• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Продукція для чищення (Засіб мийний синтетичний порошкоподібний; Гель для прання; Засіб чистящий, 500г; Засіб для миття посуду; Мило господарське рідке; Таблетки для посудомийної машини)

Завершена

395 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 975.00 UAH
Період оскарження: 05.03.2025 15:21 - 17.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.

Номер: 00e5b4b47c464b128337ee0560c37bb2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-05-011241-a.a2
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Скарга:
ТОВ «Гренландія НВП» вважаючи, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство, оскаржило умови закупівлі скаргою № UA-2025-03-05-011241-a.c1. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 4096-р/пк-пз від 17.03.2025 (далі по тексту – Рішення) Замовника зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Продукція для чищення (Засіб мийний синтетичний порошкоподібний; Гель для прання; Засіб чистящий, 500г; Засіб для миття посуду; Мило господарське рідке; Таблетки для посудомийної машини)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-05-011241-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Замовник 26.03.2025 вніс зміни (далі по тексту – Зміни) до ТД, якими: - частково – усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині Рішення; - частково – НЕ усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині Рішення; - частково – додав нові дискримінаційні вимоги. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД й після внесення Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Дата розгляду скарги: 09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2025 18:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.04.2025 18:59
Дата виконання рішення Замовником: 16.04.2025 14:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення №5628-р/пк-пз від 09.04.2025 шляхом внесення змін Тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 285659852d134856a84b232975549ae8
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ГРОМАДЯН ПОХИЛОГО ВІКУ ТА ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ (попередня назва – ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ) (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-03-05-011241-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважаючи, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство, оскаржило умови закупівлі скаргою № UA-2025-03-05-011241-a.c1.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 4096-р/пк-пз від 17.03.2025 (далі по тексту – Рішення) Замовника зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Продукція для чищення (Засіб мийний синтетичний порошкоподібний; Гель для прання; Засіб чистящий, 500г; Засіб для миття посуду; Мило господарське рідке; Таблетки для посудомийної машини)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-05-011241-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.

Замовник 26.03.2025 вніс зміни (далі по тексту – Зміни) до ТД, якими:
- частково – усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині Рішення;
- частково – НЕ усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині Рішення;
- частково – додав нові дискримінаційні вимоги.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД й після внесення Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.

1) Змінами до Додатку 2 до ТД за позиціями 1-2 Замовник вніс вимогу:

Має відповідати ДСТУ ISO 14593:2005, ДСТУ 7281:2012 та технічному регламенту мийних засобів. Відповідність підтверджується наданням у складі тендерної пропозиції декларацією відповідності технічному регламенту мийних засобів, та сертифікатом відповідності до неї. Сертифікат відповідності визначається в розумінні Технічного регламенту мийних засобів та Закону України Про технічні регламенти та оцінку відповідності, тобто виданий акредитованим НААУ органом з оцінки відповідності.

Разом з тим, відповідність
ДСТУ ISО 14593:2005 Якість води. Оцінювання здатності органічних сполук до повного аеробного біологічного розкладання у водному середовищі. Метод визначення вмісту неорганічного вуглецю в закупорених посудинах (випробування на наявність СО2 у вільному просторі верхньої частини посудини) (ISO 14593:1999, IDT)
та
ДСТУ 7281:2012 Засоби мийні синтетичні. Метод визначання масової частки фосфорнокислих солей
не може бути жодним чином підтверджена
наданням у складі тендерної пропозиції декларацією відповідності технічному регламенту мийних засобів, та сертифікатом відповідності до неї.

ДСТУ ISO 14593:2005, ДСТУ 7281:2012
є нормативними документами на методи випробування за певними показниками (тобто, описують процедуру проведення випробувань за певним показником),
а не нормативними документами, які встановлюють певні вимоги до показників, зокрема, для засобів для прання (позиції 1 та 2 предмета закупівлі),
тому вимога надання підтвердження таким нормативним документам (які стандартизують методику проведення випробувань за показником, а не сам показник) позбавлена можливості та перспективи практичного втілення.

Зокрема, таке підтвердження не передбачене у Технічному регламенті мийних засобів, який встановлює вимоги до мийних засобів і надання підтвердження якому є цілком обгрунтованою вимогою.

Наявними на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», документами,
декларацією про відповідність технічному регламенту мийних засобів (реєстраційний №UA.D.001-24 від 07.05.2024 )
та сертифікатом відповідності до неї (№ UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП»),
таке підтвердження, відповідно, не може бути надане.

ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.

Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначені вимоги тендерної документації із чинним законодавством шляхом видалення вимог надання підтвердження ДСТУ ISO 14593:2005, ДСТУ 7281:2012.


2) Змінами до Додатку 2 до ТД під таблицею 1 цього Додатку Замовник додав нову вимогу:
На підтвердження еквівалентності учасник повинен надати висновок уповноваженої на це організації – висновок про еквівалентність, видане державною установою, яка акредитована на проведення робіт із гігієнічної регламентації.

Дана вимога, вочевидь, покликана, на думку Замовника, замінити видалену ним, відповідно до зобов’язання Рішенням, вимогу надання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи:
«Для підтвердження якості надати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, що підтверджує відповідність встановленим медичним критеріям безпеки».

Разом з тим, жодним чинним нормативним актом не передбачено діяльність уповноваженої організації, яка уповноважена видавати висновок про еквівалентність, видане державною установою, яка акредитована на проведення робіт із гігієнічної регламентації.

Разом з тим, якщо Замовник, незважаючи на роз’яснення у Рішенні, продовжує вимагати надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ), то це є незаконним, оскільки після 01.10.2023 висновок ДСЕЕ неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.

Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.

Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі із пропозицією такої продукції.

ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.

Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначені вимоги тендерної документації із чинним законодавством шляхом видалення вимоги на підтвердження еквівалентності учасник повинен надати висновок уповноваженої на це організації – висновок про еквівалентність, видане державною установою, яка акредитована на проведення робіт із гігієнічної регламентації.


Вищенаведене свідчить про те, що через встановлення Замовником необгрунтованих вимог з метою звуження кола учасників, більшість з потенційних учасників не має можливості взяти участь у даній закупівлі.


На доказ наявності порушених прав надаємо:
- сертифікат відповідності № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП»;
- декларація про відповідність технічному регламенту мийних засобів (реєстраційний №UA.D.001-24 від 07.05.2024 )
- текст Технічного регламенту мийних засобів;
- посилання на адресу завантаження тексту Закону України «Про публічні закупівлі»;
- посилання на адресу завантаження тексту «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
- посилання на адресу завантаження тендерної документації до даної закупівлі

Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме – зобов’язати Замовника:
1. Виключити з ТД вимоги надання підтвердження ДСТУ ISO 14593:2005, ДСТУ 7281:2012.
2. Виключити з ТД вимогу на підтвердження еквівалентності учасник повинен надати висновок уповноваженої на це організації – висновок про еквівалентність, видане державною установою, яка акредитована на проведення робіт із гігієнічної регламентації,

оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.

Номер: d0a87de82a454ec981ba9c8352751a52
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-05-011241-a.c1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Скарга:
Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які можуть запропонувати «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД виробників/ торговельних марок (ТМ). Разом з тим, пропозиція «еквівалентів» також унеможливлена Замовником. За наявними в нашого Товариства даними зазначеній Замовником у ТД сукупності вимог за кожною позицією предмета закупівлі відповідає продукція лише одного виробника. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Дата розгляду скарги: 17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2025 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.03.2025 18:26
Дата виконання рішення Замовником: 26.03.2025 16:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення №4096-р/пк-пз від 17.03.2025 шляхом внесення змін Тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6f2a6369bec247a7824e419306125f97
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-03-05-011241-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.

1) Тендерною документацією у Технічній специфікації, розміщеній у Додатку 2 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупності яких відповідає лише продукція конкретної торговельної марки, тобто, по кожній позиції предмета закупівлі це продукція лише одного виробника. Жоден учасник, що пропонує «еквіваленти», не зможе підтвердити усю сукупність вимог Замовника, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД:

№ з/п Найменування товару Од. виміру Кількість Технічні характеристики та якісні показники та спосіб їх підтвердження учасниками закупівлі
1. Засіб мийний синтетичний порошкоподібний кг 2200 Універсальний однорідний сухий дрібнозернистий порошок. Легко розчиняється у воді. Пральний порошок призначений для прання виробів з х/б, лляних , штучних, синтетичних і змішаних волокон. Ефективно відпирає будь-які забруднення в широкому діапазоні температур (30-95 0С). Не порушує структуру тканини. Легко прополіскується. Склад : 5-15% аніонні ПАВ, кисневовмістимі отбілюючі речовини, <5% неіоногенні ПАВ, фосфонати, полікарбоксилати, цеоліти, , ензими, оптичні відбілювачі, віддушка. Мийна здатність не менше 85%. Відбілювальна здатність не менше 80%. Показник концентрації водневих іонів, од.pH 9-11%. Пакування – мішки до 10 кг Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Gallus. Для підтвердження якості надати у складі тендерної пропозиції декларацію відповідності технічному регламенту мийних засобів та сертифікат відповідності виданий органом з оцінки відповідності
2 Гель для прання л 2200 Рідкий безфосфатний гель для прання застосовується для білих та кольорових тканин, для всіх видів прання. Пакування – ємність до 5л. Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Gallus, Wash & Free Universal,Persil. Для підтвердження якості надати у складі тендерної пропозиції декларацію відповідності технічному регламенту мийних засобів та сертифікат відповідності
3 Засіб чистящий ,500г шт. 1430 Порошкоподібний чистящий засіб, містить м`який абразив, який видаляє забруднення, не пошкоджує поверхню. Освіжує та видаляє неприємні запахи. Не містить хлора, не подразнює шкіру, індекс сенсибілізуючої дії – 0.Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: ONIKS, Bene, Титан. Для підтвердження якості надати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на шампунь, що підтверджує відповідність встановленим медичним критеріям безпеки.
4. Засіб для миття посуду л 550 Рідкий концентрований засіб для миття посуду швидко видаляє жир, харчові забруднення та неприємний запах. Підходить для всіх типів посуду.Пакування – ємність до 1л. Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви:FAIRY, POLLY, Super Blysk. Для підтвердження якості надати у складі тендерної пропозиції декларацію відповідності технічному регламенту мийних засобів.
5. Мило господарське рідке л 770 Рідке господарське мило універсальний засіб, який призначений для прання, миття посуду та різних поверхонь, повинен мати безпечний склад, високу миючу здатність, Застосовується для знежирення різних поверхонь, машинного й ручного прання, видаляє різні види плям та забруднень з будь-якого типу тканини, добре змивається з поверхонь, не залишаючи слідів та розводів. Засіб пом'якшує воду та не подразнює шкіру Пакування – ємність до 5л. Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви:Silvia,Wash & Free, SILA. Для підтвердження якості надати у складі тендерної пропозиції декларацію відповідності технічному регламенту мийних засобів
6. Таблетки для посудомийної машини шт. 1100 Застосовуються для миття в автоматичних посудомийних машинах столових приладів і побутового посуду: скляного, нержавіючого, керамічного, срібного, а також посуду, що має спеціальні покриття; використовується для видалення широкого спектра забруднень: жирних і стійких забруднень, вапняного нальоту, забруднень від чаю і кави, від пригорілих продуктів, не подразнюють шкіру. Пакування – упаковки до 100шт. Для підтвердження якості надати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, що підтверджує відповідність встановленим медичним критеріям безпеки.

Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, яке вимагається, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробників, передбачених ТД.

Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка
відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, викладеної у Додатку 2 до ТД,
з урахуванням вимог до надання документального підтвердження відповідності, викладених у Додатку 2 до ТД.



2) Зокрема, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що за позиціями 3 та 6 предмета закупівлі у таблиці 1 Додатку 2 до ТД Замовник вимагає: «Для підтвердження якості надати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на шампунь, що підтверджує відповідність встановленим медичним критеріям безпеки» та «Для підтвердження якості надати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, що підтверджує відповідність встановленим медичним критеріям безпеки», відповідно.
В той же час, за позицією 3 Замовник закуповує «Засіб чистящий ,500г», тому вимагати документ на шампунь не має підстав.

Разом з тим, вимагати надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) Замовник не має права, оскільки після 01.10.2023 висновок ДСЕЕ неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.

Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.

Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі із пропозицією такої продукції.

ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.

Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначені вимоги тендерної документації із чинним законодавством.


3) Крім того, за позиціями 1-5 предмета закупівлі у Додатку 2 до ТД Замовником визначено обмежене коло торгових марок, які можуть пропонуватися учасниками:
- за позицією 1: «Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Gallus»;
- за позицією 2: «Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Gallus, Wash & Free Universal,Persil»;
- за позицією 3: «Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: ONIKS, Bene, Титан»;
- за позицією 4: «Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви:FAIRY, POLLY, Super Blysk»;
- за позицією 5: «Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви:Silvia,Wash & Free, SILA».

Разом з тим, можливість пропозиції еквівалентів не зазначена у ТД, що суперечить вимозі частини четвертої статті 23 Закону, згідно якої Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначені вимоги тендерної документації із чинним законодавством.

4) Також потребує уточнення вимога щодо кількості товару за позицією 6 предмета закупівлі «Таблетки для посудомийної машини», за якою у Додатку 2 до ТД зазначено:
- у описі в стовпчику «Технічні характеристики та якісні показники та спосіб їх підтвердження учасниками закупівлі»: «Пакування – упаковки до 100шт.»;
- у стовпчиках «Од. виміру» та «Кількість»: «1100 шт.».
З вищенаведеного можливе неоднозначне розуміння учасниками кількості товару, яка закуповується, і, зокрема, вартість пропозиції не може бути однозначно визначена.

Відповідно до частини третьої статті 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.

Просимо зобов’язати Замовника чітко зазначити кількість товару за позицією 6 – чи закуповується
1100 шт. таблеток,
чи
1100 шт. упаковок, в кожній – до 100 таблеток,
оскільки наявні формулювання не дозволяють учасникам однозначно зформувати свої тендерні пропозиції.


Вищенаведене свідчить про те, що через встановлення Замовником необгрунтованих вимог з метою звуження кола учасників, більшість з потенційних учасників не має можливості взяти участь у даній закупівлі.


На доказ наявності порушених прав надаємо:
- сертифікат відповідності № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі;
- текст Закону України «Про публічні закупівлі»;
- текст «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
- тендерну документацію до даної закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме – зобов’язати Замовника:
1. Надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка
відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, викладеної у Додатку 2 до ТД,
з урахуванням вимог до надання документального підтвердження відповідності, викладених у Додатку 2 до ТД.
2. Виключити з ТД вимоги надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
3. Надати учасникам можливість пропонувати еквіваленти до товарів прописаних у ТД торговельних марок.
4. Чітко зазначити кількість товару, що закуповується за позицією 6,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення