• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція системи газопостачання с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області. (Комунікації)

Реконструкція системи газопостачання с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області. (Комунікації) (45231000-5 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач)

Завершена

111 217 668.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 556 088.34 UAH
Період оскарження: 27.02.2025 16:16 - 04.04.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога на рішення замовника від 14.04.2025 № 83 про визначення переможцем ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР».

Номер: ae251d81a357424e9d312c810443bedf
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-27-011796-a.a2
Назва: Вимога на рішення замовника від 14.04.2025 № 83 про визначення переможцем ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР».
Вимога:
Вимога на рішення замовника від 14.04.2025 № 83 про визначення переможцем ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР». Протокольним рішенням від 14.04.2025 № 83 південним управлінням замовника робіт визначено переможцем ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» (код ЄДРПОУ 37131764) (далі – Переможець). ТОВ «БК ДОМІНАНТ» не погоджується з вищенаведеним рішенням Замовника з огляду на наступне. 1. Згідно із пунктом 1.2.1 Додатку 1 тендерної документації Учасник надає Довідку з інформацією щодо основних інженерних працівників відповідної кваліфікації згідно форми наведеної Таблиці 2. Кількість працівників, які обов’язково включаються до довідки для виконання робіт за предметом закупівлі: - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації -1 особа; - начальник дільниці /виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції - 1 особа; - майстер або інша особа, яка виконує його функції – 1 особа; - інженер з охорони праці (будівництво) -1 особа. - головний інженер проєкту (сертифікований на об’єктах класу наслідків СС3) - 1 особа; - інженер-проектувальник – інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації, (надати кваліфікаційний сертифікат) – 1 особа. На підтвердження вищенаведеній вимозі учасником надано довідку з інформацією щодо основних інженерних працівників відповідної кваліфікації від 11.04.2025 № 28/3 щодо 6 робітників та у тому числі зазначено інженера з охорони праці (будівництво), який залучений Переможцем на підставі цивільно правового договору. Пунктом 1.2.2. Додатку 1 передбачено, що 1.2.2. Учасник надає довідку з інформацією щодо працівників робітничих спеціальностей згідно форми наведеної в Таблиці 3 з обов’язковим зазначенням реквізитів документів працівників, професії яких вимагають підтвердження кваліфікації для відповідної категорії робіт (атестації). Учасник підтверджує наявність робітників (будівельників, монтажників, робітників інших професій) у загальній кількості не менше 30 осіб, необхідній для виконання робіт, відповідно до відомостей про потреби в кадрах будівельників за основними категоріями, які є складовою проєкту організації будівництва. Відповідно до зазначених відомостей учасник включає в довідку робітників таких спеціальностей (професій): 1. Будівельники; 2. Монтажники; 3. Електрогазозварники; 4. Зварники ПЕТ (зварювання нагрітим елементом встик) 5. Зварники ПЕТ (терморезисторне зварювання). Також відповідно до таблиці 3 Додатку 1 учасникам у довідці з інформацією щодо працівників робітничих спеціальностей необхідно зазначити у тому числі спеціальність/професія, розряд. На підтвердження вищенаведеній вимозі Переможцем надано довідку з інформацією щодо працівників робітничих спеціальностей від 11.04.2025 № 28/3 у якій зазначено загальну кількість робітників – 30 осіб. Однак у вищенаведеній довідці відсутнє зазначення розрядів машиніста крана автомобільно та машиністів вантажного автомобіля (п. 1-4), чим порушено вимоги пункту 1.2.2. та Таблиці 3 Додатку 1. Також Відповідно до ст. 15 ЗУ «Про охорону праці» На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку. Таким чином залучення інженера з охорони за цивільно-правовим допускається у разі наявності на підприємстві працюючих менше 20 осіб. Однак, враховуючи інформацію неведену у довідках Переможця про працівників від 11.04.2025 № 28/3 загальна кількість працюючих працівників на підприємстві Переможця складає щонайменше 36 осіб. Тому Переможець може задіяти тільки інженера з охорони праці, який є штатним працівником Переможця або за сумісництвом. Враховуючи все вищенаведене Переможцем не підтверджено наявність інженера з охорони праці та відсутнє зазначення розрядів працівників робітничих професій, тому пропозиція переможця не відповідає вимогам передбаченим пунктом 1.2.1, 1.2.2. та таблиці 3 тендерної документації 2. Відповідно до пункту 1.1.1 Додатку 1 учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій надає довідку згідно форми, наведеної в Таблиці 1, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі - техніка), необхідний для виконання робіт, що є предметом закупівлі. У довідці відображається належність техніки (власної, залученої або субпідрядної організації), яке залучається до виконання робіт. У випадку залучення техніки третіх осіб, зазначаються документ з номером і датою реєстрації правових підстав, згідно яких учасник залучає відповідну техніку. На підтвердження вищенаведеним вимогам Переможець надав довідку, що містить інформацію про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 11.04.2025 № 28/1. В якій у тому числі зазначено наявність власного обладнання (п. 8-15) В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає на кожну одиницю техніки, зазначену в Таблиці 1: - свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, Учасник надає інвентарну картку обліку об’єкта основних засобів або виписку з балансових рахунків підприємства. На підтвердження наявності власного обладнання Переможцем надано Витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 на 30.01.2025, однак у вказаному Витягу відсутній підпис головного бухгалтера у тому числі електронний. Враховуючи вищенаведене Переможцем не підтверджена легітимність оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 на 30.01.2025 та відповідно відсутнє документальне підтвердження власного обладнання наведеного у довідці від 11.04.2025 № 28/1. Таким чином тендерна пропозиція не відповідає вимогам пункту 1.1.1 Додатку 1 тендерної документації. 3. Відповідно до пункту 1.3. Додатку 1 учаснику на підтвердження наявності аналогічного досвіду необхідно надати довідку за формою згідно Таблиці 4, яка містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів ). Сума виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) має складати не менше 15% від очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме - не менше, ніж 16 682 650,20 грн. Учасник може надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно різними договорами. В підтвердження інформації, зазначеної в довідці (Таблиця 4), Учасник надає: - аналогічний(і) договір(ори) з усіма додатками та змінами до договору(ів); - довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) або інші документи, що підтверджують приймання виконаних робіт, на суму вартості виконання аналогічного договору; - документи, які підтверджують клас наслідків об’єкта за аналогічним договором (проєктна документація, дозвільний документ з ДАБІ/ДІАМ, сертифікат готовності об’єкту до експлуатації тощо). На підтвердження вищенаведеним вимогам Переможцем у складі пропозиції надано у тому числі договір субпідряду від 07.09.2023 № 829/23СП разом з актами приймання-передачі виконаних робіт. Відповідно до пункту 6.1. Договору (з урахуванням додаткової угоди № 2 від 30.04.2024) Загальна ціна (вартість) Договору складає 20 177 854,41 грн. (двадцять мільйонів сто сімдесят сім тисяч вісімсот пʼятдесят чотири грисні 14 копійка), вт. ч ПДВ (20%) 3 362 975,74 грн. (три мільйона триста шістдесят дві тисячі девʼятсот сімдесят пʼять гривень 74 копійки).» Відповідно до наданих Переможцем актів приймання-передачі виконаних робіт загальна вартість виконаних робіт становить 15 039 384,74 грн з ПДВ. Таким чином Переможцем не підтверджено виконання аналогічного договору на мінімальну суму встановлену замовником - 16 682 650,20 грн та не підтверджено приймання виконаних робіт, на суму вартості виконання аналогічного договору. Враховуючи вищенаведене Переможцем не підтверджено наявність аналогічного досвід відповідно до вимог пункту 1.3. Додатку 1 тендерної документації. 4. Відповідно до пункту 3.10 Додатку 1 учаснику вимагається надати Дозвільні документи на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (зі змінами та доповненнями). Переможцем на виконання вищенаведеної вимоги у складі тендерної пропозиції надано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Наведеною декларацію підтверджено відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки тільки під час виконання робіт підвищеної небезпеки, однак відсутні дозвільні документи а виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам пункту 3.10 Додатку 1 тендерної документації. Також закупівля передбачає виконання робіт Реконструкція системи газопостачання. Відповідно до статті 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» зазначений вид роботи підлягає ліцензуванню. Переможцем надано ліцензію Державного архітектурно-будівельної інспекції України від 13.12.2017 № 59-Л, однак у зазначеній ліценцзії відсутній дозвіл на роботи з монтажу внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів i засобів вимірювання, іншого обладнання: - Газопостачання. Також Переможцем у довідці від 01.04.2025 № 28/9 зазначено, що він не планує залучати субпідрядника/співвиконавця до виконання робіт тому і надання ліцензії субпідрядника на роботи з монтажу внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів i засобів вимірювання, іншого обладнання: - Газопостачання, Переможцем не передбачено Таким чином Переможець не може виконувати роботи без порушення вимог чинного законодавства передбачені предметом закупівлі, а саме: «Реконструкція системи газопостачання с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області. (Комунікації)». 5. Відповідно до пункту 1.1.2. Додатку 1 Учасник повинен мати власну чи залучену випробувальну/вимірювальну лабораторію для проведення вхідного та операційного контролю (далі - вимірювальна лабораторія), яка спроможна виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Для документального підтвердження наявності вимірювальної(-их) лабораторії(-й) Учасник надає: - гарантійний лист у довільній формі про те, що під час виконання робіт вимірювальна(-і) лабораторія(-ї), буде(-уть) виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі. - документ(-ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (свідоцтво/атестат/рішення тощо про атестацію (сертифікацію/акредитацію) або свідоцтво/атестат/рішення про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам) з додатком, де вказано галузь атестації (сертифікації) тощо, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату розкриття тендерних пропозицій. Вказаний документ має підтверджувати спроможність лабораторії здійснювати дослідження будівельних матеріалів, що будуть використовуватись при виконанні робіт за предметом закупівлі. Також відомість обсягів робіт Замовника передбачає контроль якості зварних з’єднань трубопроводів методом радіографування. Переможцем складі пропозиції надано документи лабораторії для проведення вхідного та операційного контролю (далі - вимірювальна лабораторія), яка спроможна виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій. Однак не надано документи лабораторії на здійснення контролю якості зварних з’єднань трубопроводів методом радіографування. Таким чином пропозиція переможця не відповідає вимогам пункту 1.1.2. Додатку 1 тендерної документації. Згідно п. 43 Особливостей невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Замовник 11.04.2025 розмістив повідомлення про усунення невідповідностей Переможця. Враховуючи, що повторне розміщення повідомлення про усунення невідповідностей законодавством не передбачено тому пропозиція Переможця підлягає відхиленню на підставі п. 44 Особливостей Враховуючи все вищенаведене, просимо: 1. Розглянути цю вимогу у встановлені законодавством строки 2. Скасувати рішення про визначення переможцем ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР».
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Тендерна пропозиція приватного підприємства «Інженерно-виробничий центр «ВЕКТОР» відповідає вимогам тендерної документації, а у Замовника відсутні підстави для відхилення Переможця процедури закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: bbe0f021a3544b3db09af23a18d86fd0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-27-011796-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
27 лютого 2025 року було оприлюднено закупівлю № UA-2025-02-27-011796-a за предметом: Реконструкція системи газопостачання с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області. (Комунікації), тендерну документацію та додатки до неї у складі якої є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію. Скаржник має намір взяти участь у вказаній закупівлі, однак у зв’язку з вищевказаним, не може цього зробити, тому вважаємо, що наше право порушене. Вважаємо, що такими діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2025 18:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.04.2025 13:52
Дата виконання рішення Замовником: 02.04.2025 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №4821-р/пк-пз від 27.03.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником внесено зміни до тендерної документації
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР "ВЕКТОР", Олександрександр Криворучко 380951722038 pp.ivc.vektor@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5401fa9b79364b1aacd986a6b1a018ec
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Рішенням уповноваженої особи Замовника № 1 від 27.02.2025 було затверджено тендерну документацію та додатки до неї, на закупівлю робіт Реконструкція системи газопостачання с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області. (Комунікації), у складі яких є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію а саме:

1. Відповідно п. 3.5 Розділу ІІІ тендерної документації, Замовник установлює до Учасників один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв з урахуванням положень Особливостей:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям згідно переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі, викладеного у Додатку 1 цієї тендерної документації

Відповідно до пп.1.3 п.1 Додатку 1 до тендерної документації Учасник надає довідку за формою згідно Таблиці 4, яка містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів )
*Аналогічним вважається договір, укладений протягом останніх 5 років від дати, що передує даті оприлюднення оголошення закупівлі, предметом якого є виконання робіт з нового будівництва або реконструкції споруд, при цьому клас наслідків об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків обʼєкта реконструкції за предметом закупівлі, а саме - СС3
Сума виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) має складати не менше 75% від очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме - не менше, ніж 83 413 251,00 грн.
Учасник може надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно різними договорами.
В підтвердження інформації, зазначеної в довідці (Таблиця 4), Учасник надає:
- аналогічний(і) договір(ори) з усіма додатками та змінами до договору(ів);
- довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) або інші документи, що підтверджують приймання виконаних робіт, на суму вартості виконання аналогічного договору;
- документи, які підтверджують клас наслідків об’єкта за аналогічним договором (проєктна документація, дозвільний документ з ДАБІ/ДІАМ, сертифікат готовності об’єкту до експлуатації тощо).

Скаржник має досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору на виконання робіт за предметом «Облаштування Тимофіївського НГКР. Реконструкція ДПГГК ГС -Тимофіївка з встановленням блочної компресорної установки (за межами населених пунктів на території адміністративного підпорядкування Великобудищанської ОТГ, Миргородського району, Полтавської області)» від 07.09.2023р. № №829/23СП, що укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю «Промін буд сервіс». Вказаний договір виконано на 100%, його вартість, відповідно до Додаткової угоди №2 від 30.04.2024 року становить 20 177 854,41 грн з ПДВ.
Але через незаконну вимогу Замовника про вартість укладеного аналогічного договору , ПП «ІВЦ»ВЕКТОР» не може взяти участь у закупівлі. Наголошуємо, що ні Закон ні Особливості не містять жодних обмежень чи додаткових вимог до критерію наявності аналогічного досвіду учасників, крім власне «аналогічності» предмету закупівлі. Предметом закупівлі «Реконструкція системи газопостачання с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області. (Комунікації)». Вартісні ж показники договору, як і об’ємні (обсяг якогось виду робіт) не визначають його «аналогічність», адже ті самі роботи в різні роки і по різним домовленостям можуть мати різну вартість. Це стосується і поставленого обладнання та устаткування за договорами підряду. Крім того, в деяких договорах устаткування надається замовниками робіт і їх вартість не враховується в ціні договору. Всі ці фактори доводять, що ціна аналогічного договору не є тим критерієм за яким слід робити відбір підрядників.
Згідно з технічним завданням до закупівлі, відомість обсягів робіт встановлена у файлі «u_54_КД_ВОБ», відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва встановлена у файлі «u_54_КД_ВРЗКР»

ПП «ІВЦ «ВЕКТОР» має досвід виконання таких аналогічних робіт за договором від 07.09.2023р. № №829/23СП відповідно до якого:
1. Предмет договору
1.1. Цей Договір укладено на виконання Договору підряду №829/23 від 06.09.2023 року щодо виконання робіт: Облаштування Тимофіївського НГКР. Реконструкція ДПГГК ГС -Тимофіївка з встановленням блочної компресорної установки (за межами населених пунктів на території адміністративного підпорядкування Великобудищанської ОТГ, Миргородського району, Полтавської області), укладеного між Акціонерним товариством «Укргазвидобування» (надалі -Замовник) та ТОВ "ПРОМІН БУД СЕРВІС" (Генпідрядник)
1.2. В порядку та на умовах визначених цим Договором, Субідрядник зобов'язується на свій ризик, своїми силами, засобами, а також необхідними матеріалами, устаткуванням виконати роботи з «Облаштування Тимофіївського НГКР. Реконструкція ДПГГК ГС -Тимофіївка з встановленням блочної компресорної установки (за межами населених пунктів на території адміністративного підпорядкування Великобудищанської ОТГ, Миргородського району, Полтавської області)» (далі -об'єкт), побудувати та укомплектувати необхідним устаткуванням за завданням Генпідрядника відповідно до проектно-кошторисної документації (далі -ПКД), умов Договору, провести пусконалагоджувальні роботи та здати у встановлений строк об'єкта Генпідрядник зобов'язується прийняти й оплатити закінчений будівництвом та обладнаний об'єкт.
1.3. Вид робіт - будівельно-монтажні роботи з укомплектуванням необхідним устаткуванням (далі-роботи)
1.4. Найменування робіт: «Облаштування Тимофіївського НГКР. Реконструкція ДПГГК ГС - Тимофіївка з встановленням блочної компресорної установки (за межами населених пунктів на території адміністративного підпорядкування Великобудищанської ОТГ, Миргородського району, Полтавської області)»


2. Клас наслідків – СС3
3. Договір укладений 07.09.2023 року, тобто протягом останніх 5 років від дати, що передує даті оприлюднення оголошення закупівлі

Тобто, договір є аналогічним до предмета закупівлі за виключенням дискримінаційної вимоги, щодо його вартості.

Вартість окремих договорів не може бути визначальною характеристикою наявності необхідного досвіду виконання робіт аналогічних предмету закупівлі, оскільки зазначені показники в будь-якому разі не свідчить про якість виконання такого договору, дотримання технології тощо. Визначальним в даному випадку має бути саме предмет таких договорів, який є аналогічним до предмету цієї закупівлі. Таким чином, зазначеного вище договору цілком достатньо для підтвердження відповідності Скаржника такому кваліфікаційному критерію як наявність досвіду виконання аналогічних договорів для даної закупівлі

Встановлення Замовником вимоги, «Сума виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) має складати не менше 75% від очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме - не менше, ніж 83 413 251,00 грн.» є необґрунтованим рішенням, нічим не вмотивованим та не передбаченим діючим законодавством, яке суттєво звужує конкуренцію та порушує принципи проведення публічної закупівлі, а саме:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них
- максимальна економія, ефективність та пропорційність

Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати аналогічні договори не менше 75% від очікуваної вартості предмета закупівлі при цьому клас наслідків об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта реконструкції за предметом закупівлі, а саме - СС3, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічна позиція була висвітлена у рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
- Рішення №5242-р/пк-пз від 22.03.2024 року
- Рішення №11223-р/пк-пз від 27.06.2024 року
- Рішення №17465-р/пк-пз від 28.10.2024 року
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації