-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги систем безпеки: реагування на тривожні сигнали охорони систем, спостереження за станом і технічне обслуговування сигналізації, що встановлені на об'єкті у м. Харків
Завершена
4 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45.00 UAH
мін. крок: 1% або 45.00 UAH
Період оскарження:
25.02.2025 17:42 - 19.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги систем безпеки: реагування на тривожні сигнали охорони систем, спостереження за станом і технічне обслуговування сигналізації, що встановлені на об'єкті у м. Харків»
Номер:
7c23ae18ca7745cdaf2f927d6ddeefa9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-25-013991-a.c1
Назва:
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги систем безпеки: реагування на тривожні сигнали охорони систем, спостереження за станом і технічне обслуговування сигналізації, що встановлені на об'єкті у м. Харків»
Скарга:
СКАРГА
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги систем безпеки: реагування на тривожні сигнали охорони систем, спостереження за станом і технічне обслуговування сигналізації, що встановлені на об'єкті у м. Харків»,
вчинене уповноваженою особою «Департамент патрульної поліції» (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «Послуги систем безпеки: реагування на тривожні сигнали охорони систем, спостереження за станом і технічне обслуговування сигналізації, що встановлені на об'єкті у м. Харків». За ідентифікатором UA-2025-02-25-013991-a, очікувана вартість закупівлі 4 500,00 грн. з ПДВ, за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі).
Керуючись абзацом 2 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОХОРОНА ЗАХИСТ» (надалі – ТОВ «ОХОРОНА ЗАХИСТ», Скаржник), реалізує це право.
Пов'язані документи:
Учасник
- 537 Серт. _ UA.PN.188.2057-24.pdf 01.03.2025 13:14
- Скарга UA-2025-02-25-013991-a.pdf 01.03.2025 13:14
- Скарга UA-2025-02-25-013991-a.docx 01.03.2025 13:14
- Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.pdf 01.03.2025 13:14
- Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.pdf 01.03.2025 13:14
- Документи щодо ліцензії (охр.).pdf 01.03.2025 13:14
- Додаток _1 Перелік документів_ які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим умовам.pdf 01.03.2025 13:14
- sign.p7s 01.03.2025 13:16
- рішення від 04.03.2025 № 3243.pdf 04.03.2025 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.03.2025 № 3737.pdf 12.03.2025 14:00
- рішення від 11.03.2025 № 3737.pdf 14.03.2025 16:35
- Пояснення по суті скарги АМКУ.PDF 06.03.2025 12:29
- Пояснення по суті скарги АМКУ (ориг).doc 06.03.2025 12:35
- Пояснення_до_АМКУ_про_виконання_рішення.pdf 17.03.2025 12:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.03.2025 13:52
Дата розгляду скарги:
11.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.03.2025 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.03.2025 16:35
Дата виконання рішення Замовником:
17.03.2025 12:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Колегії №3737-р/пк-пз від 11.03.2025 Департаментом патрульної поліції внесені відповідні зміни до Документації, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-25-013991-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1b2d515c6bd94e3aa86bd1bab258f6c7
Заголовок пункту скарги:
Кваліфікаційна вимога щодо матеріально-технічної бази
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В підпункті 1.3 пункту 4 Розділу 5 Додатку № 1 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ», в редакції від 25.02.2025 року, Замовник встановив вимогу щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: «1.3. Довідка, щодо наявності пункту централізованого спостереження сертифікованого в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень та послуг з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами. На підтвердження інформації, зазначеній у довідці, надати копію сертифікату відповідності, чинного на дату оголошення про закупівлю та копію відповідного акту обстеження.»
Замовник здійснює закупівлю Послуги систем безпеки: реагування на тривожні сигнали охорони систем, спостереження за станом і технічне обслуговування сигналізації, що встановлені на об'єкті у м. Харків.
Послуги з предмету закупівлі відносяться до видів діяльності, які підлягають ліцензуванню згідно з Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності (Затверджені Постановою КМУ№ 960 від 18 листопада 2015 р.). Зазначені Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом та вичерпний перелік підтверджувальних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження охоронної діяльності. Зокрема, зазначені наступні технологічні вимоги.
Скаржник має пункт централізованого спостереження сертифікований в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень та послуг з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами.
Як доказ надаємо Сертифікат відповідності пункта централізованого спостереження згідно ДСТУ EN 50518:2019.
Проте, додатково до сертифікаційного документу, Замовником встановлена вимога щодо «надання відповідного акту обстеження» (підпункт 1.3 пункту 4 Розділу 5 Додатку № 1 до тендерної документації):
«1.3. На підтвердження інформації, зазначеній у довідці, надати копію сертифікату відповідності, чинного на дату оголошення про закупівлю та копію відповідного акту обстеження.»
Зазначена вимога не узгоджується з ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВИ провадження охоронної діяльності є дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників.
Беручи до уваги, що ТОВ «ОХОРОНА ЗАХИСТ» має відповідну ліцензію, а також враховуючі відсутність в Ліцензійних умовах зазначених документів, як обов’язкових для наявності у Ліцензіата, з метою забезпечення нашої участі у закупівлі звертаємося до Комісії
з проханням видалити вимогу з пункту щодо надання копії відповідного акту обстеження.
Вказані вимоги Замовника є дискримінаційними, оскільки Скаржник пройшов
перевірку відповідності ліцензійним умовам і має чинний Наказ про видачу ліцензій на
провадження охоронної діяльності від 18.12.2018 р. № 1029, який видано МІНІСТЕРСТВОМ ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ і має повне законне
право виконувати роботи (надавати послуги), які є предметом Процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема,
за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях
закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація
формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих
особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про
відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що
оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної
інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є
вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог
порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими
передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника,
пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті
5 Закону, оскільки, взяти участь в процедурі закупівлі зможе лише той учасник, в якого є копія відповідного акту обстеження.»
Замовник здійснює закупівлю Послуги систем безпеки: реагування на тривожні сигнали охорони систем, спостереження за станом і технічне обслуговування сигналізації, що встановлені на об'єкті у м. Харків.
Послуги з предмету закупівлі відносяться до видів діяльності, які підлягають ліцензуванню згідно з Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності (Затверджені Постановою КМУ№ 960 від 18 листопада 2015 р.). Зазначені Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом та вичерпний перелік підтверджувальних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження охоронної діяльності. Зокрема, зазначені наступні технологічні вимоги.
Скаржник має пункт централізованого спостереження сертифікований в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень та послуг з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами.
Як доказ надаємо Сертифікат відповідності пункта централізованого спостереження згідно ДСТУ EN 50518:2019.
Проте, додатково до сертифікаційного документу, Замовником встановлена вимога щодо «надання відповідного акту обстеження» (підпункт 1.3 пункту 4 Розділу 5 Додатку № 1 до тендерної документації):
«1.3. На підтвердження інформації, зазначеній у довідці, надати копію сертифікату відповідності, чинного на дату оголошення про закупівлю та копію відповідного акту обстеження.»
Зазначена вимога не узгоджується з ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВИ провадження охоронної діяльності є дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників.
Беручи до уваги, що ТОВ «ОХОРОНА ЗАХИСТ» має відповідну ліцензію, а також враховуючі відсутність в Ліцензійних умовах зазначених документів, як обов’язкових для наявності у Ліцензіата, з метою забезпечення нашої участі у закупівлі звертаємося до Комісії
з проханням видалити вимогу з пункту щодо надання копії відповідного акту обстеження.
Вказані вимоги Замовника є дискримінаційними, оскільки Скаржник пройшов
перевірку відповідності ліцензійним умовам і має чинний Наказ про видачу ліцензій на
провадження охоронної діяльності від 18.12.2018 р. № 1029, який видано МІНІСТЕРСТВОМ ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ і має повне законне
право виконувати роботи (надавати послуги), які є предметом Процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема,
за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях
закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація
формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих
особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про
відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що
оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної
інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є
вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог
порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими
передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника,
пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті
5 Закону, оскільки, взяти участь в процедурі закупівлі зможе лише той учасник, в якого є копія відповідного акту обстеження.»
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи ліцензії скаржника
-
Повʼязаний документ:
Документи щодо ліцензії (охр.).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток _1 Перелік документів_ які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим умовам.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат
-
Повʼязаний документ:
537 Серт. _ UA.PN.188.2057-24.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме видалити вимогу з пункту з вимогами про надання: « «1.3. На підтвердження інформації, зазначеній у довідці, надати копію сертифікату відповідності, чинного на дату оголошення про закупівлю»
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
0430da9f1d8748b9be8d7b03c4e0ef3d
Заголовок пункту скарги:
Кваліфікаційні вимоги щодо документів на транспортні засоби
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В підпункті 1.1 пункту 4 Розділу 5 Додатку № 1 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ», в редакції від 25.02.2025 року, Замовник встановив вимогу щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: «1.1. Документи, що підтверджують наявність в Учасника/співвиконавця транспорту реагування, який обладнаний засобами GPS-моніторингу (контролю пересування) у кількості не менше 4, що дислоковані у м. Харкові, а саме - технічних паспортів на транспортні засоби з відміткою про те, що транспорт є спеціальним. Транспорт реагування має бути обладнаний відповідно до вимог ЗУ «Про охоронну діяльність», в підтвердження чого надати фото цих транспортних засобів (на фотографіях повинні бути чітко відображені номерні знаки транспортних засобів, встановлені на них спеціальні світлові сигнальні пристрої, кольорографічні схеми та написи.
Також надати скан/копії дозволів на встановлення та використання на транспортному засобі реагування спеціальних світлових сигнальних пристроїв.»
Суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, права, обов'язки і відповідальність суб'єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об'єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання регулює Закон України «Про дорожній рух» № 3353-XII від 30.06.1993 р. Вищенаведений закон, встановлює, зокрема, форму документа, що підтверджує реєстрацію транспортих засобів в Україні
Отже, вимога Замовника щодо надання саме технічних паспортів на транспортні засоби не узгоджується з вимогами чинного законодавства, є дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників.
Скаржник має свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на транспортні засоби з відміткою про те, що транспорт є спеціальним, що додаються як доказ до Скарги.
Беручи до уваги, що ТОВ «ОХОРОНА ЗАХИСТ» має необхідні реєстраційні документи на транспортні засоби, що видані правомірно у відповідності до діючих норм, а також враховуючі невідповідність нормам чинного законодавства вимоги Замовника, звертаємося до Комісії з проханням внести зміни до пункту шляхом зміни терміну технічний паспорт на транспортний засіб на свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема,
за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях
закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація
формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих
особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про
відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що
оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної
інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є
вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог
порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими
передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника,
пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті
5 Закону, оскільки, взяти участь в процедурі закупівлі зможе лише той учасник, в якого є технічних паспортів на транспортні засоби.
Також надати скан/копії дозволів на встановлення та використання на транспортному засобі реагування спеціальних світлових сигнальних пристроїв.»
Суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, права, обов'язки і відповідальність суб'єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об'єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання регулює Закон України «Про дорожній рух» № 3353-XII від 30.06.1993 р. Вищенаведений закон, встановлює, зокрема, форму документа, що підтверджує реєстрацію транспортих засобів в Україні
Отже, вимога Замовника щодо надання саме технічних паспортів на транспортні засоби не узгоджується з вимогами чинного законодавства, є дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників.
Скаржник має свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на транспортні засоби з відміткою про те, що транспорт є спеціальним, що додаються як доказ до Скарги.
Беручи до уваги, що ТОВ «ОХОРОНА ЗАХИСТ» має необхідні реєстраційні документи на транспортні засоби, що видані правомірно у відповідності до діючих норм, а також враховуючі невідповідність нормам чинного законодавства вимоги Замовника, звертаємося до Комісії з проханням внести зміни до пункту шляхом зміни терміну технічний паспорт на транспортний засіб на свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема,
за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях
закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація
формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих
особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про
відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що
оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної
інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є
вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог
порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими
передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника,
пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті
5 Закону, оскільки, взяти участь в процедурі закупівлі зможе лише той учасник, в якого є технічних паспортів на транспортні засоби.
×
-
Назва доказу:
Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів
-
Повʼязаний документ:
Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме внести зміни до пункту шляхом зміни терміну технічний паспорт на транспортний засіб на свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.