• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

(ДК 021:2015 код 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Реконструкція охоронної огорожі вздовж периметру контрольованої зони Дністровської ГЕС для філії «Дністровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»

Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідчені перекладачем. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій згідно тендерної документації.

Торги не відбулися

65 026 089.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 650 000.00 UAH
Період оскарження: 26.02.2025 10:53 - 10.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну закупівлі

Номер: d11bc28b03b94301963096e615e64a70
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-26-003165-a.c1
Назва: Скарга на неправомірну відміну закупівлі
Скарга:
Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-02-26-003165-a. При цьому, Замовником були порушені принципи здійснення публічних закупівель. Приватне підприємство «Інженерно-виробничий центр “ВЕКТОР”» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Приватне підприємство «Інженерно-виробничий центр “ВЕКТОР”» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. Приватне підприємство «Інженерно-виробничий центр “ВЕКТОР”» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Приватне підприємство «Інженерно-виробничий центр “ВЕКТОР”» взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, запропонувало найбільш економічно вигідну цінову пропозицію та очікувало поки тендерна пропозиція буде розглянута, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю. Однак, 19 березня 2025 року Замовником, відповідно до Протоколу уповноваженої особи апарату управління ПрАТ «Укргідроенерго» №13/2025/2 від 19.03.2025 року, було відмінено закупівлю № UA-2025-02-26-003165-a, за предметом: (ДК 021:2015 код 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Реконструкція охоронної огорожі вздовж периметру контрольованої зони Дністровської ГЕС для філії «Дністровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго» на підставі пп.2 п. 50 Особливостей, а саме: через неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Вважаємо, що такими діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 08.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2025 18:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.04.2025 15:34
Дата виконання рішення Замовником: 11.04.2025 10:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом уповноваженої особи апарату управління ПрАТ «Укргідроенерго» № 13/2025/2 від 19.03.2025 відмінено Закупівлю з підстав викладених в підпункті 2 пункту 50 Особливостей.. Не погоджуючись із рішенням замовника, 28 березня 2025 приватне підприємство «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» подало скаргу до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов'язала приватне акціонерне товариство «Укргідроенерго» скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — «(ДК 021:2015 код 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Реконструкція охоронної огорожі вздовж периметру контрольованої зони Дністровської ГЕС для філії «Дністровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-26-003165-a.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР "ВЕКТОР", Олександрександр Криворучко 380951722038 pp.ivc.vektor@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 91ff1f830da840b183fbf0e01a8aa6c9
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірну відміну закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. З 14.03.2025 року на розгляді Замовника перебуває тендерна пропозиція Скаржника, однак 19 березня 2025 року Замовником, відповідно до Протоколу уповноваженої особи апарату управління ПрАТ «Укргідроенерго» №13/2025/2 від 19.03.2025 року (далі Протокол №13/2025/2), було відмінено закупівлю № UA-2025-02-26-003165-a, за предметом: (ДК 021:2015 код 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) Реконструкція охоронної огорожі вздовж периметру контрольованої зони Дністровської ГЕС для філії «Дністровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго» на підставі пп.2 п. 50 Особливостей, таким чином, відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Коментар Замовника щодо відміни: Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Додаток 5 тендерної документації складено не вірно, що унеможливлює коректно оцінити пропозиції учасників.

Опис порушення відповідно до протоколу №13/2025/2: Додаток 5 тендерної документації складено не вірно, що унеможливлює коректно оцінити пропозиції учасників.

Фактично Замовник застосувавши підставу відміни через: «неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень» не підтвердив її в описовій частині протоколу відміни закупівлі. Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі та не пояснив у чому саме полягає помилка при складанні Додатку 5 тендерної документації – Технічна специфікація.

З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу колегії на наступне:
1. По-перше, відповідно до пп.2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Замовником не було зазначено, які саме порушення вимог законодавства, саме у сфері публічних закупівель, ним були виявлені, а отже неналежно обґрунтував правомірність відміни закупівлі. Скаржник вважає, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.

2. По-друге, слід звернути увагу на наступне, процедура закупівлі оголошена 26.02.2025 року, кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 13.03.2025 року. В той же час, датування інформації, яка описана в Протоколі уповноваженої особи апарату управління ПрАТ «Укргідроенерго» №13/2025/2 від 19.03.2025 року з інформацією про те, що Додаток 5 тендерної документації складено не вірно, що унеможливлює коректно оцінити пропозиції учасників виявлено – 19.03.2025 року.
Таким чином, у Замовника було близько 14-ти днів для того, щоб переглянути Додаток №5, який містить технічні вимоги до предмета закупівлі, та, за потреби, внести до них зміни, а також відмінити процедуру закупівлі ще на етапі подання тендерних пропозицій.
Слід повторно звернути увагу, що Замовник в рішенні про відміну процедури закупівлі зазначає, що Додаток №5 складено не вірно, разом з тим не зазначає жодної інформації, що саме з цього Додатку №5 не дає коректно оцінити пропозиції учасників.

З огляду на викладене, Скаржник вважає, що вищенаведена інформація не підтверджує неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Звертаємо увагу, що Замовник міг внести зміни до тендерної документації на етапі прийому пропозицій, натомість замовником було прийнято рішення щодо неправомірної відміни процедури закупівлі.

Враховуючи вищенаведене, на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Тому, з огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі
є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Отже, враховуючи підставу описану вище, у відповідності до абзацу 2 пункту 54 Особливостей визначено, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Тобто у Замовника була фізична можливість внести зміни на будь-якій стадії закупівлі, до початку проведення аукціону, але Замовник умисно не скористався своїм правом виправити помилки, допущені при складанні тендерної документації та дочекавшись етапу «кваліфікація», а також розкриття пропозицій – побачив в цьому можливість відмінити закупівлю на підставі «помилки» допущеної при складанні Додатку 5.
Таким чином, Замовник умисно вчинив дії, що нівелюють принципи здійснення публічних закупівель, тим самим порушивши права учасників на об’єктивне та неупереджене визначення переможцем закупівлі.
Додатково повідомляємо, що, на думку Скаржника, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, по типу - органу оскарження (АМКУ) та органів державного фінансового контролю (ДАСУ).
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис таких порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені.
З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Звертаємо увагу органу оскарження, що на нашу думку, своїми діями Замовник УМИСНО СТВОРЮЄ ПЕРЕШКОДИ для укладання договору з ПП «ІВЦ «ВЕКТОР», позбавляє права на отримання прибутку та порушує законодавство/
Прийняте Замовником рішення порушує законодавчо встановлені права Скаржника на розгляд його пропозиції , а тому завдає пряму економічну шкоду Скаржнику. Враховуючи викладене, права та законні інтереси ПП «ІВЦ «ВЕКТОР» мають бути захищені шляхом скасувати рішення про відміну тендеру.
Отже, підсумовуючи все вищевказане, Скаржник вважає, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи наведене, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав.


Аналогічна позиція, була виствітлена у рішеннях АМКУ №9639-р/пк-пз від 03.06.2024 року та № 2178-р/пк-пз від 05.02.2024 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)