• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри))

Завершена

266 475.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 332.38 UAH
Період оскарження: 06.03.2025 10:47 - 14.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника

Номер: bddc76b1d9714e5399d5a57f317dbefa
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-06-003124-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.05.2025 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.05.2025 14:57
Дата виконання рішення Замовником: 09.06.2025 13:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8131-р/пк-пз від 21.05.2025: скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД "АРМА" (код ЄДРПОУ: 43888439) за процедурою закупівлі — "Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри))", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-06-003124-a.
Автор: ТОВ «ЗАВОД «АРМА», Ліана Заргарян +380993931662 zavod.arma.20@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 06ee40cbc30745f2bec0eff3e3defa5f
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАВОД «АРМА» взяло участь у процедурі закупівлі відкриті торги, що оголошені РЕГІОНАЛЬНОЮ ФІЛІЄЮ «ОДЕСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (далі – Замовник) за предметом закупівлі «Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри)) (узагальнена назва предмета закупівлі) код за ДК 021:2015 – 19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри (Назва предмета закупівлі, визначена на основі четвертої цифри Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»)», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-06-003124-a.
За результатами оцінки та розгляду пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАВОД «АРМА» (далі – Скаржник), 6 травня 2025 року Рішенням Уповноваженої особи Замовника було вирішено відхилити тендерну пропозицію Скаржника та оприлюднено Протокол розгляду тендерних пропозицій від 06.05.2025р. № 55 (далі – Протокол).

Проаналізувавши вимоги тендерної документації та підстави відхилення тендерної пропозиції, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції та вважає, що прийняте рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника відповідно до Протоколу є таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, принципи здійснення публічних закупівель, суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема, статтям 5, 18, 22, 29, 31 Закону, та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 зі змінами (далі – Особливості), зокрема, пунктам 44, 46 та 55, а отже, підлягає скасуванню у зв'язку з порушенням процедури закупівлі, що можуть підтвердити наступні обставини:

Підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника згідно з Протоколом Замовник визначив наступну: «1) У наданому учасником сертифікаті якості зазначено показник «Час проникнення нафтопродуктів, олив, год., не менше 1,5», який не відповідає нормативно-технічній документації з гідно якої виготовляється товар, а саме: у наданому ТУ У 13.9-32736671- 001:2017 зазначено не менше 2 год., а у наданому технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017 зазначено не менше 24 год., (у порушення п.п.2.2 п2. Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону)».

1) Щодо показника «Час проникнення нафтопродуктів, олив, год., не менше 1,5».
Відповідно до пункту 3.1 Розділу 3 тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність/відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, та шляхом завантаження необхідних документів та / або інформації, що вимагаються замовником у тендерній документації згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель документи згідно з Додатком 2 до тендерної документації до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Відповідно до пункту 3.7 Розділу 3 тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.

Щодо твердження Замовника про те, що «У наданому учасником сертифікаті якості зазначено показник «Час проникнення нафтопродуктів, олив, год., не менше 1,5», який не відповідає нормативно-технічній документації згідно якої виготовляється товар» звертаємо увагу на те, що Замовником в тендерній документації не встановлювалося окремої вимоги щодо визначення такого показника, як «Час проникнення нафтопродуктів, олив, год.», зокрема, в Додатку 1 до тендерної документації такий показник НЕ ВИЗНАЧЕНО, а отже, взагалі ВІДСУТНЯ ВИМОГА щодо підтвердження та зазначення учасниками в документах, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з переліком, встановленим замовником в пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації, такого показника, як «Час проникнення нафтопродуктів, олив, год.».

Так, Замовником чітко визначено: «Учасник повинен надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно переліку встановленого замовником в пункті 1 «Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».

Також, у таблиці 1 Додатку А Додатку 1 до тендерної документації чітко визначено основні технічні вимоги до предмету закупівлі, зокрема, конкретні показники та значення, яким повинна відповідати продукція, що пропонується учасниками до постачання.

На виконання вимог Замовника, Скаржник надає в складі тендерної пропозиції інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (файл 1 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, документ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 17.03.2025р. № ЗА-1703-01»), яка відповідає вимогам, встановленим у Додатку 1 до тендерної документації, зокрема, основним технічним вимогам, наведеним у таблиці 1 Додатку А.

Варто звернути увагу на те, що надана Скаржником нормативно-технічна документація, зокрема, Технічні умови ТУ У 13.9-32736671-001:2017 «М’яка штучна шкіра», Зміна №1 до технічних умов ТУ У 13.9-32736671-001:2017 «М’яка штучна шкіра» та Технічний опис ТО 32736671-1-2017 «Вінілштучшкіра оббивочна виду ВО-ТР-Н» до ТУ У 13.9-32736671-001:2017, повністю ПІДТВЕРДЖУЄ ВІДПОВІДНІСТЬ тендерної пропозиції Скаржника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, визначеним Замовником в тендерній документації.

Так, у наданому Скаржником на вимогу Замовника зразку документа виробника, що підтверджує якість та походження продукції, запропонованої до постачання (сертифікаті якості), (файл 4 Зразок документа виробника, що підтверджує відповідність технічних характеристик та походження продукції̈), показники та значення продукції, що пропонується Скаржником до постачання, ПОВНІСТЮ ВІДПОВІДАЮТЬ тим, що визначені Замовником у таблиці 1 Додатку А Додатку 1 до тендерної документації.


Слід також зазначити, що виробник продукції, що пропонується Скаржником до постачання, має право самостійно визначати зміст документа, що підтверджує якість та походження продукції, а також зазначати на власний розсуд будь-які додаткові показники продукції. А надання учасником процедури закупівлі будь-якої додаткової інформації не є підставою для відхилення його тендерної пропозиції.

Оскільки, в тендерній документації відсутня вимога щодо підтвердження та зазначення учасниками в документах, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, такого показника, як «Час проникнення нафтопродуктів, олив, год.», а також, враховуючи те, що Законом не заборонено надавати додаткову інформацію у тендерній пропозиції, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника.

Тобто, надавши в складі своєї тендерної пропозиції зразок документа виробника, що підтверджує якість та походження продукції, запропонованої до постачання (сертифікат якості), який містить також інші показники продукції, що не суперечать тим, що визначені Замовником, Скаржник не порушив вимоги Замовника та підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених Замовником, зокрема, в підпункті 2.2 пункту 2. Розділу 1. Додатку 2 до тендерної документації, оскільки наданий в складі тендерної пропозиції зразок сертифікату якості ПОВНІСТЮ ПІДТВЕРДЖУЄ якість та походження продукції, запропонованої до постачання.

Таким чином, проаналізувавши вимоги Замовника, встановлені у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації, та тендерну пропозицію Скаржника, можна дійти висновку, що тендерна пропозиція Скаржника містить усю необхідну інформацію та документи, які вимагав Замовник у тендерній документації, а всі технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмету закупівлі, що вказані Скаржником в наданих документах, повністю відповідають вимогам Замовника, що викладені в тендерній документації.

Важливим є те, що тендерною документацією не встановлювалося окремих вимог щодо визначення такого показника, як «Час проникнення нафтопродуктів, олив, год.» в будь-яких нормативно-технічних документах.

Отже, Скаржник довів відповідність продукції, що пропонується, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а Замовник не довів та документально не підтвердив, що запропонована у складі пропозиції Скаржника продукція, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Крім того, в складі своєї тендерної пропозиції Скаржник надає порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик (файл 12 Порівняльна таблиця технічних та якісних характеристик, документ «Порівняльна таблиця технічних та якісних характеристик від 17.03.2025р. ЗА-1703-04»), яка підтверджує відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару та пропозиції Скаржника технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, тобто відповідність технічних характеристик товару, що пропонується, технічним характеристикам товару, що закуповується.

Таким чином, Скаржник підтвердив якість та походження продукції, запропонованої до постачання, а його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена Замовником.

Таким чином, враховуючи наведене, Скаржник ПІДТВЕРДИВ відповідність продукції, що пропонується до постачання, оскільки НАДАВ в складі пропозиції документи, що підтверджують якість та походження продукції, тому, пропозиція Скаржника ВІДПОВІДАЄ технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника до предмета закупівлі, а товар, що пропонується до постачання, технічній документації Замовника.
Неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з підстав, наведених у Протоколі, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії призвели до порушення принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, пунктів 44, 46 Особливостей, в тому числі принципів добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них та об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника, Замовником було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд його тендерної пропозиції, що призвело до дискримінації по відношенню до Скаржника. Неправомірне відхилення його пропозиції порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано вищезазначених принципів здійснення публічних закупівель. Нездійснення об’єктивного розгляду пропозиції Скаржника призвело до порушено його прав і дискримінації по відношенню до нього.
Вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом скасування неправомірного рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, враховуючи викладену інформацію та наявність підстав вважати, що рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення замовника

Номер: 739fadf916424f618744ba9a8d301702
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-06-003124-a.a1
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
РЕГІОНАЛЬНА ФІЛІЯ "ОДЕСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" АТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ" було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-03-06-003124-a. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНО ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАКСУС" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНО ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАКСУС" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо прийняття ПРОТОКОЛУ № 29 розгляду тендерних пропозицій від 15.04.2025 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТВП «Максус» ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНО ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАКСУС" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Щодо неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНО ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАКСУС" 1. Відповідно до Протоколу № 29 розгляду тендерних пропозицій від 15.04.2025: Уповноваженою особою розглянуто тендерна пропозиція ТОВ "ТВП"Максус", закупівля Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри)). Тендерна пропозиція ТОВ "ТВП"Максус" розглянута з врахуванням: • Листа служби організації та проведення закупівель від 15.04.2025 №НХ-02/81н; • Листа служби локомотивного господарства від 09.04.2025 №Т-65/81 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі. За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ТВП"Максус" закупівля Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри)) встановлено: що тендерна пропозиція згідно з абз.2 частини 2 п.44 Особливостей не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей: 1. Невідповідності, що не підлягають виправленню згідно з п. 43 Особливостей (відсутність забезпечення тендерної пропозиції, відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції) та помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо), а саме: 1) У наданій учасником декларації постачальника про відповідність не зазначено технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017, відповідно до якого виготовляється продукція (у порушення п.п.1.1 п1. Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону). 2) Надано учасником технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9- 32736671- 001:2017 не в повному обсязі (у порушення вимог п.п.2.1 п.2 Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону). 3) У наданій учасником Ціновій пропозиції у колонці 7 не зазначено технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017, відповідно до якого виготовляється продукція (у порушення вимог Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції Додатку 4 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону). 2. Невідповідності, виправлення яких передбачено п. 43 Особливостей (відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції) та помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо), а саме: 1) на підтвердження виконання аналогічного договору за кодом ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри) учасником надано договорі куплі-продажу №0149 від13.05.2016 з зазначенням іншого коду ДК 016:2010-13.95.1) класифікація CPV:(код ДК 016:2015-19143000-0), (у порушення вимог п.1 Розділу 2 Додатку № 2 до Тендерної документації ст.16 Закону). 2) У наданій учасником «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик» у колонці Пропозиція учасника, зазначені технічні характеристики не у відповідність до наданого сертифікаті якості №18 3 та до вимог тендерної документації (в порушення п.п.4.1.п.4 Розділ 1 Додатку 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону). Враховуючи що тендерна пропозиція учасника ТОВ "ТВП"Максус" підлягає відхиленню, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель не розміщувалося. ВИРІШЕНО: 1. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ТВП"Максус", закупівля Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри)) як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, згідно з абз.2 частини 2 п.44 Особливостей. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника з огляду на наступне. Щодо декларації та технічного опису. Замовник повідомляє, що У наданій учасником декларації постачальника про відповідність не зазначено технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017, відповідно до якого виготовляється продукція (у порушення п.п.1.1 п1. Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону). Відповідно до п.1.1 п.1 Розділу 1 Додатку №2 до Тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, вимагалось: 1.1. На продукцію, щодо якої проводиться добровільна оцінка відповідності заявленим вимогам надати оригінал або копію одного з наступних документів про відповідність: - декларації (у тому числі декларації про відповідність); - протоколу (у тому числі протоколу випробувань); - звіту; - висновку; - сертифікату (у тому числі сертифікату відповідності); - атестату; - іншого документу, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Оцінка відповідності, зазначена вище (крім декларування), має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою. Для випадку добровільної оцінки відповідності декларація про відповідність має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України. Скаржник надав у складі тендерної пропозиції декларацію постачальника про відповідність №356 (документ «Декларація постачальника.pdf»). Декларація про відповідність складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України, а саме: у декларації міститься посилання на складені результати – сертифікат відповідності DCS.001495-терміном дії з 14.10.2022 до 13.10.2025. Крім того, зазначено, що відповідає вимогам ТУ У 13.9-32736671-001:2017. Відповідно до вимог п.6.1 розділу 6 ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006: Надана декларація містить інформацію, якому нормативному документу відповідає запропонований товар, таким чином, дотримані всі вимоги ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 та вимоги Тендерної документації. Рішення замовника є безпідставним з огляду на те, що ТО не є невід’ємною частиною ТУ, також ТО не є стандартом, який відноситься до пп.е п.6.1. ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 та є обов’язковим для зазначення. Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави. Щодо технічного опису. Замовник повідомляє, що Надано учасником технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9- 32736671- 001:2017 не в повному обсязі (у порушення вимог п.п.2.1 п.2 Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону). Відповідно до п.п.2.1 п.2 Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації вимагалось: 2.1 Якщо продукція виготовляється за ТУ, або технічним завданням (далі – ТЗ) необхідно надати повну скановану копію ТУ (або ТЗ) на виготовлення даної продукції. Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником. Якщо виробник продукції, яка пропонується до постачання учасником, не є власником ТУ (ТЗ) на виготовлення вказаної продукції, необхідно надати скановану копію документу (договору, листа-підтвердження, тощо) власника (власників) ТУ (ТЗ), завіреного підписом та печаткою (за наявності) власника/власників про передачу повноважень на використання даного ТУ (ТЗ) виробнику, продукція якого пропонується до постачання учасником. ТУ повинні бути розроблені оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95 або СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, а ТЗ – відповідно до ДСТУ 3974-2000. ТУ або нормативний документ іноземного походження, за яким виготовляється продукція, повинен містити розділи та інформацію відповідно до розділу 4 ГОСТ 2.114-95. Скаржник надав у складі тендерної пропозиції, серед іншого, й ТУ (файли «Копія ТУ завірена печаткою та підписом.pdf» та «ТУ.pdf». Також надав витяг з ТО (файл «Витяг з ТО.pdf»). ТО не є невід’ємною частиною ТУ. Замовник взагалі не вимагав надати ТО. Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави. Щодо цінової пропозиції та ТО. Замовник зазначає, що у наданій учасником Ціновій пропозиції у колонці 7 не зазначено технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017, відповідно до якого виготовляється продукція (у порушення вимог Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції Додатку 4 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону). Відповідно до Додатку 4, серед іншого, передбачено: У колонці 7 вказуються технічні, якісні характеристики товару та/або позначення (номери та індекси) нормативно-технічної документації (стандартів, технічних умов, креслень тощо) за якими виготовляється товар. Скаржник надав у складі тендерної пропозиції цінову пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf»/«Цінова пропозиція.doc»), де вказав, технічні, якісні характеристики товару та додатково вказав нормативно-технічну документацію – ТУ (що було не обов’язково). Вказання додаткових технічних описів (ТО) не передбачалось умовами тендерної документації. Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави. Щодо аналогічного договору. Замовник зазначає, що на підтвердження виконання аналогічного договору за кодом ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри) учасником надано договорі куплі-продажу №0149 від13.05.2016 з зазначенням іншого коду ДК 016:2010-13.95.1) класифікація CPV:(код ДК 016:2015-19143000-0), (у порушення вимог п.1 Розділу 2 Додатку № 2 до Тендерної документації ст.16 Закону). Відповідно до вимог п.1 Розділу 2 Додатку № 2 до Тендерної документації вимагалось: 1. Копію(ї) аналогічного(их) за предметом закупівлі договору(ів) (не менше одного). Під аналогічним договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір поставки за кодом ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри). Скаржником надано у складі тендерної пропозиції Аналогічний договір – договір купівлі-продажу №0149 від 13.05.2016 (файл «Аналогічний договір купівлі-продажу.pdf»). Предмет договору – вінілштучшкіра 42 кв.м. Предмет договору є повністю аналогічним до закупівлі Замовника. Щодо наголошення Замовника, що Код ДК не відповідає умовам Тендерної документації, повідомляємо наступне. Відповідно до листа МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ від 20.01.2016 № 3302-06/1430-06 «Щодо внесених змін до Порядку визначення предмета закупівлі»: Крім того, відповідно до змін, внесених до Порядку, з 01.01.2017 предмет закупівлі товарів і послуг буде визначатися замовником згідно з пунктами 20 і 27 частини першої статті 1 Закону України "Про здійснення державних закупівель" та на основі виключно національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник". Так, додаткове зазначення протягом 2016 року у дужках предмета закупівлі відповідно до показників цього класифікатора має на меті надання змоги замовникам поступово віднайти відповідні коди та спростити визначення предмета закупівлі з наступного року. При цьому визначальним протягом 2016 року залишатиметься ДК 016:2010. Оскільки закупівля була проведена та аналогічний договір укладений у 2016 році, таким чином, код ДК 021:2015 не вказувався. Крім того, код ДК за першими 4 цифрами співпадає з вимогами замовника. Відповідно до п.43 Особливостей передбачено: 43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, якщо Замовник вважає це невідповідністю, він був зобов’язаний надати час для усунення недоліків відповідно до п.43 Особливостей. Проте, всупереч вимогам законодавства, Замовник не надав час для усунення недоліків. Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави. Щодо сертифікату якості та порівняльної таблиці відповідності. Замовник зазначає, що у наданій учасником «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик» у колонці Пропозиція учасника, зазначені технічні характеристики не у відповідність до наданого сертифікаті якості №18 3 та до вимог тендерної документації (в порушення п.п.4.1.п.4 Розділ 1 Додатку 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону). Відповідно до вимог п.4.1 п.4 Розділ 1 Додатку 2 до Тендерної документації Якщо продукція виготовляється за нормативно-технічною документацією, яка відрізняється від зазначеної у вимогах до тендерної документації, учасник повинен надати порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик згідно Додатку А. Скаржник надав у складі тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик (файл «Порівняльна таблиця технічних та якісних характеристик.pdf»), при тому, що взагалі не був зобов’язаний це робити (адже вимогами тендерної документації не було визначено нормативно-технічну документацію, якій продукція повинна відповідати). Відповідно до пп.2.1. п.2 Розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації 2.2 На кожен вид продукції надати скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо). … Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок». Також надано ЗРАЗКИ документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання - сертифікат якості, висновок, експертний звіт, тощо. (файл «Докумени якості.pdf»). Замовником не було встановлено вимоги підтвердити кожну окрему характеристику товару, а лише підтвердити ЗРАЗКАМИ документів якість та походження продукції. Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави. Враховуючи все наведене, вважаємо, що Замовником неправомірно було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Дата розгляду скарги: 29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2025 14:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.05.2025 12:26
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНО ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАКСУС", Попова Олена Миколаївна 380444518849, 380675045120 lena@zamki.com.ua http://www.zamki.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b23e74f595d04f47a2be2eaffb0851d8
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Протоколу № 29 розгляду тендерних пропозицій від 15.04.2025:
Уповноваженою особою розглянуто тендерна пропозиція ТОВ "ТВП"Максус", закупівля Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри)).
Тендерна пропозиція ТОВ "ТВП"Максус" розглянута з врахуванням:
• Листа служби організації та проведення закупівель від 15.04.2025 №НХ-02/81н;
• Листа служби локомотивного господарства від 09.04.2025 №Т-65/81 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ТВП"Максус" закупівля Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри)) встановлено:
що тендерна пропозиція згідно з абз.2 частини 2 п.44 Особливостей не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей:
1. Невідповідності, що не підлягають виправленню згідно з п. 43 Особливостей (відсутність забезпечення тендерної пропозиції, відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета
закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції) та помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо), а саме:
1) У наданій учасником декларації постачальника про відповідність не зазначено технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017, відповідно до якого виготовляється продукція (у порушення п.п.1.1 п1. Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону).
2) Надано учасником технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9- 32736671- 001:2017 не в повному обсязі (у порушення вимог п.п.2.1 п.2 Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону).
3) У наданій учасником Ціновій пропозиції у колонці 7 не зазначено технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017, відповідно до якого виготовляється продукція (у порушення вимог Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції Додатку 4 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону).

2. Невідповідності, виправлення яких передбачено п. 43 Особливостей (відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції) та помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо), а саме:
1) на підтвердження виконання аналогічного договору за кодом ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри) учасником надано договорі куплі-продажу №0149 від13.05.2016 з зазначенням іншого коду ДК 016:2010-13.95.1) класифікація CPV:(код ДК 016:2015-19143000-0), (у порушення вимог п.1 Розділу 2 Додатку № 2 до Тендерної документації ст.16 Закону).
2) У наданій учасником «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик» у колонці Пропозиція учасника, зазначені технічні характеристики не у відповідність до наданого сертифікаті якості №18 3 та до вимог тендерної документації (в порушення п.п.4.1.п.4 Розділ 1 Додатку 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону).
Враховуючи що тендерна пропозиція учасника ТОВ "ТВП"Максус" підлягає відхиленню, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель не розміщувалося.
ВИРІШЕНО:
1. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ТВП"Максус", закупівля Штучна шкіра (ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована
шкіра та інші види шкіри)) як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, згідно з абз.2 частини 2 п.44 Особливостей.

Скаржник не погоджується з рішенням Замовника з огляду на наступне.
Щодо декларації та технічного опису.
Замовник повідомляє, що У наданій учасником декларації постачальника про відповідність не зазначено технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017, відповідно до якого виготовляється продукція (у порушення п.п.1.1 п1. Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону).

Відповідно до п.1.1 п.1 Розділу 1 Додатку №2 до Тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, вимагалось:
1.1. На продукцію, щодо якої проводиться добровільна оцінка відповідності заявленим вимогам надати оригінал або копію одного з наступних документів про відповідність:
- декларації (у тому числі декларації про відповідність);
- протоколу (у тому числі протоколу випробувань);
- звіту;
- висновку;
- сертифікату (у тому числі сертифікату відповідності);
- атестату;
- іншого документу, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Оцінка відповідності, зазначена вище (крім декларування), має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою.
Для випадку добровільної оцінки відповідності декларація про відповідність має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України.

Скаржник надав у складі тендерної пропозиції декларацію постачальника про відповідність №356 (документ «Декларація постачальника.pdf»).
Декларація про відповідність складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України, а саме: у декларації міститься посилання на складені результати – сертифікат відповідності DCS.001495-терміном дії з 14.10.2022 до 13.10.2025.

Крім того, зазначено, що відповідає вимогам ТУ У 13.9-32736671-001:2017.
Відповідно до вимог п.6.1 розділу 6 ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006:

Надана декларація містить інформацію, якому нормативному документу відповідає запропонований товар, таким чином, дотримані всі вимоги ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 та вимоги Тендерної документації.
Рішення замовника є безпідставним з огляду на те, що ТО не є невід’ємною частиною ТУ, також ТО не є стандартом, який відноситься до пп.е п.6.1. ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 та є обов’язковим для зазначення.
Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави.

Щодо технічного опису.
Замовник повідомляє, що Надано учасником технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9- 32736671- 001:2017 не в повному обсязі (у порушення вимог п.п.2.1 п.2 Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону).

Відповідно до п.п.2.1 п.2 Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації вимагалось:
2.1 Якщо продукція виготовляється за ТУ, або технічним завданням (далі – ТЗ) необхідно надати повну скановану копію ТУ (або ТЗ) на виготовлення даної продукції. Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником. Якщо виробник продукції, яка пропонується до постачання учасником, не є власником ТУ (ТЗ) на виготовлення вказаної продукції, необхідно надати скановану копію документу (договору, листа-підтвердження, тощо) власника (власників) ТУ (ТЗ), завіреного підписом та печаткою (за наявності) власника/власників про передачу повноважень на використання даного ТУ (ТЗ) виробнику, продукція якого пропонується до постачання учасником. ТУ повинні бути розроблені оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95 або СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, а ТЗ – відповідно до ДСТУ 3974-2000. ТУ або нормативний документ іноземного походження, за яким виготовляється продукція, повинен містити розділи та інформацію відповідно до розділу 4 ГОСТ 2.114-95.

Скаржник надав у складі тендерної пропозиції, серед іншого, й ТУ (файли «Копія ТУ завірена печаткою та підписом.pdf» та «ТУ.pdf».
Також надав витяг з ТО (файл «Витяг з ТО.pdf»). ТО не є невід’ємною частиною ТУ. Замовник взагалі не вимагав надати ТО.
Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави.

Щодо цінової пропозиції та ТО.
Замовник зазначає, що у наданій учасником Ціновій пропозиції у колонці 7 не зазначено технічний опис ТО 32736671-1-2017 до ТУ У 13.9-32736671- 001:2017, відповідно до якого виготовляється продукція (у порушення вимог Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції Додатку 4 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону).
Відповідно до Додатку 4, серед іншого, передбачено: У колонці 7 вказуються технічні, якісні характеристики товару та/або позначення (номери та індекси) нормативно-технічної документації (стандартів, технічних умов, креслень тощо) за якими виготовляється товар.

Скаржник надав у складі тендерної пропозиції цінову пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf»/«Цінова пропозиція.doc»), де вказав, технічні, якісні характеристики товару та додатково вказав нормативно-технічну документацію – ТУ (що було не обов’язково). Вказання додаткових технічних описів (ТО) не передбачалось умовами тендерної документації.
Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави.

Щодо аналогічного договору.

Замовник зазначає, що на підтвердження виконання аналогічного договору за кодом ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри) учасником надано договорі куплі-продажу №0149 від13.05.2016 з зазначенням іншого коду ДК 016:2010-13.95.1) класифікація CPV:(код ДК 016:2015-19143000-0), (у порушення вимог п.1 Розділу 2 Додатку № 2 до Тендерної документації ст.16 Закону).

Відповідно до вимог п.1 Розділу 2 Додатку № 2 до Тендерної документації вимагалось:
1. Копію(ї) аналогічного(их) за предметом закупівлі договору(ів) (не менше одного). Під аналогічним договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір поставки за кодом ДК021:2015 (19140000-9 Шкіра зі шкур інших тварин, комбінована шкіра та інші види шкіри).
Скаржником надано у складі тендерної пропозиції Аналогічний договір – договір купівлі-продажу №0149 від 13.05.2016 (файл «Аналогічний договір купівлі-продажу.pdf»). Предмет договору – вінілштучшкіра 42 кв.м. Предмет договору є повністю аналогічним до закупівлі Замовника.
Щодо наголошення Замовника, що Код ДК не відповідає умовам Тендерної документації, повідомляємо наступне.
Відповідно до листа МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ від 20.01.2016 № 3302-06/1430-06 «Щодо внесених змін до Порядку визначення предмета закупівлі»: Крім того, відповідно до змін, внесених до Порядку, з 01.01.2017 предмет закупівлі товарів і послуг буде визначатися замовником згідно з пунктами 20 і 27 частини першої статті 1 Закону України "Про здійснення державних закупівель" та на основі виключно національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник".
Так, додаткове зазначення протягом 2016 року у дужках предмета закупівлі відповідно до показників цього класифікатора має на меті надання змоги замовникам поступово віднайти відповідні коди та спростити визначення предмета закупівлі з наступного року. При цьому визначальним протягом 2016 року залишатиметься ДК 016:2010.

Оскільки закупівля була проведена та аналогічний договір укладений у 2016 році, таким чином, код ДК 021:2015 не вказувався.
Крім того, код ДК за першими 4 цифрами співпадає з вимогами замовника.
Відповідно до п.43 Особливостей передбачено:
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Проте, якщо Замовник вважає це невідповідністю, він був зобов’язаний надати час для усунення недоліків відповідно до п.43 Особливостей. Проте, всупереч вимогам законодавства, Замовник не надав час для усунення недоліків.
Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави.

Щодо сертифікату якості та порівняльної таблиці відповідності.

Замовник зазначає, що у наданій учасником «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик» у колонці Пропозиція учасника, зазначені технічні характеристики не у відповідність до наданого сертифікаті якості №18 3 та до вимог тендерної документації (в порушення п.п.4.1.п.4 Розділ 1 Додатку 2 до Тендерної документації та п.1 ст.23 Закону).

Відповідно до вимог п.4.1 п.4 Розділ 1 Додатку 2 до Тендерної документації Якщо продукція виготовляється за нормативно-технічною документацією, яка відрізняється від зазначеної у вимогах до тендерної документації, учасник повинен надати порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик згідно Додатку А.

Скаржник надав у складі тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик (файл «Порівняльна таблиця технічних та якісних характеристик.pdf»), при тому, що взагалі не був зобов’язаний це робити (адже вимогами тендерної документації не було визначено нормативно-технічну документацію, якій продукція повинна відповідати).

Відповідно до пп.2.1. п.2 Розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації 2.2 На кожен вид продукції надати скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо). … Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок».

Також надано ЗРАЗКИ документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання - сертифікат якості, висновок, експертний звіт, тощо. (файл «Докумени якості.pdf»).
Замовником не було встановлено вимоги підтвердити кожну окрему характеристику товару, а лише підтвердити ЗРАЗКАМИ документів якість та походження продукції.

Отже, на підставі вищезазначеного, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави.

Враховуючи все наведене, вважаємо, що Замовником неправомірно було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника