• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа»

Відкриті торги відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 за № 1178

Торги відмінено

30 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 300.00 UAH
Період оскарження: 03.03.2025 13:25 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 8ab8dec6350e49ffa15cb2aae7ea567a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-005872-a.b1
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.03.2025 16:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2025 14:08
Дата виконання рішення Замовником: 10.04.2025 15:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порядок денний: 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» (зазначити назву предмета закупівлі), за ДК 021:2015-79710000-4 — Охоронні послуги (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-03-03-005872-а. Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 20.03.2025 №4/35/25 (далі– Рішення), згідно з яким : 1. пропозицію – Криворізького міського відділу Управління поліції охорони в Дніпропетровській області в повній мірі відповідає умовам та вимогам тендерної документації. 2. Переможцем відкритих торгів з Особливостями на закупівлю послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» (код ДК 021: 79710000-4 — Охоронні послуги) визначити Криворізький міський відділ Управління поліції охорони в Дніпропетровській області з ціновою пропозицією – 29 700,00 грн. (двадцять дев’ять тисяч сімсот гривень 00 копійок) з ПДВ. 3. Відповідно до частини 1 статті 33 Закону прийняти рішення про намір укласти договір на закупівлю з – Криворізьким міським відділом Управління поліції охорони в Дніпропетровській області ". Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.04.2025 №_5318-р/пк-пз зобов’язано КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ «КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА» (Код ЄДРПОУ: 03342184 ) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БЕЗПЕКА НОВА» (Код ЄДРПОУ : 35459301 ) та рішення про визначення Криворізького міського відділу Управління поліції охорони в Дніпропетровській області (Код ЄДРПОУ: 40109126 ) переможцем процедури закупівлі - послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» , оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі № UA-2025-03-03-005872-а. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення оприлюднене Протоколом Уповноваженої особи відповідальної за проведення процедури закупівель №4/35/25 від 20.03.2025
Автор: ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР", Юрій Бредун +380677650202 bezpekanova2005@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 679e96f552e84b8798fa3264131cf16b
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Протокол № 4/35/25 від 20 березня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«1. Розгляд тендерних пропозицій на закупівлю послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» (код ДК 021: 79710000-4 — Охоронні послуги) .
2. Прийняття відповідних рішень по суті розгляду тендерних пропозицій Учасників.

При розгляді тендерних пропозицій Учасників у закупівлі № UA-2025-03-03-005872-a за предметом закупівлі послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» (код ДК 021: 79710000-4 — Охоронні послуги) пропозиція Учасника з найвигіднішою ціновою пропозицією ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" – 17400,00 грн. (сімнадцять тисяч чотириста гривень 00 копійок) з ПДВ – відхилено на підставі на підставі п. 2 п. 44 Особливостей та ч. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Уповноважена особа відповідно до частини 9 та 10 статті 29 Закону перейшла до розгляду пропозицій наступного Учасника Криворізький міський відділ Управління поліції охорони в Дніпропетровській області – 29 700,00 грн. (двадцять дев’ять тисяч сімсот гривень 00 копійок) з ПДВ.
Розглянувши пропозицію Криворізького міського відділу Управління поліції охорони в Дніпропетровській області " з’ясовано, що тендерна пропозиція відповідає умовам та вимогам тендерної документації (кваліфікаційним, технічним та якісним характеристикам).

Вирішили:

1. Пропозиція - Криворізького міського відділу Управління поліції охорони в Дніпропетровській області в повній мірі відповідає умовам та вимогам тендерної документації.
2. Переможцем відкритих торгів з Особливостями на закупівлю послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» (код ДК 021: 79710000-4 — Охоронні послуги) визначити Криворізький міський відділ Управління поліції охорони в Дніпропетровській області з ціновою пропозицією – 29 700,00 грн. (двадцять дев’ять тисяч сімсот гривень 00 копійок) з ПДВ.
3. Відповідно до частини 1 статті 33 Закону прийняти рішення про намір укласти договір на закупівлю з – Криворізьким міським відділом Управління поліції охорони в Дніпропетровській області ".».

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей встановлено, що Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Тобто Замовник зобов’язаний протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції. В цій інформації має бути чітко зазначено підстави відхилення з посиланням на відповідні положення Особливостей здійснення закупівель та конкретні вимоги тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція або учасник. При цьому необхідно детально пояснити, у чому саме полягає така невідповідність. Оприлюднена інформація автоматично надсилається учаснику або переможцю, тендерна пропозиція якого була відхилена, через електронну систему закупівель, що Замовником не було виконано.

Відхилення тендерної пропозиції ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" у процедурі закупівлі № UA-2025-03-03-005872-a є незаконним через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України.
Замовник послався на пункт 2 пункту 44 Особливостей, проте не конкретизував, яка саме з підстав, передбачених цим пунктом, стала причиною відхилення. Вказаний пункт містить чотири різні підстави для відхилення пропозиції, зокрема невідповідність технічним вимогам закупівлі, закінчення строку дії пропозиції, перевищення очікуваної вартості або невідповідність вимогам тендерної документації. Однак у протоколі відхилення не зазначено, яка саме з цих підстав застосована у даному випадку, що позбавляє учасника можливості зрозуміти реальну причину такого рішення. Відсутність чіткої аргументації суперечить принципам відкритості та прозорості закупівель, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково, протокол відхилення не містить конкретного переліку документів, які нібито не відповідають умовам закупівлі. Замовник не зазначив, які саме документи учасника є неналежними, які конкретні положення тендерної документації були порушені або які вимоги залишилися невиконаними. Такий підхід унеможливлює об'єктивну перевірку правомірності відхилення та може свідчити про дискримінаційний характер рішення.
Окрім цього, рішення замовника є незаконним і з тієї причини, що учаснику не було надано можливості усунути виявлені невідповідності протягом 24 годин. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо недоліки у документації можуть бути виправлені без зміни змісту тендерної пропозиції, замовник зобов'язаний надати учаснику відповідний час для їх усунення. Відсутність у протоколі пояснень щодо того, чому така можливість не була надана, є порушенням законодавства та створює передумови для оскарження рішення.
Формальне або безпідставне відхилення пропозиції учасника, який подав найбільш економічно вигідну пропозицію, також порушує принципи закупівель, зокрема щодо забезпечення добросовісної конкуренції. Такий підхід може свідчити про намір обмежити конкуренцію або неправомірно віддати перевагу іншому учаснику.
З огляду на зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" є незаконним та може бути оскаржене в Антимонопольному комітеті України. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подати скаргу на дії замовника та вимагати скасування неправомірного рішення про відхилення його тендерної пропозиції.

Крім того, рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" також не відповідає вимогам пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель, який зобов’язує замовника вказати у протоколі чітку аргументацію з посиланням на конкретні положення Особливостей та тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція учасника, а також зазначити, у чому саме полягає така невідповідність. Проте у протоколі відхилення відсутня чітка інформація про конкретні недоліки пропозиції, відсутні посилання на відповідні положення тендерної документації, а також не наведено конкретного обґрунтування, чому пропозиція учасника не відповідає вимогам закупівлі. Така неповна аргументація суперечить вимогам пункту 46 Особливостей та не дозволяє ні учаснику, ні контролюючим органам об'єктивно оцінити правомірність відхилення, що є порушенням принципів прозорості та недискримінації, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».


Умови документації закупівлі:
Відповідно до Додатку 1 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає:
1. Правомочність на підписання пропозиції підтверджується:
1.1. Для юридичних осіб
1.1.1. Копія документу (ів), що підтверджує повноваження особи, яка підписує тендерну пропозицію та/або уповноважена на підписання договору про закупівлю
- виписка з протоколу засновників або копія протоколу засновників, або
- наказ про призначення, або
- довіреність або доручення або
- інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів.
1.1.2. Статут із змінами (в разі їх наявності) або іншого установчого документу.
У разі, якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію рішення засновників про створення такої юридичної особи.
У разі, якщо державна реєстрація учасника була здійснена після 01.01.2016 року, то учасник має право надати опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення державної реєстрації юридичної особи із зазначенням унікального коду, що дає можливість доступу до результатів надання адміністративних роботи у сфері державної реєстрації, у тому числі до установчих документів юридичної особи. В описі документів повинні бути зазначені: унікальний код, веб-сайт (учасник має перевірити наявність доступу до зазначеного веб-сайту та до вказаного документу) за яким Замовник має можливість перевірити установчі документи юридичної особи, дата формування витягу, а також підпис та ініціали державного реєстратора, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи. В разі відсутності доступу до вказаного веб-сайту учасник повинен надати скановану копію вказаного установчого документу.
1.2. Для фізичних осіб-підприємців:
1.2.1. Копія паспорту (всі заповнені сторінки) або іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492-VI, зі змінами.
1.2.2. Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або копія реєстраційного номеру облікової картки платника податків.
2. У разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання.
3. У разі залучення Учасником субпідрядника(ів)/ співвиконавця(ів) до виконання робіт або надання послуг у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю Учасник повинен надати довідку в довільній формі, що він планує залучати субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів) до виконання робіт чи надання послуг у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю із зазначенням повного найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання. (Додатково зазначити інформацію при заповненні електронних форм тендерної пропозиції).
У разі незалучення субпідрядників/співвиконавця(ів) або залучення у обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у довідці повинно бути відображено відповідну інформацію.
4. Учасник надає гарантійний лист про те, що він не підпадає під дію Закону України «Про санкції»; Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»; Постанови Кабінету Міністрів від 07.11.2014р. № 595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства»; Постанови Кабінету Міністрів України від 09 квітня 2022р. № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації».
5. Гарантійний лист про те, що місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання, який є учасником, не є тимчасово окупована територія. (відповідно до вимог частини 2 статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України. Правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого частини другої статті 215 Цивільного кодексу України.)
6. У разі подання тендерних пропозицій Учасником, на якого поширюється дія Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 6 лютого 2018 року № 2275-VIII, додатково подають документи до своїх пропозицій передбачених частинами 2 та 3 статті 44 цього Закону. При розгляді тендерних пропозицій даною категорією Товариств Замовником будуть враховуватись вимоги Закону.
7. Учасник надає гарантійний лист про те, що ціна є нижчою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
8. Учасник надає в довільній формі лист-згоду зі всіма умовами проєкту договору.
9. Документи для підтвердження відповідності пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону: Учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 надає наступні документи:
1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Довідка у довільній формі, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
2 Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність у Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
9.1. У разі надання у складі тендерної пропозиції інформації щодо залучення суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям: наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник зазначає в довідках інформацію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, наявності працівників по кожному суб’єкту господарювання, якого планує залучати як субпідрядника/ співвиконавця.
У разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
Відповідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Скаржник – ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатком 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції». Відповідно, відхилення його тендерної пропозиції є незаконним, оскільки відсутні обґрунтовані підстави для такого рішення.

Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав:
Документи, що підтверджують правомочність на підписання тендерної пропозиції, а саме:
-копію наказу про призначення керівника підприємства, що підтверджує його повноваження на підписання документів;
-копію статуту підприємства, що визначає організаційно-правову форму діяльності.
Документи, передбачені для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно зі статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
-довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів,
-довідку у довільній формі про наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Гарантійні листи, що передбачені Додатком 1, зокрема:
-гарантійний лист про відповідність ціни тендерної пропозиції очікуваній вартості предмета закупівлі;
-гарантійний лист про відсутність підстав для застосування до Скаржника санкцій чи інших обмежень згідно із законодавством України;
-гарантійний лист про те, що місцезнаходження Скаржника не є тимчасово окупованою територією.
Документи, що підтверджують законність діяльності підприємства:
-копію ліцензії на здійснення охоронної діяльності, що підтверджує право Скаржника на надання послуг відповідного характеру.
Документи, що підтверджують аналогічний досвід:
-Довідку про виконання аналогічного договору, зокрема, із самим Замовником, що свідчить про наявність у Скаржника досвіду співпраці та відповідність його послуг вимогам Замовника в минулому.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції Скаржника були надані всі документи, передбачені тендерною документацією. Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, відсутність будь-яких інших документів, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, відсутність у протоколі відхилення чіткого переліку невідповідностей порушує вимоги пункту 46 Особливостей, який вимагає, щоб інформація про відхилення містила конкретні підстави з посиланням на положення Особливостей та тендерної документації. У даному випадку Замовник не обґрунтував своє рішення належним чином, що є прямим порушенням вимог законодавства.
Скаржник також має чинну ліцензію на охоронну діяльність, що підтверджує його правомірність надання відповідних послуг, а також досвід виконання аналогічних договорів, у тому числі безпосередньо із самим Замовником, який прийняв рішення про відхилення його пропозиції. Це свідчить про те, що Скаржник раніше успішно виконував аналогічні роботи, а тому його відхилення виглядає безпідставним та таким, що суперечить принципам публічних закупівель, зокрема, принципу недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.

Скаржник звертає увагу на наступні випадки аналогічного досвіду надання послуг за предметом закупівлі (охорона майна, монтаж охоронної сигналізації) для КПТМ "Криворіжтепломережа" у м. Кривий Ріг (Замовник по даній процедурі закупівлі):
Послуги з охорони майна на об'єктах КПТМ "Криворіжтепломережа"
Об'єкти: промисловий майданчик котельної Тернівська, промисловий майданчик ПГЗК №1
Очікувана вартість: 259 122,00 грн
ID закупівлі: UA-2022-01-31-00278-a
Централізована охорона майна на об'єкті "ПівнГЗК №1" КПТМ "Криворіжтепломережа"
Очікувана вартість: 26 000,00 грн
ID закупівлі: UA-2021-12-08-004116-b
Монтаж охоронної сигналізації та централізована охорона майна на об'єкті "ПівнГЗК №1" КПТМ "Криворіжтепломережа"
Очікувана вартість: 360 000,00 грн
ID закупівлі: UA-2021-06-09-001642-c
Послуги з монтажу охоронної сигналізації та централізована охорона майна на об'єктах КПТМ "Криворіжтепломережа" з подальшою охороною
Очікувана вартість: 320 000,00 грн
ID закупівлі: UA-2021-04-07-010146-
Послуги з охорони майна на об'єктах КПТМ "Криворіжтепломережа"
Очікувана вартість: 924 000,00 грн
Таким чином, Скаржник має підтверджений аналогічний досвід надання охоронних послуг, у тому числі безпосередньо для Замовника, що здійснив відхилення. Це ще раз доводить безпідставність та незаконність відхилення його тендерної пропозиції.
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано всі документи, визначені Додатком 1 "Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції" Тендерної документації.
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), відсутність документів або інформації, які не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих Особливостей, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Оскільки Додаток 1 є вичерпним переліком документів, які учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції, а всі зазначені в ньому документи були подані Скаржником, відхилення його тендерної пропозиції є протиправним.
Відповідно до тендерної документації, Додаток 3 містить технічні вимоги до предмета закупівлі. Водночас, Додаток 3 не передбачений у переліку документів, які учасник зобов’язаний подавати згідно з Додатком 1.
Проте, незважаючи на це, Скаржник добровільно надав пояснення та підтвердження відповідності вимогам Додатку 3, що свідчить про його готовність виконати умови закупівлі та відповідність технічним вимогам.
Оскільки відсутність документів або інформації, не передбачених Додатком 1, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції, згідно з пунктом 44 Особливостей, аргументація Замовника про невідповідність Скаржника вимогам Додатку 3 є безпідставною та суперечить чинному законодавству.
Скаржник володіє відповідною ліцензією на здійснення охоронної діяльності, що є необхідною умовою для надання послуг за предметом закупівлі.
Крім того, Скаржник має аналогічний досвід виконання договорів із тим самим Замовником, що підтверджується укладеними договорами та успішно виконаними контрактами.
На підтвердження наявності аналогічного досвіду Скаржником було подано відповідні довідки, що відповідають вимогам тендерної документації. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник установлює вимоги до наявності досвіду виконання аналогічних договорів, і Скаржник повністю відповідає таким вимогам.
Згідно з наданими даними, Скаржник раніше успішно виконував наступні договори із Замовником:
Послуги з охорони майна на об’єктах КПТМ "Криворіжтепломережа" (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-31-00278-a), очікувана вартість – 259 122,00 грн.
Централізована охорона майна на об’єкті "ПівнГЗК №1" КПТМ "Криворіжтепломережа" (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-08-004116-b), очікувана вартість – 26 000,00 грн.
Монтаж охоронної сигналізації та централізована охорона майна на об’єкті "ПівнГЗК №1" КПТМ "Криворіжтепломережа" (ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-09-001642-c), очікувана вартість – 360 000,00 грн.
Послуги з монтажу охоронної сигналізації та централізована охорона майна на об’єктах КПТМ "Криворіжтепломережа" з подальшою охороною (ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-07-010146-a), очікувана вартість – 320 000,00 грн.
Послуги з охорони майна на об’єктах КПТМ "Криворіжтепломережа", очікувана вартість – 924 000,00 грн.
Наявність аналогічного досвіду саме із Замовником є додатковим підтвердженням відповідності Скаржника вимогам закупівлі та спроможності якісно виконати договір.
Скаржником було надано всі документи, визначені Додатком 1 тендерної документації, що підтверджує його відповідність вимогам закупівлі, а також надано документи згідно Додатку 3.
Скаржник має ліцензію на здійснення охоронної діяльності та підтверджений аналогічний досвід виконання договорів із цим Замовником.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства):

Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово наголошував, що замовник не може відхиляти тендерну пропозицію без надання можливості для виправлення невідповідностей, якщо вони не змінюють зміст закупівлі. Наприклад, у рішенні АМКУ № 8913-р/пк-пз від 21.05.2021 року зазначено, що відхилення тендерної пропозиції без надання учаснику можливості усунути невідповідності є порушенням законодавства.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності.

Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.

3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «17 400,00,00 грн з ПДВ.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуг, чим його пропозиція зберігає більше 40% кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)