• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з прибирання територій населених пунктів в межах Холмківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області (за кодом CPV за ДК 021:2015:90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць)

Торги не відбулися

2 733 679.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 668.40 UAH
Період оскарження: 05.03.2025 16:56 - 11.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на неправомірне рішення про відміну процедури відкритих торгів

Номер: 20be0a7633ec420289f181c1fecc4e5d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-05-014167-a.c1
Назва: на неправомірне рішення про відміну процедури відкритих торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.04.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.05.2025 16:56
Дата виконання рішення Замовником: 14.05.2025 14:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення №7117-р/пк-пз від 05.05.2025 та прийнято рішення про відміну рішення про відміну закупівлі
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР", Пастухов Валерій Федорович 380502863271 Staff1986.2013@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 45d8231ec4f74f46b87748281ead1eea
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна закупівлі всупереч принципам публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 14.04.2025 р. Замовником Відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Холмківської сільської ради Ужгородського району в електронній системі було опубліковано Протокол б/н від 11.04.2025 р. про відміну процедури закупівлі UA-2025-03-05-014167-a.

Скаржник (ТОВ "УЖ МЕНЕДЖЕР", ЄДРПОУ: 41650954, місцезнаходження: 88000, Україна, Ужгородський р-н, Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 14б) не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, вважає його безпідставним та неправомірним, зважаючи на наступне.
Відповідно до заключної частини оскаржуваного Протоколу б/н від 11.04.2025 р., підставою для відміни процедури закупівлі є: пп.3 п.47 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. При цьому підставою за текстом рішення Замовник визначає: скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Замовник зазначає що підставою для прийняття такого рішення є рішення сесії Холмівської сільської ради від 11.04.2025 року № 2284/VIII-2025.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, вважає висновок Замовника про скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг необгрунтованим та безпідставним, зважаючи на наступне.
Слід зазначити, що п. 47 постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. не містить підстав для відміни процедури закупівлі. Натомість згідно з пп.3 п.50 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р., Замовник відміняє відкриті торги у разі: скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Також даним пунктом Постанови передбачено: у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Однак, Замовник не надав жодного документа, що підтверджує скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг (наприклад, рішення сесії про скорочення фінансування за даним предметом закупівлі, докази зміни в затвердженому плані закупівель). Відсутність документів, які підтверджують що відбулось скорочення фінансування свідчить про недотримання принципу прозорості.
Викликає викликає обґрунтовані сумніви щодо правомірності дій Замовника таке рішення ще й тому що повідомлення про скорочення фінансування відбулося саме на етапі коли пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідною за результатом електронного аукціону від 14.03.2025 р. Розгляд замовником пропозиції на момент скасування закупівлі відбувався вже більше 20 робочих днів. Це викликає обґрунтовані сумніви щодо достовірності та неупередженості дій Замовника.
Дане також підтверджуються систематичними діями Замовника, які полягають в тому, що Замовник за проведення закупівлі за участі того ж самого Скаржника та предмету закупівлі станом на сьогодні не виконав рішення АМКУ UA-2024-03-22-007686-a.b3, а згідно відповіді ДАСУ, за результатами звернення останнього не надає дані про особу яка відповідальна за дане порушення з метою умисного уникнення відповідальності.
Скаржник звернувся до Замовника щодо підстави скасування закупівлі, та врешті зміг отримати від нього рішення сесії Холмівської сільської ради від 11.04.2025 року № 2284/VIII-2025 (додається до скарги).
Відповідно до даного рішення сесії, було затверджено зміни до "Програми утримання та розвитку благоустрою населених пунктів сільської територіальної громади на 2025 рік".
При цьому сама програма була затверджена 20.12.2024 р., а закупівля UA-2025-03-05-014167-a була оголошена 05.03.2025 р.
Як вбачається з документу (п.4 Програми), фінансове забезпечення програми здійснюється за рахунок місцевого бюджету та інших джерел не заборонених чинним законодавством за напрямками що додаються (згідно додатку до програми).
Відповідно до п.6 наданої Програми, виконавцями заходів по Програмі є відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Холмівської сільської ради та ДКП "Розівка", бюджет – Загальний фонд.
Однак, згідно з Плану UA-P-2025-03-05-017376-a, фінансування плану — місцевий бюджет, сума 2 733 679 грн. Таким чином, у відповідності до інформації у системі та документів, у Замовника є потреба у закупівлі послуг з прибирання, фінансування здійснюється з місцевого бюджету.
Згідно Додатку № 1 до Програми, за напрямом Оплата послуг (прибирання територій населених пунктів в межах Холмівської сільської ради, покосу трави на об'єктах загального користування на території Холмівської сільської ради) – здійснюється за рахунок загального фонду в сумі 3 374 000, 00 грн, відповідальні за виконання – Відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Холмівської сільської ради, одержувач коштів ДКП "Розівка".
З даного документу не вбачається що відбулося скорочення видатків, таким чином, приймаючи рішення про відміну тендеру Замовником не доведено факт скорочення фінансування у закупівлі послуг, що складає предмет закупівлі.
Саме лише рішення сесії селищної ради про зміну та перерозподіл видатків не доводить відсутність достатнього фінансування для здійснення закупівлі за відповідним призначенням. Пунктом 30 ч.1 ст.2 Бюджетного кодексу України визначено, що: кошторис - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.
Крім того, якщо у Замовника відбулось скорочення фінансування видатків на потребу згідно оголошеної очікуваної вартості закупівлі, Сторони мають усі правові механізми укласти Договір та виконувати його в частині того розміру фінансування Замовника, яке по факту існує на період укладання Договору.
Замовником проігноровано можливості, що передбачені Замовником за Проектом Договору про закупівлю, який Замовником сформовано за Додатком 2 тендерної документації, а саме пункт 2.7. розділу 2 Договору, згідно з яким Замовник має можливість укласти Договір навіть при скороченні обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, а саме: "2.7. За відсутності у зазначеному періоді на відповідному рахунку Замовника коштів чи їх затримки фінансування, виділених на оплату зобов’язань згідно з цим Договором або необґрунтованої відмови Державної казначейської служби України або її відділення (далі – Казначейство) від реєстрації бюджетного зобов’язання, оплату Замовник здійснює протягом 10 (десяти) банківських днів з моменту надходження коштів на рахунок Замовника або протягом 10 (десяти) банківських днів з моменту реєстрації Казначейством відповідного бюджетного зобов’язання та будь-які штрафні санкції в такому випадку до Замовника не застосовуються.".
Слід зазначити, що вартість пропозиції скаржника становить 1 399 999 грн з ПДВ за предметом закупівлі: Послуги з прибирання територій населених пунктів в межах Холмківської сільської ради, а відповідно до Додатку № 1 до Програми, вбачається що за послуги прибирання територій населених пунктів в межах Холмівської сільської ради та покосу трави на об'єктах загального користування на території Холмівської сільської ради виділено бюджет 3 374 000, 00 грн. Вважаємо що в даному випадку такий перерозподіл коштів та неприйняття пропозиції Скаржника призводить до порушення Замовником вимог статті 5 Закону в частині не максимальної економії, не ефективності та не пропорційністі. Такі дії призводять не до скорочення видатків, а до їх збільшення впродовж 2025 року, що свідчить про сумнівні скорочені обсяги видатків на здійснення закупівлі.
Отже, навіть за умов певного секвестру бюджету, обсягу фінансування мало б вистачити для оплати договору з таким розміром ціни. Жодних доказів протилежного (наприклад, що видатки було зменшено настільки, що сума 1,399 млн грн стала недоступною) – не надано.
Таким чином, Замовник проігнорував найбільш пропорційний спосіб вирішення ситуації – укладення договору на найбільш вигідних для бюджету умовах з відстроченням платежів (або коригуванням обсягу закупівлі, якщо це було б необхідно). Натомість було обрано радикальний крок – скасування результатів відкритих торгів. Це свідчить про необґрунтованість рішення Замовника: його дії фактично не призводять до економії бюджетних коштів, а навпаки можуть зашкодити ефективності їх використання. Адже відміна тендеру не скасовує потреби у послугах з прибирання – Замовник буде змушений забезпечувати ці послуги іншим шляхом. Якщо такі послуги закуповуватимуться пізніше або у менш конкурентний спосіб, це потенційно призведе до збільшення видатків або гірших умов, ніж пропозиція Скаржника. Отже, заявлене «скорочення видатків» виглядає сумнівним і не підтвердженим фактично – рішення про відміну не досягає мети максимальної економії та ефективності, яка закріплена у ст.5 Закону.
Більше того, дії Замовника свідчать про недотримання принципу прозорості та підзвітності. . Закон України "Про доступ до публічної інформації" у частині 2 статті 15 закріплює, що всі рішення сесії ради оприлюднюються невідкладно, але не пізніше 5 робочих днів з дня затвердження документа. Станом на дату подання цієї скарги на офіційному веб-сайті Замовника відсутній опублікований текст рішення сесії № 2284/VIII-2025, яке б підтверджувало скорочення фінансування закупівлі. Це ставить під сумнів реальність та добросовісність посилання на таке рішення.
Отже, вважаємо порушенням відміну закупівлі UA-2025-03-05-014167-a на підставі пп.3 п.47 Постанови КМУ № 1178, а також неналежним обґрунтування Замовника обставини, яка зазначена в оскаржуваному рішенні: скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
У сукупності зазначені факти підтверджують, що рішення про відміну відкритих торгів було прийнято Замовником неправомірно, без достатніх підстав та з порушенням принципів публічних закупівель. Відповідно до усталеної практики органу оскарження, такі дії замовників підлягають скасуванню. До аналогічного висновку орган оскарження доходив раніше в своїх рішеннях АМКУ № 21206-р/пк-пз від 29.12.2023 р. у закупівлі UA-2023-11-06-012280-a, рішенні №10030-р/пк-пз від 07.06.2024 р. у закупівлі UA-2024-05-13-010452-a.
Зважаючи на вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника скасувати незаконне рішення та укласти договір з учасником, документи якого відповідають усім вимогам замовника у даній процедурі закупівлі - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР".

Наполягаємо на тому, що дії Замовника є неправомірними, необґрунтованими та такими, що порушили наші права і завдали шкоду законним інтересам щодо участі в закупівлі, а також наголошуємо що Замовник зловживає своїм правом щодо відміни тендеру, чим порушує принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р.: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)