-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
СРV ДК 021:2015 – 32340000-8 - Мікрофони та гучномовці (Мікрофони, радіо та акустичні системи, навушники)
Завершена
345 437.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 727.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 727.19 UAH
Період оскарження:
31.08.2018 12:17 - 13.09.2018 00:00
Вимога
Є відповідь
порушення чинного законодавства при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
2c93810e5b3b472189b8747043a93847
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-08-31-000427-c.a2
Назва:
порушення чинного законодавства при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
безпідставне прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога до замовника 27.09.2018 18:11
- Відповідь 01.10.2018 14:10
Дата подачі:
27.09.2018 18:11
Вирішення:
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне:
1.Щодо обґрунтування відхилення тендерної пропозиції учасника.
Відповідно до ч.4 ст.28 Закону «Про публічні закупівлі» після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Замовником (Департаментом культури і туризму Запорізької міської ради) була розглянута тендерна пропозиція учасника ТОВ «І ЕЙЧ ТРЕЙДІНГ» на відповідність вимогам тендерної документації на закупівлю : CPV ДК 021:2015- 32340000-8- Мікрофони та гучномовці (Мікрофони, радіо та акустичні системи, навушники), ідентифікатор закупівлі UA-2018-08-31-000427-c.
За результатом розгляду Замовником була виявлена невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «І ЕЙЧ ТРЕЙДІНГ» тендерній документації, а саме не наданий належний документ: сертифікат офіційного представника, дилера, дистриб’ютера на території України (протокол №242 розгляду тендерної пропозиції).
Детальне дослідження та повна аргументація рішення Замовника наведена у протоколі засідання тендерного комітету Департаменту культури і туризму Запорізької міської ради від 24.09.2018р., який було обнародувано в системі електронних закупівель та з яким учасник був ознайомлений, як свідчать пояснення учасника у вимозі( вих.№189 від 27.09.2018р.)
Відповідно до норм чинного законодавства у випадку виявлення невідповідності тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації замовник не повинен продовжувати розгляд тендерної пропозиції та здійснювати повну перевірку усіх наданих учасником документів, а повинен прийняти рішення про відхилення. Що й було зроблено в даному випадку, тому надання додаткової інформації з цього питання є неможливим.
2. Щодо незгоди учасника із відхиленням тендерної пропозиції з підстав, наведених Замовником.
Учасником в листі (вих.№189 від 27.09.2018р.) не було наведено аргументів, що спростовують висновки Замовника щодо неможливості укладення субдилерських договорів та ненадання у складі тендерної пропозиції документу (сертифікат офіційного представника, дилера,дистриб’ютера на території України), що вимагався.
Також учасником було залишено поза увагою посилання Замовника на п.2.2.6. партнерської угоди партнера ТОВ «Юритмікс» №01-10/2017 від 24 жовтня 2017р.,укладеної між «ЕКВІП ХАБ» та ТОВ «Юритмікс», який чітко визначає, що є порушення «Продаж Дистриб’ютером через третіх осіб, в тому числі через інтернет-сайти» та не дано жодних роз’яснень по факту пов’язаності ТОВ «ЕКВІП ХАБ» та учасника ТОВ «І ЕЙЧ ТРЕЙДІНГ».
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «І ЕЙЧ ТРЕЙДІНГ» не відповідала умовам тендерної документації та була правомірно відхилена замовником.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відхилено
вимога про усунення дискримінаційної умови
Номер:
3e9c44b0886c4f6db41c836175cce733
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-08-31-000427-c.b1
Назва:
вимога про усунення дискримінаційної умови
Вимога:
В додатку 4 першого пункту тендерної документації, Замовником зазначено – «**Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат офіційного представника, дилера,
дистриб’ютора на території України»
Відповідно до норм чинного законодавства зазначена вище умова є дискримінаційною.
Правове обгрунтування:
Процедура здійснення закупівель (відкриті торги) та вимоги до учасників регулюються кількома нормативно-правовими актами, зокрема Закон України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII.
Звертаємо увагу шановного Замовника, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язковість надання сертифікат офіційного представника, дилера,
дистриб’ютора на території України.
Вимоги чинного законодавства передбачають вільний доступ суб’єктів господарювання до участі у відкритих торгах, незалежно від статусу, форм і рівнів учасників. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник торгів повинен бути виключно представником виробник, дистриб’ютора по продукції та мати по цьому приводу відповідні сертифікати. Зазначена вимога, являється дискримінаційної та протиправною, так як протирічить ст.3, ст. 5, п.4 ст.16, п.4 ст22 Закону України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII.
Таким чином, виставлення вищезазначених вимог, як умова для участі в конкурсних торгів ставлять в нерівні умови, зокрема, учасників процедури закупівлі, які є дистриб’юторами, представники, дилерами та іншими постачальниками товару, які здійснюють свою господарську діяльність відповідно до вимог законодавства.
Окремо прошу звернути Вашу увагу, що крім зазначених правових підстав, доречно продивитись та взяти до уваги сформований перелік рішень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері державних закупівель, зокрема: Рішення Антимонопольного комітету № 1238 від 29.07.2013, № 730 від 20.05.2015, рішення № 810 від 29.05.2015, рішення № 1167 від 24.09.2014, рішення № 1606 від 20.07.2016, яка вже дала оцінку не правомірності подібних вимог, які неправомірно застосовуються Замовником в державних закупівлях.
- Відповідно п. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Крім вищезазначеного, інформуємо, що правовідносини, які виникають між учасником (постачальником) та дистриб’ютором (виробником) мають конфіденційний характер, а інформація носить комерційну таємницю, що законодавчо передбачає обмеження в доступі третім особам без рішення на це компетентних органів влади або суду.
Слід також зауважити, що уповноважена особа (особи), визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із Законом на підставі власного розпорядчого документу або трудового договору (контракту) зобов’язана дотримуватися норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель, організовувати та проводити процедури закупівель; забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель; у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель, а також уповноважена особа (особи) персонально відповідає за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України; за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу; за порушення вимог, визначених Законом у сфері публічних закупівель.
Окремо звертаю Увагу Замовника на Вимоги та відповідальність яка передбачена в Законі України Про захист економічної конкуренції від 11.01.2001 № 2210-III
відповідно до ст. 15 Антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю передбачено:
пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців; надання окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; 3. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, рганів
місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського
управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.
ія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або
групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами;
Додатково інформуємо, якщо замовника турбує якість та оригінальність товару, то це забезпечується не правовідносинами з дистриб’ютором, а відповідною супроводжувальною документацією до товару (Сертифікат якості, декларація відповідності, тех паспорт та інш). Ми впевнені, що Замовник розуміє, що підробку товарної одиниці може запропонувати і офіційний дистриб’ютор. Тому виставлення вищезазначеної умови є не тільки неправомірне, а ще недоцільно
На підставі ознак перелічених в ст. 50 даного Закону має застосовуватися відповідальність передбачена ст. 51-55.
Таким чином, з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання корупції та недискримінації учасників, просимо:
1. розглянути дану вимоги
2. внести зміни в тендерну документацію, якими скасувати вищезазначену дискримінаційну умову.
З повагою
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь 06.09.2018 16:19
Дата подачі:
03.09.2018 14:26
Вирішення:
Розглянувши вимогу про усунення дискримінаційної вимоги «**Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат офіційного представника, дилера, дистриб’ютора на території України», яка міститься в п.1 додатку 4 до тендерної документації, департамент культури і туризму Запорізької міської ради дійшов висновку про необхідність відхилення вимоги з огляду на наступне.
Умова про надання сертифіката офіційного представника, дилера, дистриб’ютора на території України не є дискримінаційною, оскільки стосується всіх учасників процедури закупівлі, і, відтак, з причин неподання вказаного сертифіката може бути відхилена тендерна пропозиція будь-якого учасника.
У вимозі не конкретизовано, яким чином вищевказана умова, що міститься у тендерній документації, порушує права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, та перешкоджає подати тендерну пропозицію особі, яка звернулась із вимогою про усунення порушень.
Вказані у вимозі про усунення порушення рішення Антимонопольного комітету України (№ 1238 від 29.07.2013, № 730 від 20.05.2015, рішення № 810 від 29.05.2015, рішення № 1167 від 24.09.2014, рішення № 1606 від 20.07.2016) не стосуються вимог, подібних до оскаржуваної, та пов’язані із застосування Закону України «Про здійснення державних закупівель», який втратив чинність, а тому посилання на ці рішення не обґрунтоване.
Так само необґрунтованим є посилання у вимозі про усунення порушень на конфіденційність відносин між учасником та виробником. Відповідно до ч.2 ст.27 Закону України «Про публічні закупівлі» конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону. Крім того, посилання на конфіденційність відносин між учасником та виробником, виключає дискримінаційність вимоги тендерної документації про необхідність надання сертифіката офіційного представника, дилера, дистриб’ютора на території України для особи, яка звернулась з вимогою про усунення порушень, оскільки фактично свідчить про наявність відповідного документа у вказаної особи.
Таким чином, твердження про те, що умова «*Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат офіційного представника, дилера», яка міститься в п.1 додатку 4 до тендерної документації, є дискримінаційною, не відповідає дійсності, а тому вимога має бути відхилена.
Статус вимоги:
Відхилено