• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Збирання безпечних відходів, непридатних для вторинного використовування за кодом ДК 016:2010 38.11.2 (Послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами за кодом ДК 021:2015 90500000-2 (забезпечення прийняття з суден твердих забруднюючих речовин))

Збирання безпечних відходів, непридатних для вторинного використовування за кодом ДК 016:2010 38.11.2 (Послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами за кодом ДК 021:2015 90500000-2 (забезпечення прийняття з суден твердих забруднюючих речовин))

Торги відмінено

677 166.67 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 6 771.67 UAH
Період оскарження: 29.12.2016 11:58 - 21.01.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на порушення процедури закупівлі

Номер: 85411cfe4a9e4d8fac12080fb50229b2
Ідентифікатор запиту: UA-2016-12-29-000184-a.c1
Назва: Скарга на порушення процедури закупівлі
Скарга:
29.12.2016 року ДП "Адміністрація морських портів України" в особі філії «Октябрьск» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: 38.11.2 Збирання безпечних відходів, непридатних для вторинного використовування за Кодом ДК 016:2010 (90500000-2 Послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами забезпечення прийняття з суден твердих забруднюючих речовин за кодом СРV ДК 021:2015. (закупівля № 591449). Ознайомившись з умовам проведення публічної закупівлі та кваліфікаційними вимогами до неї, Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Укрекопром» (далі – ТОВ «НВК «Укрекопром» (код 39624900, юридична адреса: 65012, м. Одеса, пров. Катаєва, 4, нежиле приміщення цокольного поверху № 14) (далі – ТОВ «НВК «Укрекопром») вирішило прийнять участь у зазначеній закупівлі. 26.01.2016 року відбувся аукціон за формою проведення закупівлі «Відкриті торги» (закупівля № 591449) за предметом: 38.11.2 Збирання безпечних відходів, непридатних для вторинного використовування за Кодом ДК 016:2010 (90500000-2 Послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами забезпечення прийняття з суден твердих забруднюючих речовин за кодом СРV ДК 021:2015, замовником якої виступило ДП "Адміністрація морських портів України" в особі філії «Октябрьск» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» Відтак, в данному аукціоні приймало участь ТОВ «НВК «Укрекопром» та за результатами проведеного аукціону, ТОВ «НВК «Укрекопром» надало найнижчу цінову пропозицію у суммі 401 000,00 грн (чотириста одна тисяча грн 00 коп.). Між тим, відповідно до протоколу засідання тендерного комітету розгляду тендерних пропозицій ДП "Адміністрація морських портів України" в особі філії Октябрськ ДП «АМПУ» від 31.01.2017 р. пропозиція ТОВ «НВК «Укрекопром» була відхилена, оскільки, за думкою Замовника, вона не відповідає умовам тендерної документації. ТОВ «НВК «Укрекопром» вважає відхилення тендерної пропозиції неправомірним, необґрунтованим та таким, що порушує умови процедури закупівлі та права і охоронювані законом інтереси Товариства, враховуючи наступне. По-перше, Замовником було вказано, що ТОВ «НВК «Укрекопром» не має достатньої матеріально технічної бази для надання послуг зі збирання безпечних відходів, непридатних для вторинного використовування, що безпосередньо включають забезпечення прийняття твердих забруднюючих речовин із суден, що перебувають в акваторії спеціалізованого морського порту «Октябрьск», оскільки ТОВ «НВК «Укрекопром» не надав жодного документу у складі пропозиції, який би засвідчував у останнього наявність плавзасобу, який необхідний для забезпечення зняття відходів в акваторії порту. Між тим, тендерна документація на закупівлю послуг за предметом: «38.11.2 Збирання безпечних відходів, непридатних для вторинного використовування за Кодом ДК 016:2010 (90500000-2 Послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами забезпечення прийняття з суден твердих забруднюючих речовин за кодом СРV ДК 021:2015, яка затверджена Рішенням тендерного комітету філії «Октябрьск» ДП «АМПУ» від 17.01.2017 р. не містить обов’язкової вимоги щодо наявності у учасників закупівлі плавзасобів для надання послуг. Для підтвердження наявності у учасників закупівлі необхідної матеріальної-технічної бази, відповідно до п. 1 таблиці 1 додатку 2 тендерної документації, учасники повинні були надати: «довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг, що є предметом закупівлі. В довідці додатково вказати про наявність спеціалізованого автотранспорту та/або спеціалізованого плавзасобу, який буде задіяний для надання послуг, що є предметом закупівлі». Таким чином, відповідно до вищезазначених вимог, наявність плавзасобу для надання послуг відповідно до предмету закупівлі не є обов’язковою та не може враховуватись при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції та свідчить про упереджене ставлення Замовника до ТОВ «НВК» Укрекопром» та порушує його законні права та інтереси. ТОВ «НВК «Укрекопром» у повній мірі виконав вимогу щодо надання підтверження необхідної матеріально-технічної бази для надання послуг відносно предмету закупівлі, надавши довідку про наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробничої компанії «Укрекопром» обладнання та матеріально-технічної бази, які необхідні для надання послуг чи виконання робіт за № 156/2 від 24.01.2017 р. По-друге, Замовник зазначає, що ТОВ «НВК «Укрекопром» надав відомості щодо наявності працівників відповідної кваліфікації не у повному обсязі, але при цьому Замовник не зазначає конкретних підстав, на яких грунтується, за думкою Замовника, допущення помилки з боку ТОВ «НВК «Укрекопром» щодо надання зазначених відомостей. Зокрема, пунктом 2 таблиці 1 додатку тендерної документації визначено, що учасники для підтверження наявності працівників відповідної кваліфікації надають: «Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі, та які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством, з зазначенням чисельності таких працівників, ПІБ, займаній посаді, стажу/досвіду роботи, відповідної освіти.» Відтак, ТОВ «НВК «Укрекопром» надало відповідну довідку про те, що ТОВ «НВК «Укрекопром» має працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі, та які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством України за № 156/3 від 24.01.2017 р. Окрім даної довідки, Товариством були надані відповідні документи, що підтверджують проходження навчання працівників, які будуть залучені для надання послуг, а саме: відповідні протоколи засідання комісії Міжгалузевого центра охорони праці та промислової безпеки з перевірки знань з питань охорони праці, курс навчання яких, зокрема включає знання з: 1) Правил безпеки під час зберігання, перевезення та застосування сильнодіючих отруйних речовин; 2) Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; 3) Правил охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів. Цим фактично виконано вимоги щодо надання документів, які підтверджують наявність у ТОВ «НВК «Укрекопром» працівників відповідної кваліфікації та які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами. Отже, данна підстава для відмови є неправомірною, помилковою та такою, що суперечить об’єктивній та неупередженій оцінці пропозиції конкурсних торгів ТОВ «НВК «Укрекопром». По-трете, Замовник зазначає, що ТОВ «НВК «Укрекопром» завантажив до електронної системи закупівель Ліцензію на поводження з небезпечними відходами, на якій № (номер) ліцензії та Серію, начебто, зафарбовує чорним маркером. Відтак, ТОВ «НВК «Укрекопром» наголошує на тому,что дана підстава є такою, що свідчить про упереджене ставлення Замовника до ТОВ «НВК» Укрекопром» та порушує його законні права та інтереси з наступних підстав. Відповідно до листа Державної регуляторної служби України за № 1095/0/20-16 від 24.02.2016 р. було визначено, що: «До набуття чинності (28.06.2015) Законом України від 02.03.2015 № 222- VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі — Закон № 222), правовідносини у сфері обігу бланків ліцензії єдиного зразка регулювалися Законом України від 01.06.2000 № 1775 «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2000 № 1719 «Про запровадження ліцензії єдиного зразка для певних видів господарської діяльності» та наказом Держпідприємництва від 18.12.2000 № 78, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 року за № 3/5194, «Про затвердження Інструкції про порядок замовлення, постачання, зберігання, обліку і звітності витрачання бланків ліцензії єдиного зразка» (далі - Інструкція № 78). Законом № 222 змінені основні підходи до регулювання відносин у сфері ліцензування видів господарської діяльності, зокрема суб'єкт господарювання набуває право на здійснення виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, після внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії, та скасовано норму щодо оформлення ліцензії на бланку ліцензії єдиного зразка. Зокрема, Законом № 222 передбачено, що за бажанням здобувача ліцензії чи ліцензіата ліцензія (копія ліцензії) може бути видана органом ліцензування і на паперовому носії. Спільним наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Державної регуляторної служби України від 14.07.2015 № 781/38, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 липня 2015 року за № 3/5194, затверджено форму і зміст ліцензії, згідно якої ліцензія оформляється на паперовому носії формату А4. З метою раціонального використання залишків бланків ліцензії єдиного зразка, які знаходяться на обліку у Державній регуляторній службі України та органів ліцензування, прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 11.02.2016 № 93 «Про бланки ліцензії єдиного зразка для певних видів господарської діяльності» (далі Постанова № 93). Зазначеною Постановою № 93 установлено, що наявний залишок бланків ліцензії єдиною зразка для певних видів господарської діяльності постачасться, зберігаєгься, обліковується та знищується у порядку, встановленому законодавством, та використовується у повному обсязі, та визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України, від 20.11.2000 р. №1719 «Про запровадження ліцензії єдиного зразка для певних видів господарської діяльності» (далі - Постанова № 1719). Керуючись нормами вказаної Постанови № 93, органи ліцензування використовують наявний залишок бланків ліцензії єдиного зразка для видачі та переоформлення ліцензій до повного їх використання та звітують перед спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування (ДРС) про їх використання в порядку, визначеному Інструкцією № 78. З втратою чинності Постанови № 1719, якою був затверджений опис бланка ліцензії, що, містив, серед іншого, серію та номер бланка, бланк ліцензії єдиного зразка втратив юридичну силу. У зв'язку з цим, після оформлення та підписання ліцензії, перед видачею ліцензії суб'єкту господарювання, слід закреслювати чорним маркером серію та номер бланка (при зіпсуванні або пошкодженні бланку ліцензії серія та номер не закреслюється чорним маркером).» Отже, при видачі ліцензії ТОВ «НВК «Укрекопром» Міністерством екології та природних ресурсів України на паперовому носії № (номер) та Серія Ліцензії вже була зафарбована чорним маркером. Тобто, зазначена підстава не може враховуватись при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції та свідчить про упереджене ставлення Замовника до ТОВ «НВК» Укрекопром». По-четверте, Замовник зазначає, що ТОВ «НВК «Укрекопром» завантажило замість кольорової скан-копії договору оренди чорно-білу копію. Але, пунктом розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, затвердженої Рішенням тендерного комітету філії «Октябрьск» ДП «АМПУ» від 17.01.2017 р. визначено, що формальні (несуттєві) помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Зокрема, ТОВ «НВК «Укрекопром» у складі пропозиції для підвердження того, що має відповідну матеріально-технічну базу та, зокрема, користується відповідним складським приміщення на законних підставах надало скан-копію відповідного договору оренди № 2 від 30.04.2015 р з ТОВ «Перспектива-ЛТД». Скан-копія відповідного договору, яка була надана у складі пропозиції, завірена належним чином (кожен аркуш містив напис «Згідно з оригіналом», посаду уповноваженої особи, його підпис та печатку ТОВ «НВК «Укрекопром») та не містила жодних підстав вважати даний договір недостовірним. Таким чином, зазначена формальна помилка не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «Укрекопром». Підсумовуючи вищенаведене, вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що у відповідності до ч.12 пункту 1 Закону України «Про публічні закупівлі» найбільш економічно вигідна пропозиція - пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону. Окрім того, абзацом 3 пункту 1 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що критеріями оцінки тендерних пропозицій у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна. Тобто, ціна є віришуючим фактором при оцінці тендерних пропозицій. За даних обставин, як вже зазначалось, своїми діями Замовник порушує законні інтереси ТОВ «НВК» Укрекопром» відносно отримання державного замовлення та права на об’єктивне та неупереджене ставлення. Однак, вибіркове застосування норм діючого законодавства України доводить, що перш за все Замовник не ставить на меті своєї діяльності принцип економії бюджетних коштів. Слід зауважити, що одним із головних завдань держави, її органів та структур є додержання механізму ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, адже обравши курс на євроінтеграцію, наша держава зобов’язана дотримуватися світових стандартів у сфері фінансової стабільності, та, у першу чергу, здійснювати контроль у сфері публічних закупівель робіт,товарів та послуг за державні кошти. Зважаючи на теперішне скрутне становище економіки нашої держави, в умовах військової агресії, є неприпустим та неправомірним допущення дій з боку розпорядників державних коштів, які призводять до їх безконтрольної розтрати. Враховуючи викладені обставини, для дотримання вимог діючого законодавства у сфері публічних закупівель, вважаємо за необхідне, призупинити Процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за Скаргою ТОВ «НВК» Укрекопром»; скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК» Укрекопром»; зобов’язати Замовника повторно провести оцінку тендерної пропозиції ТОВ «НВК» Укрекопром». Результатом виконання зазначених дій стане дотримання принципів публічних закупівель, шляхом дотримання добросовісної конкуренції; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, запобігання корупційним діям і зловживанням, та саме головне – захист законних прав та інтересів Скаржника. Враховуючи наведене, керуючись діючим законодавством України, а саме ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, ЗУ «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 № 3659-XII, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу ТОВ «НВК» Укрекопром» про порушення процедури закупівлі до розгляду. 2. Призупинити Процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за Скаргою. 3. Скасувати рішення Замовника (Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Октябрьск» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України») про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК» Укрекопром». 4. Зобов’язати Замовника (Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Октябрьск» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України») повторно провести оцінку тендерної пропозиції ТОВ «НВК» Укрекопром». Додатки: 1. Скан-копія платіжного доручення за звернення до органу оскарження № 105 від 10.02.2017 року.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2017 16:23
Дата виконання рішення Замовником: 13.04.2017 11:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: 10.04.2017 подано позов до суду на рішення Комісії
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Торгонська Анна +380676468978 anna_trg@ueco.com.ua