-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з проведення робіт по повірці, верифікації, калібрування та контролю технічних характеристик засобів вимірювальної техніки та виробів медичної техніки)
Завершена
374 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 872.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 872.50 UAH
Період оскарження:
27.02.2025 13:59 - 04.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Неправомірне рішення замовника щодо визначення переможця закупівлі.
Номер:
5ec2adf4234d4692a87fb2529f346690
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-27-007311-a.a1
Назва:
Неправомірне рішення замовника щодо визначення переможця закупівлі.
Скарга:
Порушення вимог законодавства щодо надання учасником обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення замовника.pdf 17.03.2025 10:57
- Скарга на рішення замовника.docx 17.03.2025 10:57
- sign.p7s 17.03.2025 10:57
- Документація_по_лоту.zip 18.03.2025 08:54
- Обґрунтування ціни (6).pdf 18.03.2025 08:54
- Протокол ТОВ Рівнестандарт.pdf 18.03.2025 08:54
- 2025_ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ_Скарга на рішення замовника (1).docx 21.03.2025 09:26
- Додаткові пояснення Скарга на рішення замовника.pdf 21.03.2025 09:26
- Нова редакція Доповнення до Скарги_на рішення замовника.docx 21.03.2025 11:43
- Нова редакція Доповнення до Скарги_на рішення замовника.pdf 21.03.2025 11:43
- Рішення від 19.03.2025 № 4245.pdf 19.03.2025 14:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.03.2025 № 4822.pdf 28.03.2025 10:42
- Рішення від 27.03.2025 № 4822.pdf 01.04.2025 13:49
- Інформація щодо проведення процедури закупівлі.pdf 20.03.2025 10:45
- Інформація щодо проведення процедури закупівлі.docx 20.03.2025 10:45
- Обґрунтування ціни (5).pdf 20.03.2025 10:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.03.2025 17:27
Дата розгляду скарги:
27.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.03.2025 14:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.04.2025 13:50
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
328bae383f074b2e9dac6f98bc556375
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне рішення замовника щодо визначення переможця закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Порушення вимог законодавства щодо надання учасником обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.Порушення вимог законодавства щодо надання учасником обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.
27 лютого 2025 року Комунальним некомерційним підприємством Солоницівської селищної ради “Медичний центр “ЗДОРОВ'Я+” Харківського району” Харківської міської ради (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг: ДК 021:2015 код 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з проведення робіт по повірці, верифікації, калібрування та контролю технічних характеристик засобів вимірювальної техніки та виробів медичної техніки), згідно ідентифікатору закупівлю: UA-2025-02-27-007311-a. Очікувана вартість предмета закупівлі: 374 500,00 UAH.
Для участі у процедурі закупівлі подали тендерні пропозиції наступні учасники:
№ Учасник Початкова пропозиція (грн) Остаточна пропозиція (грн)
1 ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” 225 480,00 149 000,00
2 ПП “Науково - виробничий центр оцінки відповідності “ЮГ”” 244 308,00 150 000,00
3 ДП “Харківстандартметрологія” 374 051,44 185 507,83
За результатами аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією визначена пропозиція ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” (далі – учасник, ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ”), яка визнана автоматично електронною системою закупівель аномально низькою згідно з пункту 3 частини першої статті 1 Закону.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону, аномально низька ціна (далі – АНЦ, аномально низька ціна) тендерної пропозиції – це ціна, яка є меншою:
на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення цін інших учасників або
на 30 або більше відсотків від наступної ціни тендерної пропозиції.
Відповідно до частини 14 статті 29 Закону, учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Отже, учасником ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” в електронній системі закупівель було завантажено документ у довільній формі, який містить загальні відомості про самостійне планування господарської діяльності, використання власних приміщень, наявність штатного персоналу, а також посилання на положення законодавства, зокрема Порядок оплати робіт з проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (додається до Скарги).
Однак завантажений в електронній системі закупівель документ ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” не містить обґрунтування необхідних відомостей про аномально низьку ціну та не включає пояснень щодо ціни або вартості запропонованих товарів, робіт чи послуг, як вимагається відповідно до частини 14 статті 29 Закону.
При цьому, всупереч вимогам пункту 45 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, тендерна пропозиція учасника не була відхилена.
Таким чином, Замовник порушив вимоги законодавства, не відхиливши тендерну пропозицію, яка не містила належного обґрунтування аномально низької ціни.
27 лютого 2025 року Комунальним некомерційним підприємством Солоницівської селищної ради “Медичний центр “ЗДОРОВ'Я+” Харківського району” Харківської міської ради (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг: ДК 021:2015 код 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з проведення робіт по повірці, верифікації, калібрування та контролю технічних характеристик засобів вимірювальної техніки та виробів медичної техніки), згідно ідентифікатору закупівлю: UA-2025-02-27-007311-a. Очікувана вартість предмета закупівлі: 374 500,00 UAH.
Для участі у процедурі закупівлі подали тендерні пропозиції наступні учасники:
№ Учасник Початкова пропозиція (грн) Остаточна пропозиція (грн)
1 ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” 225 480,00 149 000,00
2 ПП “Науково - виробничий центр оцінки відповідності “ЮГ”” 244 308,00 150 000,00
3 ДП “Харківстандартметрологія” 374 051,44 185 507,83
За результатами аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією визначена пропозиція ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” (далі – учасник, ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ”), яка визнана автоматично електронною системою закупівель аномально низькою згідно з пункту 3 частини першої статті 1 Закону.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону, аномально низька ціна (далі – АНЦ, аномально низька ціна) тендерної пропозиції – це ціна, яка є меншою:
на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення цін інших учасників або
на 30 або більше відсотків від наступної ціни тендерної пропозиції.
Відповідно до частини 14 статті 29 Закону, учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Отже, учасником ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” в електронній системі закупівель було завантажено документ у довільній формі, який містить загальні відомості про самостійне планування господарської діяльності, використання власних приміщень, наявність штатного персоналу, а також посилання на положення законодавства, зокрема Порядок оплати робіт з проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (додається до Скарги).
Однак завантажений в електронній системі закупівель документ ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” не містить обґрунтування необхідних відомостей про аномально низьку ціну та не включає пояснень щодо ціни або вартості запропонованих товарів, робіт чи послуг, як вимагається відповідно до частини 14 статті 29 Закону.
При цьому, всупереч вимогам пункту 45 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, тендерна пропозиція учасника не була відхилена.
Таким чином, Замовник порушив вимоги законодавства, не відхиливши тендерну пропозицію, яка не містила належного обґрунтування аномально низької ціни.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Пунктом 45 Особливостей, передбачається, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. 10 березня 2025 ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” розмістив в електронній системі закупівель неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. Однак, всупереч вимогам чинного законодавства, 13 березня 2025 року Замовник, Протоколом № 107 від 13 березня 2025 року (додається до Скарги), ухвалив рішення про визначення ТОВ “РІВНЕСТАНДАРТ” переможцем закупівлі, посилаючись на відповідність його тендерної пропозиції умовам тендерної документації та відповідно прийняв обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції . У рішенні зазначено, що документи учасника надано в повному обсязі, а підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до пунктів 44-47 Особливостей відсутні. Таким чином, Замовник безпідставно визнав належним обґрунтування, що не відповідало вимогам частини 14 статті 29 Закону, та не відхилив тендерної пропозиції на підставі пп. 1 пункту 45 Особливостей, що призвело до неправомірного ухвалення рішення про визначення переможця та порушення принципів добросовісної конкуренції, пропорційності та ефективного використання бюджетних коштів.