• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

98310000-9 – «Послуги з прання і сухого чищення»(послуги з прання, прасування та сухого чищення постільної білизни та виробів домашнього текстилю)

Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.

Завершена

2 188 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 944.50 UAH
Період оскарження: 26.02.2025 14:42 - 03.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: df559f59bc754a0a9e84d521481c9ce5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-26-008388-a.a2
Назва: Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2025 15:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.04.2025 12:46
Автор: ФОП Палій Руслан Миколайович, Палій Руслан Миколайович +380674813030 prm2814300011@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 718109c7e31348299aa8d7c9716f06b5
Заголовок пункту скарги: Учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. На виконання вимоги п.4 та п.5 Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, Учасник мав надати документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником рідких миючих засобів «Diversey» зазначених Учасником у довідці № 1/03-25 від 05.03.2025. Документи відсутні у складі оновлених документів ТП.
2. На виконання вимоги п.6 Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, Учасник, мав надати копії висновків наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби для миття та чищення, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції. Документи відсутні у складі оновлених документів ТП…»
З урахуванням вказаного, тендерну пропозицію відхилено на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Так, дійсно, відповідно до п.п. 4, 5 Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 11.03.25 (далі Вимога) замовником було встановлено, що:
1.1.1. П.«4. На виконання вимог п. 5.1.1 Додатку №3 «5.1.1. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника відповідного (их) дезінфікуючого засобу (ів), що може застосовуватись в процесі прання під час надання послуг, про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції)» Учасником надано: Гарантійний лист (вих 754 від 04.03.2025 р). Даний Гарантійний лист оформлений не належним чином, оскільки він виконаний не на фірмовому бланку підприємства-гаранта, а саме ТОВ «БЛАНІДАС», не містить юридичної/поштової адреси підприємства, контактного телефону, за яким можна звернутися для підтвердження інформації, та реквізитів (враховуючи те, що Учасником у складі ТП надано файл «1.4 Довідка припинення видачі сан.гігієнічноі експертизи.pdf», що видана безпосередньо ТОВ «БЛАНІДАС» на фірмовому бланку підприємства, який містить логотипи, юридичну і поштову адреси, телефон, реквізити… Замовник має сумнів, щодо достовірності відповідного Гарантійного листа). Відповідно до інформації в Гарантійному листі ТОВ «БЛАНІДАС» є дилером виробника рідких миючих засобів «Diversey» зазначених Учасником у довідці № 1/03-25 від 05.03.2025 , однак жодних підтверджуючих документів у складі ТП не надано. У зв'язку з чим наявні невідповідності в документах Пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей, тож прошу надати на виконання вимоги, Гарантійний лист оформлений на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником».
Отже, з урахуванням вказаного, на виконання п. 4 Вимоги, Замовником визначена необхідність надання Гарантійного листа оформленого на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником».
1.1.2. Також, пунктом 5 Вимоги встановлено, що
«… на виконання вимог п. 5.1.2 Додатку №3 «5.1.2. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника рідких миючих засобів, що будуть використовуватися під час надання послуг з прання про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції)» Учасником надано: Гарантійний лист (вих. 755 від 04.03.2025р) та Гарантійний лист (вих. 759 від 04.03.2025р). Дані Гарантійні листи оформлені не належним чином, оскільки він виконаний не на фірмовому бланку підприємства-гаранта, а саме ТОВ «БЛАНІДАС», не містить юридичної/поштової адреси підприємства, контактного телефону, за яким можна звернутися для підтвердження інформації, та реквізитів (враховуючи те, що Учасником у складі ТП надано файл «1.4 Довідка припинення видачі сан.гігієнічноі_ експертизи.pdf», що видана безпосередньо ТОВ «БЛАНІДАС» на фірмовому бланку підприємства, який містить логотипи, юридичну і поштову адреси, телефон, реквізити… Замовник має сумніви, щодо достовірності відповідного Гарантійного листа). Відповідно до інформації в Гарантійному листі ТОВ «БЛАНІДАС» є дилером виробника рідких миючих засобів «Diversey» зазначених Учасником у довідці № 1/03-25 від 05.03.2025 , однак жодних підтверджуючих документів у складі ТП не надано. У зв'язку з чим наявні невідповідності в документах Пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей, тож прошу надати на виконання вимоги, Гарантійний лист оформлений на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником.
Отже, з урахуванням вказаного, на виконання п. 5 Вимоги, Замовником також визначена необхідність надання ЛИШЕ Гарантійного листа оформленого на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником».
Також, відповідно до вимог підпунктів 5.1.1, 5.1.2 пункту 5 «Вимоги до дезінфікуючих засобів» Додатку №3 до ТД передбачено:
«5.1.1. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника відповідного (их) дезінфікуючого засобу (ів), що може застосовуватись в процесі прання під час надання послуг, про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції).
5.1.2. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника рідких миючих засобів, що будуть використовуватися під час надання послуг з прання про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції)». Як вбачається, інші окремі вимоги щодо вказаних гарантійних листів у ТД не містяться і Замовником не зазначались.
Отже, з урахуванням вищевказаного, змісту Вимоги, на виконання п.п. 4,5 Скаржник мав надати ЛИШЕ Гарантійний лист оформленого на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником». Також, окремих вимог щодо надання будь-яких інших документів Повідомлення Замовника не містить.
Разом з тим, як вбачається з Протоколу, у протиріч змісту п.п. 4, 5 Вимоги, Замовник зазначив підставу про відхилення, через те, що «Учасник мав надати документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником рідких миючих засобів «Diversey» зазначених Учасником у довідці № 1/03-25 від 05.03.2025. Документи відсутні у складі оновлених документів ТП.»

При цьому, Замовником протиправно не прийнято до уваги, що на виконання Вимоги, та умов ТД у складі тендерної пропозиції наданий гарантійний лист ( файл «9.Гарантіи_ний_лист дезінфікуючі засоби.pdf», оприлюднений 12 березня 2025 об 16.55), що оформлений на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної у Вимозі, а саме на фірмовому бланку підприємства ТОВ «Бланідас», який містить логотипи, юридичну і поштову адреси, телефон, реквізити, тощо, що підтверджують дилерські відносини з виробником, що зазначений в довідці Вих № 1/03-25 від 05.03.25 (файл: 1_Довідка_засоби_мии_ні_дезинфікючі.pdf), крім того, зазначена необхідна інформація щодо гарантування про необхідну кількість, якість та у потрібні терміни, а також виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (що визначена умовами 5.1.1., 5.1.2 Додатку 3 до ТД.)
Також, відповідно до умов п. 42 Особливостей, пункту 1 Розділу 5 ТД передбачено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Як бвачається, Замовник з відповідним запитом до ТОВ «БЛАНІДАС» не звернувся, наданий Гарантійний лист до уваги не взяв, а прийняв безпідставне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 593745ea671340fab71920c934592b05
Заголовок пункту скарги: Документ відсутній у складі ТП. У зв'язку з чим наявні невідповідності в документах Пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1.3. Щодо п. 6 Вимоги, то також слід зазначити, що Замовником зазначено, що:
«…На виконання вимог п.5.1.3 Додатку №5 Учасник у складі ТП має надати: «5.1.3. Копії висновків наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби для миття та чищення, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції». Документ відсутній у складі ТП. У зв'язку з чим наявні невідповідності в документах Пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей».

Разом з тим, відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Разом з тим, як вбачається з п. 6, Вимога не містить що на виконання вказаного пункту мав надати Скаржник.
Також, з 1 жовтня 2023 вступив в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022 (Закону № 2573), відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII від 24.02.1994 (далі – Закон №4004) втратив чинність. Статтями 10-12 Закону №4004, який втратив чинність, регламентувалося проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатом її проведення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Згідно статті 1 Закону №4004 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. В свою чергу введеним натомість Законом №2573 проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків не передбачено. У зв'язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів не видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати на сьогоднішній день. Також, слід зазначити, що не передбачено вимогами законодавства і отримання висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи.
Слід зазначити, що додатково у складі тендерної пропозиції Скаржника надано довідку за вих. №11-02/04/1105-01 від 04.10.2023 р.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Також, згідно з ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 3 ч. 2 Розділу 5 «Інші умови тендерної документації» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, вважаємо, що і в цій частині Протокол є протиправним, та підлягає скасуванню вказане рішення Замовника.
1.2. Щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції Скаржника, через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, то слід зазначити таке.
Згідно з Протоколом встановлено, що
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи:
1. Копії сертифікатів якості або сертифікатів відповідності або декларацій про відповідність миючих, дезінфікуючих та чистячих засобів, що використовуються учасником при наданні послуг, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції. Відповідні документи відсутні у складі ТП Учасника, тож Учасник не підтвердив якість миючих, дезінфікуючих та чистячих засобів, що будуть використовуватись в процесі надання послуг.
Документи, зазначені вище, не підпадають під можливість виправлення відповідно до пункту 43 Особливостей та без надання яких, Замовник не має змоги переконатися в якості засобів, що будуть використовуватись в процесі виконання послуг та ефективності кінцевого результату, що їм передують.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»
З урахуванням вказаного, тендерну пропозицію відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Також, відповідно до вимог пункту 5 «Вимоги до дезінфікуючих засобів» Додатку №3 до ТД передбачено:
«5. Вимоги до дезінфікуючих засобів:
5.1 Для хімічної дезінфекції білизни використовують професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби, дозволені до використання в Україні, на основі активного кисню. На підтвердження вимогам даного пункту, учасник у складі пропозиції має надати:
Довідку в довільній формі, де має бути зазначена інформація про перелік дезінфікуючих/миючих засобів, які Виконавець буде використовувати в процесі надання послуг, а також інформацію про виробника відповідних дезінфікуючих/миючих засобів, інформація в даній довідці має бути підтверджена:
5.1.1. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника відповідного (их) дезінфікуючого засобу (ів), що може застосовуватись в процесі прання під час надання послуг, про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції).
5.1.2.Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника рідких миючих засобів, що будуть використовуватися під час надання послуг з прання про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції)
5.1.2. Копії сертифікатів якості або сертифікатів відповідності або декларацій про відповідність миючих, дезінфікуючих та чистячих засобів, що використовуються учасником при наданні послуг, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції.
5.1.3. Копії висновків наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби для миття та чищення, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції.
5.2. В ситуації підготовки до протиепідемічних заходів надати гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника Біоблоку/або еквівалент про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, що забезпечить безпечне транспортування білизни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro. Окрім цього учасники подають документ, що засвідчує якість мішків розчинних для прання Біоблок/або еквівалент (копію декларації про відповідність) (подається Учасником у складі пропозиції).

Дійсно, п.п. 5.1.2. встановлює:
«5.1.2. Копії сертифікатів якості або сертифікатів відповідності або декларацій про відповідність миючих, дезінфікуючих та чистячих засобів, що використовуються учасником при наданні послуг, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції».

Більш того, саме через ненадання вказаних документів Замовник прийшов до висновку, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме, що «документи, зазначені вище, не підпадають під можливість виправлення відповідно до пункту 43 Особливостей та без надання яких, Замовник не має змоги переконатися в якості засобів, що будуть використовуватись в процесі виконання послуг та ефективності кінцевого результату, що їм передують».
При цьому відповідно до п. 43 Особливостей, п. 1 Розділу 5 Розділу ТД встановлено, що «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
А отже, вважаємо хибною підставою для відхилення тендерної пропозиції і з цієї підстави, оскільки, як і по пункту 5.1.3 п. 5 Додатку 3 до ТД Замовник мав розмістити (згідно з п. 43 Особливостей, п. 1 Розділу 5 Розділу ТД) повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Скасована
КЕП

щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: 367873008fdd4aecb3b5c08f2935104d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-26-008388-a.c1
Назва: щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі: № у ЦБД: UA-2025-02-26-008388-a № ЛОТу (назва): --- Найменування Замовника: ДОНЕЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ВНУТРІШНІХ СПРАВ (далі по тексту - Замовник) Розпочато процедуру: «відкриті торги (з особливостями)» Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): код ДК 021:2015 – 98310000-9 – «Послуги з прання і сухого чищення» Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме: НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ ФОП Палій Руслан Миколайович (далі по тексту – Скаржник, ФОП Палій Р.М.) Керуючись абзацом третім пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі по тексту Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Скаржник реалізує своє право на подання скарги. Так, після проведення електронного аукціону, Замовник здійснив розгляд тендерної пропозиції Скаржника, яка була визначена найбільш економічно вигідною, на відповідність її вимогам тендерної документації та оприлюднив в електронній системі закупівель 13.03.2025 ПРОТОКОЛ № 21-ВТО ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ ДОНЕЦЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ВНУТРІШНІХ СПРАВ від 13.03.2025 : НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ, що оскаржується (далі по тексту Протокол) ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ Протокол_відхилення_тендерної_пропозиції _учасник №1.docx 13.03.2025 15:29 Так, відповідно до Протоколу, тендерна пропозиція скаржника відхилена на підставі норм, визначених підпунктами 1, 2 пункту 44 Особливостей, а саме, зазначено відповідно, що: «Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми… Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми…». Скаржник не погоджується з рішенням Уповноваженої особи Замовника, вважає його незаконним, оскільки воно не відповідає умовам тендерної документації на закупівлю Замовника (затвердженої Рішенням уповноваженої особи Донецького державного університету внутрішніх справ Протокол № 17-ВТО від 26.02.2025, далі по тексту тендерна документація), Особливостям, Закону України «Про публічні закупівлі», чинному законодавству України, з огляду на таке:
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 18.03.2025 16:33
Автор: ФОП Палій Руслан Миколайович, Палій Руслан Миколайович +380674813030 prm2814300011@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f077887d0d5b44c2a3b1f93a41d57a03
Заголовок пункту скарги: Щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції Скаржника, окремо зазначаю за кожною підставою наступне.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 1.1. Так, відповідно до Протоколу підставою для відхилення тендерної пропозиції скаржника стало те, що
«Учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме:
1. На виконання вимоги п.4 та п.5 Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, Учасник мав надати документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником рідких миючих засобів «Diversey» зазначених Учасником у довідці № 1/03-25 від 05.03.2025. Документи відсутні у складі оновлених документів ТП.
2. На виконання вимоги п.6 Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, Учасник, мав надати копії висновків наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби для миття та чищення, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції. Документи відсутні у складі оновлених документів ТП…»
З урахуванням вказаного, тендерну пропозицію відхилено на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Так, дійсно, відповідно до п.п. 4, 5 Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 11.03.25 (далі Вимога) замовником було встановлено, що:
1.1.1. П.«4. На виконання вимог п. 5.1.1 Додатку №3 «5.1.1. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника відповідного (их) дезінфікуючого засобу (ів), що може застосовуватись в процесі прання під час надання послуг, про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції)» Учасником надано: Гарантійний лист (вих 754 від 04.03.2025 р). Даний Гарантійний лист оформлений не належним чином, оскільки він виконаний не на фірмовому бланку підприємства-гаранта, а саме ТОВ «БЛАНІДАС», не містить юридичної/поштової адреси підприємства, контактного телефону, за яким можна звернутися для підтвердження інформації, та реквізитів (враховуючи те, що Учасником у складі ТП надано файл «1.4 Довідка припинення видачі сан.гігієнічноі експертизи.pdf», що видана безпосередньо ТОВ «БЛАНІДАС» на фірмовому бланку підприємства, який містить логотипи, юридичну і поштову адреси, телефон, реквізити… Замовник має сумнів, щодо достовірності відповідного Гарантійного листа). Відповідно до інформації в Гарантійному листі ТОВ «БЛАНІДАС» є дилером виробника рідких миючих засобів «Diversey» зазначених Учасником у довідці № 1/03-25 від 05.03.2025 , однак жодних підтверджуючих документів у складі ТП не надано. У зв'язку з чим наявні невідповідності в документах Пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей, тож прошу надати на виконання вимоги, Гарантійний лист оформлений на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником».
Отже, з урахуванням вказаного, на виконання п. 4 Вимоги, Замовником визначена необхідність надання Гарантійного листа оформленого на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником».
1.1.2. Також, пунктом 5 Вимоги встановлено, що
«… на виконання вимог п. 5.1.2 Додатку №3 «5.1.2. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника рідких миючих засобів, що будуть використовуватися під час надання послуг з прання про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції)» Учасником надано: Гарантійний лист (вих. 755 від 04.03.2025р) та Гарантійний лист (вих. 759 від 04.03.2025р). Дані Гарантійні листи оформлені не належним чином, оскільки він виконаний не на фірмовому бланку підприємства-гаранта, а саме ТОВ «БЛАНІДАС», не містить юридичної/поштової адреси підприємства, контактного телефону, за яким можна звернутися для підтвердження інформації, та реквізитів (враховуючи те, що Учасником у складі ТП надано файл «1.4 Довідка припинення видачі сан.гігієнічноі_ експертизи.pdf», що видана безпосередньо ТОВ «БЛАНІДАС» на фірмовому бланку підприємства, який містить логотипи, юридичну і поштову адреси, телефон, реквізити… Замовник має сумніви, щодо достовірності відповідного Гарантійного листа). Відповідно до інформації в Гарантійному листі ТОВ «БЛАНІДАС» є дилером виробника рідких миючих засобів «Diversey» зазначених Учасником у довідці № 1/03-25 від 05.03.2025 , однак жодних підтверджуючих документів у складі ТП не надано. У зв'язку з чим наявні невідповідності в документах Пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей, тож прошу надати на виконання вимоги, Гарантійний лист оформлений на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником.
Отже, з урахуванням вказаного, на виконання п. 5 Вимоги, Замовником також визначена необхідність надання ЛИШЕ Гарантійного листа оформленого на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником».
Також, відповідно до вимог підпунктів 5.1.1, 5.1.2 пункту 5 «Вимоги до дезінфікуючих засобів» Додатку №3 до ТД передбачено:
«5.1.1. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника відповідного (их) дезінфікуючого засобу (ів), що може застосовуватись в процесі прання під час надання послуг, про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції).
5.1.2. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника рідких миючих засобів, що будуть використовуватися під час надання послуг з прання про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції)». Як вбачається, інші окремі вимоги щодо вказаних гарантійних листів у ТД не містяться і Замовником не зазначались.
Отже, з урахуванням вищевказаного, змісту Вимоги, на виконання п.п. 4,5 Скаржник мав надати ЛИШЕ Гарантійний лист оформленого на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної вище і документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником». Також, окремих вимог щодо надання будь-яких інших документів Повідомлення Замовника не містить.
Разом з тим, як вбачається з Протоколу, у протиріч змісту п.п. 4, 5 Вимоги, Замовник зазначив підставу про відхилення, через те, що «Учасник мав надати документи, що підтверджують дилерські відносини з виробником рідких миючих засобів «Diversey» зазначених Учасником у довідці № 1/03-25 від 05.03.2025. Документи відсутні у складі оновлених документів ТП.»

При цьому, Замовником протиправно не прийнято до уваги, що на виконання Вимоги, та умов ТД у складі тендерної пропозиції наданий гарантійний лист ( файл «9.Гарантіи_ний_лист дезінфікуючі засоби.pdf», оприлюднений 12 березня 2025 об 16.55), що оформлений на фірмовому бланку підприємства із зазначенням інформації вказаної у Вимозі, а саме на фірмовому бланку підприємства ТОВ «Бланідас», який містить логотипи, юридичну і поштову адреси, телефон, реквізити, тощо, що підтверджують дилерські відносини з виробником, що зазначений в довідці Вих № 1/03-25 від 05.03.25 (файл: 1_Довідка_засоби_мии_ні_дезинфікючі.pdf), крім того, зазначена необхідна інформація щодо гарантування про необхідну кількість, якість та у потрібні терміни, а також виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (що визначена умовами 5.1.1., 5.1.2 Додатку 3 до ТД.)
Також, відповідно до умов п. 42 Особливостей, пункту 1 Розділу 5 ТД передбачено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Як бвачається, Замовник з відповідним запитом до ТОВ «БЛАНІДАС» не звернувся, наданий Гарантійний лист до уваги не взяв, а прийняв безпідставне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

1.1.3. Щодо п. 6 Вимоги, то також слід зазначити, що Замовником зазначено, що:
«…На виконання вимог п.5.1.3 Додатку №5 Учасник у складі ТП має надати: «5.1.3. Копії висновків наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби для миття та чищення, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції». Документ відсутній у складі ТП. У зв'язку з чим наявні невідповідності в документах Пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей».

Разом з тим, відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Разом з тим, як вбачається з п. 6, Вимога не містить що на виконання вказаного пункту мав надати Скаржник.
Також, з 1 жовтня 2023 вступив в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022 (Закону № 2573), відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII від 24.02.1994 (далі – Закон №4004) втратив чинність. Статтями 10-12 Закону №4004, який втратив чинність, регламентувалося проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатом її проведення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Згідно статті 1 Закону №4004 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. В свою чергу введеним натомість Законом №2573 проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків не передбачено. У зв'язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів не видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати на сьогоднішній день. Також, слід зазначити, що не передбачено вимогами законодавства і отримання висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи.
Слід зазначити, що додатково у складі тендерної пропозиції Скаржника надано довідку за вих. №11-02/04/1105-01 від 04.10.2023 р.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Також, згідно з ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 3 ч. 2 Розділу 5 «Інші умови тендерної документації» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, вважаємо, що і в цій частині Протокол є протиправним, та підлягає скасуванню вказане рішення Замовника.
1.2. Щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції Скаржника, через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, то слід зазначити таке.
Згідно з Протоколом встановлено, що
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи:
1. Копії сертифікатів якості або сертифікатів відповідності або декларацій про відповідність миючих, дезінфікуючих та чистячих засобів, що використовуються учасником при наданні послуг, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції. Відповідні документи відсутні у складі ТП Учасника, тож Учасник не підтвердив якість миючих, дезінфікуючих та чистячих засобів, що будуть використовуватись в процесі надання послуг.
Документи, зазначені вище, не підпадають під можливість виправлення відповідно до пункту 43 Особливостей та без надання яких, Замовник не має змоги переконатися в якості засобів, що будуть використовуватись в процесі виконання послуг та ефективності кінцевого результату, що їм передують.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»
З урахуванням вказаного, тендерну пропозицію відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Також, відповідно до вимог пункту 5 «Вимоги до дезінфікуючих засобів» Додатку №3 до ТД передбачено:
«5. Вимоги до дезінфікуючих засобів:
5.1 Для хімічної дезінфекції білизни використовують професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби, дозволені до використання в Україні, на основі активного кисню. На підтвердження вимогам даного пункту, учасник у складі пропозиції має надати:
Довідку в довільній формі, де має бути зазначена інформація про перелік дезінфікуючих/миючих засобів, які Виконавець буде використовувати в процесі надання послуг, а також інформацію про виробника відповідних дезінфікуючих/миючих засобів, інформація в даній довідці має бути підтверджена:
5.1.1. Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника відповідного (их) дезінфікуючого засобу (ів), що може застосовуватись в процесі прання під час надання послуг, про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції).
5.1.2.Гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника рідких миючих засобів, що будуть використовуватися під час надання послуг з прання про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro (подається Учасником у складі пропозиції)
5.1.2. Копії сертифікатів якості або сертифікатів відповідності або декларацій про відповідність миючих, дезінфікуючих та чистячих засобів, що використовуються учасником при наданні послуг, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції.
5.1.3. Копії висновків наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби для миття та чищення, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції.
5.2. В ситуації підготовки до протиепідемічних заходів надати гарантійний лист від товаровиробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника Біоблоку/або еквівалент про поставку учаснику товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, що забезпечить безпечне транспортування білизни. Гарантійний лист має бути належним чином оформлений: виданий Учаснику із зазначенням замовника торгів, назви предмета закупівлі та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro. Окрім цього учасники подають документ, що засвідчує якість мішків розчинних для прання Біоблок/або еквівалент (копію декларації про відповідність) (подається Учасником у складі пропозиції).

Дійсно, п.п. 5.1.2. встановлює:
«5.1.2. Копії сертифікатів якості або сертифікатів відповідності або декларацій про відповідність миючих, дезінфікуючих та чистячих засобів, що використовуються учасником при наданні послуг, чинних на момент розкриття тендерних пропозиції».

Більш того, саме через ненадання вказаних документів Замовник прийшов до висновку, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме, що «документи, зазначені вище, не підпадають під можливість виправлення відповідно до пункту 43 Особливостей та без надання яких, Замовник не має змоги переконатися в якості засобів, що будуть використовуватись в процесі виконання послуг та ефективності кінцевого результату, що їм передують».
При цьому відповідно до п. 43 Особливостей, п. 1 Розділу 5 Розділу ТД встановлено, що «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
А отже, вважаємо хибною підставою для відхилення тендерної пропозиції і з цієї підстави, оскільки, як і по пункту 5.1.3 п. 5 Додатку 3 до ТД Замовник мав розмістити (згідно з п. 43 Особливостей, п. 1 Розділу 5 Розділу ТД) повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей.

2. Зважаючи на викладене вище, вважаю що Замовник хибно прийняв рішення про наявність підстав для відхилення, та не оприлюднив повідомлення про намір укласти договір з учасником, тендерна пропозиція якого була найекономічно вигіднішою.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерної пропозиції учасника аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, у тому числі і умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, призвели до неможливості стати переможцем закупівлі, чим порушенні мої права та інтереси.
Згідно до абзацу 4 пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Зважаючи на вищезазначене, вважаємо, що Замовник своїми незаконними діями порушує право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, прийняття рішення стосовно процедури закупівлі, а також позбавляє Скаржника, пропозиція якого є найекономічновигіднішою можливості стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення процедури закупівлі у чіткій відповідності до приписів чинного законодавства України. Що у свою чергу, позбавляє мене, і майнового інтересу у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю,
Такими неприйнятими рішеннями та діями замовника (зокрема що полягали у неправомірному відхиленні тендерної пропозиції) були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення принципів проведення процедур закупівель, що регламентовано статею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись Особливостями, Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження, звертається до Органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.

Враховуючи вищевикладене, на підставі положень абзацу третього пункту 59 Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі», Конституції України, зазначаємо про допущені порушення Замовником, у зв’язку з чим Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника