• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (роботи з технічного переоснащення споруд кабельних каналів і тунелів згідно проєктної документації «Реконструкція існуючої станції автоматичного пожежогасіння типу ППС-3 та датчиків СП 212-5, ИП 212-5 встановлених у головному щиті управління на КП «ТКЕ» ЧМР Чернігівська ТЕЦ»

Завершена

6 558 125.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 790.63 UAH
Період оскарження: 04.03.2025 15:14 - 06.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: 3b29f085317b4348b13a145cc72851e2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-04-010596-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.03.2025 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.03.2025 13:26
Дата виконання рішення Замовником: 04.04.2025 16:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни, що вносяться до Додатку 1 тендерної документації : І. Виключити підпункт 1.1.4. «Для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 1, учасник має надати: довідку в довільній формі, в якій Учасник підтверджує наявність досвіду не менше 5 років виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів». ІІ. Виключити підпункт 2.2. «2.2. Учасник у складі тендерної пропозиції надає завірену Учасником скан-копію ліцензії, виданої ДСНС України на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fc1204bbd99f46eb96e911b3aec95273
Заголовок пункту скарги: Неправомірна вимога щодо досвіду виконання аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 1.1.4 Додатку 1 Тендерної документації Замовником встановлена вимоги:
«1.1.4. довідку в довільній формі, в якій Учасник підтверджує наявність досвіду не менше 5 років виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.»
Дана вимога є дискримінаційною, та такою, що значно зменшує коло потенційних учасників закупівлі.
стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що Замовник має право встановлювати такі кваліфікаційні критерії, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Проте Законом не передбачено, що замовник може вимагати виконання аналогічних договорів протягом певного періоду.
В Узагальненій практиці розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації від 22.02.2024 року наголошено «Стаття 16 Закону передбачає встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію до учасників, як зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Інших додаткових вимог до аналогічного (аналогічних) договору (договорів) ні Законом, ні Ліцензійними умовами не визначено.
Разом із цим замовники на свій розсуд додатково встановлюють вимоги до аналогічних договорів, які визначаються Комісією дискримінаційними, оскільки звужують коло потенційних учасників процедур закупівель, жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання ними послуг, що є предметом закупівлі.
До таких вимог належать:
вимоги щодо конкретного періоду, року / років виконання чи укладення договору (договорів);»
Проте Замовник в супереч узагальненій практиці та рекомендації органу оскарження встановив в документації дискримінаційну вимогу, якою вимагає що в Учасників повинен бути досвід виконання аналогічних робіт не менше 5 років.
ТОВ «ТОП ФАЄР» працює на ринку протипожежних послуг з 2022 року (на підтвердження чого надаємо декларацію про ведення господарської діяльності від 07.10.2022 року), тому ми маємо досвіду виконання аналогічних договорів 2,5 років, тому не можемо виконати дану умову закупівлі і надати довідку що вимагає замовник.
За таких умов, участь в закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники закупівлі, що мають досвід виконання аналогічних договорів не менше 5 років. Що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0d7b2051a2a94f0a96cac8db2ad2ff03
Заголовок пункту скарги: Щодо ліцензії виданої саме ДСНС
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 2.2 Додатку 2 Замовником встановив вимогу «2.2. Учасник у складі тендерної пропозиції надає завірену Учасником скан-копію ліцензії, виданої ДСНС України на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.»
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі, та не узгоджується з Постановою КМУ №314 від18.03.2022
18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»
В вище зазначеній постанові вказано:
«у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)».

Таким чином, ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 р.
Згідно даної декларації №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 р. (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні)
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники)

Тобто, дана Декларація підтверджує, що ТОВ «ТОП ФАЄР» має Ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, і може виконувати роботи передбачені умовами даної закупівлі.

ТОВ «ТОП ФАЄР» не може надати завірену Учасником скан-копію ліцензії, виданої ДСНС України на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, так як жодного документа при реєстрації декларації від органу ДСНС ми не отримували, так як вище зазначена декларація оформлювалася через Онлайн-сервіс державних послуг «ДІЯ».

Частина 2 статті 19 Конституції України вказує «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.»

Як доказ порушення нашого права надаємо:
- Декларація № 011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 р.
- Постанова КМУ №314 від18.03.2022
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: e075cf9be1074f77ac49e5d1359b3c3e
Заголовок пункту скарги: Неправомірна вимога щодо конкретного формулювання аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 1.1.4 Додатку 1 Тендерної документації Замовником встановлена вимоги:
«Аналогічні за предметом закупівлі договори – договори про надання послуг /виконання робіт з технічного переоснащення / капітального чи поточного ремонту об’єктів згідно проєктних документацій до складу яких входять роботи /послуги з монтажу та пусконалагоджувальних робіт систем /пристроїв протипожежного захисту та сигналізації.»
Дана вимога є дискримінаційною та такою значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
ТОВ «ТОП ФАЄР» має досвід виконання аналогічний договорів, а саме має такі аналогічні договори:
- Договір підряду: №6КР-2023 від 24.04.2023 р. Предмет договору: «Капітальний ремонт системи порошкового пожежогасіння, системи адресної пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (поліклініка будівля А-3) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, 34» (код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
- Договір №179 від 22.05.2023 року, Предмет договору ДК 021:2015:45310000-3: Електромонтажні роботи (Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, системи передавання тривожних сповіщень у приміщеннях Збаразького ліцею №1 Збаразької міської ради Тернопільської області, м. Збараж, вул. Шевченка, 1

Тобто ми маємо, два аналогічні договори.
Проте замовник додатково зазначає, що згідно проєктних документацій даних договорів до повинні входити роботи /послуги з монтажу та пусконалагоджувальних робіт систем /пристроїв протипожежного захисту та сигналізації.
Дана вимога нам є незрозумілою, та неможливою до виконання.
По перше: У нас не має проектних документацій згідно даних договорів, у нас є лише виконані договори. Тому ми не може підтвердити замовнику яка інформація містилася в проектній документації, та який перелік робіт містився в проектній документації. Тому вважаємо що з незалежних від нас обставин Замовник може відхилити нашу тендерну пропозицію, вказавши що в проектних документаціях відсутні роботи /послуги з монтажу та пусконалагоджувальних робіт систем /пристроїв протипожежного захисту та сигналізації.
По друге: В Узагальненій практиці розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації від 22.02.2024 року наголошено «Стаття 16 Закону передбачає встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію до учасників, як зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Інших додаткових вимог до аналогічного (аналогічних) договору (договорів) ні Законом, ні Ліцензійними умовами не визначено.
Разом із цим замовники на свій розсуд додатково встановлюють вимоги до аналогічних договорів, які визначаються Комісією дискримінаційними, оскільки звужують коло потенційних учасників процедур закупівель, жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання ними послуг, що є предметом закупівлі.
До таких вимог належать:

вимоги щодо предмета закупівлі (коду класифікатора, конкретного формулювання назви предмета закупівлі тощо);»
Тобто, як ми бачимо, Замовник в тендерній документації, вказує конкретне формулювання назви робіт які він хоче щоб містилися в аналогічному договорі та проектній документації.
За таких умов, участь в закупівлі зможуть взяти ті учасники, які наддадуть аналогічні договори згідно проєктних документацій до складу яких входять роботи /послуги з монтажу та пусконалагоджувальних робіт систем /пристроїв протипожежного захисту та сигналізації.
В аналогічних договорах котрі має ТОВ «ТОП ФАЄР» відсутнє таке формулювання, яке вказує Замовник «роботи /послуги з монтажу та пусконалагоджувальних робіт систем /пристроїв протипожежного захисту та сигналізації» Тому дана вимога є дискримінаційною по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ТОВ «ТОП ФАЄР» як учасника відповідної процедури закупівлі. ТОВ «ТОП ФАЄР» є реальним учасником на ринку протипожежних послуг. Проте, через порушенням замовником статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», ТОВ «ТОП ФАЄР» не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації