• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа»

Відкриті торги відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 за № 1178

Торги відмінено

294 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 940.00 UAH
Період оскарження: 03.03.2025 11:54 - 12.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: eb7ca547e4fb4f959c7b2b5d8025bad5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-003842-a.a2
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2025 18:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.04.2025 15:53
Дата виконання рішення Замовником: 15.04.2025 18:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати Рішення оприлюднене Протоколом Уповноваженої особи відповідальної за проведення процедури закупівель №5/35/25 від 24.03.2025
Автор: ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР", Юрій Бредун +380677650202 bezpekanova2005@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 614d13af8e754593b8e852bae643faec
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Протокол № 5/35/25 від 24 березня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«ПРОТОКОЛ № 5/35/25
уповноваженої особи відповідальної за проведення процедур закупівель
щодо розгляду тендерних пропозицій

м. Кривий Ріг 24 березня 2025 року

Порядок денний:
1. Розгляд тендерних пропозицій на закупівлю послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» (код ДК 021: 79710000-4 — Охоронні послуги) .
2. Прийняття відповідних рішень по суті розгляду тендерних пропозицій Учасників.

При розгляді тендерних пропозицій Учасників у закупівлі № UA-2025-03-03-003842-a за предметом закупівлі послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» (код ДК 021: 79710000-4 — Охоронні послуги) пропозиція Учасника з найвигіднішою ціновою пропозицією ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" – 116 816,00грн. (сто шістнадцять тисяч вісімсот шістнадцять гривень 00 копійок) з ПДВ – відхилено на підставі на підставі п. 2 п. 44 Особливостей та ч. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Уповноважена особа відповідно до частини 9 та 10 статті 29 Закону перейшла до розгляду пропозицій наступного Учасника Криворізький міський відділ Управління поліції охорони в Дніпропетровській області – 292 040,00грн. (двісті дев’яносто дві тисячі сорок гривень 00 копійок) з ПДВ.
Розглянувши пропозицію Криворізького міського відділу Управління поліції охорони в Дніпропетровській області " з’ясовано, що тендерна пропозиція відповідає умовам та вимогам тендерної документації (кваліфікаційним, технічним та якісним характеристикам).

Вирішили:

1. Пропозиція - Криворізького міського відділу Управління поліції охорони в Дніпропетровській області в повній мірі відповідає умовам та вимогам тендерної документації.
2. Переможцем відкритих торгів з Особливостями на закупівлю послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа» (код ДК 021: 79710000-4 — Охоронні послуги) визначити Криворізький міський відділ Управління поліції охорони в Дніпропетровській області з ціновою пропозицією – 292 040,00грн. (двісті дев’яносто дві тисячі сорок гривень 00 копійок) з ПДВ.
3. Відповідно до частини 1 статті 33 Закону прийняти рішення про намір укласти договір на закупівлю з – Криворізьким міським відділом Управління поліції охорони в Дніпропетровській області ".».

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Даний протокол № 5/35/25, який містить рішення щодо розгляду тендерних пропозицій у закупівлі послуг з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа», не відповідає вимогам законодавства, зокрема пункту 46 Особливостей, а також принципам, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями.

По-перше, у протоколі не зазначено підстави відхилення пропозиції Скаржника. Відповідно до вимог п. 46 Особливостей, замовник зобов'язаний зазначити в протоколі не лише рішення щодо віхдхилення, але й пояснення підстав відхилення пропозицій із посиланням на вимоги документації, документи учасника та обгрунтванням про наявні невідповідності.. У цьому випадку відхилення пропозиції ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" не було належним чином обґрунтовано та зазначено в протоколі. Відсутність цієї інформації порушує вимогу щодо забезпечення прозорості та обґрунтованості процесу прийняття рішень у тендерних процедурах.

По-друге, одна уповноважена особа не може одночасно приймати рішення щодо відхилення однієї пропозиції та визначення переможця закупівлі. Це є порушенням принципів законодавства про публічні закупівлі, зокрема принципу незалежності рішень та прозорості. Відповідно до законодавства, такі рішення повинні прийматися окремо і відповідними протоколами, оскільки ці два процеси мають різні юридичні наслідки та потребують ретельного розгляду різних аспектів закупівлі.

Таким чином, у цьому випадку порушено процедуру оформлення протоколів, адже питання про відхилення пропозиції та визначення переможця не можуть бути вирішені в одному протоколі. Ці рішення мають бути прийняті окремо, з документальним підтвердженням всіх підстав для кожного з них, що відповідає вимогам п. 46 Особливостей та статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі».

Замовник розмістив три однакових протоколи, жоден з яких не містить пояснень щодо підстав відхилення пропозиції Скаржника, що є порушенням пункту 46 Особливостей. Відсутність таких пояснень порушує принцип прозорості та об'єктивності, закріплений у законодавстві. Крім того, протокол про визначення переможця є ідентичним протоколу, яким було відхилено Скаржника, що є неприпустимим, оскільки рішення про відхилення та визначення переможця повинні оформлюватися окремо, з різними обґрунтуваннями.

У зв’язку з вищезазначеним, рішення про відхилення пропозиції одного учасника та визначення переможця у одному протоколі є незаконним, оскільки порушує принципи прозорості, незалежності рішень та обґрунтованості дій замовника у процесі проведення закупівель, про що більш детально далі.

Відповідно до пункту 46 Особливостей встановлено, що Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Тобто Замовник зобов’язаний протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції. В цій інформації має бути чітко зазначено підстави відхилення з посиланням на відповідні положення Особливостей здійснення закупівель та конкретні вимоги тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція або учасник. При цьому необхідно детально пояснити, у чому саме полягає така невідповідність. Оприлюднена інформація автоматично надсилається учаснику або переможцю, тендерна пропозиція якого була відхилена, через електронну систему закупівель, що Замовником не було виконано.

Відхилення тендерної пропозиції ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" у процедурі закупівлі № UA-2025-03-03-003842-a є незаконним через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України.
Замовник послався на пункт 2 пункту 44 Особливостей, проте не конкретизував, яка саме з підстав, передбачених цим пунктом, стала причиною відхилення. Вказаний пункт містить чотири різні підстави для відхилення пропозиції, зокрема невідповідність технічним вимогам закупівлі, закінчення строку дії пропозиції, перевищення очікуваної вартості або невідповідність вимогам тендерної документації. Однак у протоколі відхилення не зазначено, яка саме з цих підстав застосована у даному випадку, що позбавляє учасника можливості зрозуміти реальну причину такого рішення. Відсутність чіткої аргументації суперечить принципам відкритості та прозорості закупівель, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково, протокол відхилення не містить конкретного переліку документів, які нібито не відповідають умовам закупівлі. Замовник не зазначив, які саме документи учасника є неналежними, які конкретні положення тендерної документації були порушені або які вимоги залишилися невиконаними. Такий підхід унеможливлює об'єктивну перевірку правомірності відхилення та може свідчити про дискримінаційний характер рішення.
Окрім цього, рішення замовника є незаконним і з тієї причини, що учаснику не було надано можливості усунути виявлені невідповідності протягом 24 годин. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо недоліки у документації можуть бути виправлені без зміни змісту тендерної пропозиції, замовник зобов'язаний надати учаснику відповідний час для їх усунення. Відсутність у протоколі пояснень щодо того, чому така можливість не була надана, є порушенням законодавства та створює передумови для оскарження рішення.
Формальне або безпідставне відхилення пропозиції учасника, який подав найбільш економічно вигідну пропозицію, також порушує принципи закупівель, зокрема щодо забезпечення добросовісної конкуренції. Такий підхід може свідчити про намір обмежити конкуренцію або неправомірно віддати перевагу іншому учаснику.
З огляду на зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" є незаконним та може бути оскаржене в Антимонопольному комітеті України. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подати скаргу на дії замовника та вимагати скасування неправомірного рішення про відхилення його тендерної пропозиції.

Крім того, рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" також не відповідає вимогам пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель, який зобов’язує замовника вказати у протоколі чітку аргументацію з посиланням на конкретні положення Особливостей та тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція учасника, а також зазначити, у чому саме полягає така невідповідність. Проте у протоколі відхилення відсутня чітка інформація про конкретні недоліки пропозиції, відсутні посилання на відповідні положення тендерної документації, а також не наведено конкретного обґрунтування, чому пропозиція учасника не відповідає вимогам закупівлі. Така неповна аргументація суперечить вимогам пункту 46 Особливостей та не дозволяє ні учаснику, ні контролюючим органам об'єктивно оцінити правомірність відхилення, що є порушенням принципів прозорості та недискримінації, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».


Умови документації закупівлі:
Відповідно до Додатку 1 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає:
1. Правомочність на підписання пропозиції підтверджується:
1.1. Для юридичних осіб
1.1.1. Копія документу (ів), що підтверджує повноваження особи, яка підписує тендерну пропозицію та/або уповноважена на підписання договору про закупівлю
- виписка з протоколу засновників або копія протоколу засновників, або
- наказ про призначення, або
- довіреність або доручення або
- інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів.
1.1.2. Статут із змінами (в разі їх наявності) або іншого установчого документу.
У разі, якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію рішення засновників про створення такої юридичної особи.
У разі, якщо державна реєстрація учасника була здійснена після 01.01.2016 року, то учасник має право надати опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення державної реєстрації юридичної особи із зазначенням унікального коду, що дає можливість доступу до результатів надання адміністративних роботи у сфері державної реєстрації, у тому числі до установчих документів юридичної особи. В описі документів повинні бути зазначені: унікальний код, веб-сайт (учасник має перевірити наявність доступу до зазначеного веб-сайту та до вказаного документу) за яким Замовник має можливість перевірити установчі документи юридичної особи, дата формування витягу, а також підпис та ініціали державного реєстратора, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи. В разі відсутності доступу до вказаного веб-сайту учасник повинен надати скановану копію вказаного установчого документу.
1.2. Для фізичних осіб-підприємців:
1.2.1. Копія паспорту (всі заповнені сторінки) або іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492-VI, зі змінами.
1.2.2. Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або копія реєстраційного номеру облікової картки платника податків.
2. У разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання.
3. У разі залучення Учасником субпідрядника(ів)/ співвиконавця(ів) до виконання робіт або надання послуг у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю Учасник повинен надати довідку в довільній формі, що він планує залучати субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів) до виконання робіт чи надання послуг у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю із зазначенням повного найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання. (Додатково зазначити інформацію при заповненні електронних форм тендерної пропозиції).
У разі незалучення субпідрядників/співвиконавця(ів) або залучення у обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у довідці повинно бути відображено відповідну інформацію.
4. Учасник надає гарантійний лист про те, що він не підпадає під дію Закону України «Про санкції»; Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»; Постанови Кабінету Міністрів від 07.11.2014р. № 595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства»; Постанови Кабінету Міністрів України від 09 квітня 2022р. № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації».
5. Гарантійний лист про те, що місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання, який є учасником, не є тимчасово окупована територія. (відповідно до вимог частини 2 статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України. Правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого частини другої статті 215 Цивільного кодексу України.)
6. У разі подання тендерних пропозицій Учасником, на якого поширюється дія Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 6 лютого 2018 року № 2275-VIII, додатково подають документи до своїх пропозицій передбачених частинами 2 та 3 статті 44 цього Закону. При розгляді тендерних пропозицій даною категорією Товариств Замовником будуть враховуватись вимоги Закону.
7. Учасник надає гарантійний лист про те, що ціна є нижчою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
8. Учасник надає в довільній формі лист-згоду зі всіма умовами проєкту договору.
9. Документи для підтвердження відповідності пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону: Учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 надає наступні документи:
1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Довідка у довільній формі, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
2 Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність у Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
9.1. У разі надання у складі тендерної пропозиції інформації щодо залучення суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям: наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник зазначає в довідках інформацію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, наявності працівників по кожному суб’єкту господарювання, якого планує залучати як субпідрядника/ співвиконавця.
У разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
Відповідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Скаржник – ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР" – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатком 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції». Відповідно, відхилення його тендерної пропозиції є незаконним, оскільки відсутні обґрунтовані підстави для такого рішення.

Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав:
Документи, що підтверджують правомочність на підписання тендерної пропозиції, а саме:
-копію наказу про призначення керівника підприємства, що підтверджує його повноваження на підписання документів;
-копію статуту підприємства, що визначає організаційно-правову форму діяльності.
Документи, передбачені для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно зі статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
-довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів,
-довідку у довільній формі про наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Гарантійні листи, що передбачені Додатком 1, зокрема:
-гарантійний лист про відповідність ціни тендерної пропозиції очікуваній вартості предмета закупівлі;
-гарантійний лист про відсутність підстав для застосування до Скаржника санкцій чи інших обмежень згідно із законодавством України;
-гарантійний лист про те, що місцезнаходження Скаржника не є тимчасово окупованою територією.
Документи, що підтверджують законність діяльності підприємства:
-копію ліцензії на здійснення охоронної діяльності, що підтверджує право Скаржника на надання послуг відповідного характеру.
Документи, що підтверджують аналогічний досвід:
-Довідку про виконання аналогічного договору, зокрема, із самим Замовником, що свідчить про наявність у Скаржника досвіду співпраці та відповідність його послуг вимогам Замовника в минулому.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції Скаржника були надані всі документи, передбачені тендерною документацією. Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, відсутність будь-яких інших документів, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, відсутність у протоколі відхилення чіткого переліку невідповідностей порушує вимоги пункту 46 Особливостей, який вимагає, щоб інформація про відхилення містила конкретні підстави з посиланням на положення Особливостей та тендерної документації. У даному випадку Замовник не обґрунтував своє рішення належним чином, що є прямим порушенням вимог законодавства.
Скаржник також має чинну ліцензію на охоронну діяльність, що підтверджує його правомірність надання відповідних послуг, а також досвід виконання аналогічних договорів, у тому числі безпосередньо із самим Замовником, який прийняв рішення про відхилення його пропозиції. Це свідчить про те, що Скаржник раніше успішно виконував аналогічні роботи, а тому його відхилення виглядає безпідставним та таким, що суперечить принципам публічних закупівель, зокрема, принципу недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.

Скаржник звертає увагу на наступні випадки аналогічного досвіду надання послуг за предметом закупівлі (охорона майна, монтаж охоронної сигналізації) для КПТМ "Криворіжтепломережа" у м. Кривий Ріг (Замовник по даній процедурі закупівлі):
Послуги з охорони майна на об'єктах КПТМ "Криворіжтепломережа"
Об'єкти: промисловий майданчик котельної Тернівська, промисловий майданчик ПГЗК №1
Очікувана вартість: 259 122,00 грн
ID закупівлі: UA-2022-01-31-00278-a
Централізована охорона майна на об'єкті "ПівнГЗК №1" КПТМ "Криворіжтепломережа"
Очікувана вартість: 26 000,00 грн
ID закупівлі: UA-2021-12-08-004116-b
Монтаж охоронної сигналізації та централізована охорона майна на об'єкті "ПівнГЗК №1" КПТМ "Криворіжтепломережа"
Очікувана вартість: 360 000,00 грн
ID закупівлі: UA-2021-06-09-001642-c
Послуги з монтажу охоронної сигналізації та централізована охорона майна на об'єктах КПТМ "Криворіжтепломережа" з подальшою охороною
Очікувана вартість: 320 000,00 грн
ID закупівлі: UA-2021-04-07-010146-
Послуги з охорони майна на об'єктах КПТМ "Криворіжтепломережа"
Очікувана вартість: 924 000,00 грн
Таким чином, Скаржник має підтверджений аналогічний досвід надання охоронних послуг, у тому числі безпосередньо для Замовника, що здійснив відхилення. Це ще раз доводить безпідставність та незаконність відхилення його тендерної пропозиції.
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано всі документи, визначені Додатком 1 "Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції" Тендерної документації.
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), відсутність документів або інформації, які не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих Особливостей, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Оскільки Додаток 1 є вичерпним переліком документів, які учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції, а всі зазначені в ньому документи були подані Скаржником, відхилення його тендерної пропозиції є протиправним.
Відповідно до тендерної документації, Додаток 3 містить технічні вимоги до предмета закупівлі. Водночас, Додаток 3 не передбачений у переліку документів, які учасник зобов’язаний подавати згідно з Додатком 1.
Проте, незважаючи на це, Скаржник добровільно надав пояснення та підтвердження відповідності вимогам Додатку 3, що свідчить про його готовність виконати умови закупівлі та відповідність технічним вимогам.
Оскільки відсутність документів або інформації, не передбачених Додатком 1, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції, згідно з пунктом 44 Особливостей, аргументація Замовника про невідповідність Скаржника вимогам Додатку 3 є безпідставною та суперечить чинному законодавству.
Скаржник володіє відповідною ліцензією на здійснення охоронної діяльності, що є необхідною умовою для надання послуг за предметом закупівлі.
Крім того, Скаржник має аналогічний досвід виконання договорів із тим самим Замовником, що підтверджується укладеними договорами та успішно виконаними контрактами.
На підтвердження наявності аналогічного досвіду Скаржником було подано відповідні довідки, що відповідають вимогам тендерної документації. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник установлює вимоги до наявності досвіду виконання аналогічних договорів, і Скаржник повністю відповідає таким вимогам.
Згідно з наданими даними, Скаржник раніше успішно виконував наступні договори із Замовником:
Послуги з охорони майна на об’єктах КПТМ "Криворіжтепломережа" (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-31-00278-a), очікувана вартість – 259 122,00 грн.
Централізована охорона майна на об’єкті "ПівнГЗК №1" КПТМ "Криворіжтепломережа" (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-08-004116-b), очікувана вартість – 26 000,00 грн.
Монтаж охоронної сигналізації та централізована охорона майна на об’єкті "ПівнГЗК №1" КПТМ "Криворіжтепломережа" (ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-09-001642-c), очікувана вартість – 360 000,00 грн.
Послуги з монтажу охоронної сигналізації та централізована охорона майна на об’єктах КПТМ "Криворіжтепломережа" з подальшою охороною (ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-07-010146-a), очікувана вартість – 320 000,00 грн.
Послуги з охорони майна на об’єктах КПТМ "Криворіжтепломережа", очікувана вартість – 924 000,00 грн.
Наявність аналогічного досвіду саме із Замовником є додатковим підтвердженням відповідності Скаржника вимогам закупівлі та спроможності якісно виконати договір.
Скаржником було надано всі документи, визначені Додатком 1 тендерної документації, що підтверджує його відповідність вимогам закупівлі, а також надано документи згідно Додатку 3.
Скаржник має ліцензію на здійснення охоронної діяльності та підтверджений аналогічний досвід виконання договорів із цим Замовником.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства):

Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово наголошував, що замовник не може відхиляти тендерну пропозицію без надання можливості для виправлення невідповідностей, якщо вони не змінюють зміст закупівлі. Наприклад, у рішенні АМКУ № 8913-р/пк-пз від 21.05.2021 року зазначено, що відхилення тендерної пропозиції без надання учаснику можливості усунути невідповідності є порушенням законодавства.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності.
У протоколі замовника не надано жодних обґрунтувань щодо того, чому не було надано 24 години для усунення невідповідностей (якщо такі були виявлені). Згідно з пунктом 43 Особливостей та частиною 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов'язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності в його тендерній пропозиції, якщо такі виявлено, протягом 24 годин.
Проте в даному випадку замовник не пояснив, чому не було надано цього терміну для виправлення недоліків пропозиції Скаржника. Відсутність таких пояснень є порушенням законодавства, оскільки замовник повинен був чітко обґрунтувати відмову від надання такого терміну.
Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.

3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «116 816,00 грн з ПДВ.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуг, чим його пропозиція зберігає більше 50% кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.



Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі

Номер: 96749eefd2ad4099a0b82ce598731c76
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-003842-a.a1
Назва: на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.03.2025 18:55
Автор: ПП "БЕЗПЕКА НОВА ЦЕНТР", Юрій Бредун +380677650202 bezpekanova2005@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7343f5360a744c2c87c548121a004163
Заголовок пункту скарги: Дискримінайційні вимоги Додатку № 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ)» ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Комунальним підприємством теплових мереж "Криворіжтепломережа» (надалі – Замовник) 03.03.2025 року було оприлюднено оголошення за ідентифікатором UA-2025-03-03-003842-a про проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа», відповідно до тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи.
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 12 березня 2025 року до 00:00 години.
10.03.2025 були внесені зміни до Тендерної документації. Строк подання учасниками -15.03.2025 00:00
Ознайомившись зі змінами в тендерній документації Замовника, Приватне підприємство «Безпека Нова Центр» (далі - Скаржник) виявило невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства та вимоги, які порушують основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель, призводять до дискримінації та обмеження кола учасників.
Згідно п.1 Розділу 1 Тендерної документації (надалі – ТД або Документація): Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 року № 1178 (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості).
Вивчивши тендерну документацію, умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у тендерній документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника, а отже наявне порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон про закупівлі), а також норми профільних нормативних актів, законів, постанов тощо про охоронну діяльність в цілому.
Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі UA-2025-03-03-003842-a, то використовує своє право на оскарження ряду вимог ТД Замовника, а саме:

ПІДСТАВА 1

Відповідно до пункту 1 Додатку № 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ)» зазначено, що повинна бути «Сканована копія документу, що підтверджує наявність вогнепальної зброї, спеціальних засобів індивідуального захисту (гумові кийки, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратової дії, засобів зв’язку, форменого одягу, тощо)..».

Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони суб’єктами приватного сектора, яким є Скаржник, здійснюється відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI зі змінами та доповненнями та «Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності», затверджених Постановою КМУ від 18 листопада 2015 року № 960 (надалі – Ліцензійних умови) на підставі ліцензії МВС України на охоронну діяльність (скрін Ліцензії як доказ № 1 – файл «Ліцензія БНЦ»).

Відповідно до чинного законодавства вогнепальну нарізну зброю можуть мати лише державні органи (поліція). Так, відповідно до чинного законодавства, а саме відповідно до Постанови КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97 "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності", суб’єкти охоронної діяльності можуть використовувати в своїй діяльності лише Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони. Звертаємо Вашу увагу на те, що даний перелік не є обов’язковим та зазначений у контексті «можуть використовувати», тобто застосування зброї це власне рішення кожного суб’єкта охоронної діяльності, а ні зобов’язання, і Замовник не має ніякого юридичного права змушувати, якось міняти свою діяльність на його розсуд.
Статтею 47 Закону України «Про національну поліцію» винятково до поліцейських заходів примусу віднесено «застосування вогнепальної зброї». Тим часом, до «спеціальних засобів» поліцейського примусу цією ж статтею Закону віднесено «пристрої для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії». Стаття 46 цього Закону визначає «застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу», а «поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну підготовку». Всі інші учасники, окрім поліції, не зможуть виконати дану вимогу під час надання послуг з охорони, оскільки відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності та Закону України "Про охоронну діяльність", суб’єкти господарювання, що здійснюють охоронну діяльність не можуть мати вогнепальну зброю. Тобто, учасники ну ніяк не можуть виконати вимогу Замовника (окрім поліції, звісно), не порушуючи чинне законодавство у сфері охоронної діяльності приватного сектору.
Додатково зауважуємо, що стаття 46 зазначає:
3. Порядок зберігання і носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються Міністром внутрішніх справ України.
4. Поліцейський уповноважений у виняткових випадках застосовувати вогнепальну зброю:
1) для відбиття нападу на поліцейського або членів його сім’ї, у випадку загрози їхньому життю чи здоров’ю;
2) для захисту осіб від нападу, що загрожує їхньому життю чи здоров’ю;
3) для звільнення заручників або осіб, яких незаконно позбавлено волі;
4) для відбиття нападу на об’єкти, що перебувають під охороною, конвої, житлові та нежитлові приміщення, а також звільнення таких об’єктів у разі їх захоплення;
5) для затримання особи, яку застали під час вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину і яка намагається втекти;
6) для затримання особи, яка чинить збройний опір, намагається втекти з-під варти, а також озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожують життю і здоров’ю людей та/або поліцейського;
7) для зупинки транспортного засобу шляхом його пошкодження, якщо водій своїми діями створює загрозу життю чи здоров’ю людей та/або поліцейського;
8) для примусового припинення польоту безпілотного повітряного судна, якщо є обґрунтовані підстави вважати, що таке судно використовується для вчинення правопорушення або становить загрозу життю чи здоров’ю людей та/або поліцейського, шляхом пошкодження чи знищення безпілотного повітряного судна та/або складових частин безпілотної авіаційної системи.
5. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки після попередження про необхідність припинення протиправних дій і намір використання заходу примусу, визначеного цією статтею.
7. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки з метою заподіяння особі такої шкоди, яка є необхідною і достатньою в такій обстановці, для негайного відвернення чи припинення збройного нападу.
8. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю у разі збройного нападу, якщо відвернення чи припинення відповідного нападу неможливо досягнути іншими засобами.
9. Поліцейському заборонено застосовувати вогнепальну зброю в місцях, де може бути завдано шкоди іншим особам, а також у вогненебезпечних та вибухонебезпечних місцях, крім випадків необхідності відбиття нападу або крайньої необхідності. (Звертаємо Вашу увагу на те, що об’єкти Замовника є об’єктами соціальної сфери, з щоденним накопиченням цивільних людей і цей пункт 9 прямо забороняє використовувати зброю на таких об’єктах).
Стаття 42 даного Закону визначає «Поліцейські заходи примусу»
1. Поліція під час виконання повноважень, визначених цим Законом, уповноважена застосовувати такі заходи примусу:
1) фізичний вплив (сила);
2) застосування спеціальних засобів;
3) застосування вогнепальної зброї.
2. Фізичним впливом є застосування будь-якої фізичної сили, а також спеціальних прийомів боротьби з метою припинення протиправних дій правопорушників.
Таким чином, бачимо, що вогнепальна зброя використовується лише і виключно державними органами (поліцією).
Відповідно до чинного законодавства, а саме Постанови № 97 від 11 лютого 2013 року «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності» (надається як доказ № 2) до перелік спеціальних засобів входять:
ПЕРЕЛІК
спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності
Бронежилети
Захисні каски
Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії
Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
Гумові кийки
Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання
Електрошокові пристрої
Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони

В цьому переліку немає короткоствольної нарізної вогнепальної зброя, тобто діюче законодавство не обмежує та не зобов’язує мати учасників приватного сектору вогнепальну нарізну зброю для надання послуг охоронного призначення.

Маємо сказати, що персонал груп швидкого реагування Скаржника забезпечений власними спеціальними засобами індивідуального захисту та самооборони, які відповідають чинному законодавству, а саме: бронежилетами, шоломами, гумовими кийками, газовими балончиками з аерозолями сльозоточивої і дратівної дії, наручниками та спеціальними засобами пневматичої зброї (марки: Сафарі). Для виконання своїх обов’язків працівники ГШР, забезпечені ліхтариками, відеореєстраторами спеціальними засобами зв’язку (радіостанціями, мобільними телефонами, системами GPS та інш.), мають сезонний формений одяг з фірмовими ознаками підприємства та приписами охоронного підприємства. Тобто Скаржник має всі потрібні ресурси та забезпечений усім потрібним згідно чинного законодавства, однак, через встановлення даної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника, бо не має короткоствольної нарізної вогнепальної зброї, що є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників. Такої ж думки дійшла Колегія за рішенням №6633-р/пк-пз від 24.05.2019. (Доказ № 3 рішення надається), за рішенням від 02.01.2024 № 113. ( Доказ № 4 рішення надається)
Як доказ надаємо інформацію, щодо наявності зброї на підприємстві. (Доказ № 5 файл «Оборотно - сальдова відомість рах 10).

Як викладено вище, діюче законодавство не обмежує та не зобов’язує мати учасників вогнепальну нарізну зброю для надання послуг охоронного призначення, і як слід персонал охорони приватного сектору не має правових підстав для застосування вогнепальної нарізної зброї.
Звертаємо Вашу увагу на те, що такий спецзасіб, як нарізна вогнепальна зброя, згідно діючого законодавства не можливо залучити, а ні на договірних засадах, а ні шляхом залучення відповідного обладнання у співвиконавців або третіх осіб, тому що, нарізну вогнепальну зброю не можливо здати в оренду, чи взяти у співвиконавців, чи взяти на договірних засадах, тому що:
У Наказі МВС № 622 від 21.08.1998р. «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» зазначені нормативи щодо придбання, володіння та зберігання вогнепальної зброї. Так пунктом 9.1. передбачено: «9.1. Вогнепальна, пневматична та холодна зброя і бойові припаси до неї, пристрої та патрони до них міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Національним банком України, підприємствами, установами, організаціями можуть придбатись для:
озброєння особового складу охорони, а також окремих осіб, яким за родом служби законом дозволено носіння вогнепальної зброї, пневматичної та холодної зброї, пристроїв;
науково-дослідних потреб;
навчальних потреб (забезпечення допризовної військової і спеціальної підготовки);
спортивних потреб;
промислового та любительського полювання;
захисту життя, здоров'я та майна громадян;
використання на зйомках кінофільмів, у сценічних постановках, циркових виставах;
експонування в музеях та виставках;
колекціонування;
нагородження.
Пунктом 11.1 наказу 622 передбачено, що «Вогнепальна, пневматична, холодна зброя та бойові припаси до зброї, пристрої та патрони до них, придбані підприємствами, установами, організаціями з метою, зазначеною в пункті 9.1 глави 9 цього розділу, належать до відомчої. Забороняється використовувати їх не за призначенням, з метою, не передбаченою установчими документами (положеннями), статутними завданнями, передавати іншим особам, продавати, зберігати у місцях проживання працівників». Аналогічне трактує стаття 46 Закону України «Про національну поліцію»:
1. Застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу»;
2. Поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну підготовку.
3. Порядок зберігання і носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються Міністром внутрішніх справ України.»
Тобто чине законодавство чітко визначає право зберігання, носіння, застосування, володіння вогнепальною зброєю: вогнепальною нарізною зброєю мають право користуватися для самооборони та виконання службових завдань лише люди певних професій: військові, співробітники поліції, прокуратури, СБУ, озброєна охорона, а суб’єкти охоронної діяльності повинні дотримуватись постанови КМУ від 11 лютого 2013 року № 97 з чітким переліком спец.засобів; вогнепальна ж зброя є відомчою, і її не можна ані передавати іншим особам, як пропонує Замовник на договірних засадах; а ні здавати у користування чи оренду чи залучати особу, за якою прикріплена зброя, як співвиконавця, тому що право носіння є лише у «діючого» тобто штатного поліцейського, а ні звільненого.
Таким чином, ця вимога є не законною, тому що не може бути виконана суб’єктами не державної охорони, що є обмеженням потенційних учасників даної закупівлі.
На підставі вищевикладеного просимо Колегію зобов’язати Замовника видалити дискримінаційну вимогу п. 1 Додатку № 3, щодо наявності вогнепальної зброї.

ПІДСТАВА 2:
Відповідно до пункту 1 Додатку № 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ)» зазначено, що «копія дозволу МВС України на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв авто синього кольору (наказ МВС від 18.04.2013 № 375)»

Встановивши вимогу про обладнання автомобілів для мобільних груп, світло-гучномовними приладами синього кольору Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути переможцями, тому що згідно п.п. 3.3 розділу 3 наказу Міністерством внутрішніх справ України від 18.04.2013 № 375 «Про затвердження Порядку обладнання транспорту реагування суб'єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами» на транспорт реагування, обладнаний кольорографічними схемами (написами), установлюється світловий сигнальний пристрій автожовтого (оранжевого) кольору.». А згідно статті 4 Закону України “Про дорожній рух” Кабінет Міністрів України та Постанови КМУ № 176 від 22 березня 2017 року встановлювати проблискові маячки синього кольору дозволяється на транспортні засоби, що використовуються державними відомствами, державною охороною, на транспорті, призначеному для виконання оперативних завдань, аварійно-рятувальних робіт та медичному транспорті. Так, згідно діючого законодавства на транспорт реагування суб’єктів охоронної діяльності приватного сектору повинні бути встановленні прилади виключно автожовтого або оранжевого кольору, а прилади синього кольору на транспорт реагування виключно державного сектору.
Скаржник має транспорт реагування обладнаний відповідно до Постанови № 375 від 18.04.2013р., з встановленими приладами оранжевого кольору, тобто має всі потрібні ресурси та забезпечений усім потрібним згідно чинного законодавства, однак, через встановлення даної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника, бо не має автотранспорт обладнаний світловими сигнальними пристроями синього кольору, що є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Як доказ надаємо інформацію та фото, щодо наявності транспорту реагування з сигнальними пристроями оранжевого кольору на підприємстві. (Доказ № 6)

Просимо Колегію зобов’язати Замовника видалити вимогу п. 1 Додатку № 3 щодо наявності світлогучномовних приладів синього кольору та привести даний пункт у відповідність до Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI зі змінами та доповненнями та «Ліцензійним умовам»

ПІДСТАВА 3:
Відповідно до пункту 1 Додатку № 3 ПЦС учасника повинен мати сертифікат відповідності виданий акредитованом органом сертифікації, що має акредитацію Національного агенства з акредитації України в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень категорії І і послуги з централізованого спостереження за під охоронними об’єктами в Дніпропетровській області.
Дана вимога є не тільки дискримінаційною, а й такою, що не узгоджується ані з чинним законодавством, ані з предметом закупівлі.
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони суб’єктами приватного сектора, яким є Скаржник, здійснюється відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI зі змінами та доповненнями та «Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності», затверджених Постановою КМУ від 18 листопада 2015 року № 960 (надалі – Ліцензійних умови) на підставі ліцензії МВС України на охоронну діяльність (скрін надається у файлі «Ліцензія»).
Тобто ніякі сертифікати відповідності Скаржник додатково не зобов’язаний отримувати. Звертаємо увагу Колегії на те, що ця процедура після відміни обов’язкової сертифікації добровільна. Згідно з Декретом Кабінету Міністрів №46-93 «Про стандартизацію та сертифікацію» з 1 січня 2018 року припинила своє існування Державна система сертифікації (УкрСЕПРО), що спрощує процедуру підтвердження якості продукції.
Якщо раніше виробники мали підтверджувати відповідність продукції рамках ГОСТів (ДСТУ), багато з яких не є актуальними, то добровільна сертифікація дозволяє виробнику самостійно вибрати характеристики своєї продукції, які він хоче підтвердити для споживача.

Розглянемо цю вимогу за частинами, а саме:
По-перше: вимога про надання саме діючого сертифіката дискримінаційна, тому що сертифікат надається разом з продукцією. Тобто наше підприємство придбало пульт централізованого спостереження для приладів, відповідно до технічного завдання Замовника, у 2007 році, разом з сертифікатами відповідності, який надав ВИРОБНИК на своє обладнання, які діють три роки і жоден нормативний акт не зобов’язує Скаржника чи будь-якого потенційного учасника отримувати такий сертифікат кожні три роки. Звертаємо увагу Колегії на те, що у своїх сертифікатах виробники вказують, що сертифікат видається на пульти, які виготовляються серійно впродовж дії сертифікату (пункт: Додаткова інформація). Тобто, сертифікат надається виключно на те обладнання, яке було придбано підприємством.


По-друге: також дискримінаційною є вимога щодо того, що компетенція органу оцінки має відповідати в сфері акредитації НААУ засоби охоронного призначення та послуги з забезпечення безпеки об’єктів, тому що це намагання Замовника обмежити коло учасників та дискримінувати права Скаржника
Згідно вимоги Замовника, сфера акредитації НААУ повинна охоплювати засоби охоронного призначення та послуги з забезпечення безпеки об’єктів. Дана вимога є недоречною та дискримінаційною, тому що не відповідає нормам чинного законодавства, з огляду на наступне:
Будь який суб’єкт підприємництва діє на підставі КВЕДів діяльності, і сфера акредитації органів відповідності не є винятком. КВЕД - це код, який містить усі можливі напрямки роботи підприємств. Цей код підбирається при первинній реєстрації підприємства, а зображає він основний вид діяльності підприємства.
Відповідно до загального документу «Визначення напрямків галузей економіки, що визначаються при акредитації органів з сертифікації систем менеджменту» , зазначеної у відкритому доступі на сайті НААУ (посилання на джерело: https://naau.org.ua/news/zagalnyj-dokument-vyznachennya-napryamkiv-galuzej-ekonomiky-shho-vyznachayutsya-pry-akredytatsiyi-organiv-z-sertyfikatsiyi-system-menedzhmentu , який є обов’язковим для персоналу з акредитації, який залучається до проведення робіт з акредитації органів з сертифікації систем якості «сфера акредитації» має бути визначена напрямками галузі економики, тобто КВЕДами. Згідно Додатку № 1 цього документу, КВЕДи за напрямками стосовно діяльності охоронного призначення відповідають розділу 35. (Доказ № 4 файл Загальний документ надається). Таким чином, вимога Замовника щодо надання сертифікату, органом компетенція якого має відповідати ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2014 в сфері акредитації НААУ засоби охоронного призначення та послуги з забезпечення безпеки об’єктів не узгоджується з діючим законодавством.
По-третє: Стосовно сертифікації ПЦС в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) та послуг з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, що відповідають вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» пояснюємо наступне: ДСТУ EN 50518-2019 виданий на заміну стандарту ДСТУ EN 50518-1:2014, згідно передмови якого зазначено: ВНЕСЕНО Технічною радою Департаменту поліції охорони. НАДАНО ЧИННОСТІ наказом Департаменту поліції охорони від 30 грудня 2015 року № 45 з 2016-01-01 (Джерело «ДНАОП , за посиланням:
https://dnaop.com/html/62752/doc-%D0%94%D0%A1%D0%A2%D0%A3_EN_50518-1_2014)
Таким чином ініціаторами цього стандарту виступає Департамент охорони поліції, що є само по собі монополізаційними діями, по відношенню до суб’єктів приватного сектору охорони. Більш того, офіційне джерело сертифікації: ДП «УкрНДНЦ»Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості (посилання: http://shop.uas.org.ua/ua/katalog-normativnih-dokumentiv/13-zakhyst-dovkillya-ta-zdorovya-bezpeka.html?dir=desc&limit=100&order=undnc_document_code&p=13), орган який виконує функції національного органу з сертифікації містить інформацію, що даний стандарт не доступний для замовлення. Тобто даного стандарту навіть не має у вільному доступі, на відміну від інших стандартів. Таким чином, навіть якщо якийсь орган оцінки відповідності виявить бажання акредитуватись для видання даних сертифікатів, він фізично це не зможе зробити, тому що ДСТУ 50518:2019 взагалі не існує в офіційному джерелу стандартів в Україні. Звертаємо увагу Колегії на те, що Замовник та Скаржник ведуть діяльність в Україні та повинні дотримуватись українських стандартів, ані якихось вигаданих іноземних.
Маємо зазначити, що вимога щодо надання діючого сертифікату відповідності на послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, є дискрімнаційна, тому що ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТИФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ПОСЛУГИ, таким чином вказана Замовником вимога є отсебятиною і тількі.

Звертаємо Вашу увагу на те, що а ні Закон України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI зі змінами, а ні «Ліцензійні умови» не обмежують та не зобов’язують охоронне підприємство отримувати якійсь невідомі діючому законодавству сертифікати. Більш того, предмет закупівлі «Охоронні послуги», а ні закупівля обладнання пульта централізованого спостереження, тому вимога Замовника взагалі не відноситься до предмету даної закупівлі, і як слід не відноситься до компетенції Замовника.

Маємо зазначити, що Скаржник має всі потрібні ресурси та забезпечений усім потрібним, згідно чинного законодавства, однак, через встановлення даної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника, бо не має діючого сертифікату відповідності (виданого органом з оцінки відповідності) пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) за підохоронними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень». Компетенція органу оцінки має відповідати ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2014 в сфері акредитації НААУ засоби охоронного призначення та послуги з забезпечення безпеки об’єктів, , що є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників і прийняти в даній закупівлі зможуть лише той учасник, який має даний сертифікат.

Підсумовуючі вищевикладене, просимо Колегію зобов’язати Замовника видалити вимогу про надання діючого сертифікату відповідності (виданий органом з оцінки відповідності) пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження

ПІДСТАВА 4:
- Відповідно до пункту 1 Додатку № 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ)» зазначено, що повина бути «Копія документу по можливість складання нарядами реагування протоколів про адміністративні правопорушення та законність затримання на території об’єктів осіб, що скоюють правопорушення з подальшою доставкою до територіальних відділів поліції»
Ця вимога є дискримінаційною, тому що згідно чинного Законодавства, а саме КодексуУкраїни про адміністративні правопорушення Статті 255. Особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, протоколи про адміністративні порушення можуть складати лише представники поліції.
Згідно Наказу МВС України від 06.11.2015 за № 1376 затверджена Інструкція з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, де в розділі ІІ. Документування адміністративних правопорушень в п.1 написано наступне:
Складання протоколів про адміністративні правопорушення, протоколів про адміністративні затримання, протоколів про вилучення речей і документів, протоколів про огляд речей та особистий огляд, а також отримання пояснення від осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків здійснюють уповноважені на те посадові особи органів поліції.
Щодо затримання на території об’єктів осіб, що скоюють правопорушення з подальшою доставкою до територіальних відділів поліції, приватні охоронні компанії працюють згідно Закону «Про Охоронну діяльність», стаття 12, 13, в яких зазначенні права та обов’язки персоналу.
Стаття 12. Права персоналу охорони
. Персонал охорони під час виконання функціональних обов'язків має право:
1) вимагати від осіб припинення протиправних дій, дотримання законності та правопорядку;
2) вимагати від службових осіб об'єктів охорони та інших осіб дотримання пропускного та внутрішньооб'єктового режимів;
3) не допускати проникнення осіб та затримувати тих, які намагаються проникнути (проникли) на об'єкт охорони або залишити його, порушуючи встановлені правила, з обов'язковим негайним повідомленням про це територіального органу Національної поліції;
4) протидіяти правопорушникам і негайно повідомляти органи Національної поліції про вчинення цими особами кримінального або адміністративного правопорушення;
5) застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби та використовувати службових собак відповідно до цього Закону;
6) під час здійснення пропускного режиму на об'єктах охорони проводити огляд речей фізичних осіб (за їх добровільною згодою), транспортних засобів, вилучення речей і документів, що є знаряддями або предметами правопорушення, перевірку документів, що засвідчують особу, дають право на вхід (вихід) осіб, внесення (винесення), ввезення (вивезення) майна, в'їзд (виїзд) транспортних засобів, зокрема щодо їх відповідності складу матеріальних цінностей, що переміщуються на об'єкти охорони (з об'єктів охорони);
7) проводити відкриту відео- та фотозйомку подій як допоміжний засіб запобігання протиправним діям з обов'язковим оприлюдненням на об'єкті, що охороняється, інформації про здійснення таких заходів.
2. Суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечити належне зберігання відео- та фотоматеріалів, отриманих під час здійснення заходів охорони, протягом одного року з можливістю використання їх виключно у службовій діяльності. Після закінчення строку зберігання зазначених матеріалів проводиться їх знищення комісією у складі трьох представників суб'єкта охоронної діяльності із складенням акта знищення відео- та фотоматеріалів.
Стаття 13 Обов'язки персоналу охорони
1. Персонал охорони під час виконання функціональних обов'язків зобов'язаний:
1) забезпечувати цілісність об'єктів охорони та недоторканність майна, що на них зберігається, недоторканність фізичних осіб;
2) припиняти шляхом здійснення заходів реагування правопорушення проти власності, фізичних осіб, порушення режиму роботи об'єктів охорони;
3) негайно у будь-який спосіб повідомляти відповідні правоохоронні органи про вчинення протиправних дій щодо власності, фізичних осіб та інших незаконних дій, що мають ознаки кримінального правопорушення, у місцях здійснення заходів охорони;
4) зберігати таємницю, що охороняється законом, а також конфіденційну інформацію про господарську діяльність суб'єктів господарювання, оголошену такою в установленому порядку, відомості про особисте і сімейне життя фізичних осіб, що стали відомі у зв'язку з виконанням службових обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством;
5) не вчиняти дій, що порушують громадський порядок.
Розглянувши ст.12 та ст 13 робимо висновок, що Скаржник має право затримати порушника та сповістити органи поліції про порушення. Всі інші дії виконують ТІЛЬКИ представники поліції.
Таким чином, ця вимога є дискримінаційною, тому що прийняти участь в закупівлі можуть окремі учасники, а саме-поліція.
На підставі вищевикладеного просимо Колегію зобов’язати Замовника видалити дискримінаційну вимогу п. 1 Додатку № 3, щодо наявності документа, про складання нарядами реагування протоколів про адміністративні правопорушення та законність затримання на території об’єктів осіб, що скоюють правопорушення з подальшою доставкою до територіальних відділів поліції.

Підсумовуючи вищевикладене, зазначаємо, що для нас, як для учасника, який має відповідну екіпіровку, обладнаний згідно діючого законодавства транспорт реагування є не можливим прийняти участь у даній закупівлі, тому що Замовником встановлені дискримінаційні вимоги, які може виконати лише один учасник – органи поліції.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», пунктом 59 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,

ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Призупинити процедуру закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника внести зміни в документацію та всі її додатки та виключити дискримінаційні вимоги зазначені у Скарзі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації