-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
25Т-163_44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Блок вхідного сепаратора-1)
Завершена
41 569 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 1 247 000.00 UAH
мін. крок: 3% або 1 247 000.00 UAH
Період оскарження:
26.02.2025 09:04 - 16.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга про виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ"
Номер:
674300d4181944e0a4839bee82a6c800
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-26-000627-a.a1
Назва:
Скарга про виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ"
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА для подання.docx 22.05.2025 16:56
- СКАРГА для подання.docx.asice.zip 22.05.2025 16:56
- sign.p7s 22.05.2025 16:57
- Рішення від 26.05.2025 №8294.pdf 26.05.2025 16:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.06.2025 №8721.pdf 03.06.2025 12:52
- Рішення від 02.06.2025 №8721.pdf 05.06.2025 14:24
- Пояснення по суті скарги 25Т-163.docx 28.05.2025 09:17
- Пояснення по суті скарги 25Т-163.pdf 28.05.2025 09:17
- Протокол_274_виконання рішення АМКУ_ВТзО_24Т-163.docx 09.06.2025 09:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.05.2025 17:08
Дата розгляду скарги:
02.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.05.2025 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.06.2025 14:24
Дата виконання рішення Замовником:
09.06.2025 09:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії №8721-р/пк-пз від 02.06.2025р., скасовано рішення уповноваженої особи, про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ" (код ЄДРПОУ:23390015) за процедурою закупівлі — "25Т-163_44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Блок вхідного сепаратора-1)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-26-000627-a.»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7c417cb6d9c04762b9d1f416266e6866
Заголовок пункту скарги:
Рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ", оформленого протоколом №230 від 19.05.2025 порушують принципи здійснення публічних закупівель на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ".
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування», оформленого протоколом №230 від 19.05.2025, тендерну пропозицію ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ" було відхилено.
В обґрунтування оскаржуваного рішення Замовником було зазначено, що:
відповідно до пункту 1 ІІ частини додатку №3 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника Учасник надає скановану копію технічного паспорту або іншого документу від фактичного виробника, в якому вказані усі технічні характеристики на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3 до тендерної документації, окрім пунктів «Інші вимоги до Товару». Приміткою цього пункту передбачено, що допускається надання сканованих копій паспорта та/або технічного паспорта та/або іншого документу (інформаційний лист або технічний бюлетень), який був виготовлений раніше, у разі якщо такий товар повністю відповідає вимогам до предмету закупівлі».
Учасником ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» у складі пропозиції на виконання цієї вимоги надано документ «2.2.2 Паспорт Блок сепаратору газу для УГВ БВС-1 на тендер (М3).pdf». Титульна сторінка цього документу має назву «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)», що не підпадає під визначення інформаційного листа або технічного бюлетеня, як це вимагалося в розрізі надання іншого документу.
Отже, фактичною підставою відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» на думку Замовника є назва експлуатаційного документу, в якому вказані усі технічні характеристики на запропонований товар – ФОРМУЛЯР (технічний опис – зразок паспорту), яка не передбачена у примітках до пункту 1 ІІ частини додатку №3, а саме інформаційний лист або технічний бюлетень.
Правовою підставою відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» Замовник вказав п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» вважає, що оскаржуване рішення Замовника прийнято з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, з огляду на наступне.
І-ПРИЧИНА:
1. Замовник у пункті 1 ІІ частини додатку №3 до тендерної документації вказав, що:
На підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника Учасник надає скановану копію технічного паспорту або іншого документу від фактичного виробника, в якому вказані усі технічні характеристики на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3 до тендерної документації, окрім пунктів «Інші вимоги до Товару».
Примітка: допускається надання сканованих копій паспорта та/або технічного паспорта та/або іншого документу (інформаційний лист або технічний бюлетень), який був виготовлений раніше, у разі якщо такий товар повністю відповідає вимогам до предмету закупівлі».
Скаржник наводить сторінку 44 тендерної документації Замовника означеної частини.
ІІ ЧАСТИНА
/частина ІІ додатку №3 до тендерної документації не заповнюється учасниками та не подається в складі тендерної пропозиції. Учасники подають лише документи, які передбачені частиною ІІ додатку №3 до тендерної документації до подання в складі тендерної пропозиції/
Вимоги щодо подання документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника
1 На підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника Учасник надає скановану копію технічного паспорту або іншого документу від фактичного виробника, в якому вказані усі технічні характеристики на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку № 3 до тендерної документації, окрім пунктів «Інші вимоги до Товару».
Примітка:
допускається надання сканованих копій паспорта та/або технічного паспорта та/або іншого документу (інформаційний лист або технічний бюлетень), який був виготовлений раніше, у разі якщо такий товар повністю відповідає вимогам до предмету закупівлі.
Аналіз вказаного пункту свідчить, що Замовник визначив документ який має підтверджувати відповідність товару технічним вимогам тендерної документації: технічний паспорт або інший документ від фактичного виробника. При цьому, речення першого абзацу п.1 ІІ частини додатку №3 до тендерної документації є вичерпним та закінченим. Не містить жодних значень та посилань на примітки, отже має трактуватися за його смисловим значенням.
Надалі, в примітках до цього пункту, Замовник надав варіант допустимого відхилення від вимоги, що передбачена п.1. ІІ частини додатку №3 до тендерної документації, додавши до вищезазначеного пункту перелік документів: паспорт, інший документ (інформаційний лист або технічний бюлетень), для товару який був виготовлений раніше, у разі відповідності його предмету закупівлі.
Тобто, примітка до пункту 1 ІІ частини додатку №3 відноситься виключно до раніше виготовленого товару.
ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» на виконання пункту 1 ІІ частини додатку №3 було надано у складі своєї пропозиції зразок експлуатаційного документу «2.2.2 Паспорт Блок сепаратору газу для УГВ БВС-1 на тендер (М3).pdf» на титульній сторінці якого зазначено «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)», що є іншим документом тобто відмінним від технічного паспорту про який вказано у зазначеному пункті тендерної документації.
ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» наголошує, що наданий «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)» на товар за предметом закупівлі є індивідуальним виробом під замовлення який раніше за конфігурацією вимог Замовника викладених в додатку №3 до тендерної документації не виготовлявся.
Отже примітка до пункту 1 ІІ частини додатку №3 в частині назви документу не може бути застосована до наданого Скаржником документу.
При цьому у наданому ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» зразку експлуатаційного документу «2.2.2 Паспорт Блок сепаратору газу для УГВ БВС-1 на тендер (М3).pdf» на титульній сторінці якого зазначено «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)» відображено всі технічні характеристики на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3 Замовника, про що свідчить відсутність зауважень Замовника до змісту наданого документу.
Окремим підтвердженням належності розробленого виробником документу «2.2.2 Паспорт Блок сепаратору газу для УГВ БВС-1 на тендер (М3).pdf», як нового виробу за вимогами додатку №3 до тендерної документації, є словосполучення (технічний опис – зразок паспорту) на титульній сторінці документу та наявність на кожній сторінці документу водяного знаку виробника «ТОВ СТБ-Партнер» ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-26-000627-a, якими виробник товару зазначив пряму належність ЗРАЗКА ПАСПОРТУ для конкретної тендерної процедури.
ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» вважає, що критерієм можливого відхилення тендерної пропозиції Учасника за вимогами додатку №3 до тендерної документації є невідповідність технічних характеристик на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3, тобто до змісту експлуатаційного документу, а не до назви яка міститься на титульній сторінці цього документу.
Вочевидь у Замовника відсутні зауваження до наведених у наданому ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» експлуатаційному документі «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)» технічних характеристик на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3, а його назва відповідає пункту 1 ІІ частини додатку №3 тендерної документації Замовника.
Окремо зазначаємо, що назва яка міститься на титульній сторінці експлуатаційного документу, який було надано ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)» (фактичного виробника – ТОВ «СТБ-ПАРТНЕР») за своєю назвою відповідає вимогам ДСТУ 2.601:2006 та не може бути підставою відхилення тендерної пропозиції.
На підставі вище викладеного, ТОВ «Теплоенергокомплект» вважає рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Укргазвидобування», оформленого протоколом №230 від 19.05.2025 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ" неправомірним.
ІІ-ПРИЧИНА.
2. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі яким має відповідати тендерна пропозиція Учасника викладені у частині І додатку №3 у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення». При цьому у пункті 67 частині І додатку №3 наведені експлуатаційні документи у яких відображаються в тому числі технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та зазначено вимоги до експлуатаційних документів – ДСТУ 2.601:2006.
З аналізу наведеного - технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі мають відображатися в експлуатаційних документах складених відповідно до ДСТУ 2.601:2006.
В той же час, відповідно до вимог ДСТУ 2.601:2006 таблиця 1 експлуатаційними документами є: Керівництво з експлуатації; Інструкція з монтажу, пуску, регулюванню та обкатки виробу; Формуляр; Паспорт; Етикетка; Каталог деталей та креслень збирання; Норма витрат запасних частин; Норма витрат матеріалів; Відомість комплекту запасних частин, інструменту та приналежносте; Учбово-технічні плакати; Інструкції експлуатаційні спеціальні; Відомість експлуатаційних документів.
Лише тільки в експлуатаційних документах якими є: Формуляр; Паспорт; Етикетка мають відображатися значення основних параметрів і характеристик (властивостей) виробу що вказані у частині І додатку №3 у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення».
Отже, наданий Скаржником у складі тендерної пропозиції, експлуатаційний документ із зазначенням на титульній сторінці «ФОРМУЛЯР (технічний опис – зразок паспорту)» відповідає вимогам ДСТУ 2.601:2006 не тільки за змістом, а і за назвою, що не може заперечуватися Замовником, тим більше бути підставою відхилення тендерної пропозиції.
На підставі вище викладеного, ТОВ «Теплоенергокомплект» вважає рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Укргазвидобування», оформленого протоколом №230 від 19.05.2025 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ" неправомірним.
ІІІ-ПРИЧИНА.
3. Звертають на себе і вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування де зазначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже враховуючи наведені вимоги законодавства, Замовник виявивши невідповідність в документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі – назва технічного документу не відповідає назві наведеній у тендерній документації мав розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовник такого повідомлення не розмістив чим порушив вимоги ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» який містить виключний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій.
Додатково зазначаємо, що дії Замовника свідчать про системне порушення принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є непропорційним (ч. 3 ст. 5 Закону), оскільки ухвалене виключно на підставі формальної назви документа за повної відповідності його змісту вимогам тендерної документації. Такий підхід порушує баланс між формальними вимогами та суттю пропозиції, ставлячи поза увагою фактичну відповідність предмету закупівлі.
Крім того, Замовник проігнорував право, передбачене пунктом 34 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, звернутися до учасника для надання пояснень у разі сумнівів щодо змісту або природи поданого документа. Відсутність такого звернення та автоматичне застосування підходу «назва ≠ паспорт» без з’ясування обставин є свідченням недоброчесного та формального розгляду пропозиції.
Зазначимо також, що тендерна документація не містить прямої заборони на використання формуляра як виду технічної документації, що створює ситуацію порушення принципу правової визначеності. За таких умов учасник мав обґрунтоване очікування щодо допустимості поданого документа, а його відхилення суперечить засаді передбачуваності регуляторної практики.
Окремо звертаємо увагу на відсутність однакового підходу до оцінки тендерних пропозицій. Із протоколів про результати розгляду інших учасників вбачається, що Замовник застосовує різні критерії до оцінки поданих документів: у низці випадків аналізується зміст, у інших – лише зовнішня назва. Така непослідовність є прямим порушенням принципу рівного ставлення до учасників.
У сукупності зазначене свідчить про те, що права Скаржника були порушені внаслідок формального, непропорційного та юридично необґрунтованого підходу Замовника до оцінки тендерної пропозиції. Це потребує належного реагування з боку органу оскарження для відновлення порушених прав Скаржника.
Враховуючи викладене, прийняте рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування», оформленого протоколом №230 від 19.05.2025 порушують принципи здійснення публічних закупівель на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ".
В обґрунтування оскаржуваного рішення Замовником було зазначено, що:
відповідно до пункту 1 ІІ частини додатку №3 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника Учасник надає скановану копію технічного паспорту або іншого документу від фактичного виробника, в якому вказані усі технічні характеристики на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3 до тендерної документації, окрім пунктів «Інші вимоги до Товару». Приміткою цього пункту передбачено, що допускається надання сканованих копій паспорта та/або технічного паспорта та/або іншого документу (інформаційний лист або технічний бюлетень), який був виготовлений раніше, у разі якщо такий товар повністю відповідає вимогам до предмету закупівлі».
Учасником ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» у складі пропозиції на виконання цієї вимоги надано документ «2.2.2 Паспорт Блок сепаратору газу для УГВ БВС-1 на тендер (М3).pdf». Титульна сторінка цього документу має назву «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)», що не підпадає під визначення інформаційного листа або технічного бюлетеня, як це вимагалося в розрізі надання іншого документу.
Отже, фактичною підставою відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» на думку Замовника є назва експлуатаційного документу, в якому вказані усі технічні характеристики на запропонований товар – ФОРМУЛЯР (технічний опис – зразок паспорту), яка не передбачена у примітках до пункту 1 ІІ частини додатку №3, а саме інформаційний лист або технічний бюлетень.
Правовою підставою відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» Замовник вказав п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» вважає, що оскаржуване рішення Замовника прийнято з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, з огляду на наступне.
І-ПРИЧИНА:
1. Замовник у пункті 1 ІІ частини додатку №3 до тендерної документації вказав, що:
На підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника Учасник надає скановану копію технічного паспорту або іншого документу від фактичного виробника, в якому вказані усі технічні характеристики на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3 до тендерної документації, окрім пунктів «Інші вимоги до Товару».
Примітка: допускається надання сканованих копій паспорта та/або технічного паспорта та/або іншого документу (інформаційний лист або технічний бюлетень), який був виготовлений раніше, у разі якщо такий товар повністю відповідає вимогам до предмету закупівлі».
Скаржник наводить сторінку 44 тендерної документації Замовника означеної частини.
ІІ ЧАСТИНА
/частина ІІ додатку №3 до тендерної документації не заповнюється учасниками та не подається в складі тендерної пропозиції. Учасники подають лише документи, які передбачені частиною ІІ додатку №3 до тендерної документації до подання в складі тендерної пропозиції/
Вимоги щодо подання документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника
1 На підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника Учасник надає скановану копію технічного паспорту або іншого документу від фактичного виробника, в якому вказані усі технічні характеристики на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку № 3 до тендерної документації, окрім пунктів «Інші вимоги до Товару».
Примітка:
допускається надання сканованих копій паспорта та/або технічного паспорта та/або іншого документу (інформаційний лист або технічний бюлетень), який був виготовлений раніше, у разі якщо такий товар повністю відповідає вимогам до предмету закупівлі.
Аналіз вказаного пункту свідчить, що Замовник визначив документ який має підтверджувати відповідність товару технічним вимогам тендерної документації: технічний паспорт або інший документ від фактичного виробника. При цьому, речення першого абзацу п.1 ІІ частини додатку №3 до тендерної документації є вичерпним та закінченим. Не містить жодних значень та посилань на примітки, отже має трактуватися за його смисловим значенням.
Надалі, в примітках до цього пункту, Замовник надав варіант допустимого відхилення від вимоги, що передбачена п.1. ІІ частини додатку №3 до тендерної документації, додавши до вищезазначеного пункту перелік документів: паспорт, інший документ (інформаційний лист або технічний бюлетень), для товару який був виготовлений раніше, у разі відповідності його предмету закупівлі.
Тобто, примітка до пункту 1 ІІ частини додатку №3 відноситься виключно до раніше виготовленого товару.
ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» на виконання пункту 1 ІІ частини додатку №3 було надано у складі своєї пропозиції зразок експлуатаційного документу «2.2.2 Паспорт Блок сепаратору газу для УГВ БВС-1 на тендер (М3).pdf» на титульній сторінці якого зазначено «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)», що є іншим документом тобто відмінним від технічного паспорту про який вказано у зазначеному пункті тендерної документації.
ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» наголошує, що наданий «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)» на товар за предметом закупівлі є індивідуальним виробом під замовлення який раніше за конфігурацією вимог Замовника викладених в додатку №3 до тендерної документації не виготовлявся.
Отже примітка до пункту 1 ІІ частини додатку №3 в частині назви документу не може бути застосована до наданого Скаржником документу.
При цьому у наданому ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» зразку експлуатаційного документу «2.2.2 Паспорт Блок сепаратору газу для УГВ БВС-1 на тендер (М3).pdf» на титульній сторінці якого зазначено «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)» відображено всі технічні характеристики на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3 Замовника, про що свідчить відсутність зауважень Замовника до змісту наданого документу.
Окремим підтвердженням належності розробленого виробником документу «2.2.2 Паспорт Блок сепаратору газу для УГВ БВС-1 на тендер (М3).pdf», як нового виробу за вимогами додатку №3 до тендерної документації, є словосполучення (технічний опис – зразок паспорту) на титульній сторінці документу та наявність на кожній сторінці документу водяного знаку виробника «ТОВ СТБ-Партнер» ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-26-000627-a, якими виробник товару зазначив пряму належність ЗРАЗКА ПАСПОРТУ для конкретної тендерної процедури.
ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» вважає, що критерієм можливого відхилення тендерної пропозиції Учасника за вимогами додатку №3 до тендерної документації є невідповідність технічних характеристик на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3, тобто до змісту експлуатаційного документу, а не до назви яка міститься на титульній сторінці цього документу.
Вочевидь у Замовника відсутні зауваження до наведених у наданому ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» експлуатаційному документі «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)» технічних характеристик на запропонований товар, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення» Додатку №3, а його назва відповідає пункту 1 ІІ частини додатку №3 тендерної документації Замовника.
Окремо зазначаємо, що назва яка міститься на титульній сторінці експлуатаційного документу, який було надано ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ» на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника «Ф О Р М У Л Я Р (технічний опис – зразок паспорту)» (фактичного виробника – ТОВ «СТБ-ПАРТНЕР») за своєю назвою відповідає вимогам ДСТУ 2.601:2006 та не може бути підставою відхилення тендерної пропозиції.
На підставі вище викладеного, ТОВ «Теплоенергокомплект» вважає рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Укргазвидобування», оформленого протоколом №230 від 19.05.2025 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ" неправомірним.
ІІ-ПРИЧИНА.
2. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі яким має відповідати тендерна пропозиція Учасника викладені у частині І додатку №3 у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення». При цьому у пункті 67 частині І додатку №3 наведені експлуатаційні документи у яких відображаються в тому числі технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та зазначено вимоги до експлуатаційних документів – ДСТУ 2.601:2006.
З аналізу наведеного - технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі мають відображатися в експлуатаційних документах складених відповідно до ДСТУ 2.601:2006.
В той же час, відповідно до вимог ДСТУ 2.601:2006 таблиця 1 експлуатаційними документами є: Керівництво з експлуатації; Інструкція з монтажу, пуску, регулюванню та обкатки виробу; Формуляр; Паспорт; Етикетка; Каталог деталей та креслень збирання; Норма витрат запасних частин; Норма витрат матеріалів; Відомість комплекту запасних частин, інструменту та приналежносте; Учбово-технічні плакати; Інструкції експлуатаційні спеціальні; Відомість експлуатаційних документів.
Лише тільки в експлуатаційних документах якими є: Формуляр; Паспорт; Етикетка мають відображатися значення основних параметрів і характеристик (властивостей) виробу що вказані у частині І додатку №3 у стовпчику «Параметр/Назва вимоги» та «Значення».
Отже, наданий Скаржником у складі тендерної пропозиції, експлуатаційний документ із зазначенням на титульній сторінці «ФОРМУЛЯР (технічний опис – зразок паспорту)» відповідає вимогам ДСТУ 2.601:2006 не тільки за змістом, а і за назвою, що не може заперечуватися Замовником, тим більше бути підставою відхилення тендерної пропозиції.
На підставі вище викладеного, ТОВ «Теплоенергокомплект» вважає рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Укргазвидобування», оформленого протоколом №230 від 19.05.2025 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ" неправомірним.
ІІІ-ПРИЧИНА.
3. Звертають на себе і вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування де зазначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже враховуючи наведені вимоги законодавства, Замовник виявивши невідповідність в документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі – назва технічного документу не відповідає назві наведеній у тендерній документації мав розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовник такого повідомлення не розмістив чим порушив вимоги ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» який містить виключний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій.
Додатково зазначаємо, що дії Замовника свідчать про системне порушення принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є непропорційним (ч. 3 ст. 5 Закону), оскільки ухвалене виключно на підставі формальної назви документа за повної відповідності його змісту вимогам тендерної документації. Такий підхід порушує баланс між формальними вимогами та суттю пропозиції, ставлячи поза увагою фактичну відповідність предмету закупівлі.
Крім того, Замовник проігнорував право, передбачене пунктом 34 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, звернутися до учасника для надання пояснень у разі сумнівів щодо змісту або природи поданого документа. Відсутність такого звернення та автоматичне застосування підходу «назва ≠ паспорт» без з’ясування обставин є свідченням недоброчесного та формального розгляду пропозиції.
Зазначимо також, що тендерна документація не містить прямої заборони на використання формуляра як виду технічної документації, що створює ситуацію порушення принципу правової визначеності. За таких умов учасник мав обґрунтоване очікування щодо допустимості поданого документа, а його відхилення суперечить засаді передбачуваності регуляторної практики.
Окремо звертаємо увагу на відсутність однакового підходу до оцінки тендерних пропозицій. Із протоколів про результати розгляду інших учасників вбачається, що Замовник застосовує різні критерії до оцінки поданих документів: у низці випадків аналізується зміст, у інших – лише зовнішня назва. Така непослідовність є прямим порушенням принципу рівного ставлення до учасників.
У сукупності зазначене свідчить про те, що права Скаржника були порушені внаслідок формального, непропорційного та юридично необґрунтованого підходу Замовника до оцінки тендерної пропозиції. Це потребує належного реагування з боку органу оскарження для відновлення порушених прав Скаржника.
Враховуючи викладене, прийняте рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування», оформленого протоколом №230 від 19.05.2025 порушують принципи здійснення публічних закупівель на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ".
×
-
Назва доказу:
Скарга ТОВ "Теплоенергокомплект" на неправомірні дії Замовника закупівлі
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА для подання.docx.asice.zip
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Акціонерне товариство «Укргазвидобування» скасувати рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Укргазвидобування», оформленого протоколом №230 від 19.05.2025 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОЕНЕРГОКОМПЛЕКТ".