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було - Лісокультурні послуги Чигиринське надлісництво, Черкаська область (філія «Центральний лісовий офіс») 77230000-1 Послуги, пов’язані з лісівництвом. Назва предмету закупівлі, визначена на основі четвертого знаку Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
20.03.2025 р. Замовником було опубліковано протокол розгляду тендерних пропозицій № 307 від 20 березня 2025 р., згідно з яким було прийнято рішення дискваліфікувати Скаржника.
Скаржник не погоджується з відповідним рішенням, так Замовником було опубліковано протокол № 299 від 18.03.2025 згідно з яким було виявлено невідповідності в інформації та/або документах тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі після їх розкриття, та оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції.
Згідно протоколу № 299 від 18.03.2025 зазначено, що під час розгляду замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією:
№ з/п Виявлені невідповідності Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності Інформація та/або документи, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей
21 Відсутня копія посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, а саме НПАОП 02.0-7.01-23 особи яка проводила вступний та первинний інструктажі.
ДПункт 1.3.2.5 Додатку 3 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
П
Пункту 1.3.2.5 Додатку 2 До тендерної документації «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА»
Надати копію посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, а саме НПАОП 02.0-7.01-23 особи яка проводила вступний та первинний інструктажі
22 Відсутні копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 1-е півріччя 2024 року з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України або Державної служби статистики України або лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» 1-е півріччя 2024 року ДПункт 3.1.1.1.4. Додатку 3 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
П
Надати копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 1-е півріччя 2024 року з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України або Державної служби статистики України або лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» 1-е півріччя 2024 року
Учасник 19.03.2025 на виконання вимог Замовника завантажив до електронної системи наступні документи:
1. Витяг з протоколу та посвідчення (НПАОП 02.0-7.01-23).pdf
2. Фінансова звітність з квитанцією про отримання за 2024 рік.pdf
Так правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16 липня 1999 року № 996 "Про. бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 996).
Принципи складання, форма і склад статей фінансової звітності, вимоги до визнання і розкриття її елементів визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 (далі - П(С)БО 1).
Відповідно до п. 1 розділу II П(С)Б01, фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан) (далі - баланс), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) (далі - звіт про фінансові результати), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності.
Пункт 2 Розділу II П(С)Б01 визначає, що для мікропідприємств, малих підприємств, які визнані такими відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", непідприємницьких товариств, представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності та підприємств, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року № 39.
Статтею 2 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", визначено, що мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
балансова вартість активів - до 350 тисяч євро;
чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 700 тисяч євро;
середня кількість працівників - до 10 осіб.
Юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 154.6 статті 154 ПКУ, зобов’язані складати та подавати до відповідних органів фінансову звітність, передбачену для суб’єктів малого підприємництва, один раз на рік (ч. 7 ст. 11 Закону №996-XIV), а саме: спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (фінансова звітність у складі балансу (форма №1-мс) і звіту про фінансові результати (форма №2-мс) згідно з ПБО 25.
Учасник являється підприємством, яке за ознаками відноситься до категорії мікропідприємств та веде спрощений бухгалтерський облік. Відтак, відповідно до норм вказаного законодавства, ТОВ " ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС " не складає та не подає проміжну фінансову звітність, саме тому учасником була надана фінансова звітність за останній звітний період, яким для учасника є 2024 рік.
Окрім цього хочемо зазначити що вимога стосовно надання фінансової звітності передбачена Пунктом 3.1.1.1.4 Розділу 3 Додатку 3 до тендерної документації та відноситься до документів що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо укладення договору про закупівлю. Враховуючи той факт, що Статутом Учасника відсутні будь які обмеження підписанта стосовно суми договору у грошовому вимірі, або у вигляді відсотку від майна учасника фінансової звітності закрашується для встановлення того чи буде правочин з замовником значним для учасника в розумінні статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». Так статтею 44 зазначається, що значним вважається правочин сума якого перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності. Якою і є фінансова звітність за 2024 рік яку учасник і надав у складі пропозиції. Встановити значемість правочину по застарілій фінансовій звітності прямо суперечить Законодавству України.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", закупівля UA-2025-03-07-000180-a, Лісокультурні послуги Чигиринське надлісництво, Черкаська область (філія «Центральний лісовий офіс») 77230000-1 Послуги, пов’язані з лісівництвом, назва предмету закупівлі, визначена на основі четвертого знаку Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», мала бути визнаною переможною
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 14721-р/пк-пз від 30.07.2020 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС» при цьому порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірної дискваліфікації ТОВ «ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга (Вих.№202503-2103 від 21.03.2025 року).pdf 21.03.2025 12:56
- Скарга (Вих.№202503-2103 від 21.03.2025 року).docx 21.03.2025 12:56
- sign.p7s 21.03.2025 12:56
- рішення від 25.03.2025 № 4591.pdf 25.03.2025 16:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.04.2025 № 5103.pdf 02.04.2025 16:12
- рішення від 01.04.2025 № 5103.pdf 04.04.2025 17:30
- Додаток 2 Протокол усунення невідповідностей.docx 27.03.2025 10:59
- Додаток 1 Протокол оголошення та затвердження ТД.docx 27.03.2025 10:59
- Додаток 3 Витяг з протоколу та посвідчення (НПАОП 02.0-7.01-23).pdf 27.03.2025 10:59
- Додаток 2 Протокол щодо усунення невідповідностей.PDF 27.03.2025 10:59
- Додаток 1 Протокол оголошення та затвердження ТД.PDF 27.03.2025 10:59
- Додаток 5 Перелік докумнтів для учасників.docx 27.03.2025 10:59
- Додаток 6 Протокол відхилення учасника.PDF 27.03.2025 10:59
- Додаток 4 Фінансова звітність з квитанцією про отримання за 2024 рік.pdf 27.03.2025 10:59
- Пояснення по суті скарзі.PDF 27.03.2025 10:59
- Пояснення по суті скарги.docx 27.03.2025 10:59
- Додаток 6 Протокол УО про відхилення учасника через невиправлення невідповідностей протягом 24 годин.docx 27.03.2025 10:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.03.2025 13:14
Дата розгляду скарги:
01.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.03.2025 16:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.04.2025 17:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3ed122346a60401a82ba98ca7705aab3
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-07-000180-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС" (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно умов тендерної документації (надалі – ТД) подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було - Лісокультурні послуги Чигиринське надлісництво, Черкаська область (філія «Центральний лісовий офіс») 77230000-1 Послуги, пов’язані з лісівництвом. Назва предмету закупівлі, визначена на основі четвертого знаку Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
20.03.2025 р. Замовником було опубліковано протокол розгляду тендерних пропозицій № 307 від 20 березня 2025 р., згідно з яким було прийнято рішення дискваліфікувати Скаржника.
Скаржник не погоджується з відповідним рішенням, так Замовником було опубліковано протокол № 299 від 18.03.2025 згідно з яким було виявлено невідповідності в інформації та/або документах тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі після їх розкриття, та оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції.
Згідно протоколу № 299 від 18.03.2025 зазначено, що під час розгляду замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією:
№ з/п Виявлені невідповідності Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності Інформація та/або документи, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей
21 Відсутня копія посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, а саме НПАОП 02.0-7.01-23 особи яка проводила вступний та первинний інструктажі.
ДПункт 1.3.2.5 Додатку 3 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
П
Пункту 1.3.2.5 Додатку 2 До тендерної документації «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА»
Надати копію посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, а саме НПАОП 02.0-7.01-23 особи яка проводила вступний та первинний інструктажі
22 Відсутні копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 1-е півріччя 2024 року з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України або Державної служби статистики України або лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» 1-е півріччя 2024 року ДПункт 3.1.1.1.4. Додатку 3 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
П
Надати копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 1-е півріччя 2024 року з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України або Державної служби статистики України або лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» 1-е півріччя 2024 року
Учасник 19.03.2025 на виконання вимог Замовника завантажив до електронної системи наступні документи:
1. Витяг з протоколу та посвідчення (НПАОП 02.0-7.01-23).pdf
2. Фінансова звітність з квитанцією про отримання за 2024 рік.pdf
Так правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16 липня 1999 року № 996 "Про. бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 996).
Принципи складання, форма і склад статей фінансової звітності, вимоги до визнання і розкриття її елементів визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 (далі - П(С)БО 1).
Відповідно до п. 1 розділу II П(С)Б01, фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан) (далі - баланс), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) (далі - звіт про фінансові результати), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності.
Пункт 2 Розділу II П(С)Б01 визначає, що для мікропідприємств, малих підприємств, які визнані такими відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", непідприємницьких товариств, представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності та підприємств, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року № 39.
Статтею 2 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", визначено, що мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
балансова вартість активів - до 350 тисяч євро;
чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 700 тисяч євро;
середня кількість працівників - до 10 осіб.
Юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 154.6 статті 154 ПКУ, зобов’язані складати та подавати до відповідних органів фінансову звітність, передбачену для суб’єктів малого підприємництва, один раз на рік (ч. 7 ст. 11 Закону №996-XIV), а саме: спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (фінансова звітність у складі балансу (форма №1-мс) і звіту про фінансові результати (форма №2-мс) згідно з ПБО 25.
Учасник являється підприємством, яке за ознаками відноситься до категорії мікропідприємств та веде спрощений бухгалтерський облік. Відтак, відповідно до норм вказаного законодавства, ТОВ " ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС " не складає та не подає проміжну фінансову звітність, саме тому учасником була надана фінансова звітність за останній звітний період, яким для учасника є 2024 рік.
Окрім цього хочемо зазначити що вимога стосовно надання фінансової звітності передбачена Пунктом 3.1.1.1.4 Розділу 3 Додатку 3 до тендерної документації та відноситься до документів що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо укладення договору про закупівлю. Враховуючи той факт, що Статутом Учасника відсутні будь які обмеження підписанта стосовно суми договору у грошовому вимірі, або у вигляді відсотку від майна учасника фінансової звітності закрашується для встановлення того чи буде правочин з замовником значним для учасника в розумінні статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». Так статтею 44 зазначається, що значним вважається правочин сума якого перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності. Якою і є фінансова звітність за 2024 рік яку учасник і надав у складі пропозиції. Встановити значемість правочину по застарілій фінансовій звітності прямо суперечить Законодавству України.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", закупівля UA-2025-03-07-000180-a, Лісокультурні послуги Чигиринське надлісництво, Черкаська область (філія «Центральний лісовий офіс») 77230000-1 Послуги, пов’язані з лісівництвом, назва предмету закупівлі, визначена на основі четвертого знаку Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», мала бути визнаною переможною
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 14721-р/пк-пз від 30.07.2020 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС» при цьому порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірної дискваліфікації ТОВ «ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Предметом закупівлі було - Лісокультурні послуги Чигиринське надлісництво, Черкаська область (філія «Центральний лісовий офіс») 77230000-1 Послуги, пов’язані з лісівництвом. Назва предмету закупівлі, визначена на основі четвертого знаку Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
20.03.2025 р. Замовником було опубліковано протокол розгляду тендерних пропозицій № 307 від 20 березня 2025 р., згідно з яким було прийнято рішення дискваліфікувати Скаржника.
Скаржник не погоджується з відповідним рішенням, так Замовником було опубліковано протокол № 299 від 18.03.2025 згідно з яким було виявлено невідповідності в інформації та/або документах тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі після їх розкриття, та оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції.
Згідно протоколу № 299 від 18.03.2025 зазначено, що під час розгляду замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією:
№ з/п Виявлені невідповідності Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності Інформація та/або документи, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей
21 Відсутня копія посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, а саме НПАОП 02.0-7.01-23 особи яка проводила вступний та первинний інструктажі.
ДПункт 1.3.2.5 Додатку 3 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
П
Пункту 1.3.2.5 Додатку 2 До тендерної документації «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА»
Надати копію посвідчення та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, а саме НПАОП 02.0-7.01-23 особи яка проводила вступний та первинний інструктажі
22 Відсутні копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 1-е півріччя 2024 року з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України або Державної служби статистики України або лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» 1-е півріччя 2024 року ДПункт 3.1.1.1.4. Додатку 3 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
П
Надати копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 1-е півріччя 2024 року з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України або Державної служби статистики України або лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» 1-е півріччя 2024 року
Учасник 19.03.2025 на виконання вимог Замовника завантажив до електронної системи наступні документи:
1. Витяг з протоколу та посвідчення (НПАОП 02.0-7.01-23).pdf
2. Фінансова звітність з квитанцією про отримання за 2024 рік.pdf
Так правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16 липня 1999 року № 996 "Про. бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 996).
Принципи складання, форма і склад статей фінансової звітності, вимоги до визнання і розкриття її елементів визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 (далі - П(С)БО 1).
Відповідно до п. 1 розділу II П(С)Б01, фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан) (далі - баланс), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) (далі - звіт про фінансові результати), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності.
Пункт 2 Розділу II П(С)Б01 визначає, що для мікропідприємств, малих підприємств, які визнані такими відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", непідприємницьких товариств, представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності та підприємств, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року № 39.
Статтею 2 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", визначено, що мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
балансова вартість активів - до 350 тисяч євро;
чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 700 тисяч євро;
середня кількість працівників - до 10 осіб.
Юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 154.6 статті 154 ПКУ, зобов’язані складати та подавати до відповідних органів фінансову звітність, передбачену для суб’єктів малого підприємництва, один раз на рік (ч. 7 ст. 11 Закону №996-XIV), а саме: спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (фінансова звітність у складі балансу (форма №1-мс) і звіту про фінансові результати (форма №2-мс) згідно з ПБО 25.
Учасник являється підприємством, яке за ознаками відноситься до категорії мікропідприємств та веде спрощений бухгалтерський облік. Відтак, відповідно до норм вказаного законодавства, ТОВ " ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС " не складає та не подає проміжну фінансову звітність, саме тому учасником була надана фінансова звітність за останній звітний період, яким для учасника є 2024 рік.
Окрім цього хочемо зазначити що вимога стосовно надання фінансової звітності передбачена Пунктом 3.1.1.1.4 Розділу 3 Додатку 3 до тендерної документації та відноситься до документів що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо укладення договору про закупівлю. Враховуючи той факт, що Статутом Учасника відсутні будь які обмеження підписанта стосовно суми договору у грошовому вимірі, або у вигляді відсотку від майна учасника фінансової звітності закрашується для встановлення того чи буде правочин з замовником значним для учасника в розумінні статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». Так статтею 44 зазначається, що значним вважається правочин сума якого перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності. Якою і є фінансова звітність за 2024 рік яку учасник і надав у складі пропозиції. Встановити значемість правочину по застарілій фінансовій звітності прямо суперечить Законодавству України.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС", закупівля UA-2025-03-07-000180-a, Лісокультурні послуги Чигиринське надлісництво, Черкаська область (філія «Центральний лісовий офіс») 77230000-1 Послуги, пов’язані з лісівництвом, назва предмету закупівлі, визначена на основі четвертого знаку Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», мала бути визнаною переможною
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 14721-р/пк-пз від 30.07.2020 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС» при цьому порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірної дискваліфікації ТОВ «ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС» 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.