• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

«Канюльований дриль з живленням від акумулятора; нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023: 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі, код НК 024:2023:61412 Руків’я до пристрою для проколювання субхондральної кістки)

Категорія Замовника: Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178. Місцезнаходження замовника: 23100, м. Жмеринка, вул. Київська, 288. Єдиним критерієм оцінки є ціна (питома вага критерію – 100 %). Термін поставки до 31.12.2025 , місце поставки- КНП " Жмеринська ЦРЛ", вул. КИЇВСЬКА, 288, Україна, Вінницька обл., м. Жмеринка, 23100. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА_ДОКУМЕНТАЦІЯ- 3316", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Найменування та технічні характеристики товару зазначено в Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі) та по тексту оголошення

Завершена

132 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 10.00 UAH
Період оскарження: 03.03.2025 11:43 - 03.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: d60b4d4959c84503b4da50cc073d5675
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-003628-a.b2
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.04.2025 17:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.04.2025 16:41
Автор: ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ", Олександр Романчишин +380674073894 uaplaneta@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a1315c70740445c2b52571a76309107f
Заголовок пункту скарги: Тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Комунальне некомерційне підприємство «Жмеринська центральна районна лікарня» Жмеринської міської ради (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) на -
лот № 1 - «Канюльований дриль з живленням від акумулятора» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023: 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі)- 2 шт.;
- лот № 2 - «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023:61412 Руків’я до пристрою для проколювання субхондральної кістки)-1 шт., (далі – відкриті торги з Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 07 квітня 2025 р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій у Лоті №1, участь у закупівлі взяли учасники:
1. ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ";
2. ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ".

10 квітня 2025 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокольне рішення Уповноваженої особи про відповідність тендерної пропозиції учасника — ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ" — вимогам тендерної документації та прийняття рішення про намір укласти з ним договір (Доказ-1).
Фізична особа-підприємець Романчишин Олександр Петрович (далі – Скаржник) вважає вказане рішення Замовника незаконним, оскільки воно прийняте з порушенням норм чинного законодавства та вимог тендерної документації. Тендерна пропозиція ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ" не відповідає встановленим технічним умовам.
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та в межах строку, визначеного пунктом 56 Особливостей (протягом п’яти днів з моменту, коли Скаржник дізнався або мав дізнатися про порушення своїх прав, але до укладення договору), звертаюся до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на наступне:

Суть скарги:
Замовник визначив переможцем процедури відкритих торгів з особливостями у Лоті-1 учасника — ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ", незважаючи на те, що його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації та законодавства у сфері технічного регулювання медичних виробів.

Обґрунтування:
Предметом закупівлі у Лоті №1 є «Канюльований дриль з живленням від акумулятора» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023: 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі)- 2 шт.;
Відповідно до офіційної класифікації, код НК 024:2023: 44491 стосується активних хірургічних медичних виробів класу безпеки IIа, оскільки:
• вони є електронними активними хірургічними пристроями;
• призначені для інвазивного використання;
• контактують із тканинами організму;
• залежать від зовнішнього джерела живлення (акумулятора/мережі).

Вимоги тендерної документації Додаток 1 (Доказ-2 додається)
Згідно з п. 1 та 4 розділу "Загальні вимоги" Додатку 1:
- товар повинен відповідати медико-технічним вимогам і технічному регламенту;
- учасник повинен надати документи, що підтверджують введення медичного виробу в обіг/експлуатацію відповідно до Технічного регламенту щодо медичних виробів, у передбаченому законодавством порядку;
- на підтвердження подається декларація відповідності або інші документи згідно з чинним законодавством.

Суть невідповідності:
У складі тендерної пропозиції ФОП "Кокотєєв П.Г." надано:
- Декларацію про відповідність №01-06 від 17.06.2022 (виробник: Wuhu Kaimao Tools & Equipment Co., Ltd) (Доказ -3 додається).
- Згідно з Додатком до декларації, канюльований дриль (P1003) класифікуються як вироби класу ризику І.

Однак, запропоноване обладнання — електричний канюльований дриль — згідно з Додатком 1 до ТД, має бути:
- активним медичним виробом (електроживлення, вих. потужність ≥130 Вт),
- хірургічним,
- інвазивним,
- призначеним для застосування при ортопедичних та травматологічних втручаннях.

Згідно з Додатком 2 до Технічного регламенту №753, такі вироби відносяться щонайменше до класу ризику IIа (п.п. 14, 15, 17).

Неправильна процедура оцінки відповідності:
Для виробів класу IIа неможливо застосовувати внутрішній виробничий контроль (додаток 8 до Регламенту), який дозволено лише для виробів класу I.
Декларація №01-06, надана ФОП "Кокотєєв П.Г.", оформлена без участі призначеного органу, тобто з порушенням встановленої законом процедури.
Жодного сертифіката відповідності, виданого призначеним органом, або іншого підтвердження належної оцінки відповідності у пропозиції не подано.

Ризики безпеки:
Придбання медичного електрообладнання без належної оцінки відповідності наражає на небезпеку як медичний персонал, так і пацієнтів, яким це обладнання буде застосовуватись.

Такі дії суперечать:
- ст. 3 Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності",
- принципам ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" — добросовісна конкуренція, рівність, безпека, ефективність.

Оскільки ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ" не надав документів, що підтверджують відповідність вимогам технічного регламенту, Замовник не мав законних підстав визнавати цю пропозицію такою, що відповідає вимогам ТД, і тим більше — переможною.

Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.

Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: ab7a54aa417f4726a353302ba839be97
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-003628-a.b1
Назва: Скарга на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2025 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.03.2025 14:04
Дата виконання рішення Замовником: 01.04.2025 14:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів 01 квітня 2025 року.
Автор: ФОП "Іванов Володимир Вадимович", Володимир Іванов +380961272420 ivanovtender1983@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a854fa779a7443cdba1cba555fbb07dd
Заголовок пункту скарги: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації , а саме додавання блокуючої позиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 03 березня 2025 року Комунальне некомерційне підприємство «Жмеринська центральна районна лікарня» Жмеринської міської ради (далі по тексту –Замовник) оприлюднило оголошення про проведення закупівлі «Канюльований дриль з живленням від акумулятора; нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023: 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі, код НК 024:2023:61412 Руків’я до пристрою для проколювання субхондральної кістки).
ФОП «Іванов Володимир Вадимович» з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції). Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець різних медичних виробів, звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.

У Додатку 1 до тендерної документації (Доказ-1 додається) встановлено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі. Предмет закупівлі складається із 2 товарних позицій:
1. Канюльований дриль з живленням від акумулятора - 2 шт.;
2. Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування) – 1 шт.

Згідно з результатами аналізу ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні, зокрема:
- «Ortho Kare» (Індія) (Доказ 3 – Сертифікат відповідності та декларація),
- «ORTHOTECH» (Індія) (Доказ 4 – Сертифікат відповідності),
- «Doratek» (Туреччина) (Доказ 5 – Декларація),
встановлено, що товарна позиція «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» представлена виключно у компанії «Doratek» (Туреччина), тоді як інші сертифіковані виробники, що офіційно представлені на ринку України, не пропонують аналогічного товару.
Таким чином, замовник, включивши до технічних вимог унікальний медичний виріб конкретного виробника, необґрунтовано обмежив конкуренцію, оскільки інші учасники, які потенційно могли б подати свої пропозиції, позбавлені такої можливості через відсутність альтернативного товару на ринку.

Порушення прав скаржника
Скаржник являється авторизованим продавцем медичних виробів багатьох закордонних компаній, та у своїй діяльності здійснює реалізацію медичних виробів, які відносяться відповідно до Єдиного закупівельного словника до коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків».
ФОП «Іванов В.В.» може запропонувати медичні вироби, такі як Електрична канюльована дриль провідних виробників медичного обладнання за конкурентними ринковими цінами, проте не може запропонувати увесь перелік виробів, які включені до предмету закупівлі, а саме «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)»
Встановлення таких вимог порушує право скаржника на рівноправну участь у закупівлі, що суперечить принципу недискримінації учасників (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Зокрема, внаслідок вказаних дискримінаційних умов:
Скаржник не має можливості подати пропозицію, оскільки технічні вимоги містять продукцію, яку постачає лише один виробник.
Обмежена конкуренція та порушено принцип відкритості – штучне звуження переліку потенційних постачальників не дає можливості забезпечити найбільш ефективне використання бюджетних коштів.
Такі дії замовника можуть свідчити про наявність антиконкурентних узгоджених дій або упередженого підходу до визначення характеристик товару, що суперечить положенням ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Окрім того, дослідивши закупівлі, що відбулись у 2024 році (Протоколи розкриття пропозицій-Доказ 2 додається), було встановлено, що закупівлі, у яких до предмету закупівлі було включено «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» приймали участь та перемагали лише ті учасники, які пропонували продукцію компанії Doratek.
На думку Скаржника, виріб «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» використовуються Замовником як блокуюча позиція, яка не дозволяє брати участь у закупівлі іншим учасникам ринку.

Порушення законодавства
1. Порушення статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Згідно зі статтею 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів прозорості, недискримінації учасників і рівного ставлення до них. Замовник, встановлюючи вузькі технічні вимоги, порушує ці принципи, обмежуючи участь інших потенційних учасників.
2. Порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників.
3. Порушення пункту 28 Особливостей Пункт 28 Особливостей визначає, що тендерна документація має формуватися відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Використання занадто вузьких технічних характеристик, які обмежують участь, порушує цей пункт.

Пропозиція: Оскільки деякі позиції предмета закупівлі взагалі відсутні у інших виробників запропонованих на ринку України, пропоную виділити позиції «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» в окремий Лот.

Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.

Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації