• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

50510000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування насосів, клапанів, кранів і металевих контейнерів Експертне обстеження (технічне діагностування) та технічний огляд посудин, що працюють під тиском (ресиверів) на підстанціях Одеського РЦОМ

Інформація, що вимагається частиною 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», не зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, міститься у тендерній документації.

Завершена

35 200.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 352.00 UAH
Період оскарження: 03.03.2025 14:33 - 08.03.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Порушення Замовником норм чинного законодавства у сфері закупівель

Номер: 9e39d5c64ac84e698a343ecd1f3ec3ac
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-007619-a.b1
Назва: Порушення Замовником норм чинного законодавства у сфері закупівель
Вимога:
Замовник порушив норми чинного законодавства у сфері закупівель, а саме вимоги пункту 18 частини 2 статті 22 Закону та норми статті 16 Закону та допустив дискримінаційні дії по відношенню до Учасника
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! На Ваше звернення повідомляємо наступне: На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 37 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі - Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 38 X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Тендерна документація Замовника не містить дискримінаційних вимог до учасників, не обмежує конкуренції, не звужує коло учасників, не порушує Закону України «Про публічні закупівлі» та не є такою, що може дозволити Замовнику закупівлі визначити переможцем закупівлі заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників. Така позиція Замовника ґрунтується на наступному. Тендерна документація Замовника містить детальні та вичерпні вимоги щодо Змісту і способу подання тендерної пропозиції та до переліку Документів, які учасник повинен надати для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при подачі тендерної пропозиції. 1. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Вважаємо, що розміщене Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах відповідає вимогам пункту 43 Особливостей. 2. Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Замовником по даній закупівлі не було встановлено жодного з зазначених кваліфікаційних критеріїв. В тендерній документації (п.7 розділу ІІІ тендерної документації та п.4.16 розділу 4 Проекту договору (додаток 4 тендерної документації)) зазначено, що інформація про субпідрядника (співвиконавця) не вимагається та надання послуг здійснюється Виконавцем самостійно. Під час подання тендерних пропозицій відповідно до пункту 54 Особливостей будь яка Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Звертаємо увагу, що Учасник до подання свої тендерної пропозиції не звертався до Замовника та не скористався наданим Законом правом щодо отримання роз’яснень стосовно вимог тендерної документації або надання пропозиції щодо внесення до неї змін, або оскарження умов, що свідчить про згоду та відсутність заперечень з боку ТОВ «ІЦ «ДІНЕКО» з умовами встановленими Замовником в тендерної документації. Водночас, подавши свою тендерну пропозицію за Формою 1 до тендерної документації, учасник погодився з умовами тендерної документації та зокрема з проектом договору про закупівлю, викладеним в Додатку 4 тендерної документації, що є невід’ємною частиною тендерної документації, яким передбачено, що Виконавець зобов’язується на власний ризик, своїми силами, з застосуванням своїх матеріалів, відповідно до Опису та основних вимог до предмету договору Замовника, який є Додатком № 1 до Договору та невід’ємною його частиною, на інших умовах Договору (щодо порядку, строків, якості виконання) та згідно з вимогами чинного законодавства України надати послуги (за предметом закупівлі: «50510000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування насосів, клапанів, кранів і металевих контейнерів Експертне обстеження (технічне діагностування) та технічний огляд посудин, що працюють під тиском (ресиверів) на підстанціях Одеського РЦОМ». 3. Тендерна пропозиція Учасника та її подача має відповідати умовам тендерної документації, Закону та Особливостям. Відповідно до пункту 31 Особливостей, тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону. Статтею 26 Закону встановлено що, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. В зв’язку з тим що в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «ІЦ «ДІНЕКО» виявлені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, Замовником розміщена вимога про усунення таких невідповідностей. Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Учасник ТОВ «ІЦ «ДІНЕКО» не виправив протягом 24 годин виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції в повному обсязі. Слід зауважити, що норма Особливостей та Закону щодо розміщення замовником вимоги про невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією є обов’язком Замовника, а не його правом та не може бути вибірковою. З огляду на викладене та враховуючи невідповідність пропозиції учасника умовам тендерної документації вимушені відмовити в задоволенні вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено