-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт ПРУ № 50325 КП "ЦМЛ ЧМР" за адресою Львівська область, м. Червоноград, вул. Івасюка, 2»
Категорія замовника: Орган місцевого самоврядування; Місце знаходження: пр.Шевченка,19, м.Шептицький, Шептицького р-ну, Львівської обл., 80100; ЄДРПО: 38894262
Торги не відбулися
11 458 970.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 294.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 57 294.85 UAH
Період оскарження:
04.03.2025 15:54 - 16.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
6029b23370804764be43a74642aa04b4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-04-011949-a.b1
Назва:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТЕП Кепітал відхилення ПРУ Червоноград.docx 28.03.2025 11:54
- план фінансування.pdf 28.03.2025 11:54
- 3 Протокол УО про відхилення тендерної пропозиції_0001_0001.pdf 28.03.2025 11:54
- sign.p7s 28.03.2025 11:55
- рішення від 01.04.2025 № 5011.pdf 01.04.2025 17:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.04.2025 № 5622.pdf 10.04.2025 12:08
- рішення від 09.04.2025 № 5622.pdf 14.04.2025 16:04
- Пояснення по суті скарги 03.04.2025 17:22
- Пояснення по суті скарги 03.04.2025 17:22
- Протокол УО щодо виконання Рішення АМКУ 22.04.2025 11:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.03.2025 16:08
Дата розгляду скарги:
09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.04.2025 17:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.04.2025 16:05
Дата виконання рішення Замовником:
22.04.2025 11:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скаргу задоволено, на виконання рішення Антимонопольного комітету України від 09.04.2025 №5622 -р/пк-пз, Замовник скасовує Рінення від 25.03.2025р №3 щодо відхилення Учасника
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0967739e68124747ab1b5c11ded2d215
Заголовок пункту скарги:
1.1. Щодо відхилення у зв’язку з тим, що в відомостях ресурсів не вказано країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Витяг з протоколу відхилення
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» було виявлено недоліки, а саме:
технічної специфікації.
1. В відомостях ресурсів не вказано країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, відповідно до абзацу 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. План фінансування робіт не передбачають вартісних показників, що не відповідає умовам технічної специфікації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Заперечення на відхилення
Умови Тендерної документації
Відповідно до пункту 8.1. Додатку 5 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник надає:
- розрахунок договірної ціни;
- пояснювальну записку;
- об’єктні кошториси;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної специфікації);
- підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки адміністративних витрат, прибутку відповідно до Настанови;
- розрахунки за статтями витрат договірної ціни;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування робіт;
- електронний вигляд (“idc”, “imp”) у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі,
Відповідно до п.1.6 Додатку 2 до Тендерної документації Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, які повинні бути складені відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, зі змінами (далі - Настанова), а саме:
- розрахунок договірної ціни;
- пояснювальну записку;
- об’єктні кошториси;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної специфікації);
- підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки адміністративних витрат, прибутку відповідно до Настанови;
- розрахунки за статтями витрат договірної ціни;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування робіт;
Зазначені вище, документи подаються в електронному вигляді в форматі WORD (“DOC”) або EXCEL (“XLS”) та можуть не містити підписи та печатки учасника, а також в електронному виглядах (“idc”, “imp”) у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника.
1.1. Щодо відхилення у зв’язку з тим, що в відомостях ресурсів не вказано країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції
Слід відмітити, що Тендерна документація і Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 не встановлюють вимоги про те, що відомость ресурсів повинна містити інформацію про походження товару.
Вимога про те, що у документах, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси обов’язково повинна зазначатися, зокрема, інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції встановлена в частині першій статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» і звучить вона наступним чином:
Стаття 41. Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього
1. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством).
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до абзацу першого пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Таким чином вимога про те, що в документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси повинно бути зазначено, зокрема, країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, стосується лише договору про закупівлю.
Аналіз Тендерної документації дає можливість встановити, що Замовник встановлює вимогу для Переможця про надання для укладення договору договірної ціни (кошторис підрядних робіт).
Зокрема в пункті 2 розділу II Додатку 6 до Тендерної документації зазначено наступне:
Договірну ціну, тобто кошторис вартості підрядних робіт (ціна за результатами аукціону/ або якщо учасник не здійснював кроків для пониження ціни на аукціоні та/або якщо аукціон не буде відбуватися через подання однієї тендерної пропозиції, то надається розрахунок ціни, яку учасник зазначив в електронному полі при поданні пропозиції). Для цього учасник-переможець повинен буде надати замовнику:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- об’єктні кошториси;
- локальні кошториси (відповідно до технічної специфікації);
- підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки адміністративних витрат, прибутку;
- розрахунки за статтями витрат договірної ціни;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування робіт;
- розрахунок (“idc”, “imp”) у програмному комплексі АВК або іншому, який з ним взаємодіє в частині передачі кошторисних документів.
Вищезазначені документи мають бути надані учасником-переможцем до укладення договору про закупівлю. Документи надаються електронною поштою в машинозчитувальному форматі, а також або новою поштою або передаватися замовнику наручно в паперовому форматі.
Таким чином саме оформлення договору повинно бути здійснено з врахуванням частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»
При цьому Замовник не зважає, що він відхиляє тендерну пропозицію Скаржника відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, яка має наступну редакцію:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Дана норма дає пряму вказівку щодо порушення умов тендерної документації, як підставу для відхилення.
Проте Замовник не зазначив в протоколі відхилення жодної умови Тендерної документації, яка була порушена Скаржником.
Зважаючи не те, що Тендерна документація не містила вимог щодо зазначення в кошторисних документах країни походження товарів на кожну номенклатурну позицію, та враховуючи, що Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 також не встановлюють вимоги про те, що відомость ресурсів (як і інші кошторисні документи) повинні містити інформацію про походження товару, відхилення пропозиції Скаржника здійснено Замовником в протизаконний спосіб в розріз з вимогами законодавства.
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» було виявлено недоліки, а саме:
технічної специфікації.
1. В відомостях ресурсів не вказано країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, відповідно до абзацу 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. План фінансування робіт не передбачають вартісних показників, що не відповідає умовам технічної специфікації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Заперечення на відхилення
Умови Тендерної документації
Відповідно до пункту 8.1. Додатку 5 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник надає:
- розрахунок договірної ціни;
- пояснювальну записку;
- об’єктні кошториси;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної специфікації);
- підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки адміністративних витрат, прибутку відповідно до Настанови;
- розрахунки за статтями витрат договірної ціни;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування робіт;
- електронний вигляд (“idc”, “imp”) у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі,
Відповідно до п.1.6 Додатку 2 до Тендерної документації Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, які повинні бути складені відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, зі змінами (далі - Настанова), а саме:
- розрахунок договірної ціни;
- пояснювальну записку;
- об’єктні кошториси;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної специфікації);
- підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки адміністративних витрат, прибутку відповідно до Настанови;
- розрахунки за статтями витрат договірної ціни;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування робіт;
Зазначені вище, документи подаються в електронному вигляді в форматі WORD (“DOC”) або EXCEL (“XLS”) та можуть не містити підписи та печатки учасника, а також в електронному виглядах (“idc”, “imp”) у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника.
1.1. Щодо відхилення у зв’язку з тим, що в відомостях ресурсів не вказано країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції
Слід відмітити, що Тендерна документація і Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 не встановлюють вимоги про те, що відомость ресурсів повинна містити інформацію про походження товару.
Вимога про те, що у документах, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси обов’язково повинна зазначатися, зокрема, інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції встановлена в частині першій статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» і звучить вона наступним чином:
Стаття 41. Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього
1. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством).
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до абзацу першого пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Таким чином вимога про те, що в документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси повинно бути зазначено, зокрема, країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, стосується лише договору про закупівлю.
Аналіз Тендерної документації дає можливість встановити, що Замовник встановлює вимогу для Переможця про надання для укладення договору договірної ціни (кошторис підрядних робіт).
Зокрема в пункті 2 розділу II Додатку 6 до Тендерної документації зазначено наступне:
Договірну ціну, тобто кошторис вартості підрядних робіт (ціна за результатами аукціону/ або якщо учасник не здійснював кроків для пониження ціни на аукціоні та/або якщо аукціон не буде відбуватися через подання однієї тендерної пропозиції, то надається розрахунок ціни, яку учасник зазначив в електронному полі при поданні пропозиції). Для цього учасник-переможець повинен буде надати замовнику:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- об’єктні кошториси;
- локальні кошториси (відповідно до технічної специфікації);
- підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів і на будову;
- розрахунки адміністративних витрат, прибутку;
- розрахунки за статтями витрат договірної ціни;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування робіт;
- розрахунок (“idc”, “imp”) у програмному комплексі АВК або іншому, який з ним взаємодіє в частині передачі кошторисних документів.
Вищезазначені документи мають бути надані учасником-переможцем до укладення договору про закупівлю. Документи надаються електронною поштою в машинозчитувальному форматі, а також або новою поштою або передаватися замовнику наручно в паперовому форматі.
Таким чином саме оформлення договору повинно бути здійснено з врахуванням частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»
При цьому Замовник не зважає, що він відхиляє тендерну пропозицію Скаржника відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, яка має наступну редакцію:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Дана норма дає пряму вказівку щодо порушення умов тендерної документації, як підставу для відхилення.
Проте Замовник не зазначив в протоколі відхилення жодної умови Тендерної документації, яка була порушена Скаржником.
Зважаючи не те, що Тендерна документація не містила вимог щодо зазначення в кошторисних документах країни походження товарів на кожну номенклатурну позицію, та враховуючи, що Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 також не встановлюють вимоги про те, що відомость ресурсів (як і інші кошторисні документи) повинні містити інформацію про походження товару, відхилення пропозиції Скаржника здійснено Замовником в протизаконний спосіб в розріз з вимогами законодавства.
×
-
Назва доказу:
Проте Замовник не зазначив в протоколі відхилення жодної умови Тендерної документації, яка була порушена Скаржником
-
Повʼязаний документ:
3 Протокол УО про відхилення тендерної пропозиції_0001_0001.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Зобов’язати Орган місцевого самоврядування "Відділ капітального будівництва та інвестицій Шептицької міської ради" скасувати рішення про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-Кепітал.» у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт ПРУ № 50325 КП "ЦМЛ ЧМР" за адресою Львівська область, м. Червоноград, вул. Івасюка, 2» ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-04-011949-a). Всі необхідні документи для розгляду скарги наявні в електронній системі закупівель по цій процедурі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
168ecc7ae69a48a8b6c6006b1fd5ba0e
Заголовок пункту скарги:
1.2. Щодо відхилення у зв’язку з тим що план фінансування робіт не передбачає вартісних показників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
1.2. Щодо відхилення у зв’язку з тим що план фінансування робіт не передбачає вартісних показників
Необхідно відмітити, що відхиляючи Тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає , що план фінансування робіт не передбачає вартісних показників, що не відповідає умовам технічної специфікації.
Проте Технічна специфікація Замовника не містить жодних вимог щодо порядку формування та змісту плану фінансування робіт.
В Тендерній документації наявна єдина вказівка на необхідність оформлення плану фінансування у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Проте аналіз Настанови дає можливість встановити, що вона не містить жодних посилань на план фінансування робіт, та на форму його оформлення і зміст.
Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва від 13.01.2009 №2 "Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві" та додатку "РЕКОМЕНДАЦІЇ зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві" зазначено, зокрема: 1.3. Рекомендації визначають форми та зміст основних додатків до договору підряду в капітальному будівництві (далі - договір), а також процедуру їх складання, зокрема: календарного графіка виконання робіт, плану фінансування будівництва, графіків передачі замовником підряднику проектної документації, матеріалів, устаткування, робочої сили. 1.4. Перелік, форма додатків до договору та процедура їх складання, передбачені Рекомендаціями, є примірними і визначаються, виходячи з конкретних умов договору та за домовленістю сторін.
Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 №668, та при укладення договорів можна звертатись до "Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві", затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13 січня 2009 №2 "Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві").
Рекомендації визначають форми та зміст основних додатків до договору підряду в капітальному будівництві (далі - договір), а також процедуру їх складання, зокрема: календарного графіка виконання робіт, плану фінансування будівництва, графіків передачі замовником підряднику проектної документації, матеріалів, устаткування, робочої сили.
Згідно з п. 1.4. Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві оприлюдненої Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13 січня 2009 №2 "Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві", Перелік, форма додатків до договору та процедура їх складання, передбачені Рекомендаціями, є примірними і визначаються, виходячи з конкретних умов договору та за домовленістю сторін. Таким чином, оскільки відповідні вимоги до додатків є примірними та носять рекомендаційний характер, спосіб їх заповнення залежить від Сторони яка його заповнює.
Слід звернути уваги, що в Рекомендаціях мова йде про план фінансування будівництва, а в умовах тендерної документації про план фінансування робіт.
Відповідно до п.3.1 Рекомендацій Додаток "План фінансування будівництва" визначає договірні зобов'язання Замовника щодо фінансового забезпечення будівництва. У ньому конкретизуються умови договору щодо джерел фінансування будівництва та розрахунків за виконані роботи, а також розподіл фінансових ресурсів у часі за кожним джерелом фінансування. Дотримання зазначеного плану Замовником забезпечує дотримання Підрядником строків будівництва, календарного графіка виконання робіт, вимог до технології та організації будівництва, інших умов договору.
Відповідно до п.3.2 Рекомендацій визначається примірні форми плану фінансування будівництва на весь період будівництва і на поточний рік.
Відповідно до п.3.5 Рекомендацій Основою для визначення показників плану фінансування є інформація, передбачена проектно-кошторисною документацією, календарними графіками виконання робіт, титульним списком будови (об'єкта), а також домовленість між Підрядником та Замовником щодо умов розрахунків за виконані роботи та послуги, порядку надання авансів, джерел фінансування.
Слід звернути увагу, до відповідно до п.3.7 Рекомендацій план фінансування будівництва складається Замовником.
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації будівництво об’єкта повинна бути здійснено до 31.12.2026 р.
Проте Тендерна документація не містить інформації про суми виділених коштів на 2025 рік та 2026 рік.
В Оголошенні лише міститься інформація про будівництво за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров'я.
Отже будівництво залежить від виділення субвенцій місцевому бюджету.
Відповідно до п.3.3. проєкту договору ліміт коштів на 2025 рік становить __________________ грн. (________________________________________________), в тому числі ПДВ ____________________ грн.
Розділом 4 проєкту договору передбачено, зокрема наступне:
- Розрахунки проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом до 60-ти календарних днів після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), шляхом проміжних платежів, та тільки в межах бюджетних призначень та при умові поступлення коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту.
- Фінансування робіт (будівництва об'єкта) здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів згідно з бюджетними призначеннями.
- При виникненні бюджетних зобов'язань оплата за виконані роботи проводиться при наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань.
- Розрахунки проводяться за кошти місцевих бюджетів тільки за фактично виконані роботи після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), тільки в межах бюджетних та при умові надходження коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту.
- Про тимчасове припинення будівництва з причин відсутності фінансування
Замовник попереджає Підрядника письмово.
Отже для складання плану фінансування необхідно мати інформацію про розмір віділених коштів по рокам будівництва. Проте така інформація в складі Тендерної документації.
При цьому будівництво може бути тимчасово припинене, а відповідно до п.5.5. проєкту договору строки виконання договору можуть бути переглянуті відповідно до фінансування робіт. Крім того підповідно до пп.1.3 проєкту договору обсяги закупівлі робіт можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.
В складі Тендерної пропозиції Скаржник надав план фінансування робіт (№1/2-005464 від 18.03.2025 р. наступного змісту:
ПЛАН ФІНАНСУВАННЯ РОБІТ
: «Капітальний ремонт ПРУ № 50325 КП "ЦМЛ ЧМР" за адресою Львівська область, м. Червоноград,
вул. Івасюка, 2» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт)
Джерело капітальних вкладень За роками
2025 2026
Усього
Таким чином Скаржником було належним чином виконано вимогу Замовника.
Тендерна документація не містила інформації щодо форми і змісту плану фінансування робіт у зв’язку з чим відхилення Тендерної пропозиції Скаржника не відповідає чинному законодавству і умовам Тендерної документації.
Враховуючи викладене, оформивши план фінансування робіт у спосіб, наведений Скаржником у Пропозиції, він не порушив вимоги Замовника в цій частині, що свідчить про відсутність невідповідностей в документах Пропозиції Скаржника, та відсутність підстав для відхилення його пропозиції.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Тендерної пропозиції..
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши Пропозицію Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», -
Необхідно відмітити, що відхиляючи Тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає , що план фінансування робіт не передбачає вартісних показників, що не відповідає умовам технічної специфікації.
Проте Технічна специфікація Замовника не містить жодних вимог щодо порядку формування та змісту плану фінансування робіт.
В Тендерній документації наявна єдина вказівка на необхідність оформлення плану фінансування у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Проте аналіз Настанови дає можливість встановити, що вона не містить жодних посилань на план фінансування робіт, та на форму його оформлення і зміст.
Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва від 13.01.2009 №2 "Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві" та додатку "РЕКОМЕНДАЦІЇ зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві" зазначено, зокрема: 1.3. Рекомендації визначають форми та зміст основних додатків до договору підряду в капітальному будівництві (далі - договір), а також процедуру їх складання, зокрема: календарного графіка виконання робіт, плану фінансування будівництва, графіків передачі замовником підряднику проектної документації, матеріалів, устаткування, робочої сили. 1.4. Перелік, форма додатків до договору та процедура їх складання, передбачені Рекомендаціями, є примірними і визначаються, виходячи з конкретних умов договору та за домовленістю сторін.
Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 №668, та при укладення договорів можна звертатись до "Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві", затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13 січня 2009 №2 "Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві").
Рекомендації визначають форми та зміст основних додатків до договору підряду в капітальному будівництві (далі - договір), а також процедуру їх складання, зокрема: календарного графіка виконання робіт, плану фінансування будівництва, графіків передачі замовником підряднику проектної документації, матеріалів, устаткування, робочої сили.
Згідно з п. 1.4. Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві оприлюдненої Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13 січня 2009 №2 "Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві", Перелік, форма додатків до договору та процедура їх складання, передбачені Рекомендаціями, є примірними і визначаються, виходячи з конкретних умов договору та за домовленістю сторін. Таким чином, оскільки відповідні вимоги до додатків є примірними та носять рекомендаційний характер, спосіб їх заповнення залежить від Сторони яка його заповнює.
Слід звернути уваги, що в Рекомендаціях мова йде про план фінансування будівництва, а в умовах тендерної документації про план фінансування робіт.
Відповідно до п.3.1 Рекомендацій Додаток "План фінансування будівництва" визначає договірні зобов'язання Замовника щодо фінансового забезпечення будівництва. У ньому конкретизуються умови договору щодо джерел фінансування будівництва та розрахунків за виконані роботи, а також розподіл фінансових ресурсів у часі за кожним джерелом фінансування. Дотримання зазначеного плану Замовником забезпечує дотримання Підрядником строків будівництва, календарного графіка виконання робіт, вимог до технології та організації будівництва, інших умов договору.
Відповідно до п.3.2 Рекомендацій визначається примірні форми плану фінансування будівництва на весь період будівництва і на поточний рік.
Відповідно до п.3.5 Рекомендацій Основою для визначення показників плану фінансування є інформація, передбачена проектно-кошторисною документацією, календарними графіками виконання робіт, титульним списком будови (об'єкта), а також домовленість між Підрядником та Замовником щодо умов розрахунків за виконані роботи та послуги, порядку надання авансів, джерел фінансування.
Слід звернути увагу, до відповідно до п.3.7 Рекомендацій план фінансування будівництва складається Замовником.
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації будівництво об’єкта повинна бути здійснено до 31.12.2026 р.
Проте Тендерна документація не містить інформації про суми виділених коштів на 2025 рік та 2026 рік.
В Оголошенні лише міститься інформація про будівництво за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров'я.
Отже будівництво залежить від виділення субвенцій місцевому бюджету.
Відповідно до п.3.3. проєкту договору ліміт коштів на 2025 рік становить __________________ грн. (________________________________________________), в тому числі ПДВ ____________________ грн.
Розділом 4 проєкту договору передбачено, зокрема наступне:
- Розрахунки проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом до 60-ти календарних днів після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), шляхом проміжних платежів, та тільки в межах бюджетних призначень та при умові поступлення коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту.
- Фінансування робіт (будівництва об'єкта) здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів згідно з бюджетними призначеннями.
- При виникненні бюджетних зобов'язань оплата за виконані роботи проводиться при наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань.
- Розрахунки проводяться за кошти місцевих бюджетів тільки за фактично виконані роботи після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), тільки в межах бюджетних та при умові надходження коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту.
- Про тимчасове припинення будівництва з причин відсутності фінансування
Замовник попереджає Підрядника письмово.
Отже для складання плану фінансування необхідно мати інформацію про розмір віділених коштів по рокам будівництва. Проте така інформація в складі Тендерної документації.
При цьому будівництво може бути тимчасово припинене, а відповідно до п.5.5. проєкту договору строки виконання договору можуть бути переглянуті відповідно до фінансування робіт. Крім того підповідно до пп.1.3 проєкту договору обсяги закупівлі робіт можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.
В складі Тендерної пропозиції Скаржник надав план фінансування робіт (№1/2-005464 від 18.03.2025 р. наступного змісту:
ПЛАН ФІНАНСУВАННЯ РОБІТ
: «Капітальний ремонт ПРУ № 50325 КП "ЦМЛ ЧМР" за адресою Львівська область, м. Червоноград,
вул. Івасюка, 2» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт)
Джерело капітальних вкладень За роками
2025 2026
Усього
Таким чином Скаржником було належним чином виконано вимогу Замовника.
Тендерна документація не містила інформації щодо форми і змісту плану фінансування робіт у зв’язку з чим відхилення Тендерної пропозиції Скаржника не відповідає чинному законодавству і умовам Тендерної документації.
Враховуючи викладене, оформивши план фінансування робіт у спосіб, наведений Скаржником у Пропозиції, він не порушив вимоги Замовника в цій частині, що свідчить про відсутність невідповідностей в документах Пропозиції Скаржника, та відсутність підстав для відхилення його пропозиції.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Тендерної пропозиції..
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши Пропозицію Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», -
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація не містила інформації щодо форми і змісту плану фінансування робіт
-
Повʼязаний документ:
план фінансування.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Зобов’язати Орган місцевого самоврядування "Відділ капітального будівництва та інвестицій Шептицької міської ради" скасувати рішення про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-Кепітал.» у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт ПРУ № 50325 КП "ЦМЛ ЧМР" за адресою Львівська область, м. Червоноград, вул. Івасюка, 2» ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-04-011949-a). Всі необхідні документи для розгляду скарги наявні в електронній системі закупівель по цій процедурі.