• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А – 95 та Дизельне паливо

Завершена

998 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 990.00 UAH
Період оскарження: 03.03.2025 10:41 - 22.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: b7c6f1923ad84cb4983dfa6779ce0328
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-002058-a.c1
Назва: скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2025 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.03.2025 18:13
Дата виконання рішення Замовником: 20.03.2025 16:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А – 95 та Дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-03-002058-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині Рішення.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0e7c7c6cc4bc405b84dacaf67b538c75
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати САМЕ не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця ди
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку № 3 до ТД та Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати САМЕ не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м. Хуст, вул. О. Маркуша, будинок 94:
В Додатку № 3 до ТДї: «Учасник повинен підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку.»
В Додатку № 5 до ТД: «Учасник повинен підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку.»

Замовник встановлює дискримінаційні та суперечливі умови тендерної документації, зокрема Замовник ніби і визначає можливість Скаржника запропонувати САМЕ не менше двох автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Скаржник може запропонувати 1 (одну) АЗС в межах до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-нафта: Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Львівська, буд. 218 А

Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, в кількості саме що знаходяться САМЕ не менше двох автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
Отже, Замовником встанволена вимога в частині наявності матеріально-технічної бази учасника, про що учасник повинен надати підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку, - що суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію, що не передбачено до даного виду Товару (Дизельного палива та Бензину А95).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти)».

А отже, Скаржник не зможе виконати умову в частині наявності не менше двох АЗС, при цьому які розташовані на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо кількості АЗС.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо НАЯВНОСТІ САМЕ НЕ МЕНШЕ ДВОХ АЗС, а саме: розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ffb33c75fea044499ce9e54818e0d28c
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, що суперечить п. 29 Особливостей, зокрема в частині зазначення способів заправок транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу, що суперечить п. 29 Особливостей, зокрема в частині зазначення способів заправок транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС:

«- У складі Тендерної пропозиції необхідно надати гарантійний лист про змогу Учасника проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок.»

Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається ВІД УЧАСНИКА гарантування проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок, що в свою чергу передбачає наявність можливості забезпечення автозаправних станцій генераторами або інші резервні засоби живлення, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність генераторами або інші резервні засоби живлення може лише власник/орендар/користувач АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, що описано в пункті 1.3. цієї Скарги.
По-друге: гарантування від учасника проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок , - свідчить про наявність матеріально-технічної бази у учасника, а отже замовник встановлює вимоги у тендерній документації, які суперечать п. 29 Особливостей.
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС, що в свою чергу передбачає наявність генераторів, на АЗС) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти).

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вимоги в частині наявності МТБ Учасника – не можуть застосовуватись.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 369eb66c25e349d7b76bab6ba4d82c7a
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації щодо надання довідки про наявність АЗС із зазначенням підстав користування АЗС (тобто, користування об’єктами матеріально-технічної бази - АЗС).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3.В Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо надання довідки про наявність АЗС із зазначенням підстав користування АЗС (тобто, користування об’єктами матеріально-технічної бази - АЗС):
«- Учасник повинен надати довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням повної адреси їх місцезнаходження, підстав користування.»


В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС у праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі/у праві користуванні мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС (так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС, за наступною адресою:
АЗК БРСМ Нафта - Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Львівська, буд. 218 А
З урахуванням вищезазначеного, вимагаємо виключити вимогу щодо:
- Учасник повинен надати довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням повної адреси їх місцезнаходження, підстав САМЕ користування.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації