-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ц_25П-096_50110000-9-Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту вантажних автомобілів КрАЗ філії УПГГК АТ «Укргазвидобування»).
Строк (термін) надання послуг відносно 1-єї одиниці ТЗ - не більше 15-ти календарних днів з дня підписання сторонами дефектного акту*, але не пізніше 31.12.2025р.** *Даний строк надання послуг буде зазначатись в договорі про закупівлю. **Зазначена дата надання послуг є орієнтовною, визначена розрахунковим методом та несе інформативний характер та не має жодних юридичних наслідків. Дана дата може не зазначатися в договорі про закупівлю.
Завершена
1 388 383.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 28 000.00 UAH
мін. крок: 2% або 28 000.00 UAH
Період оскарження:
03.03.2025 23:26 - 14.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на відхилення тендерної пропозиції
Номер:
1a91b01228f44c378a0d468198c3c484
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-03-013208-a.c1
Назва:
Скарга на відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скіншот сайту закупівлі.jpg 18.04.2025 09:28
- 2 ДУ№1_від 21.11.24_до_Дог.№УГВС219-25-23 від 10.07.2023.pdf 18.04.2025 09:28
- 2 Договір УГВС219-25-23 від 10.07.2023 ТОВ Аикон Авто MAN.pdf 18.04.2025 09:28
- 2 2264-06020613-01 від 10.10.2024.pdf 18.04.2025 09:28
- Скарга Скасування Рішення АЙКОН ст_17.doc 18.04.2025 09:28
- Скарга Скасування Рішення АЙКОН ст_17.pdf 18.04.2025 09:28
- 1 Договір УГВС188-25-23 від 21.06.2023 ТОВ Аикон Авто Київ ФОРД.pdf 18.04.2025 09:28
- 1 ДУ№ 1 від 23.08.24_УГВС 188_25-23 від 21.06.2023_Аикон-Авто_23П-117.pdf 18.04.2025 09:28
- 1 1623-06020613-01 від 09.08.2024.pdf 18.04.2025 09:28
- sign.p7s 18.04.2025 09:29
- СудовеРішенн3.pdf 28.04.2025 13:29
- УхвалаГосподарськийСудПолтавськоїОбл.pdf 28.04.2025 13:29
- Заперечення на пояснення.pdf 28.04.2025 13:29
- СудовеРішення2.pdf 28.04.2025 13:29
- Заперечення на пояснення.doc 28.04.2025 13:29
- Рішення від 21.04.2025 № 6251.pdf 21.04.2025 15:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.04.2025 № 6798.pdf 30.04.2025 12:05
- Рішення від 29.04.2025 № 6798.pdf 02.05.2025 12:43
- 1_Службова.pdf 28.04.2025 12:46
- 3_Претензія.pdf 28.04.2025 12:46
- 2_Розірвання.pdf 28.04.2025 12:46
- 0_Пояснення по суті скарги АИКОН.docx 28.04.2025 12:46
- Пояснення по суті скарги.pdf 28.04.2025 16:52
- 328 від 29.05.25 Прот розгляду рішення АМКУ Ц_25П-096.doc 30.05.2025 14:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.04.2025 10:33
Дата розгляду скарги:
29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.04.2025 15:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.05.2025 12:43
Дата виконання рішення Замовником:
30.05.2025 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись пунктом 67 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" повідомляємо, що Замовником усунуто порушення, зазначені в скарзі, а саме 29.05.2025 року було прийнято наступне рішення:
1. Скасувати рішення уповноваженої особи Акціонерного товариства «Укргазвидобування» (ПРОТОКОЛ №214 від 15.04.2025 р. щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Центрального закупівельно-логістичного центру АТ «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ 30019775) щодо відхилення тендерної пропозиції учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АИКОН-АВТО", код ЄДРПОУ: 38019594, подану для участі у відкритих торгах по предмету закупівлі «Ц_25П-096_50110000-9-Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту вантажних автомобілів КрАЗ філії УПГГК АТ «Укргазвидобування»)» відповідно до:
- абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
-підпункту 2 пункту 45 Особливостей: Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору
2. Протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повідомити про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8c7700f03f0a4f6587c8ce659eb6c176
Заголовок пункту скарги:
Скарга на рішення Уповноваженої особи Центрального закупівельно - логістичного центру АТ «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ 30019775) відображеного з протоколі № 214 від 15.04.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
15 березня 2025 р. рішенням Уповноваженої особи Центрального закупівельно - логістичного центру АТ «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ 30019775) відображеного в протоколі № 214 (надалі – Рішення) була відхилена тендерна пропозиція ТОВ «АИКОН-АВТО».
Ознайомившись з даним рішенням вважаємо, що воно прийнято безпідставно та необґрунтовано, що полягає в наступному.
В рішенні Уповноваженої особи Центрального закупівельно - логістичного центру АТ «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ 30019775) від 15.04.2025 р. відображеного в протоколі № 214 зазначено, що підставою відхилення тендерної пропозиції є абзац 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
В обґрунтування відмови в прийнятті тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначив, що з метою перевірки інформації наданої Учасником було направлено запит на відповідальний підрозділ Філії БУ «Укрбургаз» щодо підтвердження/ спростування вищезазначеної інформації. У відповідь отримано службову записку №УБГ01-10/288-С від 01.04.2025 р., відповідно до якої стало відомо наступне:
«відповідно до проведеної процедури закупівлі №УБГ23П(УО)-072_50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з ТО та ремонту легкових автомобілів) між БУ «Укрбургаз» та ТОВ "Аикон-Авто" укладено договір № УБГ230/016-23 від 21.04.2023р. на загальну суму 1 740 078,57 грн. з ПДВ.
За невиконання Виконавцем (ТОВ "Аикон-Авто") своїх зобов’язань по даному договору Замовником (БУ «Укрбургаз») була розпочата претензійна робота та ініційоване розірвання договору в односторонньому порядку відповідно до умов договору.
ТОВ "Аикон-Авто" відмовився від сплати штрафних санкцій, відповідно до направленої Претензії №УБГ3517-1 від 01.06.2023р., на що юридичним відділом БУ «Укрбургаз» направлений позов до господарського суду для захисту порушених прав та відкрите судове провадження у справі №917/1414/23.
На сьогоднішній день триває розгляд даного провадження у справі №917/1414/23».
Також було надано лист за №УБГ3520-1 від 01.06.2023 р., адресований ТОВ «АИКОН-АВТО», відповідно до якого:
«Враховуючи вище викладені обставини, Акціонерне товариство «Укргазвидобування» в особі філії БУ «Укрбургаз» повідомляє про дострокове розірвання Договору №УБГ 230/016-23 від 21.04.2023р. на підставі п.5.1.4 розділу V Договору».
Відповідно за результатами проведеної перевірки було встановлено наявність факту невиконання ТОВ «АИКОН-АВТО» своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, тобто встановлено факт зазначення Учасником у його тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів. Відповідно наявні підстави для відхилення даної пропозиції.
Відповідно до ч. 2 п. 45 Постанови 1178 Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб'єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов'язався сплатити відповідні зобов'язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.
В розуміння даної норми вбачається, що Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, тобто дана можливість відхилити тендерну пропозицію є правом, а не обов’язком Замовника, при цьому Замовник повинен добросовісно, розумно та справедливо користуватись наданим йому правом.
Добросовісність (пункт 6 статті 3 ЦК України) - це певний стандарт поведінки, що характеризується чесністю, відкритістю і повагою інтересів іншої сторони договору або відповідного правовідношення. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі- «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них. Постанова ВС від 10 квітня 2019 року у справі № 390/34/17 (провадження № 61-22315сво18)
Принцип добросовісності - це загальноправовий принцип, який передбачає необхідність сумлінної та чесної поведінки суб'єктів при виконанні своїх юридичних обов'язків і здійсненні своїх суб'єктивних прав. У суб'єктивному значенні добросовісність розглядається як усвідомлення суб'єктом власної сумлінності та чесності при здійсненні ним прав і виконанні обов'язків.
Добросовісність при реалізації прав і повноважень включає в себе неприпустимість зловживання правом, яка, виходячи із конституційних положень, означає, що здійснення прав та обов’язків не повинно порушувати права та обов’язки інших осіб. Зловживання правом - це свого роду спотворення права.
Відповідно до п. 9. ЗУ «Про публічні закупівлі» уразі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов'язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю.
Згідно з абз. 1 п. 4 Постанови №1178 У разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов'язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону.
Пунктом 12 ст. 10 «Про публічні закупівлі» передбачено, що звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
Як, вказує Замовник в обґрунтовуванні відмови в прийнятті тендерної документації Скаржника, що Договір №УБГ 230/016-23 від 21.04.2023р. був достроково розірваний на підставі п.5.1.4 розділу V Договору, але відповідно до електронної системи закупівель даний договір не розірваний, про що свідчить скіншот сайту закупівлі, тобто Замовник в супереч вищезазначених норм не здійснив повідомлення про розірвання договору і наданий час договір є діючим.
В підтвердження зловживання Замовником своїми правами є те, що Замовнику не заважав укладати нові договори та продовжувати діючі договори той факт, що Договір №УБГ 230/016-23 від 21.04.2023р. розірваний та щодо нього в сторін Договору виник судовий спір.
Замовник після 01.06.2023 р. дати розірвання Договору №УБГ 230/016-23 від 21.04.2023р. укладає з скаржником Договори УГВС 188/25-23 від 21.06.2023 р., УГВС219/25-23 від 10.07.2023 р. та продовжує їх дію до 31 жовтня 2025 р. тобто його поведінка є не системною і суперечливою, порушує принцип добросовісності.
Скаржник при подачі тендерної пропозиції виходив з того, що Замовник діятиме добросовісно з урахуванням договірних відносин, які виникли після розірвання вищезазначеного договору та не зловживатиме своїми правами та обов’язками.
Згідно з п. 16 ст. 29 Законом України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Пунктом 43 Постанови №1178 передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до 9 п. ст. 26. Законом України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно з ч.1,ч.2 п.44 Постанови №1178
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
«Таким чином, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості зазначені в Постанові №1178 містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Поряд з цим в Постанові №1178 встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення замовником пропозицій.
Так, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) зокрема учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2) зокрема тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих Особливостей.
Особливості відображені в Постанові №1178 містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для Замовника
Таким чином, виходячи зі змісту Постанови №1178, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, дана позиція відображена в листі МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ від 17.05.2023 р. № 3323-04/22523-06.
В розуміння вищезазначеного вбачається, що Замовник зобов’язаний був повідомити Скаржника про виявлені на його думку невідповідності та надати відповідно до норм, строк для їх усунення, цього не було зроблено, що є грубим порушенням тендерної процедури в т.ч. розгляду тендерної пропозиції з боку Замовника.
Натомість Замовник - АТ «Укргазвидобування» видав рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» про відхилення тендерної пропозиції ПП «АИКОН - АВТО», що відображене у витязі з протоколу №214 від 15.04.2025р.
Відповідно до вищезазначеного, твердження Замовника є хибним та таким, що не відповідає діючому законодавству, а отже відхилення пропозиції з цієї підстави є незаконним.
Вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію Скаржника та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Замовник в свою чергу допустив дискримінаційний підхід до розгляду пропозицій адже наша пропозиція була більш прискіпливо розглянута, що в свою чергу призвело до порушення нашого права на добросовісну та справедливу конкуренцію та на недискримінацію.
Отже, відхилення тендерної пропозиції є незаконною і суперечить нормам чинного законодавства.
Ознайомившись з даним рішенням вважаємо, що воно прийнято безпідставно та необґрунтовано, що полягає в наступному.
В рішенні Уповноваженої особи Центрального закупівельно - логістичного центру АТ «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ 30019775) від 15.04.2025 р. відображеного в протоколі № 214 зазначено, що підставою відхилення тендерної пропозиції є абзац 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
В обґрунтування відмови в прийнятті тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначив, що з метою перевірки інформації наданої Учасником було направлено запит на відповідальний підрозділ Філії БУ «Укрбургаз» щодо підтвердження/ спростування вищезазначеної інформації. У відповідь отримано службову записку №УБГ01-10/288-С від 01.04.2025 р., відповідно до якої стало відомо наступне:
«відповідно до проведеної процедури закупівлі №УБГ23П(УО)-072_50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з ТО та ремонту легкових автомобілів) між БУ «Укрбургаз» та ТОВ "Аикон-Авто" укладено договір № УБГ230/016-23 від 21.04.2023р. на загальну суму 1 740 078,57 грн. з ПДВ.
За невиконання Виконавцем (ТОВ "Аикон-Авто") своїх зобов’язань по даному договору Замовником (БУ «Укрбургаз») була розпочата претензійна робота та ініційоване розірвання договору в односторонньому порядку відповідно до умов договору.
ТОВ "Аикон-Авто" відмовився від сплати штрафних санкцій, відповідно до направленої Претензії №УБГ3517-1 від 01.06.2023р., на що юридичним відділом БУ «Укрбургаз» направлений позов до господарського суду для захисту порушених прав та відкрите судове провадження у справі №917/1414/23.
На сьогоднішній день триває розгляд даного провадження у справі №917/1414/23».
Також було надано лист за №УБГ3520-1 від 01.06.2023 р., адресований ТОВ «АИКОН-АВТО», відповідно до якого:
«Враховуючи вище викладені обставини, Акціонерне товариство «Укргазвидобування» в особі філії БУ «Укрбургаз» повідомляє про дострокове розірвання Договору №УБГ 230/016-23 від 21.04.2023р. на підставі п.5.1.4 розділу V Договору».
Відповідно за результатами проведеної перевірки було встановлено наявність факту невиконання ТОВ «АИКОН-АВТО» своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, тобто встановлено факт зазначення Учасником у його тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів. Відповідно наявні підстави для відхилення даної пропозиції.
Відповідно до ч. 2 п. 45 Постанови 1178 Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб'єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов'язався сплатити відповідні зобов'язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.
В розуміння даної норми вбачається, що Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, тобто дана можливість відхилити тендерну пропозицію є правом, а не обов’язком Замовника, при цьому Замовник повинен добросовісно, розумно та справедливо користуватись наданим йому правом.
Добросовісність (пункт 6 статті 3 ЦК України) - це певний стандарт поведінки, що характеризується чесністю, відкритістю і повагою інтересів іншої сторони договору або відповідного правовідношення. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі- «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них. Постанова ВС від 10 квітня 2019 року у справі № 390/34/17 (провадження № 61-22315сво18)
Принцип добросовісності - це загальноправовий принцип, який передбачає необхідність сумлінної та чесної поведінки суб'єктів при виконанні своїх юридичних обов'язків і здійсненні своїх суб'єктивних прав. У суб'єктивному значенні добросовісність розглядається як усвідомлення суб'єктом власної сумлінності та чесності при здійсненні ним прав і виконанні обов'язків.
Добросовісність при реалізації прав і повноважень включає в себе неприпустимість зловживання правом, яка, виходячи із конституційних положень, означає, що здійснення прав та обов’язків не повинно порушувати права та обов’язки інших осіб. Зловживання правом - це свого роду спотворення права.
Відповідно до п. 9. ЗУ «Про публічні закупівлі» уразі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов'язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю.
Згідно з абз. 1 п. 4 Постанови №1178 У разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов'язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону.
Пунктом 12 ст. 10 «Про публічні закупівлі» передбачено, що звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
Як, вказує Замовник в обґрунтовуванні відмови в прийнятті тендерної документації Скаржника, що Договір №УБГ 230/016-23 від 21.04.2023р. був достроково розірваний на підставі п.5.1.4 розділу V Договору, але відповідно до електронної системи закупівель даний договір не розірваний, про що свідчить скіншот сайту закупівлі, тобто Замовник в супереч вищезазначених норм не здійснив повідомлення про розірвання договору і наданий час договір є діючим.
В підтвердження зловживання Замовником своїми правами є те, що Замовнику не заважав укладати нові договори та продовжувати діючі договори той факт, що Договір №УБГ 230/016-23 від 21.04.2023р. розірваний та щодо нього в сторін Договору виник судовий спір.
Замовник після 01.06.2023 р. дати розірвання Договору №УБГ 230/016-23 від 21.04.2023р. укладає з скаржником Договори УГВС 188/25-23 від 21.06.2023 р., УГВС219/25-23 від 10.07.2023 р. та продовжує їх дію до 31 жовтня 2025 р. тобто його поведінка є не системною і суперечливою, порушує принцип добросовісності.
Скаржник при подачі тендерної пропозиції виходив з того, що Замовник діятиме добросовісно з урахуванням договірних відносин, які виникли після розірвання вищезазначеного договору та не зловживатиме своїми правами та обов’язками.
Згідно з п. 16 ст. 29 Законом України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Пунктом 43 Постанови №1178 передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до 9 п. ст. 26. Законом України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно з ч.1,ч.2 п.44 Постанови №1178
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
«Таким чином, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості зазначені в Постанові №1178 містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Поряд з цим в Постанові №1178 встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення замовником пропозицій.
Так, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) зокрема учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2) зокрема тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих Особливостей.
Особливості відображені в Постанові №1178 містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для Замовника
Таким чином, виходячи зі змісту Постанови №1178, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, дана позиція відображена в листі МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ від 17.05.2023 р. № 3323-04/22523-06.
В розуміння вищезазначеного вбачається, що Замовник зобов’язаний був повідомити Скаржника про виявлені на його думку невідповідності та надати відповідно до норм, строк для їх усунення, цього не було зроблено, що є грубим порушенням тендерної процедури в т.ч. розгляду тендерної пропозиції з боку Замовника.
Натомість Замовник - АТ «Укргазвидобування» видав рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» про відхилення тендерної пропозиції ПП «АИКОН - АВТО», що відображене у витязі з протоколу №214 від 15.04.2025р.
Відповідно до вищезазначеного, твердження Замовника є хибним та таким, що не відповідає діючому законодавству, а отже відхилення пропозиції з цієї підстави є незаконним.
Вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію Скаржника та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Замовник в свою чергу допустив дискримінаційний підхід до розгляду пропозицій адже наша пропозиція була більш прискіпливо розглянута, що в свою чергу призвело до порушення нашого права на добросовісну та справедливу конкуренцію та на недискримінацію.
Отже, відхилення тендерної пропозиції є незаконною і суперечить нормам чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
2 ДУ№1_від 21.11.24_до_Дог.№УГВС219-25-23 від 10.07.2023
-
Повʼязаний документ:
2 ДУ№1_від 21.11.24_до_Дог.№УГВС219-25-23 від 10.07.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
2 2264-06020613-01 від 10.10.2024
-
Повʼязаний документ:
2 2264-06020613-01 від 10.10.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
2 Договір УГВС219-25-23 від 10.07.2023 ТОВ Аикон Авто MAN
-
Повʼязаний документ:
2 Договір УГВС219-25-23 від 10.07.2023 ТОВ Аикон Авто MAN.pdf
-
-
Назва доказу:
1 ДУ№ 1 від 23.08.24_УГВС 188_25-23 від 21.06.2023_Аикон-Авто_23П-117
-
Повʼязаний документ:
1 ДУ№ 1 від 23.08.24_УГВС 188_25-23 від 21.06.2023_Аикон-Авто_23П-117.pdf
-
-
Назва доказу:
1 1623-06020613-01 від 09.08.2024
-
Повʼязаний документ:
1 1623-06020613-01 від 09.08.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
1 Договір УГВС188-25-23 від 21.06.2023 ТОВ Аикон Авто Київ ФОРД
-
Повʼязаний документ:
1 Договір УГВС188-25-23 від 21.06.2023 ТОВ Аикон Авто Київ ФОРД.pdf
-
-
Назва доказу:
Скіншот сайту закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Скіншот сайту закупівлі.jpg
-
-
Назва доказу:
Скарга Скасування Рішення АЙКОН ст_17
-
Повʼязаний документ:
Скарга Скасування Рішення АЙКОН ст_17.doc
-
-
Назва доказу:
Скарга Скасування Рішення АЙКОН ст_17
-
Повʼязаний документ:
Скарга Скасування Рішення АЙКОН ст_17.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Скасувати рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АИКОН - АВТО», яке відображене в протоколі №214 від 15.04.2025р.