• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Торги не відбулися

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 24.09.2018 17:13 - 06.10.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю природного газу

Номер: 744443dbb60246d2b8f72a54748767e0
Ідентифікатор запиту: UA-2018-09-24-002199-c.b1
Назва: Щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю природного газу
Вимога:
По-перше, умови тендерної документації містять вимогу щодо наявності в Учасника сертифікату ISO 9001:2009, який засвідчує використання системи управління якості, розроблення якої на підприємстві проводиться на добровільних засадах та обов'язковість впровадження системи діючим законодавством України не передбачена. Таким чином, умови, викладені в тендерній документації, є дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників торгів, а також суперечать п.4 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", де вказано, що "документи, що не передбачені законодавством для учасників-юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури)". Отже, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме виключити п.3.6.5 ч. 6 розділу ІІІ. На вимогу, щодо наявності в Учасника сертифікату ISO 9001:2009, яка є дискримінаційною і такою, що обмежує коло потенційних учасників торгів, було подано скаргу в Антимонопольний комітет (щодо процедури закупівлі №UA-2018-01-09-000196-b)., і Замовником були внесені зміни до тендерної документації, а саме: було виключено вимогу щодо наявності в Учасника сертифікату ISO 9001:2009. По-друге, Законом України «Про публічні закупівлі» замовникові надано право на встановлення в тендерній документації вимоги документально підтвердженого досвіту виконання договору, а не договорів (п.2 статті 16 Кваліфікаційні критерії). Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглядаючи скаргу подану на умови тендерної документації, якими встановлювалась вимога щодо подання учасниками, для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів, декількох (2-3 шт.) аналогічних договорів (щодо процедури закупівлі №UA-2017-03-10-000350-а), дійшла висновку щодо її дискримінаційності законодавству України. Рішення АМК від 26.04.2017 № 2240-р/пк-пз від 26.04.2017р. говорить, що «така вимога є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені Законом та такою, що порушує право на участь у тендері, на добросовісну конкуренцію та на відкритість на всіх стадіях закупівель». Отже, вимагаємо внести зміни до тендерної документації п. 3.5.2 «Кваліфікаційні критерії» розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме: в підтвердження досвіду виконання аналогічного договору наявність документально підтвердженого аналогічного договору (прим. - одного). Разом з тим повідомляємо, що у разі неприйняття Вимог, вимушені будемо подати Скаргу в АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день. Дякуємо за звернення. По першому питанню: Відповідно до вимог п. 3.6.5. розділу ІІІ до Тендерної документації Учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно послуг торгівлі газоподібним паливом. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату ISO 9001:2009, що засвідчує використання учасником системи управління якості, який виданий Учаснику. Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Дана вимога встановлена для того, щоб бути впевненим у тому що, товари, які будуть постачатися Учасником, повністю відповідають усім вимогам та стандартам. Адже, системи управління якістю (стандарт ISO серії 9000) є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість надання послуг та постачання товару на всіх етапах виконання умов догвоору і сприяє підвищенню результативності роботи. Наявність в компанії діючого сертифікату ISO є гарантією якості виконання умов догвоору. Адже ці загальновстановлені стандарти визначають основні норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості виконання договорів та професіоналізму компанії. По-друге, що теж дуже важливо, у розробці стандартів окрім постачальників послуг участь беруть і споживачі з різних країн. Це дозволяє сертифікованим компаніям, повною мірою враховувати практично будь-які вимоги і побажання клієнтів та відповідати їм. Окрім цього, щороку організація, яка отримала сертифікат ISO, повинна його підтверджувати і проходити повторну перевірку аудиторами міжнародної компанії зі стандартизації. Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Окрім того, аналогічної думки дотримується постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – рішення № 3463-р/пк-пз від 13.04.2018р. А тому, у тендерного комітету відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги та внесення змін до тендерної документації. По другому питанню Відповідно до вимог п. 3.5.2 п.5 розділу ІІІ тендерної документації учасник, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» , повинен надати у складі пропозиції довідку у довільній формі, за підписом керівника, скріплена печаткою Учасника, яка сформована не пізніше ніж за 10 днів до подання тендерної пропозиції, з зазначенням усіх договорів на поставку природного газу, переліку організацій із якими укладено договори на поставку природного газу з адресами та контактними телефонами, сум договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання цих договорів, які укладені у 2018 році, разом із копіями будь-яких договорів (не менше чотирьох), що вказані в довідці, та оригіналами чи копіями відгуків завірених учасником від замовників відповідно до наданих копій договорів. Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює кількість аналогічних договорів, що мають надаватись Учасниками у складі тендерної пропозиції. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. В інформаційному листі №3304-06_41825-06 від 16.11.2017 Мінекономрозвитку України “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації” зазначено наступне: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору - зазначений критерій є необхідним за умови, що у замовника є потреба пересвідчитись у наявності відповідного досвіду виконання аналогічних закуповуваному предмету закупівель у потенційного постачальника/надавача послуг/виконавця робіт, ураховуючи специфіку такого предмета закупівлі. Для підтвердження наявності такого досвіду замовник може встановити вимоги щодо надання відповідних документів (їх копій) щодо виконання договорів стосовно аналогічних закуповуваному предмету закупівлі. Замовник може встановити вимогу як щодо надання документів стосовно одного, так і декількох аналогічних договорів» Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів».
Статус вимоги: Не задоволено