-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А – 95 та Дизельне паливо
Завершена
998 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 990.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 990.00 UAH
Період оскарження:
03.03.2025 10:41 - 22.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
b7c6f1923ad84cb4983dfa6779ce0328
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-03-002058-a.c1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_07_03_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-03-03-002058-a.docx 07.03.2025 15:16
- Скарга_07_03_2025_на умови ТД Замовника_ ХУСТСЬКЕ ВУВКГ.pdf 07.03.2025 15:16
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 07.03.2025 15:16
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 07.03.2025 15:16
- sign.p7s 07.03.2025 15:17
- рішення від 11.03.2025 № 3695.pdf 11.03.2025 17:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.03.2025 № 4103.pdf 18.03.2025 12:42
- рішення від 17.03.2025 № 4103.pdf 19.03.2025 18:13
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx 12.03.2025 15:31
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).pdf 12.03.2025 15:31
- Додаток 2 документи для переможця.pdf 12.03.2025 15:31
- Додаток 2 документи для переможця.docx 12.03.2025 15:31
- Додаток 3 Технічна специфікація.docx 12.03.2025 15:31
- Додаток 3 Технічна специфікація.pdf 12.03.2025 15:31
- Додаток 4 Проєкт договору.pdf 12.03.2025 15:31
- Додаток 4 Проєкт договору.doc 12.03.2025 15:31
- Додаток 5 Перелік документів.docx 12.03.2025 15:32
- Додаток 5 Перелік документів.pdf 12.03.2025 15:32
- Додаток 6 тендерна пропозиція.pdf 12.03.2025 15:32
- Додаток 6 тендерна пропозиція.docx 12.03.2025 15:32
- Додаток 7 Персональні дані.docx 12.03.2025 15:32
- Додаток 7 Персональні дані.pdf 12.03.2025 15:32
- Протокол про затвердження тд.docx 12.03.2025 15:32
- Протокол про затвердження ТД.pdf 12.03.2025 15:32
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.pdf 12.03.2025 15:32
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.docx 12.03.2025 15:32
- Протокол-відповідь щодо скарги.docx 12.03.2025 15:32
- Протокол-відповідь щодо скарги.pdf 12.03.2025 15:32
- ТД пальне.pdf 12.03.2025 15:32
- Розпорядження № 35.pdf 12.03.2025 15:32
- ТД пальне.docx 12.03.2025 15:32
- Протокол про виконання рішення АМКУ.pdf 20.03.2025 16:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2025 15:38
Дата розгляду скарги:
17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.03.2025 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.03.2025 18:13
Дата виконання рішення Замовником:
20.03.2025 16:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А – 95 та Дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-03-002058-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині Рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0e7c7c6cc4bc405b84dacaf67b538c75
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати САМЕ не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця ди
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку № 3 до ТД та Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати САМЕ не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м. Хуст, вул. О. Маркуша, будинок 94:
В Додатку № 3 до ТДї: «Учасник повинен підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку.»
В Додатку № 5 до ТД: «Учасник повинен підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку.»
Замовник встановлює дискримінаційні та суперечливі умови тендерної документації, зокрема Замовник ніби і визначає можливість Скаржника запропонувати САМЕ не менше двох автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Скаржник може запропонувати 1 (одну) АЗС в межах до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-нафта: Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Львівська, буд. 218 А
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, в кількості саме що знаходяться САМЕ не менше двох автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
Отже, Замовником встанволена вимога в частині наявності матеріально-технічної бази учасника, про що учасник повинен надати підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку, - що суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію, що не передбачено до даного виду Товару (Дизельного палива та Бензину А95).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти)».
А отже, Скаржник не зможе виконати умову в частині наявності не менше двох АЗС, при цьому які розташовані на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо кількості АЗС.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо НАЯВНОСТІ САМЕ НЕ МЕНШЕ ДВОХ АЗС, а саме: розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
В Додатку № 3 до ТДї: «Учасник повинен підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку.»
В Додатку № 5 до ТД: «Учасник повинен підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку.»
Замовник встановлює дискримінаційні та суперечливі умови тендерної документації, зокрема Замовник ніби і визначає можливість Скаржника запропонувати САМЕ не менше двох автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Скаржник може запропонувати 1 (одну) АЗС в межах до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-нафта: Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Львівська, буд. 218 А
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, в кількості саме що знаходяться САМЕ не менше двох автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
Отже, Замовником встанволена вимога в частині наявності матеріально-технічної бази учасника, про що учасник повинен надати підтвердити знаходження не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку, - що суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію, що не передбачено до даного виду Товару (Дизельного палива та Бензину А95).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти)».
А отже, Скаржник не зможе виконати умову в частині наявності не менше двох АЗС, при цьому які розташовані на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо кількості АЗС.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо НАЯВНОСТІ САМЕ НЕ МЕНШЕ ДВОХ АЗС, а саме: розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м.Хуст, вул. О.Маркуша, будинок 94. На підтвердження цієї інформації Учасник у складі тендерної пропозиції надає відповідну довідку, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
посилання на сайт мережі АЗС БРСМ-нафта (https://brsm-nafta.com/map ) у м. Хуст у кількості 1 (одна) АЗС
-
Повʼязаний документ:
Скарга_07_03_2025_на умови ТД Замовника_ ХУСТСЬКЕ ВУВКГ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ХУСТСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-03-002058-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати САМЕ не менше двох (для стабільної роботи підприємства, в разі виходу із ладу однієї з АЗС) власної або партнерської, або орендованої тощо автозаправної станції, розташованої на відстані до 8 км від місця дислокації автотранспорту замовника: 90400, Закарпатська область, м. Хуст, вул. О. Маркуша, будинок 94..
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
ffb33c75fea044499ce9e54818e0d28c
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, що суперечить п. 29 Особливостей, зокрема в частині зазначення способів заправок транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу, що суперечить п. 29 Особливостей, зокрема в частині зазначення способів заправок транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС:
«- У складі Тендерної пропозиції необхідно надати гарантійний лист про змогу Учасника проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок.»
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається ВІД УЧАСНИКА гарантування проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок, що в свою чергу передбачає наявність можливості забезпечення автозаправних станцій генераторами або інші резервні засоби живлення, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність генераторами або інші резервні засоби живлення може лише власник/орендар/користувач АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, що описано в пункті 1.3. цієї Скарги.
По-друге: гарантування від учасника проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок , - свідчить про наявність матеріально-технічної бази у учасника, а отже замовник встановлює вимоги у тендерній документації, які суперечать п. 29 Особливостей.
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС, що в свою чергу передбачає наявність генераторів, на АЗС) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти).
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вимоги в частині наявності МТБ Учасника – не можуть застосовуватись.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«- У складі Тендерної пропозиції необхідно надати гарантійний лист про змогу Учасника проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок.»
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається ВІД УЧАСНИКА гарантування проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок, що в свою чергу передбачає наявність можливості забезпечення автозаправних станцій генераторами або інші резервні засоби живлення, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність генераторами або інші резервні засоби живлення може лише власник/орендар/користувач АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, що описано в пункті 1.3. цієї Скарги.
По-друге: гарантування від учасника проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС та зазначити способи таких заправок , - свідчить про наявність матеріально-технічної бази у учасника, а отже замовник встановлює вимоги у тендерній документації, які суперечать п. 29 Особливостей.
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (проводити заправку транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС, що в свою чергу передбачає наявність генераторів, на АЗС) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти).
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вимоги в частині наявності МТБ Учасника – не можуть застосовуватись.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ХУСТСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-03-002058-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, що суперечить п. 29 Особливостей, зокрема в частині зазначення способів заправок транспортних засобів Замовника в разі відключень електричної енергії на АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
369eb66c25e349d7b76bab6ba4d82c7a
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації щодо надання довідки про наявність АЗС із зазначенням підстав користування АЗС (тобто, користування об’єктами матеріально-технічної бази - АЗС).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3.В Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо надання довідки про наявність АЗС із зазначенням підстав користування АЗС (тобто, користування об’єктами матеріально-технічної бази - АЗС):
«- Учасник повинен надати довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням повної адреси їх місцезнаходження, підстав користування.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС у праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі/у праві користуванні мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС (так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС, за наступною адресою:
АЗК БРСМ Нафта - Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Львівська, буд. 218 А
З урахуванням вищезазначеного, вимагаємо виключити вимогу щодо:
- Учасник повинен надати довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням повної адреси їх місцезнаходження, підстав САМЕ користування.
«- Учасник повинен надати довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням повної адреси їх місцезнаходження, підстав користування.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС у праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі/у праві користуванні мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС (так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС, за наступною адресою:
АЗК БРСМ Нафта - Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Львівська, буд. 218 А
З урахуванням вищезазначеного, вимагаємо виключити вимогу щодо:
- Учасник повинен надати довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням повної адреси їх місцезнаходження, підстав САМЕ користування.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ХУСТСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-03-002058-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації щодо надання довідки про наявність АЗС із зазначенням підстав користування АЗС (тобто, користування об’єктами матеріально-технічної бази - АЗС).