-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
«Канюльований дриль з живленням від акумулятора; нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023: 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі, код НК 024:2023:61412 Руків’я до пристрою для проколювання субхондральної кістки)
Категорія Замовника: Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178. Місцезнаходження замовника: 23100, м. Жмеринка, вул. Київська, 288. Єдиним критерієм оцінки є ціна (питома вага критерію – 100 %). Термін поставки до 31.12.2025 , місце поставки- КНП " Жмеринська ЦРЛ", вул. КИЇВСЬКА, 288, Україна, Вінницька обл., м. Жмеринка, 23100. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА_ДОКУМЕНТАЦІЯ- 3316", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Найменування та технічні характеристики товару зазначено в Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі) та по тексту оголошення
мін. крок: 0% або 10.00 UAH
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
- Протокол-переможець- 10.04.2025.pdf 15.04.2025 21:17
- Каймао Декларація.pdf 15.04.2025 21:17
- Скарга 2.pdf 15.04.2025 21:17
- Додаток 1.docx 15.04.2025 21:17
- Скарга 2.docx 15.04.2025 21:17
- sign.p7s 15.04.2025 21:19
- Заперечення Романчишин.docx 22.04.2025 18:55
- Заперечення Романчишин.pdf 22.04.2025 18:55
- рішення від 17.04.2025 № 6065.pdf 17.04.2025 17:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.04.2025 № 6551.pdf 25.04.2025 14:50
- рішення від 24.04.2025 № 6551.pdf 28.04.2025 16:41
- відповідь на скаргу.docx 21.04.2025 13:16
- Відповідь на скаргу.pdf 21.04.2025 13:16
Пункт скарги
лот № 1 - «Канюльований дриль з живленням від акумулятора» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023: 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі)- 2 шт.;
- лот № 2 - «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023:61412 Руків’я до пристрою для проколювання субхондральної кістки)-1 шт., (далі – відкриті торги з Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 07 квітня 2025 р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій у Лоті №1, участь у закупівлі взяли учасники:
1. ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ";
2. ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ".
10 квітня 2025 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокольне рішення Уповноваженої особи про відповідність тендерної пропозиції учасника — ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ" — вимогам тендерної документації та прийняття рішення про намір укласти з ним договір (Доказ-1).
Фізична особа-підприємець Романчишин Олександр Петрович (далі – Скаржник) вважає вказане рішення Замовника незаконним, оскільки воно прийняте з порушенням норм чинного законодавства та вимог тендерної документації. Тендерна пропозиція ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ" не відповідає встановленим технічним умовам.
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та в межах строку, визначеного пунктом 56 Особливостей (протягом п’яти днів з моменту, коли Скаржник дізнався або мав дізнатися про порушення своїх прав, але до укладення договору), звертаюся до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на наступне:
Суть скарги:
Замовник визначив переможцем процедури відкритих торгів з особливостями у Лоті-1 учасника — ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ", незважаючи на те, що його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації та законодавства у сфері технічного регулювання медичних виробів.
Обґрунтування:
Предметом закупівлі у Лоті №1 є «Канюльований дриль з живленням від акумулятора» (код ДК 021:2015: 33160000-9: Устаткування для операційних блоків, код НК 024:2023: 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі)- 2 шт.;
Відповідно до офіційної класифікації, код НК 024:2023: 44491 стосується активних хірургічних медичних виробів класу безпеки IIа, оскільки:
• вони є електронними активними хірургічними пристроями;
• призначені для інвазивного використання;
• контактують із тканинами організму;
• залежать від зовнішнього джерела живлення (акумулятора/мережі).
Вимоги тендерної документації Додаток 1 (Доказ-2 додається)
Згідно з п. 1 та 4 розділу "Загальні вимоги" Додатку 1:
- товар повинен відповідати медико-технічним вимогам і технічному регламенту;
- учасник повинен надати документи, що підтверджують введення медичного виробу в обіг/експлуатацію відповідно до Технічного регламенту щодо медичних виробів, у передбаченому законодавством порядку;
- на підтвердження подається декларація відповідності або інші документи згідно з чинним законодавством.
Суть невідповідності:
У складі тендерної пропозиції ФОП "Кокотєєв П.Г." надано:
- Декларацію про відповідність №01-06 від 17.06.2022 (виробник: Wuhu Kaimao Tools & Equipment Co., Ltd) (Доказ -3 додається).
- Згідно з Додатком до декларації, канюльований дриль (P1003) класифікуються як вироби класу ризику І.
Однак, запропоноване обладнання — електричний канюльований дриль — згідно з Додатком 1 до ТД, має бути:
- активним медичним виробом (електроживлення, вих. потужність ≥130 Вт),
- хірургічним,
- інвазивним,
- призначеним для застосування при ортопедичних та травматологічних втручаннях.
Згідно з Додатком 2 до Технічного регламенту №753, такі вироби відносяться щонайменше до класу ризику IIа (п.п. 14, 15, 17).
Неправильна процедура оцінки відповідності:
Для виробів класу IIа неможливо застосовувати внутрішній виробничий контроль (додаток 8 до Регламенту), який дозволено лише для виробів класу I.
Декларація №01-06, надана ФОП "Кокотєєв П.Г.", оформлена без участі призначеного органу, тобто з порушенням встановленої законом процедури.
Жодного сертифіката відповідності, виданого призначеним органом, або іншого підтвердження належної оцінки відповідності у пропозиції не подано.
Ризики безпеки:
Придбання медичного електрообладнання без належної оцінки відповідності наражає на небезпеку як медичний персонал, так і пацієнтів, яким це обладнання буде застосовуватись.
Такі дії суперечать:
- ст. 3 Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності",
- принципам ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" — добросовісна конкуренція, рівність, безпека, ефективність.
Оскільки ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ" не надав документів, що підтверджують відповідність вимогам технічного регламенту, Замовник не мав законних підстав визнавати цю пропозицію такою, що відповідає вимогам ТД, і тим більше — переможною.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
-
Назва доказу:
Декларацію про відповідність №01-06 від 17.06.2022 р
-
Повʼязаний документ:
Каймао Декларація.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Протокол-переможець- 10.04.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол від 10.04.2025 р
-
Повʼязаний документ:
Протокол-переможець- 10.04.2025.pdf
-
Зобов’язати Замовника скасувати свій Протокол від 10.04.2025 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення ФОП "КОКОТЄЄВ ПИЛИП ГЕННАДІЙОВИЧ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі
Скарга на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
- Doratek Декларація і додаток.pdf 07.03.2025 19:25
- Протоколи.pdf 07.03.2025 19:25
- Іванов:Скарга .docx 07.03.2025 19:25
- Додаток 1 до тендерної документації.docx 07.03.2025 19:25
- ORTHOTECH_compressed.pdf 07.03.2025 19:25
- Сертифікат відповідності ORTHO Care.pdf 07.03.2025 19:25
- Іванов:Скарга .pdf 07.03.2025 19:25
- sign.p7s 07.03.2025 19:26
- Рішення від 11.03.2025 №3666.pdf 11.03.2025 17:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.03.2025 №4204.pdf 19.03.2025 11:52
- Рішення від 18.03.2025 №4204.pdf 21.03.2025 14:04
- Відповідь на скаргу - 13.03.2025.pdf 13.03.2025 13:33
- відповідь на скаргу -13.03.2025.docx 13.03.2025 13:33
- Протокол-01.04.2025.pdf 01.04.2025 14:25
- ПРОТОКОЛ УО.docx 01.04.2025 14:25
Пункт скарги
ФОП «Іванов Володимир Вадимович» з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції). Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець різних медичних виробів, звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.
У Додатку 1 до тендерної документації (Доказ-1 додається) встановлено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі. Предмет закупівлі складається із 2 товарних позицій:
1. Канюльований дриль з живленням від акумулятора - 2 шт.;
2. Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування) – 1 шт.
Згідно з результатами аналізу ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні, зокрема:
- «Ortho Kare» (Індія) (Доказ 3 – Сертифікат відповідності та декларація),
- «ORTHOTECH» (Індія) (Доказ 4 – Сертифікат відповідності),
- «Doratek» (Туреччина) (Доказ 5 – Декларація),
встановлено, що товарна позиція «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» представлена виключно у компанії «Doratek» (Туреччина), тоді як інші сертифіковані виробники, що офіційно представлені на ринку України, не пропонують аналогічного товару.
Таким чином, замовник, включивши до технічних вимог унікальний медичний виріб конкретного виробника, необґрунтовано обмежив конкуренцію, оскільки інші учасники, які потенційно могли б подати свої пропозиції, позбавлені такої можливості через відсутність альтернативного товару на ринку.
Порушення прав скаржника
Скаржник являється авторизованим продавцем медичних виробів багатьох закордонних компаній, та у своїй діяльності здійснює реалізацію медичних виробів, які відносяться відповідно до Єдиного закупівельного словника до коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків».
ФОП «Іванов В.В.» може запропонувати медичні вироби, такі як Електрична канюльована дриль провідних виробників медичного обладнання за конкурентними ринковими цінами, проте не може запропонувати увесь перелік виробів, які включені до предмету закупівлі, а саме «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)»
Встановлення таких вимог порушує право скаржника на рівноправну участь у закупівлі, що суперечить принципу недискримінації учасників (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Зокрема, внаслідок вказаних дискримінаційних умов:
Скаржник не має можливості подати пропозицію, оскільки технічні вимоги містять продукцію, яку постачає лише один виробник.
Обмежена конкуренція та порушено принцип відкритості – штучне звуження переліку потенційних постачальників не дає можливості забезпечити найбільш ефективне використання бюджетних коштів.
Такі дії замовника можуть свідчити про наявність антиконкурентних узгоджених дій або упередженого підходу до визначення характеристик товару, що суперечить положенням ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Окрім того, дослідивши закупівлі, що відбулись у 2024 році (Протоколи розкриття пропозицій-Доказ 2 додається), було встановлено, що закупівлі, у яких до предмету закупівлі було включено «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» приймали участь та перемагали лише ті учасники, які пропонували продукцію компанії Doratek.
На думку Скаржника, виріб «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» використовуються Замовником як блокуюча позиція, яка не дозволяє брати участь у закупівлі іншим учасникам ринку.
Порушення законодавства
1. Порушення статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Згідно зі статтею 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів прозорості, недискримінації учасників і рівного ставлення до них. Замовник, встановлюючи вузькі технічні вимоги, порушує ці принципи, обмежуючи участь інших потенційних учасників.
2. Порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників.
3. Порушення пункту 28 Особливостей Пункт 28 Особливостей визначає, що тендерна документація має формуватися відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Використання занадто вузьких технічних характеристик, які обмежують участь, порушує цей пункт.
Пропозиція: Оскільки деякі позиції предмета закупівлі взагалі відсутні у інших виробників запропонованих на ринку України, пропоную виділити позиції «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» в окремий Лот.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
-
Назва доказу:
Декларація «Doratek»
-
Повʼязаний документ:
Doratek Декларація і додаток.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності «ORTHOTECH»
-
Повʼязаний документ:
ORTHOTECH_compressed.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності та декларація «Ortho Kare»
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності ORTHO Care.pdf
-
-
Назва доказу:
Протоколи розкриття пропозицій.
-
Повʼязаний документ:
Протоколи.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації.docx
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.