-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паспортизація водойм на території Обухівської міської територіальної громади
Завершена
518 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 592.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 592.00 UAH
Період оскарження:
05.03.2025 14:59 - 11.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника по закупівлі UA-2025-03-05-010490-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Екобізнес Ґрін», оформлене протоколом від 19.03.2025 № 20
Номер:
2f346480954b49b0aa6270599ef7792e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-05-010490-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника по закупівлі UA-2025-03-05-010490-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Екобізнес Ґрін», оформлене протоколом від 19.03.2025 № 20
Скарга:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Екобізнес Ґрін» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2025-03-05-010490-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 18.03.2025 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 19.03.2025, 16:16:35, ТОВ «Екобізнес Ґрін» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «Повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБІЗНЕС ҐРІН" невідповідностей. 1. Перелік виявлених невідповідностей: - Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору (аналогічний договір – це договір, що був виконаний учасником до початку конкретної процедури закупівлі, будь-якій кількості покупців/замовників, за тим самим предметом закупівлі) з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі. Відповідно до п.22 ст.1 Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку; - В довідці не коректно вказано номер аналогічного договору. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: п.1.1 Додаток 1 до тендерної документації. 3. Перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за формою 1. - Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі.».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 19.03.2025 завантажено наступні документи: - «Акт паспорт підряд.pdf», «Відгук до Договору підряду паспорт.pdf», «Довідка про досвід_2.pdf», «Договір підряду паспорт.pdf».
В подальшому, через автоматизовану систему ProZorro 19.03.2025 Замовником зареєстровано протокольне рішення № 20, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Екобізнес Ґрін» відхилено відповідно до пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, - нібито учасником ТОВ «Екобізнес Ґрін» у складі тендерної пропозиції надано аналогічний договір, але в договорі не визначений предмет договору за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника згідно з нормами наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 № 708. Швидкість реагування та публікації рішення про відхилення Замовником просто вражають, буквально за 3 хвилини від закінчення терміну усунення невідповідностей.
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 прийнято та надано чинності Національному класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015». Відповідно до Розділу 1 «Сфера застосування» Національному класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015» встановлено, що цей класифікатор Український Єдиний закупівельний словник (далі - ЄЗС) призначений виключно замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України. Окрім того, звертаємо увагу, що Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Тобто зазначені вище нормативно-правові акти є такими, що встановлюють норми прав та обов’язків при проведенні публічних закупівель виключно для замовників.
В свою чергу, частиною 4 статті 179 Господарського кодексу України встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.
Окрім того, слід зазначити, що у відповідності до оголошення Замовника – Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області, предметом надання послуг є «Паспортизація водойм на території Обухівської міської територіальної громади». Ні пункт 1.1. Додатку 1 тендерної документації, ні Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не вимагалось надання підтвердження виконання договору із визначеним предметом договору за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника згідно з нормами наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 № 708. Будь-яких інших вимог щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Замовником, у тому числі із обов’язковим зазначенням предмету аналогічного договору за четвертою цифрою ДК 021:2015, тендерна документація Замовника не містить.
В свою чергу, зазначаємо, що надані в складі тендерної пропозиції аналогічні договори у повній мірі підтверджують кваліфікацію Учасника та у повній мірі відповідають предмету закупівлі № UA-2025-03-05-010490-a, хоча й не містять у собі прописаної інформації щодо відповідності їх предмету «за четвертою цифрою ДК 021:2015», а відповідно до зазначених норм чинного законодавства, у суб’єктів господарювання відсутній обов’язок зазначати у своїх господарських договорах предмет договору за четвертою цифрою ДК 021:2015. Окрім того, вважаємо за необхідне звернути увагу, що Додаток № 1 до тендерної документації Замовника взагалі не містить вказаного у Вимозі Замовника обов’язку, що в свою чергу не давало підстав та позбавило Учасників можливості звернутись із відповідними зверненнями до Замовника з приводу приведення у відповідність тендерної документації, у період уточнень.
Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, зазначено, що дотримання Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», прийнятого та отриманого чинності наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708 є обов’язковим виключно для Замовника публічної закупівлі під час визначення предмету закупівлі. Вимоги, що містяться у повідомленні про усунення невідповідностей від 18.03.2025, у розумінні ст. 31 Господарського кодексу України є дискримінаційними, примушують надати не передбачену чинними нормативно-правовими актами інформацію та порушують принципи визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області, посилаючись на пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, 19.03.2025 до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення № 20 від 19.03.2025, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Екобізнес Ґрін», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, протокольне рішення Замовника від 19.03.2025 № 20 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Екобізнес Ґрін» з підстав, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Акт паспорт підряд.pdf 23.03.2025 16:46
- Відгук до Договору підряду паспорт.pdf 23.03.2025 16:46
- Довідка про досвід.pdf 23.03.2025 16:46
- Додаток 1 до ТД.docx 23.03.2025 16:46
- Довідка про досвід_2.pdf 23.03.2025 16:46
- Договір підряду паспорт.pdf 23.03.2025 16:46
- Скарга UA-2025-03-05-010490-a.pdf 23.03.2025 16:46
- Тендерна документація.docx 23.03.2025 16:46
- Протокол 20.pdf 23.03.2025 16:46
- sign.p7s 23.03.2025 16:47
- рішення від 26.03.2025 № 4687.pdf 26.03.2025 16:39
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2025 № 5241.pdf 04.04.2025 11:43
- рішення від 03.04.2025 № 5241.pdf 07.04.2025 18:45
- Протокол №25.pdf 27.03.2025 11:11
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ № 25.docx 27.03.2025 11:11
- Протокол 28.pdf 09.04.2025 10:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.03.2025 09:58
Дата розгляду скарги:
03.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2025 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.04.2025 18:45
Дата виконання рішення Замовником:
09.04.2025 10:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Виконати рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої особи щодо визначення переможцем закупівлі - ТОВ ПРОЄКТНО-ЛАБОРАТОРНИЙ ЦЕНТР та відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБІЗНЕС ҐРІН" у відкритих торгах на закупівлю: Паспортизація водойм на території Обухівської міської територіальної громади, код ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії, № UA-2025-03-05-010490-a..
2. Оприлюднити інформацію про скасування рішення уповноваженої особи щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ ПРОЄКТНО-ЛАБОРАТОРНИЙ ЦЕНТР та відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБІЗНЕС ҐРІН" у відкритих торгах на закупівлю: Паспортизація водойм на території Обухівської міської територіальної громади, код ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії, № UA-2025-03-05-010490-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4f99e8be03ba428da18a55c784e9446a
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Екобізнес Ґрін» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2025-03-05-010490-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 18.03.2025 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 19.03.2025, 16:16:35, ТОВ «Екобізнес Ґрін» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «Повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБІЗНЕС ҐРІН" невідповідностей. 1. Перелік виявлених невідповідностей: - Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору (аналогічний договір – це договір, що був виконаний учасником до початку конкретної процедури закупівлі, будь-якій кількості покупців/замовників, за тим самим предметом закупівлі) з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі. Відповідно до п.22 ст.1 Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку; - В довідці не коректно вказано номер аналогічного договору. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: п.1.1 Додаток 1 до тендерної документації. 3. Перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за формою 1. - Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі.».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 19.03.2025 завантажено наступні документи: - «Акт паспорт підряд.pdf», «Відгук до Договору підряду паспорт.pdf», «Довідка про досвід_2.pdf», «Договір підряду паспорт.pdf».
В подальшому, через автоматизовану систему ProZorro 19.03.2025 Замовником зареєстровано протокольне рішення № 20, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Екобізнес Ґрін» відхилено відповідно до пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, - нібито учасником ТОВ «Екобізнес Ґрін» у складі тендерної пропозиції надано аналогічний договір, але в договорі не визначений предмет договору за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника згідно з нормами наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 № 708. Швидкість реагування та публікації рішення про відхилення Замовником просто вражають, буквально за 3 хвилини від закінчення терміну усунення невідповідностей.
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 прийнято та надано чинності Національному класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015». Відповідно до Розділу 1 «Сфера застосування» Національному класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015» встановлено, що цей класифікатор Український Єдиний закупівельний словник (далі - ЄЗС) призначений виключно замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України. Окрім того, звертаємо увагу, що Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Тобто зазначені вище нормативно-правові акти є такими, що встановлюють норми прав та обов’язків при проведенні публічних закупівель виключно для замовників.
В свою чергу, частиною 4 статті 179 Господарського кодексу України встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.
Окрім того, слід зазначити, що у відповідності до оголошення Замовника – Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області, предметом надання послуг є «Паспортизація водойм на території Обухівської міської територіальної громади». Ні пункт 1.1. Додатку 1 тендерної документації, ні Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не вимагалось надання підтвердження виконання договору із визначеним предметом договору за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника згідно з нормами наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 № 708. Будь-яких інших вимог щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Замовником, у тому числі із обов’язковим зазначенням предмету аналогічного договору за четвертою цифрою ДК 021:2015, тендерна документація Замовника не містить.
В свою чергу, зазначаємо, що надані в складі тендерної пропозиції аналогічні договори у повній мірі підтверджують кваліфікацію Учасника та у повній мірі відповідають предмету закупівлі № UA-2025-03-05-010490-a, хоча й не містять у собі прописаної інформації щодо відповідності їх предмету «за четвертою цифрою ДК 021:2015», а відповідно до зазначених норм чинного законодавства, у суб’єктів господарювання відсутній обов’язок зазначати у своїх господарських договорах предмет договору за четвертою цифрою ДК 021:2015. Окрім того, вважаємо за необхідне звернути увагу, що Додаток № 1 до тендерної документації Замовника взагалі не містить вказаного у Вимозі Замовника обов’язку, що в свою чергу не давало підстав та позбавило Учасників можливості звернутись із відповідними зверненнями до Замовника з приводу приведення у відповідність тендерної документації, у період уточнень.
Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, зазначено, що дотримання Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», прийнятого та отриманого чинності наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708 є обов’язковим виключно для Замовника публічної закупівлі під час визначення предмету закупівлі. Вимоги, що містяться у повідомленні про усунення невідповідностей від 18.03.2025, у розумінні ст. 31 Господарського кодексу України є дискримінаційними, примушують надати не передбачену чинними нормативно-правовими актами інформацію та порушують принципи визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області, посилаючись на пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, 19.03.2025 до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення № 20 від 19.03.2025, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Екобізнес Ґрін», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, протокольне рішення Замовника від 19.03.2025 № 20 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Екобізнес Ґрін» з підстав, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 18.03.2025 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 19.03.2025, 16:16:35, ТОВ «Екобізнес Ґрін» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «Повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБІЗНЕС ҐРІН" невідповідностей. 1. Перелік виявлених невідповідностей: - Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору (аналогічний договір – це договір, що був виконаний учасником до початку конкретної процедури закупівлі, будь-якій кількості покупців/замовників, за тим самим предметом закупівлі) з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі. Відповідно до п.22 ст.1 Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку; - В довідці не коректно вказано номер аналогічного договору. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: п.1.1 Додаток 1 до тендерної документації. 3. Перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за формою 1. - Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі.».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 19.03.2025 завантажено наступні документи: - «Акт паспорт підряд.pdf», «Відгук до Договору підряду паспорт.pdf», «Довідка про досвід_2.pdf», «Договір підряду паспорт.pdf».
В подальшому, через автоматизовану систему ProZorro 19.03.2025 Замовником зареєстровано протокольне рішення № 20, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Екобізнес Ґрін» відхилено відповідно до пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, - нібито учасником ТОВ «Екобізнес Ґрін» у складі тендерної пропозиції надано аналогічний договір, але в договорі не визначений предмет договору за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника згідно з нормами наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 № 708. Швидкість реагування та публікації рішення про відхилення Замовником просто вражають, буквально за 3 хвилини від закінчення терміну усунення невідповідностей.
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 прийнято та надано чинності Національному класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015». Відповідно до Розділу 1 «Сфера застосування» Національному класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015» встановлено, що цей класифікатор Український Єдиний закупівельний словник (далі - ЄЗС) призначений виключно замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України. Окрім того, звертаємо увагу, що Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Тобто зазначені вище нормативно-правові акти є такими, що встановлюють норми прав та обов’язків при проведенні публічних закупівель виключно для замовників.
В свою чергу, частиною 4 статті 179 Господарського кодексу України встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.
Окрім того, слід зазначити, що у відповідності до оголошення Замовника – Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області, предметом надання послуг є «Паспортизація водойм на території Обухівської міської територіальної громади». Ні пункт 1.1. Додатку 1 тендерної документації, ні Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не вимагалось надання підтвердження виконання договору із визначеним предметом договору за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника згідно з нормами наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 № 708. Будь-яких інших вимог щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Замовником, у тому числі із обов’язковим зазначенням предмету аналогічного договору за четвертою цифрою ДК 021:2015, тендерна документація Замовника не містить.
В свою чергу, зазначаємо, що надані в складі тендерної пропозиції аналогічні договори у повній мірі підтверджують кваліфікацію Учасника та у повній мірі відповідають предмету закупівлі № UA-2025-03-05-010490-a, хоча й не містять у собі прописаної інформації щодо відповідності їх предмету «за четвертою цифрою ДК 021:2015», а відповідно до зазначених норм чинного законодавства, у суб’єктів господарювання відсутній обов’язок зазначати у своїх господарських договорах предмет договору за четвертою цифрою ДК 021:2015. Окрім того, вважаємо за необхідне звернути увагу, що Додаток № 1 до тендерної документації Замовника взагалі не містить вказаного у Вимозі Замовника обов’язку, що в свою чергу не давало підстав та позбавило Учасників можливості звернутись із відповідними зверненнями до Замовника з приводу приведення у відповідність тендерної документації, у період уточнень.
Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, зазначено, що дотримання Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», прийнятого та отриманого чинності наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708 є обов’язковим виключно для Замовника публічної закупівлі під час визначення предмету закупівлі. Вимоги, що містяться у повідомленні про усунення невідповідностей від 18.03.2025, у розумінні ст. 31 Господарського кодексу України є дискримінаційними, примушують надати не передбачену чинними нормативно-правовими актами інформацію та порушують принципи визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області, посилаючись на пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, 19.03.2025 до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення № 20 від 19.03.2025, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Екобізнес Ґрін», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, протокольне рішення Замовника від 19.03.2025 № 20 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Екобізнес Ґрін» з підстав, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти та розглянути дану скаргу. 2. Встановити, що Замовником закупівлі № UA-2025-03-05-010490-a порушено процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника повністю скасувати своє рішення від 19.03.2025 № 20 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Екобізнес Ґрін».