-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (автомобільні шини)
Завершена
442 468.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 4 424.69 UAH
мін. крок: 1% або 4 424.69 UAH
Період оскарження:
27.02.2025 13:01 - 05.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на умови
Номер:
e77b41d4566b4360ad9e2cf8644d1fbc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-27-006792-a.c1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3.jpg 04.03.2025 23:45
- 1.jpg 04.03.2025 23:45
- СКАРГА до АМКУ.pdf.p7s.zip 04.03.2025 23:45
- 2.jpg 04.03.2025 23:45
- sign.p7s 04.03.2025 23:46
- Рішення від 06.03.2025 № 3466.pdf 06.03.2025 15:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.03.2025 № 4021.pdf 17.03.2025 11:54
- Рішення від 14.03.2025 № 4021.pdf 18.03.2025 10:07
- Відповідь на скаргу 07.03.2025 16:49
- Відповідь скан 07.03.2025 16:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.03.2025 23:49
Дата розгляду скарги:
14.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.03.2025 15:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.03.2025 10:07
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6c0aa3aa12d04fa6b179e2a4d1b0ec7d
Заголовок пункту скарги:
Скарга на умови
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник, який проводить закупівлю (далі - Замовник) – Головне управління Національної поліції в Луганській області оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-02-27-006792-a, за предметом закупівлі Товар: ДК 021:2015 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (автомобільні шини)
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ФОП ЧЕРНИХ МАКСИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ (далі – Скаржник), виявив умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. В Додатку № 2 до тендерної документації наведено до позицій 1,2,3 наступні вимоги:
1. Автомобільні шини 225/75R16C – 8 шт.( учаснику обов’язково необхідно вказати найменування виробника (ів) товару; країна походження товару; найменування бренду та позначка моделі шин)
2. Автомобільні шини 245/75R16 – 4 шт.( учаснику обов’язково необхідно вказати найменування виробника (ів) товару; країна походження товару; найменування бренду та позначка моделі шин)
3. Автомобільні шини 215/65R16 – 60 шт (учаснику обов’язково необхідно вказати найменування виробника (ів) товару; країна походження товару; найменування бренду та позначка моделі шин)
**ПРИМІТКА!!! Всі посилання в тексті на марку, назву, модель вважати або еквівалент. Еквівалентом буде вважатись товар з аналогічними характеристиками. При поставці товару повинна дотримуватись цілісність упаковки з необхідними реквізитами виробника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику по позиціям 3,4,5,11,13,16 наступні автомобільні шини з наступними показниками/характеристиками:
1. Автомобільні шини 225/75R16C – 8 шт. - Continental VanContact Eco 225/75 R16C 121/120R
2. Автомобільні шини 245/75R16 – 4 шт. - Roadcruza RA2000 H/T 245/75 R16 120/116S XL
3. Автомобільні шини 215/65R16 – 60 шт - HANKOOK Ventus Prime 4 K135A 215/65R16 102H XL
Згідно з діючими нормами ЄС про маркування шин, шини для легкових та легковантажних автомобілів повинні мати додаткову етикетку із зазначенням таких ключових характеристик:
I. Паливна економічність
Чим менше шина витрачає енергії під час кочення, тим менше палива потрібно для продовження руху. У легкового автомобіля тертя шини з поверхнею дороги може поглинути близько 20% необхідної енергії, у вантажного автомобіля - до 30%.
Рівень опору коченню оцінюється за шкалою від А до G
А - найбільш ефективний показник (максимальна паливна економічність)
G - найменш ефективний показник (мінімальна паливна економічність)
Вибір шин з кращими показниками призводить до зниження споживання палива. Різниця між двома класами опору коченню проявляється в різниці витрат палива об'ємом близько 0,1 літрів на 100 кілометрів. Результати залежать від типу автомобіля та кліматичних умов.
II. Зчеплення на мокрій дорозі
Визначає здатність шини утримуватися на дорозі в умовах мокрого дорожнього покриття.
Оцінюється за шкалою від А до G
А - найбільш безпечний показник (максимальний рівень зчеплення шин)
G - найменш безпечний показник (мінімальний рівень зчеплення шин)
Вибір шин з кращими показниками зчеплення на мокрій дорозі призводить до підвищення ефективності гальмування на мокрій поверхні і, відповідно, до підвищення безпеки водіння. Різниця гальмівного шляху автомобілів на шинах класу G і А може досягати 18 м (на мокрій дорозі, для середнього легкового автомобіля, що рухається зі швидкістю 80 км/год).
III. Рівень шуму
Вказує на зовнішній шум, створюваний проїжджаючим автомобілем. Шум, що створюють шини від контакту з дорогою, може становити від 50 до 80% загального шуму автомобіля. Однак слід пам'ятати, що загальний шум, створюваний автомобілем, залежить, у тому числі, і від характеру дорожнього покриття.
Оцінка рівня шуму класифікується за трьома класами у вигляді однієї, двох або трьох звукових хвиль. Чим більше хвиль, тим гучніша шина
1 чорна хвиля - тиха шина (як мінімум на 3 db нижче граничного значення для Європи)
2 чорних хвилі - помірно гучна шина (між граничним значенням і рівнем, нижчим від нього на 3 db)
3 чорних хвилі - гучна шина (вище граничного значення для Європи)
Показники паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму автомобільних шин, які планує Запропонувати Скаржник Є КРАЩИМИ від тих показників, що вимагає Замовник, тому Скаржник вважає, що такі автомобільні шини не можуть вважатися гіршими, чи не аналогічними до тих, що вимагаються Замовником.
Вважаю, що Замовник не довів та документально не підтвердив встановлення показників паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму.
За таких обставин, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть запропонувати Замовнику автомобільні шини з конкретно визначеними в документації показниками паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму, отже Замовник обмежив в праві на участь тих учасників, що можуть запропонувати:
- Шини, які мають БІЛЬШУ паливну економічність – що призведе до економії палива;
- Шини, які мають ВИЩИЙ показник зчеплення з мокрою поверхнею, що призведе до більшої безпеки пасажирів та водія на дорозі;
- Щини, які мають НИЖЧИЙ рівень шуму, що призведе до збереження навколишнього середовища.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо показників паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму та дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають можливість запропонувати Замовнику шини з кращими показниками.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ: етикетки запропонованих шин за позиціями 1,2,3 із зазначенням характеристик, зокрема індексів паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ФОП ЧЕРНИХ МАКСИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП ЧЕРНИХ МАКСИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ФОП ЧЕРНИХ МАКСИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ (далі – Скаржник), виявив умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. В Додатку № 2 до тендерної документації наведено до позицій 1,2,3 наступні вимоги:
1. Автомобільні шини 225/75R16C – 8 шт.( учаснику обов’язково необхідно вказати найменування виробника (ів) товару; країна походження товару; найменування бренду та позначка моделі шин)
2. Автомобільні шини 245/75R16 – 4 шт.( учаснику обов’язково необхідно вказати найменування виробника (ів) товару; країна походження товару; найменування бренду та позначка моделі шин)
3. Автомобільні шини 215/65R16 – 60 шт (учаснику обов’язково необхідно вказати найменування виробника (ів) товару; країна походження товару; найменування бренду та позначка моделі шин)
**ПРИМІТКА!!! Всі посилання в тексті на марку, назву, модель вважати або еквівалент. Еквівалентом буде вважатись товар з аналогічними характеристиками. При поставці товару повинна дотримуватись цілісність упаковки з необхідними реквізитами виробника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику по позиціям 3,4,5,11,13,16 наступні автомобільні шини з наступними показниками/характеристиками:
1. Автомобільні шини 225/75R16C – 8 шт. - Continental VanContact Eco 225/75 R16C 121/120R
2. Автомобільні шини 245/75R16 – 4 шт. - Roadcruza RA2000 H/T 245/75 R16 120/116S XL
3. Автомобільні шини 215/65R16 – 60 шт - HANKOOK Ventus Prime 4 K135A 215/65R16 102H XL
Згідно з діючими нормами ЄС про маркування шин, шини для легкових та легковантажних автомобілів повинні мати додаткову етикетку із зазначенням таких ключових характеристик:
I. Паливна економічність
Чим менше шина витрачає енергії під час кочення, тим менше палива потрібно для продовження руху. У легкового автомобіля тертя шини з поверхнею дороги може поглинути близько 20% необхідної енергії, у вантажного автомобіля - до 30%.
Рівень опору коченню оцінюється за шкалою від А до G
А - найбільш ефективний показник (максимальна паливна економічність)
G - найменш ефективний показник (мінімальна паливна економічність)
Вибір шин з кращими показниками призводить до зниження споживання палива. Різниця між двома класами опору коченню проявляється в різниці витрат палива об'ємом близько 0,1 літрів на 100 кілометрів. Результати залежать від типу автомобіля та кліматичних умов.
II. Зчеплення на мокрій дорозі
Визначає здатність шини утримуватися на дорозі в умовах мокрого дорожнього покриття.
Оцінюється за шкалою від А до G
А - найбільш безпечний показник (максимальний рівень зчеплення шин)
G - найменш безпечний показник (мінімальний рівень зчеплення шин)
Вибір шин з кращими показниками зчеплення на мокрій дорозі призводить до підвищення ефективності гальмування на мокрій поверхні і, відповідно, до підвищення безпеки водіння. Різниця гальмівного шляху автомобілів на шинах класу G і А може досягати 18 м (на мокрій дорозі, для середнього легкового автомобіля, що рухається зі швидкістю 80 км/год).
III. Рівень шуму
Вказує на зовнішній шум, створюваний проїжджаючим автомобілем. Шум, що створюють шини від контакту з дорогою, може становити від 50 до 80% загального шуму автомобіля. Однак слід пам'ятати, що загальний шум, створюваний автомобілем, залежить, у тому числі, і від характеру дорожнього покриття.
Оцінка рівня шуму класифікується за трьома класами у вигляді однієї, двох або трьох звукових хвиль. Чим більше хвиль, тим гучніша шина
1 чорна хвиля - тиха шина (як мінімум на 3 db нижче граничного значення для Європи)
2 чорних хвилі - помірно гучна шина (між граничним значенням і рівнем, нижчим від нього на 3 db)
3 чорних хвилі - гучна шина (вище граничного значення для Європи)
Показники паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму автомобільних шин, які планує Запропонувати Скаржник Є КРАЩИМИ від тих показників, що вимагає Замовник, тому Скаржник вважає, що такі автомобільні шини не можуть вважатися гіршими, чи не аналогічними до тих, що вимагаються Замовником.
Вважаю, що Замовник не довів та документально не підтвердив встановлення показників паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму.
За таких обставин, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть запропонувати Замовнику автомобільні шини з конкретно визначеними в документації показниками паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму, отже Замовник обмежив в праві на участь тих учасників, що можуть запропонувати:
- Шини, які мають БІЛЬШУ паливну економічність – що призведе до економії палива;
- Шини, які мають ВИЩИЙ показник зчеплення з мокрою поверхнею, що призведе до більшої безпеки пасажирів та водія на дорозі;
- Щини, які мають НИЖЧИЙ рівень шуму, що призведе до збереження навколишнього середовища.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо показників паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму та дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають можливість запропонувати Замовнику шини з кращими показниками.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ: етикетки запропонованих шин за позиціями 1,2,3 із зазначенням характеристик, зокрема індексів паливної економічності, зчеплення на мокрій дорозі та рівня шуму
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ФОП ЧЕРНИХ МАКСИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП ЧЕРНИХ МАКСИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника: – Головне управління Національної поліції в Луганській області внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-27-006792-a, за предметом закупівлі Товар: ДК 021:2015 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (автомобільні шини)