• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги

Бензин А–95 (євро 5)

Екологічний клас (рівень екологічної безпеки) не нижче Євро5, що підтверджується сертифіктом відповідності вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та/або паспортом якості, та/або іншими документами про відповідність, що підтверджують відповідність і визначені чинним законодавством

Завершена

4 915 296.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 576.48 UAH
Період оскарження: 25.02.2025 22:42 - 02.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»

Номер: d001c2b2c985467780c79bfe9b0274d6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-25-015098-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2025 16:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.04.2025 19:11
Дата виконання рішення Замовником: 08.04.2025 11:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" скасоване (протокол додається)
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 95151c228bc547bdb3f8bf9df18197e0
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-02-25-015098-a, оголошеній Управлінням поліції охорони в Хмельницькій області (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 04.03.2025. За результатами аукціону, який відбувся 05.03.2025, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визначена найбільш економічно вигідною.
16.03.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей, у якій, зокрема, зазначив, що «6) наданий Учасником інформаційний лист щодо чинних ліцензії на провадження відповідного виду діяльності, що підлягає ліцензуванню згідно із Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII, не може вважатися належним документальним підтвердженням можливості продажу товару, що складає предмет закупівлі, через запропоновані Учасником АЗС/АЗК, оскільки не містить інформацію про ліцензії, що належать партнерам Учасника, зокрема за адресами: Сумська обл., м. Суми, вул. Роменська, буд. 102 – партнерський договір з ТОВ "МАРШАЛ-КАРД" (код ЄДРПОУ 44793228); Хмельницька обл., м. Старокостянтинів, вул. Івана Франка, буд. 2 – партнерський договір з ТОВ "КАРТ-МАРКЕТ " (код ЄДРПОУ 36908681), − що не відповідає п. 3.6.6 тендерної документації, п. 5 додатку 2 до тендерної документації, п. 7 додатку 6 до тендерної документації на Закупівлю».
У зв’язку з цим, Замовник вимагав усунути зазначену невідповідність, та вимагав, щоб ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» була надана «6) оновлена інформаційна довідка щодо чинної(-их) ліцензії(-й) на провадження роздрібної торгівлі пальним, складена в довільній формі з обов’язковим зазначенням реквізитів, дати видачі, терміну дії та адреси місця торгівлі Учасника та/або заявлених партнерів Учасника. Допускається подання сканкопій з оригіналів ліцензій чи завірених копій, витягів з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального. Замовник залишає за собою право на перевірку достовірності інформації, наданої Учасниками, в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального».

У відповідь на зазначену вимогу, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» 17.03.2025 опублікувало в електронній системі закупівель, зокрема, Лист про виправлення невідповідностей (файл «Лист про виправлення невідповідностей.pdf»), у якому, зокрема, зазначило, що:
«На підтвердження п. 3.6.6 тендерної документації, п. 5 додатку 2 до тендерної документації, п. 7 додатку 6 до тендерної документації на Закупівлю ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надало:
‒ довідку довільної форми з інформацією про АЗС/АЗК учасника (партнерів) – файл
‒ довідку довільної форми із зазначенням відстані між АЗС/АЗК та кожним із вищевказаних територіальних підрозділів замовника та підтверджувальні документи (копії договорів, що підтверджують партнерство) – файл Лист про АЗК, Договір з Маршал-Кард (картки), Договір з УКРНАФТА (картки), Договір з ТОВ КАРТ МАРКЕТ (картки).
‒ інформаційну довідку щодо чинних ліцензій на провадження відповідного виду діяльності, що підлягає ліцензуванню згідно із Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII, складену в довільній формі з обов’язковим зазначенням реквізитів, дати видачі, терміну дії та адреси місця торгівлі – файл Лист про ліцензії партнерських АЗС.
Звертаємо увагу, що Лист про ліцензії партнерських АЗС складений в довільній формі з зазначенням реквізитів, дати видачі, терміну дії та адреси місця торгівлі та підтверджує можливості продажу товару, що складає предмет закупівлі, через АЗС/АЗК, які знаходяться у вищевказаних населених пунктах, так як Ліцензії є чинними та діючими. Тендерна документація Замовника не містила окремих вимог, що Ліцензіат місця торгівлі, власник АЗС/АЗК має бути безпосереднім контрагентом по партнерському договору.
Виходячи з приписів Постанови 1178, Замовник має право відхиляти пропозиції учасників ВИКЛЮЧНО у випадку невідповідностей його пропозиції умовам та вимогам Тендерної документації. В свою чергу, учасники під час подання пропозицій мають керуватись виключно вимогами Тендерної документації, а отже пропозиція учасника не може бути відхилена на підставі вимог, які не були чітко зазначені у тендерній документації».
Також, 17.03.2025 в електронній системі закупівель було опубліковано Перелік АЗС (файл «Лист про ліцензії партнерських АЗС.pdf»), у якому, зокрема, зазначено реквізити, дату видачі, термін дії відповідних ліцензій та адреси місць торгівлі.
Не зважаючи на це, 19.03.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.03.2025 № 99/03/КП, у якому, зокрема, зазначив, що «Учасник протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення не виправив одну з виявлених Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей, що були зазначені в повідомленні, зокрема не надано інформації щодо чинних ліцензій на провадження відповідного виду діяльності, що підлягає ліцензуванню згідно із Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII, виданих Учаснику або задекларованим партнерам Учасника за адресами:
- Житомирська обл., м. Житомир, вул. Східна, 80а/80б – партнерський договір з ТОВ "МАРШАЛ-КАРД" (код ЄДРПОУ 44793228) (№ МК 14/12/02/24 від 13.02.2024 року – згідно змін, внесених до тендерної пропозиції Учасника від 17.03.2025;
- Сумська обл., м. Суми, вул. Роменська, буд. 102 – партнерський договір з ТОВ "МАРШАЛ-КАРД" (код ЄДРПОУ 44793228) (№ МК 14/12/02/24 від 13.02.2024 року;
- Хмельницька обл., м. Старокостянтинів, вул. Івана Франка, буд. 2 – партнерський договір з ТОВ "КАРТ-МАРКЕТ" (код ЄДРПОУ 36908681) № МК-02102024 від 02.10.2024 року.
Як свідчать дані Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального:
1) партнер Учасника ТОВ "МАРШАЛ-КАРД" (код ЄДРПОУ 44793228) не має жодної ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним;
2) партнер Учасника ТОВ "КАРТ-МАРКЕТ" (код ЄДРПОУ 36908681) має одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі № 990614202400509 від 19.06.2024;
3) зазначені Учасником ліцензії (№№ 22300314202400092 від 09.12.2024; 18190314202300060 від 14.06.2023; 06250314202400103 від 30.12.2024) видані на третіх осіб, що не є Учасником закупівлі або партнером Учасника закупівлі. Крім того, будь-яких свідчень про зв'язок між ліцензіатами та Учасником або партнерами Учасника закупівлі не містять ні партнерські договори (№ МК 14/12/02/24 від 13.02.2024 року і № МК-02102024 від 02.10.2024 року відповідно), ні жоден з документів тендерної пропозиції, складених безпосередньо Учасником процедури закупівлі, або завантажених Учасником як документальне підтвердження можливості продажу товару, що складає предмет закупівлі через АЗС/АЗК, які знаходяться у вищевказаних населених пунктах».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також про оприлюднення в електронній системі закупівель відповідної інформації.

З цього приводу слід зазначити наступне.
Відповідно до умов підпункту 3.6.6. пункту 3.6. Розділу ІІІ Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-02-25-015098-a, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника, Протокол № 72/02/ТД від 24.02.2025 (із змінами, внесеними протоколом № 76/02/ЗТД від 28.02.2025) (далі – Тендерна документація), Учасник закупівлі повинен надати:
«- довідку довільної форми з інформацією про АЗС/АЗК Учасника (власні та/або орендовані, та/або партнерів, та/або ін.);
- довідку довільної форми із зазначенням відстані між АЗС/АЗК та визначеними територіальними підрозділами замовника з поданням підтверджувальних документів (копія(-ї) договору(-ів), що підтверджує(-ють) право власності та/або користування, та/або партнерства та/або ін.);
- документальне підтвердження можливості продажу товару, що складає предмет закупівлі, через АЗС/АЗК, які знаходяться у вищевказаних населених пунктах, у формі інформаційної довідки щодо чинної(-их) ліцензії(-й) (дозволу, патенту, сертифікату, витягу або іншого документу, передбаченого чинним законодавством) на провадження відповідного виду діяльності, що підлягає ліцензуванню згідно із Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII, складену в довільній формі з обов’язковим зазначенням реквізитів, дати видачі, терміну дії та адреси місця торгівлі. Допускається подання сканкопій з оригіналів ліцензій чи завірених копій, витягів з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального».
Аналогічні умови містяться також у пункті 5 Додатку 2 «Технічна специфікація» до Тендерної документації, а також у пунктах 5 – 7 Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 6 до Тендерної документації.
На виконання зазначених умов Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано (з урахуванням інформації та документів, наданих на виконання Вимоги Замовника від 16.03.2025), зокрема:
- Лист про мережу АЗС, у якому ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» гарантувало спосіб постачання: за паливними картками, що діють на всій території України (не обмежені в отриманні територіями конкретного регіону), за винятком непідконтрольних територій, з можливістю отримання палива через АЗС/АЗК (партнерські), які розташовані на автомобільних шляхах загального користування, а також наведено перелік таких АЗС та їх місцезнаходження (файл «Лист про АЗС на авто.шляхах.pdf»);
- Перелік АЗС, у якому ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» гарантувало спосіб постачання: за паливними картками, що діють на всій території України (не обмежені в отриманні територіями конкретного регіону), за винятком непідконтрольних територій, з можливістю отримання палива через АЗС/АЗК (партнерські), які розташовані: в обласних центрах (м. Вінниця, м. Дніпро, м. Житомир, м. Запоріжжя, м. Івано-Франківськ, м. Київ, м. Кропивницький, м. Луцьк, м. Львів, м. Миколаїв, м. Одеса, м. Полтава, м. Рівне, м. Суми, м. Тернопіль, м. Ужгород, м. Харків, м. Чернігів, м. Черкаси, м. Чернівці), наведено перелік таких АЗС та їх місцезнаходження (файл «Лист про АЗС в обласних центрах.pdf»);
- Перелік АЗС, у якому ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» гарантувало спосіб постачання: за паливними картками, що діють на всій території України (не обмежені в отриманні територіями конкретного регіону), за винятком непідконтрольних територій, з можливістю отримання палива через АЗС/АЗК (партнерські), які розташовані: не менше 10 в межах Хмельницької області, у тому числі не менше однієї у радіусі не більше 10 км від місцезнаходження територіальних підрозділів замовника, із зазначенням відповідних відстаней (фал «Лист про АЗК.pdf»);
- Інформаційний лист, у якому ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» підтвердило можливість продажу товару, що складає предмет закупівлі, через АЗС/АЗК, які знаходяться у вказаних в тендерній пропозиції населених пунктах, а також гарантувало наявність чинних ліцензій на провадження відповідного виду діяльності, що підлягає ліцензуванню згідно із Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII, а також зазначило реквізити, дату видачі, термін дії відповідних ліцензій та адреси місць торгівлі (в т.ч., щодо АЗС, розташованих за адресами: Хмельницька обл., м. Старокостянтинів, вул. Івана Франка, буд. 2; Сумська обл., м. Суми, вул. Роменська 102; Житомирська обл., м. Житомир, вул. Східна, 80а/80б) (файл «Лист про ліцензії партнерських АЗС.pdf»);
- Договір, укладений з ПАТ «УКРНАФТА» (файл «Договір з УКРНАФТА (картки).pdf»);
- Договір, укладений з ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» (файл «Договір з Маршал-Кард (картки).pdf»);
- Договір, укладений з ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» (файл «Договір з ТОВ КАРТ МАРКЕТ (картки).pdf»).

Слід звернути увагу на те, що Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ додаткових умов, які б передбачали, що чинні ліцензії на провадження відповідного виду діяльності, що підлягає ліцензуванню згідно із Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII, мають бути видані САМЕ УЧАСНИКУ або ЗАДЕКЛАРОВАНИМ ПАРТНЕРАМ Учасника.
Отже, Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ умов, які б обмежували можливість учасників пропонувати АЗС, ліцензії на право роздрібної торгівлі паливом на яких видані лише САМЕ УЧАСНИКУ або ЗАДЕКЛАРОВАНИМ ПАРТНЕРАМ Учасника.
Відповідно, Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ умов, які не дозволяють учасникам пропонувати АЗС, ліцензії на право роздрібної торгівлі паливом на яких видані третім особам, зокрема, особам, залученим партнерами учасника.
Крім того, Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ умов, які б вимагали від учасника надавати у складі тендерної пропозиції будь-яке підтвердження зв’язків між ліцензіатами та учасником або партнерами учасника.
Таким чином, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», повною мірою відповідає умовам Тендерної документації в цій частині.
При поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимоги Тендерної документації в цій частині виконані в повному обсязі.
Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій Замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій Замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами цієї закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника