• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій горищних приміщень на об’єкті: Будівлі літ. «А», «Б», «В», «Д» Старосільського опорного закладу загальної середньої освіти Петропавлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області

Завершена

263 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 633.00 UAH
Період оскарження: 06.03.2025 11:10 - 29.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: ab650ebceca64b30bcb9a602231a3b8d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-06-003830-a.a1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2025 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2025 14:03
Дата виконання рішення Замовником: 26.03.2025 10:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення №4390-р/пк-пз від 20.03.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bdd362dd38e94b70ad451005004b0ed3
Заголовок пункту скарги: п. 1.1.2 додатку 1 до тендерної документації. Щодо вимоги надання свідоцтв про калібрування та/або свідоцтв про повірку(перевірку) на: ваги, ареометр, вологомір, термометр (або пірометр), pH-метр, штангенциркуль
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.1.2 додатку 1 до тендерної документації: додатково, учасником надаються діючі свідоцтва про калібрування та/або свідоцтва про повірку(перевірку) на: ваги, ареометр, вологомір, термометр (або пірометр), pH-метр, штангенциркуль. Надані документи повинні підтверджувати перевірку та/або повірку та/або калібрування вимірювального обладнання та засобів вимірювальної техніки згідно вимог останньої колонки п. 2 Додатку 2 Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852. Зазначені документи мають бути видані компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення свідоцтв про калібрування та/або свідоцтв про повірку(перевірку) на: ваги, ареометр, вологомір, термометр (або пірометр), pH-метр, штангенциркуль. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства та не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f9d1d7f29edc461c88407ea032fc8b37
Заголовок пункту скарги: п. 1.1.4 додатку 1 до тендерної документації. Щодо наявності в Учасника автотранспорту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.1.4 додатку 1 до тендерної документації учасникам потрібно надати підтверджуючі документи щодо наявності в Учасника автотранспорту, який використовується Учасником для провадження господарської діяльності. Підтвердити даний пункт документами на право власності або оренди. У разі, якщо автотранспорт орендується, або використовується на інших договірних засадах, для підтвердження права власності орендодавця надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, при цьому дані щодо власника повинні співпадати з даними орендодавця/надавача послуг. Надати копію документу встановленого зразка (який є дійсним та підтверджує справність автомобіля) про технічний стан автотранспорту, який учасник планує використовувати для надання послуг за даною процедурою закупівлі.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення автотранспорту з подальшим наданням вищенаведених документів. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявний автотранспорт, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства та не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3efcb7cf6dcb4c72a1f3b4384a6d90b9
Заголовок пункту скарги: п. 1.2.3 додатку 1 до тендерної документації. Щодо надання посвідчень та протоколів (витягів з протоколів) про проходження навчання/перевірки знань, а також медичних довідок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.2.3 додатку 1 до тендерної документації: зазначені учасником працівники повинні володіти достатнім рівнем знань, умінь та навичок для виконання робіт, які є предметом закупівлі, зокрема учасники повинні підтвердити знання даних працівників з охорони праці, а саме надати:
- посвідчення та протокол про перевірку знань Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання першої медичної допомоги, електробезпеки, пожежної безпеки, «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», «Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків», «Типового положення про службу охорони праці» та інших нормативних актів з охорони праці згідно з п. 5.1. НПАОП 0.00-4.12-05;
- посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07; НПАОП 0.00-7.17-18;
- посвідчення та протокол про проходження навчання/перевірки знань з пожежно-технічного мінімуму;
- скан-копію медичної довідки (Додаток 8 Наказу МОЗ № 246 від 21.05.2007) про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників задля підтвердження спроможності учасника якісно та вчасно виконати роботи (документ має бути чинним);
- з огляду на те, що роботи згідно технічного завдання будуть виконуватися на висоті (в розумінні законодавства про охорону праці), Учасник має надати висновок психофізіологічної експертизи (відповідно до Наказу МОЗ №263/121 від 23.09.94 р. «Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі») щодо відповідності працівників професійним вимогам до виконання робіт на висоті, робіт, пов’язаних з підйомом на висоту.
На виконавців робіт з вогнезахисту надати також посвідчення та протокол про перевірку знань Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском НПАОП 0.00-1.81-18.
Примітки: Зазначені вище документи щодо проходження працівниками навчання мають бути видані відповідними учбовими центрами, які повноважні проводити такі навчання. Протоколи (витяги з протоколів) та посвідчення працівників можуть бути видані на підставі перевірки знань працівників з питань охорони праці на підприємстві Учасника, проте, члени комісії (не менше 3 осіб) з перевірки знань з питань охорони праці Учасника повинні підтвердити проходження навчання з питань охорони праці у навчальних центрах або галузевих навчальних центрах у відповідності до п. 3.10 НПАОП 0.00-4.12-05 згідно таких напрямків навчань: загального курсу охорони праці, загального курсу охорони праці, НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13 та мати відповідні посвідчення. У разі надання документів про навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки на підприємстві Учасника, Учасник повинен надати лист ДСНС про розгляд та погодження розроблених учасником програм навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій та програми проведення спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою з терміном дії кожної не менше ніж до кінця строку надання послуг по закупівлі.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у працівників суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення вищенаведених посвідчень та протоколів (витягів з протоколів) про проходження навчання/перевірки знань, а також медичних довідок. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Також Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у працівників суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення висновків психофізіологічної експертизи (відповідно до Наказу МОЗ №263/121 від 23.09.94 р. «Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі») щодо відповідності працівників професійним вимогам до виконання робіт на висоті, робіт, пов’язаних з підйомом на висоту. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявний весь перелік вищенаведених документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства та не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a3db851c1e5643f9b23b156c52093152
Заголовок пункту скарги: до п.1.3.1. додатку 1 до тендерної документації. Щодо виконання аналогічного за предметом закупівлі договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.1.3.1. додатку 1 до тендерної документації учасникам потрібно надати: довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, який повністю відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам (довідка повинна містити інформацію про предмет договору, дату договору, найменування замовника, суму виконаних зобов’язань, стан виконання договору, номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником в розумінні п. 11 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Зважаючи на необхідність підтвердження можливості виконання встановленого технічним завданням обсягу робіт (послуг), аналогічним вважається договір на послуги з вогнезахисної обробки дерев’яних консрукцій, укладений та виконаний в повному обсязі на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі.
У разі надання аналогічного договору, укладеного з замовником в розумінні п.11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» - такий договір повинен бути опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу, бути виконаним в повному обсязі. Для підтвердження виконання договору в повному обсязі на веб-порталі Уповноваженого органу повинен бути опублікований звіт про виконання договору. У разі відсутності опублікованого звіту про виконання договору в електронній системі закупівель, на підтвердження виконання договору Учасники зобов’язані надати акти виконаних робіт/наданих послуг, тощо з підписами обох сторін, що підтверджують достовірність виконання аналогічного договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі, а також лист – відгук від Замовника з обов’язковим зазначенням номеру та дати договору до якого надається відгук, про якість виконаних робіт (надання послуг), своєчасність, наявність чи відсутність зауважень, лист – роз’яснення щодо причини відсутності опублікованого звіту про виконання договору на веб – порталі Уповноваженого органу, акти звірки з Замовником.
У разі надання аналогічного договору, укладеного із замовником, який не відноситься до замовників в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» – такий договір повинен бути виконаним в повному обсязі. У складі пропозиції обов’язково надаються копії такого договору, листа-відгуку від такого Замовника (з обов’язковим зазначенням предмету договору, номеру та дати договору, інформації про якість виконаних робіт чи наданих послуг), документи для підтвердження виконання договору в повному обсязі (акти виконаних робіт/послуг та/або видаткові накладні тощо), банківський документ (виписка) про надходження коштів згідно такого договору, акти звірки з замовником, документи, що підтверджують оплату податків в період виконання умов договору, податкові накладні, які складені на всі акти виконаних робіт/наданих послуг щодо аналогічного договору та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (у разі якщо Учасник є платником податку на додану вартість), фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально) стосовно року, в якому були виконані роботи (надані послуги) згідно аналогічного договору. Надані документи повинні відображати повне виконання умов договору сторонами.

У скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору №03/02/25-ВП від 03 лютого 2025 року (надаємо до скарги). Сума вказаного договір менша, ніж на суму даної закупівлі.
Окрім цього, період сплати податків у період виконання умов договору та подання звітів не настав, відповідно подати наступні документи неможливо: документи, що підтверджують оплату податків в період виконання умов договору, податкові накладні, які складені на всі акти виконаних робіт/наданих послуг щодо аналогічного договору та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (у разі якщо Учасник є платником податку на додану вартість), фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально) стосовно року, в якому були виконані роботи (надані послуги) згідно аналогічного договору
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявний досвід виконання аналогічних договорів, сума якого дорівнює або перевищує очікувану вартість даної закупівлі та за вказаним договорів настав період сплати податків та подання звітів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 9bd40873021542eda25b4bddf75d3c36
Заголовок пункту скарги: п. 5.2 додатку 1 до тендерної документації. Щодо надання листів, які гарантуватимуть учаснику поставку якісної вогнебіозахисної просочувальної речовини в строк та в обсягах, необхідних для надання послуг
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 5.2 додатку 1 до тендерної документації учасник у складі пропозиції надає відповідний гарантійний лист від виробника просочувальної вогнебіозахисної речовини (яка буде використовуватися для надання послуг) або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)), в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер, гарантуватимуть учаснику поставку якісної вогнебіозахисної просочувальної речовини в строк та в обсягах, необхідних для надання послуг, передбачених цією закупівлею.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у працівників суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення гарантійнийних листів від виробника просочувальної вогнебіозахисної речовини (яка буде використовуватися для надання послуг) або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)), в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер, гарантуватимуть учаснику поставку якісної вогнебіозахисної просочувальної речовини в строк та в обсягах, необхідних для надання послуг, передбачених цією закупівлею. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявні вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства та не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 05248e0df5bb4c09b25401d549e1d092
Заголовок пункту скарги: п. 6.1 додатку 1 до тендерної документації. Щодо надання сертифікатів та звітів до них
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 6.1 додатку 1 до тендерної документації: Технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічним менеджментом, забезпечення охорони праці, управління ланцюгом постачання повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи у формі:
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого аналогічного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ (Сертифікат повинен містити печатку органу сертифікації, а також відповідний національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації та інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності) щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015, виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ (Сертифікат повинен містити печатку органу сертифікації, а також відповідний національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації та інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності) щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019, виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ (Сертифікат повинен містити печатку органу сертифікації, а також відповідний національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації та інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності) щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 37001:2018, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 16732-1:2018, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO/TR 14062:2006, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 50001:2020, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 28000:2008, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 23932:2018, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ 8965:2019, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ CEN/TS 54-14:2021, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи.
На підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам для виконання усіх вимог до предмету закупівлі, учасник має надати відповідні документи, що підтверджують дійсність наданих сертифікатів (звіт про (сертифікаційний/періодичний) аудит тощо). У разі, якщо учасником не надано документів на підтвердження вищезазначених вимог до предмета закупівлі або надано документи, що не відповідають вищезазначеним вимогам, пропозиція такого учасника відхиляється на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у працівників суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення усіх вищенаведених сертифікатів та звітів до них. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявні вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства та не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 7cc377d08fec4ae2b7800905137b02b7
Заголовок пункту скарги: п. 7.8 додатку 1 до тендерної документації. Щодо обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 7.8 додатку 1 до тендерної документації: учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим частини 14 статті 29 Закону. Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
У разі надання обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції Замовник вимагає надання таким Учасником додаткового підтвердження вартості та умов надання послуг, що є предметом закупівлі. Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції та додати до пояснення кошторис (договірна ціна, розрахунок загальновиробничих витрат; зведений кошторисний розрахунок; локальні кошториси; розрахунок загальновиробничих витрат до зведеного кошторису; відомість ресурсів). На підтвердження вартісних показників, зазначених у наданих кошторисних розрахунках учасник має надати прайс-листи (документи які містять інформацію про вартість обладнання та/або матеріалів тощо) не менше ніж від трьох окремих постачальників(виробників, дилерів тощо) щодо кожної позиції такого обладнання та/або матеріалів, які мають бути завірені належним чином (підпис повноважної особи відповідного постачальника (виробника, дилера, тощо) та печатка (у разі використання). Разом з тим, надані кошторисні розрахунки мають підтверджувати рівень заробітної плати працівників учасника (яких буде залучено), не нижче за мінімальний, який визначено відповідно до діючого законодавства з урахуванням розряду, умов та характеру виконуваних робіт.
З метою надання належного обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції учасник повинен надати інформацію та/або документ(и) з урахуванням однієї із наступних умов:
1) У разі застосування фактору економії із використанням відмінних в звичайній практиці особливостей технологічного процесу або порядку виконання робіт, із застосуванням складових зі зниженою вартістю, необхідно надати інформацію із описом окремих показників (або складників), які вплинули на зменшення загальної вартості пропозиції та документи, які підтверджують рівень цін складників (в т.ч. товарів, які використовуються при розрахунку вартості), що зазначаються у описі. Якщо учасником застосовується фактор економії через застосування порядку виконання робіт, яким передбачено оптимізацію технологічного процесу, такий учасник повинен надати калькуляцію усіх етапів (найменувань робіт) та складників, що включені ним для виконання повного обсягу робіт, що є предметом даної закупівлі, із порівнянням найменувань робіт, що визначені у Додатку №2 до тендерної документації.
2) У разі наявності та застосування сприятливих умов, за яких учасник процедури закупівлі може виконати роботи, для належного обґрунтування надається детальний опис умов із посиланням на документально підтверджені зобов’язання (факти), які встановлюють можливість зменшення вартості роботи та складників ціни, на які впливають обставини застосування таких сприятливих умов. При цьому, додатково, надається документ(и), якими об’єктивно підтверджується можливість застосування умов, які стали(нуть) виключними у звичних умовах виконання роботи. Документи, які підтверджують наявності сприятливих умов повинні відображати вартість складників, які учасником зазнаються в детальному описі умов.
3) У разі отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством, що визначає можливість застосування преференцій з боку держав(и), в тому числі з боку оподаткування, компенсації видатків, в процесах реалізації державних або недержавних програм (або ініціатив) та/або проектів т.ін., надається опис умов, які застосовуються в обох випадках розрахунку вартості тендерної пропозиції (1- ий - при розрахунку вартості з аномально низькою ціною тендерної пропозиції та 2-ий - при розрахунку вартості ціни тендерної пропозиції, без застосування умови отримання державної допомоги). Учасник повинен надати порівняльний опис із окремими калькуляціями вартості тендерної пропозиції із зазначенням цінових складників загальних вартостей пропозиції в обох випадках. В разі отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством України, то такий Учасник має надати у складі пропозиції відповідні підтверджуючі документи видані уповноваженими органами.
В разі ненадання учасником торгів необхідних документів, або якщо документи (розрахунки) не відповідають вимогам тендерної документації, щодо обґрунтування аномально низької ціни, таке обґрунтування вважається неналежним, що є підставою для відхилення пропозиції такого учасника відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.

Відповідно до ч.14 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі»: учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.

Вимога тендерної документації не узгоджується із нормами ЗУ “Про публічні закупівлі”. ЗА своїм змістом вона є набагато ширшою.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть надати вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: b445dedbcd6c40fc882e403a91ee338d
Заголовок пункту скарги: п. 2.6 додатку 2 до тендерної документації. Щодо відсутності проектно-кошторисної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2.6 додатку 2 до тендерної документації: Послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень та вогнезахисний матеріал, який буде використовуватись для надання послуг, повинні відповідати проектно-кошторисній документації Замовника.

У складі тендерної документації не було опубліковано проектно-кошторисну документацію Замовника. На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть отримати проектно-кошторисну документацію Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації