-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з благоустрою населених пунктів - поточний ремонт прибудинкових територій та міжквартальних проїздів в м. Тернопіль мікрорайонів Східний та Сонячний.
Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради, м.Тернопіль, вул. Коперника,1, підприємства, установи, організації, зазначені в пункті 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»,«Мова (мови), якою (якими) повинні готуватись тендерні пропозиції: усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою»
Завершена
32 310 125.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 161 550.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 161 550.63 UAH
Період оскарження:
28.02.2025 14:49 - 12.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дії замовника щодо відміни процедури закупівлі
Номер:
a52e38568e7d4946a8773a8dc5768265
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-28-007779-a.c1
Назва:
Скарга на дії замовника щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2025 № 4736.pdf 27.03.2025 10:51
- рішення від 26.03.2025 № 4736.pdf 31.03.2025 10:20
- рішення від 18.03.2025 № 4126.pdf 18.03.2025 15:45
- Протокол 09.04.2025 09:06
- ПРОТОКОЛ 20.03.2025 17:06
- ЛИСТ ЗВЕРНЕННЯ 20.03.2025 17:06
- ПОЯСНЕННЯ 20.03.2025 17:06
- ПОЯСНЕННЯ 20.03.2025 17:06
- Лист-звернення.pdf 18.03.2025 10:16
- Лист-звернення.docx 18.03.2025 10:16
- Лист-звернення.docx.asice.zip 18.03.2025 10:16
- рішення від 22.01.2025 № 993.pdf 14.03.2025 15:47
- sign.p7s 14.03.2025 15:49
- Протокол відміни закупівлі.pdf 14.03.2025 15:47
- рішення від 20.01.2025 № 805.pdf 14.03.2025 15:47
- рішення від 25.02.2025 № 2930.pdf 14.03.2025 15:47
- рішення від 05.02.2025 № 1742.pdf 14.03.2025 15:47
- рішення від 09.09.2024 № 14997.pdf 14.03.2025 15:47
- Скарга.pdf 14.03.2025 15:47
- Tender-documents-[UA-2025-02-28-007779-a].zip 14.03.2025 15:47
- рішення від 10.12.2024 №19645.pdf 14.03.2025 15:47
- СКАРГА.docx 14.03.2025 15:47
- СКАРГА.docx.asice.zip 14.03.2025 15:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.03.2025 16:17
Дата розгляду скарги:
26.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.03.2025 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.03.2025 10:20
Дата виконання рішення Замовником:
09.04.2025 09:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконати рішення №4736 -р/пк-пз від 26.03.2025 року, Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати протокол від 06.03.2025 про відміну процедури закупівлі — «Послуги з благоустрою населених пунктів - поточний ремонт прибудинкових територій та міжквартальних проїздів в м. Тернопіль мікрорайонів Східний та Сонячний».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
674106687e49417fa3dd3b8b8078e438
Заголовок пункту скарги:
Дія замовника щодо відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 із змінами й доповненнями (далі – Особливості ) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Замовником торгів, Управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради, оголошено процедуру закупівлі (відкритих торгів з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-28-007779-a, Послуги з благоустрою населених пунктів - поточний ремонт прибудинкових територій та міжквартальних проїздів в м. Тернопіль мікрорайонів Східний та Сонячний (ДК 021:2015 код 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт).
На підставі та у відповідності із встановлених Замовником в Тендерній документації вимог та критеріїв до учасників Закупівлі, на участь у відкритих торгах було подано пропозицію ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР".
При цьому, Уповноваженою особою Протокол від 06.03.2025р. (копія протоколу додається) прийняте рішення про відміну процедури закупівлі із зазначенням причини: «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг»
Вважаємо прийняте рішення Замовника про відміну процедури закупівлі незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, з наступних підстав:
1. Аргументом для відміни процедури закупівлі є лист відділу експлуатації та ремонту житлового фонду від 06.03.2025 року №230/15.4 з наступною інформацією:
«враховуючи результати засідання комісії відповідно до протоколу №11 від 05.03.2025 року, вважаємо за необхідне відмінити оголошену процедуру закупівлі: UA-2025-02-28-007779-a, «Послуги з благоустрою населених пунктів - поточний ремонт прибудинкових територій та міжквартальних проїздів в м. Тернопіль мікрорайонів Східний та Сонячний (ДК 021:2015 код 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт), з метою перерахунку очікуваної вартості.»
Наведена замовником підстава жодним чином не підтверджена ані протоколом, листом, ані будь-якими додатковими документами.
Наведені у протоколі твердження про відсутність подальшої потреби в закупівлі є хибними, оскільки сам замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі та отримання відповідних послуг, а лише вказує на другорядні обставини, які не скасовують потреби в отриманні відповідних послуг.
В свою чергу, наведена обставина не свідчить про відсутність подальшої потреби в закупівлі, хоча замовник у рішенні послався на пп. 1 п. 50 Особливостей.
2. Відповідно до п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану UA-P-2025-02-28-009340-a з розміром фінансування 32 310 125 грн., який оприлюднений Замовником 28.02.2025 р. В Замовника була можливість змінити річний план закупівлі до оприлюднення його в електронній системі закупівель, а оприлюднення саме даного річного плану доводить відсутність самого факту коригування видатків на здійснення закупівлі.
Отже, рішення Замовника про відміну торгів через коригування обсягу видатків на здійснення закупівлі послуг є таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
3. Крім того, відповідно до пп. 1 п. 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Відповідно до п. 7.2.3. проекту договору (Додаток №2 до тендерної документації), «Зменшувати обсяг закупівлі надання послуг та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору».
За таких обставин, Документація та чинне законодавство передбачають можливість внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Замовник у власному рішенні: «Протокол від 06.03.2025 р.» та у викладеній інформації на порталі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-28-007779-a про відміну процедури закупівлі так і не зазначив на підставі чого необхідно здійснювати перерахунок очікуваної вартості, а також не надав документального підтвердження самого перерахунку очікуваної вартості.
На нашу думку, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме порушення виникли у відповідності до пп. 1 п.50 Особливостей «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг»;
Неправомірна відміна процедури закупівлі позбавила нас можливості взяти участь в закупівлі та потенційно стати переможцем у даній процедурі закупівлі, чим порушено наші права та законні інтереси.
З даних підстав наявна стала практика колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладена у рішеннях, а саме: РІШЕННЯ №1742-р/пк-пз від 05.02.2025 р., РІШЕННЯ №14997-р/пк-пз від 09.09.2024 р., РІШЕННЯ №19645-р/пк-пз від 10.12.2024 р., РІШЕННЯ №805-р/пк-пз від 20.01.2025 р., РІШЕННЯ №993-р/пк-пз від 22.01.2025 р., РІШЕННЯ № 2930-р/пк-пз від 25.02.2025 р. яка підтверджує неправомірні дії Замовника.
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 із змінами й доповненнями (далі – Особливості ) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Замовником торгів, Управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради, оголошено процедуру закупівлі (відкритих торгів з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-28-007779-a, Послуги з благоустрою населених пунктів - поточний ремонт прибудинкових територій та міжквартальних проїздів в м. Тернопіль мікрорайонів Східний та Сонячний (ДК 021:2015 код 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт).
На підставі та у відповідності із встановлених Замовником в Тендерній документації вимог та критеріїв до учасників Закупівлі, на участь у відкритих торгах було подано пропозицію ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР".
При цьому, Уповноваженою особою Протокол від 06.03.2025р. (копія протоколу додається) прийняте рішення про відміну процедури закупівлі із зазначенням причини: «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг»
Вважаємо прийняте рішення Замовника про відміну процедури закупівлі незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, з наступних підстав:
1. Аргументом для відміни процедури закупівлі є лист відділу експлуатації та ремонту житлового фонду від 06.03.2025 року №230/15.4 з наступною інформацією:
«враховуючи результати засідання комісії відповідно до протоколу №11 від 05.03.2025 року, вважаємо за необхідне відмінити оголошену процедуру закупівлі: UA-2025-02-28-007779-a, «Послуги з благоустрою населених пунктів - поточний ремонт прибудинкових територій та міжквартальних проїздів в м. Тернопіль мікрорайонів Східний та Сонячний (ДК 021:2015 код 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт), з метою перерахунку очікуваної вартості.»
Наведена замовником підстава жодним чином не підтверджена ані протоколом, листом, ані будь-якими додатковими документами.
Наведені у протоколі твердження про відсутність подальшої потреби в закупівлі є хибними, оскільки сам замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі та отримання відповідних послуг, а лише вказує на другорядні обставини, які не скасовують потреби в отриманні відповідних послуг.
В свою чергу, наведена обставина не свідчить про відсутність подальшої потреби в закупівлі, хоча замовник у рішенні послався на пп. 1 п. 50 Особливостей.
2. Відповідно до п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану UA-P-2025-02-28-009340-a з розміром фінансування 32 310 125 грн., який оприлюднений Замовником 28.02.2025 р. В Замовника була можливість змінити річний план закупівлі до оприлюднення його в електронній системі закупівель, а оприлюднення саме даного річного плану доводить відсутність самого факту коригування видатків на здійснення закупівлі.
Отже, рішення Замовника про відміну торгів через коригування обсягу видатків на здійснення закупівлі послуг є таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
3. Крім того, відповідно до пп. 1 п. 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Відповідно до п. 7.2.3. проекту договору (Додаток №2 до тендерної документації), «Зменшувати обсяг закупівлі надання послуг та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору».
За таких обставин, Документація та чинне законодавство передбачають можливість внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Замовник у власному рішенні: «Протокол від 06.03.2025 р.» та у викладеній інформації на порталі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-28-007779-a про відміну процедури закупівлі так і не зазначив на підставі чого необхідно здійснювати перерахунок очікуваної вартості, а також не надав документального підтвердження самого перерахунку очікуваної вартості.
На нашу думку, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме порушення виникли у відповідності до пп. 1 п.50 Особливостей «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг»;
Неправомірна відміна процедури закупівлі позбавила нас можливості взяти участь в закупівлі та потенційно стати переможцем у даній процедурі закупівлі, чим порушено наші права та законні інтереси.
З даних підстав наявна стала практика колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладена у рішеннях, а саме: РІШЕННЯ №1742-р/пк-пз від 05.02.2025 р., РІШЕННЯ №14997-р/пк-пз від 09.09.2024 р., РІШЕННЯ №19645-р/пк-пз від 10.12.2024 р., РІШЕННЯ №805-р/пк-пз від 20.01.2025 р., РІШЕННЯ №993-р/пк-пз від 22.01.2025 р., РІШЕННЯ № 2930-р/пк-пз від 25.02.2025 р. яка підтверджує неправомірні дії Замовника.
×
-
Назва доказу:
Рішення 2930
-
Повʼязаний документ:
рішення від 25.02.2025 № 2930.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 993
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.01.2025 № 993.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 805
-
Повʼязаний документ:
рішення від 20.01.2025 № 805.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 19645
-
Повʼязаний документ:
рішення від 10.12.2024 №19645.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 14997
-
Повʼязаний документ:
рішення від 09.09.2024 № 14997.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 1742
-
Повʼязаний документ:
рішення від 05.02.2025 № 1742.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга pdf
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга docx
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА.docx
-
-
Назва доказу:
Скарга з ЕЦП
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА.docx.asice.zip
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-02-28-007779-a].zip
-
-
Назва доказу:
Протокол про відміну закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Протокол відміни закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі, за предметом: «Послуги з благоустрою населених пунктів - поточний ремонт прибудинкових територій та міжквартальних проїздів в м. Тернопіль мікрорайонів Східний та Сонячний (ДК 021:2015 код 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт).