-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ручні знаряддя
Завершена
791 395.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 913.95 UAH
мін. крок: 1% або 7 913.95 UAH
Період оскарження:
04.03.2025 09:16 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
8f30d04aebad493391995959f448172d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-04-000989-a.b1
Назва:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.docx 18.03.2025 11:43
- Роз'яснення Мінекономіки.pdf 18.03.2025 11:43
- СКАРГА.PDF 18.03.2025 11:43
- рішення від 22.04.2024 № 7105.pdf 18.03.2025 11:43
- sign.p7s 18.03.2025 11:48
- Додаткові пояснення Скаржника.PDF 25.03.2025 16:43
- Додаткові пояснення Скаржника.docx 25.03.2025 16:43
- Рішення від 20.03.2025 № 4343.pdf 20.03.2025 16:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.03.2025 № 4909.pdf 31.03.2025 12:48
- Рішення від 28.03.2025 № 4909.pdf 02.04.2025 14:52
- Відповідь Замовника на Скаргу.pdf 21.03.2025 10:29
- ВІДПОВІДЬ АМКУ на СКАРГУ.docx 21.03.2025 10:29
- протокол №120.pdf 03.04.2025 09:09
- протокол №121.pdf 03.04.2025 09:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.03.2025 11:51
Дата розгляду скарги:
28.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.03.2025 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.04.2025 14:54
Дата виконання рішення Замовником:
03.04.2025 09:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Коментар замовника щодо усунення порушення:
Під час проведення Закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2025-03-04-000989-a, Змовником було прийнято рішення від 13.03.2025 № 81 та від 17.03.2025 № 87 (далі – Рішення), згідно з якими: відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Бондар Валерії Сергіівни, та визначено переможцем процедури закупівлі товариство з обмеженою відповідальністю "ФОРПОСТ 17."
Рішенням Постійно діючої адміністративної Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4909-р/пк-пз від 28.03.2025, зобов’язано Військову частину 1474 скасувати вказані Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4909-р/пк-пз від 28.03.2025 ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 13.03.2025 № 81 та від 17.03.2025 № 87
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9fbcc256329c420a903ace493cfede1c
Заголовок пункту скарги:
Незаконність відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси такої особи
Замовник у протоколі №81 щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначає:
Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника. Вважаємо, що дії та рішення Замовника є незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника з огляду на наступне:
По-перше, відповідно до п. 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції:
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи, які вимагаються замовником у тендерній документації (зокрема в додатку 1 до ТД), та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Для безпосередньо підготовлених Учасником документів: Учасник створює та підписує електронний документ кваліфікованим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі – КЕП, електронний підпис) за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign.
…
Замовник перевіряє електронний підпис учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки електронного підпису повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи-учасника (для юридичної особи) або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті).
У випадку відсутності даної інформації, тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Під час перевірки електронного цифрового підпису, який накладено на пропозицію Скаржника вдається можливим встановити:
П.І.Б.: БОНДАР ВАЛЕРІЯ СЕРГІЇВНА
Країна: Україна
РНОКПП: 3739510181
Організація (установа) ФІЗИЧНА ОСОБА
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для даних від Надавача) 22:54:50 11.03.2025
Сертифікат виданий КНЕДП АЦСК АТ КБ "ПРИВАТБАНК"
Серійний номер 5E984D526F82F38F04000000C10049015F08F505
Тип носія особистого ключа Незахищений
Алгоритм підпису ДСТУ 4145
Тип підпису Удосконалений
Таким чином, під час перевірки електронного підпису відображається повністю інформація згідно вимоги замовника (ПІБ, РНОКПП), а тому відхилення незаконне так як згідно вимог ТД деталізовано про: «У випадку відсутності даної інформації, тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
По-друге, відповідно до умов п.43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (з усіма змінами) (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, після того як замовник виявив невідповідність щодо електронного підпису (в частині УЕП замість КЕП), він зобов’язаний опублікувати повідомлення із вимогою про усунення невідповідності адже електронний підпис не належить ані до забезпечення ТП, ані до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Позиція, щодо надання учаснику можливість впродовж 24 годин виправити накладений ним електронний цифровий підпис є стійкою у практиці Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні № 7105-р/пк-пз від 22.04.2024 р. та також в Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у наданих консультаціях з питань публічних закупівель:
«Своєю чергою, при застосуванні механізму 24 годин на усунення невідповідностей згідно з нормою частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у його тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель так, щоб такі виправлення відповідали вимогам, встановленим в тендерній документації, у тому числі в частині, що стосується накладення КЕП».
Таким чином, замовником протиправно не було надано можливості Скаржнику виправити виявлені невідповідності.
Також, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №81 від 13.03.25 року інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника не виявлено.
Враховуючи викладене, Замовник виявивши невідповідність та не надавши можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та статті 29 Закону.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення Пропозиції Скаржника, визначені абз. 1 пп. 2 п.44 Особливостей, і рішення Замовника оформлене протоколом від 13.03.2025, опубліковане в електронній системі закупівель 13.03.2025 є необґрунтованим, незаконним та підлягає скасуванню.
Отже, неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Замовник у протоколі №81 щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначає:
Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника. Вважаємо, що дії та рішення Замовника є незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника з огляду на наступне:
По-перше, відповідно до п. 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції:
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи, які вимагаються замовником у тендерній документації (зокрема в додатку 1 до ТД), та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Для безпосередньо підготовлених Учасником документів: Учасник створює та підписує електронний документ кваліфікованим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі – КЕП, електронний підпис) за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign.
…
Замовник перевіряє електронний підпис учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки електронного підпису повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи-учасника (для юридичної особи) або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті).
У випадку відсутності даної інформації, тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Під час перевірки електронного цифрового підпису, який накладено на пропозицію Скаржника вдається можливим встановити:
П.І.Б.: БОНДАР ВАЛЕРІЯ СЕРГІЇВНА
Країна: Україна
РНОКПП: 3739510181
Організація (установа) ФІЗИЧНА ОСОБА
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для даних від Надавача) 22:54:50 11.03.2025
Сертифікат виданий КНЕДП АЦСК АТ КБ "ПРИВАТБАНК"
Серійний номер 5E984D526F82F38F04000000C10049015F08F505
Тип носія особистого ключа Незахищений
Алгоритм підпису ДСТУ 4145
Тип підпису Удосконалений
Таким чином, під час перевірки електронного підпису відображається повністю інформація згідно вимоги замовника (ПІБ, РНОКПП), а тому відхилення незаконне так як згідно вимог ТД деталізовано про: «У випадку відсутності даної інформації, тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
По-друге, відповідно до умов п.43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (з усіма змінами) (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, після того як замовник виявив невідповідність щодо електронного підпису (в частині УЕП замість КЕП), він зобов’язаний опублікувати повідомлення із вимогою про усунення невідповідності адже електронний підпис не належить ані до забезпечення ТП, ані до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Позиція, щодо надання учаснику можливість впродовж 24 годин виправити накладений ним електронний цифровий підпис є стійкою у практиці Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні № 7105-р/пк-пз від 22.04.2024 р. та також в Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у наданих консультаціях з питань публічних закупівель:
«Своєю чергою, при застосуванні механізму 24 годин на усунення невідповідностей згідно з нормою частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у його тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель так, щоб такі виправлення відповідали вимогам, встановленим в тендерній документації, у тому числі в частині, що стосується накладення КЕП».
Таким чином, замовником протиправно не було надано можливості Скаржнику виправити виявлені невідповідності.
Також, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №81 від 13.03.25 року інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника не виявлено.
Враховуючи викладене, Замовник виявивши невідповідність та не надавши можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та статті 29 Закону.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення Пропозиції Скаржника, визначені абз. 1 пп. 2 п.44 Особливостей, і рішення Замовника оформлене протоколом від 13.03.2025, опубліковане в електронній системі закупівель 13.03.2025 є необґрунтованим, незаконним та підлягає скасуванню.
Отже, неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
×
-
Назва доказу:
рішення від 22.04.2024 № 7105.pdf
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.04.2024 № 7105.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Встановити наявність порушень у закупівлі ua-2025-03-04-000989-a; 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ФОП "Бондар Валерія Сергіївна", оформлене протоколом № 81 від 13 березня 2025 року, яке опубліковане в електронній системі закупівель 13.03.2025.