• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління медичними відходами згідно коду ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами

Категорія замовника – підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону (п.3 ч.4 ст.2 Закону). Мова - Українська. Критерії вибору переможця Ціна: 100%

Торги не відбулися

243 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 215.00 UAH
Період оскарження: 05.03.2025 14:51 - 10.03.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга

Номер: e37e7c04080646e59ede1cc138812c3a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-05-010227-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.03.2025 18:23
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5d4bf6d915bb48f7a9b167ce430ef146
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 05.03.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БАГАТОПРОФІЛЬНА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" СЛОБІДСЬКО-КУЛЬЧІЄВЕЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління медичними відходами згідно коду ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 243 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-05-010227-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 Додаток № 4 до тендерної документації 6. Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) та наявність демеркуризатора на переробку люмінесцентних ламп Скаржник не має на балансі демеркуризатора на переробку люмінесцентних ламп.

Для надання послуг з управління відходами такими як люмінесцентні лампи залучає субпідрядника.

З огляду на це, незрозуміло, чому в саме в Учасника наявність демеркуризатора на переробку люмінесцентних ламп повинно підтверджуватись виключно випискою з балансу.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності обладнання для демеркуризації/знешкодження люмінесцентних ламп, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).

Разом з тим Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу субпідряднику ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, якого планується залучити до надання послуг що передбачені предметом закупівлі.

Також надається виписка з балансу саме субпідрядника.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 Додаток № 4 до тендерної документації 6.3 Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»). Вимоги ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища») не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції забезпечує стабільність процесу видалення (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.

За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції.

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
3 Додаток № 4 до тендерної документації 7.3 Копія чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі.
7.4 Копії чинних договорів страхування життя, здоров’я та працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості автомобілів, що будуть задіяні у наданні послуг). Відповідно до Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 (додається як доказ) обов'язковому особистому страхуванню від нещасних випадків на транспорті підлягають:
• пасажири залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані;
• працівники транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), а саме:
• водії автомобільного, електротранспорту: машиністи і помічники машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);
• машиністи поїздів метрополітену, провідники пасажирських вагонів, начальники (бригадири) поїздів;
• поїзні електромонтери;
• кондуктори;
• працівники вагонів-ресторанів, водіїв дрезин та інших одиниць рухомого складу;
• механіки (начальники) рефрижераторних секцій (поїздів);
• працівники бригад медичної допомоги.
Разом з цим, Скаржник, як і інші Учасники, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не належать до жодної із вищезазначених категорій суб’єктів.

Тому суб’єкти, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні відповідно до норм чинного законодавства мати: копію чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі та копії чинних договорів страхування життя, здоров’я та працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості автомобілів, що будуть задіяні у наданні послуг).

Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.


Скаржник має договори страхування який наявний у перевізника (співвиконавця) та надає на розгляд Комісії

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті та генерального договору страхування від нещасних випадків, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

І з огляду на зазначене Скаржник вважає, що для виконання предмета закупівлі він не потребує окремого оформлення окремих договорів страхування.

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників:

-Копія чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі.

-Копії чинних договорів страхування життя, здоров’я та працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості автомобілів, що будуть задіяні у наданні послуг).

Тобто учасник в Процедурі закупівлі зможуть прийняти учасники які мають виключено саме такі договори страхування.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Про дискримінаційний характер даної вимоги свідчать також рішення АМКУ №12160-р/пк-пз від 15.07.2024, № 11683-р/пк-пз від 05.07.2024 (додаються в якості доказів).
4 Додаток № 4 до тендерної документації 9.1. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено).
9.2. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління (ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
9.3. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці». Замовник передбачає можливість надання лише сертифікатів ISO 9001-2015, ISO 14001:2015 IDT, ISO 45001:2019 і при цьому не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів.

У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (додаються в якості доказів).

Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікат Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання еквівалентних сертифікатів.

Крім цього, щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.

Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: рішення №241-р/пк-ск від 26.02.2014; рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016; рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015; рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020.
Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною.
Варто зазначити і те, що виготовлення даних сертифікатів потребує часових ресурсів.

Тому учасники, у яких відсутні сертифікати позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.

Вимоги щодо обов’язкової наявності вищевказаних документів у суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не передбачені ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність зазначеного сертифікату відповідності повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених сертифікатів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
5 Додаток № 6 до тендерної документації Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції:

висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. По-перше, даний Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово.
Також відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (додається в якості доказів) висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Скаржнику зокрема було видано еколого-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року (надається в якості доказу), тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278. Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.

Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачою ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.

Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024, № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (надаються в якості доказів).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації