-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хірургічний мікроскоп для оториноларингології, код НК 024:2023 - 35191 - Мікроскоп хірургічний загального призначення
Завершена
5 810 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 050.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 050.00 UAH
Період оскарження:
25.02.2025 17:11 - 02.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокольне рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі № 218 від 23 травня 2025 року)
Номер:
4dc66006d3b6489498f89e88ad516137
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-25-013677-a.b2
Назва:
СКАРГА про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокольне рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі № 218 від 23 травня 2025 року)
Скарга:
23 травня 2025 року Замовник в електронній системі закупівель розмістив протокольне рішення уповноваженої особи Військово – медичного клінічного центру Західного регіону про повторну відміну закупівлі в якому зазначив:
Так, після скасування рішення про відміну торгів, а саме з наступного дня (керуючись порядком обрахунку строків згідно цивільного та господарського законодавства) учасник повернувся на кваліфікацію.
Керуючись ч. 10 ст 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник мав намір на 5 робочий день з дня повернення учасника на кваліфікацію, а саме 23.05.2025 року продовжити строк розгляду пропозиції учасника, який повторно став на кваліфікацію, про що було сформовано відповідний протокол. Однак, як було встановлено замовником, в електронній системі закупівель відсутня клавіша продовження строку розгляду пропозиції. Шляхом звернення на гарячу лінію електронного майданчика закупівель замовник з’ясував, що за результатом скасування рішення про відміну торгів учасник став не на повторну кваліфікацію, а було продовжено строки його кваліфікації. Тому, враховуючи що щодо учасника уже однарозово (до відміни торгів) було прийнято рішення про продовження строку його кваліфікацію (13.03.2025 року), така функціональна можливість відсутня через відсутність законодавчої підстави у замовника повторно продовжувати строк кваліфікації. Тобто, строки кваліфікації продовжили перебіг з 19.05.2025 року.
Враховуючи наведене, станом на 23.05.2025р. загальний строк на кваліфікацію 20 робочих днів щодо учасника уже сплив, а замовник, не прийнявши рішення по такому учаснику, допустив порушення норм ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», які не може усунути в інший спосіб, окрім як відмінити торги у зв’язку із неможливістю усунення виявленого порушення.
Враховуючи допущені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, що описані вище, Замовник, керуючись імперативною нормою пп. 2 п.50Особливостей, зобов’язаний відмінити торги через неможливість усунення порушень, адже технічно повернути час на кваліфікацію чи продовжити строк кваліфікації на термін більше 20 робочих днів неможливо.».
Відповідно, Замовник, самостійно порушивши вимогу встановлену Законом України «Про публічні закупівлі» щодо строку розгляду тендерних пропозицій, очевидно, не бажаючи обирати переможцем ТОВ «НЕЙРОТЕК», в будь – який спосіб намагається відмінити торги, обґрунтовуючи порушення строків з боку Замовника як «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Звертаємо увагу Комісії на те, що Замовник свідомо ігнорує рішення АМКУ (виконуючи такі рішення формально), вимоги законодавства, права та інтереси учасників публічних закупівель, вочевидь переслідуючи свої корисливі цілі чим допускає прояв правового нігілізму, що беззаперечно не може існувати у правовій державі, оскільки враховуючи що Замовник продовжував розгляд пропозиції Скаржника до 20 робочих днів - в нього було достатньо часу для прийняття рішення стосовно кваліфікації останнього.
Вважаємо таке рішення Замовника про відміну процедури закупівлі неправомірним, таким, що порушує вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі основні принципи публічних закупівель, в частині дотримання принципів відкритості та прозорості здійснення публічних закупівель на всіх стадіях закупівель, як то передбачено п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ухвалюючи подібні рішення Замовник закупівлі порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та порушує наше право та законні інтереси охоронювані законодавством у сфері публічних закупівель.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК» зазначає, що Замовника не було жодних причин відміни торгів даної закупівлі. Замовником навмисно було порушено термін розгляду пропозиції, де такий мав розуміти, що необхідно оприлюднювати рішення чи то про обрання переможця, чи то про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.
Скаржник зазначає, що Замовник створив порушення, яке ним же і «виявлено», після чого винесено на розгляд питання щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями та ухвалено рішення про відміну торгів. Натомість, виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючи органи, а не Замовник, а бездіяльність такого в кінцевому результаті призвела до неправомірної відміни тендеру.
З урахуванням зазначеного, підтверджуємо наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
Окремо зазначаємо, що Замовник не довів правомірність відміни даної процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Неправомірно відмінивши відкриті торги з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель/Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила аналогічні позиції/рішення, зокрема, але не виключно: №6534-р/пк-пз від 15.05.2023 року, №2643-р/пк-пз від 20.02.2025, № 757-р/пк-пз від 17.01.2025, № 6656-р/пк-пз від 28.04.2025 тощо.
Витяг з файлу «Доказ 3 - Рішення від 15.05.2023 № 6534.pdf»:
«Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, причина відміни – неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель; коментар щодо відміни: "неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (перевищення строку розгляду тендерної пропозиції)".
Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Заперечення на пояснення Замовника.pdf 02.06.2025 11:10
- Лист-повідомлення про строк дії тендерної пропозиції.pdf 29.05.2025 14:21
- Заперечення на пояснення Замовника.doc 02.06.2025 11:10
- Тендерна пропозиція.pdf 29.05.2025 14:21
- sign.p7s 26.05.2025 13:07
- Скарга 2 Відміна торгів.pdf 26.05.2025 13:01
- Доказ 3 - Рішення від 15.05.2023 № 6534.pdf 26.05.2025 13:01
- Доказ 2 - Рішення від 17.04.2025 № 6140.pdf 26.05.2025 13:01
- Доказ 1 - Протокол щодо відміни торгів 2.PDF 26.05.2025 13:01
- Скарга 2 Відміна торгів.doc 26.05.2025 13:01
- Протокол скасування рішення про відміну торгів2.PDF 10.06.2025 10:55
- скрін відсутня клавіша продовження.docx 29.05.2025 11:37
- Протокол щодо відміни торгів 2.PDF 29.05.2025 11:37
- Протокол про продовження терміну розгляду пропозиції (1).PDF 29.05.2025 11:37
- Пояснення по суті скарги ТОВ Нейротек UA-2025-02-25-013677-a.b2.PDF 29.05.2025 11:37
- Пояснення по суті скарги ТОВ Нейротек UA-2025-02-25-013677-a.b2.docx 29.05.2025 11:37
- рішення від 05.06.2025 № 9008.pdf 09.06.2025 16:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.06.2025 № 9008.pdf 06.06.2025 12:28
- рішення від 28.05.2025 № 8476.pdf 28.05.2025 16:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.05.2025 14:32
Дата розгляду скарги:
05.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.05.2025 16:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.06.2025 16:49
Дата виконання рішення Замовником:
10.06.2025 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
замовником виконано рішення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a382de106f7d489bac8f794207dd0af0
Заголовок пункту скарги:
Обгрунтування порушення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
23 травня 2025 року Замовник в електронній системі закупівель розмістив протокольне рішення уповноваженої особи Військово – медичного клінічного центру Західного регіону про повторну відміну закупівлі в якому зазначив:
Так, після скасування рішення про відміну торгів, а саме з наступного дня (керуючись порядком обрахунку строків згідно цивільного та господарського законодавства) учасник повернувся на кваліфікацію.
Керуючись ч. 10 ст 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник мав намір на 5 робочий день з дня повернення учасника на кваліфікацію, а саме 23.05.2025 року продовжити строк розгляду пропозиції учасника, який повторно став на кваліфікацію, про що було сформовано відповідний протокол. Однак, як було встановлено замовником, в електронній системі закупівель відсутня клавіша продовження строку розгляду пропозиції. Шляхом звернення на гарячу лінію електронного майданчика закупівель замовник з’ясував, що за результатом скасування рішення про відміну торгів учасник став не на повторну кваліфікацію, а було продовжено строки його кваліфікації. Тому, враховуючи що щодо учасника уже однарозово (до відміни торгів) було прийнято рішення про продовження строку його кваліфікацію (13.03.2025 року), така функціональна можливість відсутня через відсутність законодавчої підстави у замовника повторно продовжувати строк кваліфікації. Тобто, строки кваліфікації продовжили перебіг з 19.05.2025 року.
Враховуючи наведене, станом на 23.05.2025р. загальний строк на кваліфікацію 20 робочих днів щодо учасника уже сплив, а замовник, не прийнявши рішення по такому учаснику, допустив порушення норм ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», які не може усунути в інший спосіб, окрім як відмінити торги у зв’язку із неможливістю усунення виявленого порушення.
Враховуючи допущені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, що описані вище, Замовник, керуючись імперативною нормою пп. 2 п.50Особливостей, зобов’язаний відмінити торги через неможливість усунення порушень, адже технічно повернути час на кваліфікацію чи продовжити строк кваліфікації на термін більше 20 робочих днів неможливо.».
Відповідно, Замовник, самостійно порушивши вимогу встановлену Законом України «Про публічні закупівлі» щодо строку розгляду тендерних пропозицій, очевидно, не бажаючи обирати переможцем ТОВ «НЕЙРОТЕК», в будь – який спосіб намагається відмінити торги, обґрунтовуючи порушення строків з боку Замовника як «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Звертаємо увагу Комісії на те, що Замовник свідомо ігнорує рішення АМКУ (виконуючи такі рішення формально), вимоги законодавства, права та інтереси учасників публічних закупівель, вочевидь переслідуючи свої корисливі цілі чим допускає прояв правового нігілізму, що беззаперечно не може існувати у правовій державі, оскільки враховуючи що Замовник продовжував розгляд пропозиції Скаржника до 20 робочих днів - в нього було достатньо часу для прийняття рішення стосовно кваліфікації останнього.
Вважаємо таке рішення Замовника про відміну процедури закупівлі неправомірним, таким, що порушує вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі основні принципи публічних закупівель, в частині дотримання принципів відкритості та прозорості здійснення публічних закупівель на всіх стадіях закупівель, як то передбачено п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ухвалюючи подібні рішення Замовник закупівлі порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та порушує наше право та законні інтереси охоронювані законодавством у сфері публічних закупівель.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК» зазначає, що Замовника не було жодних причин відміни торгів даної закупівлі. Замовником навмисно було порушено термін розгляду пропозиції, де такий мав розуміти, що необхідно оприлюднювати рішення чи то про обрання переможця, чи то про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.
Скаржник зазначає, що Замовник створив порушення, яке ним же і «виявлено», після чого винесено на розгляд питання щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями та ухвалено рішення про відміну торгів. Натомість, виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючи органи, а не Замовник, а бездіяльність такого в кінцевому результаті призвела до неправомірної відміни тендеру.
З урахуванням зазначеного, підтверджуємо наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
Окремо зазначаємо, що Замовник не довів правомірність відміни даної процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Неправомірно відмінивши відкриті торги з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель/Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила аналогічні позиції/рішення, зокрема, але не виключно: №6534-р/пк-пз від 15.05.2023 року, №2643-р/пк-пз від 20.02.2025, № 757-р/пк-пз від 17.01.2025, № 6656-р/пк-пз від 28.04.2025 тощо.
Витяг з файлу «Доказ 3 - Рішення від 15.05.2023 № 6534.pdf»:
«Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, причина відміни – неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель; коментар щодо відміни: "неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (перевищення строку розгляду тендерної пропозиції)".
Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі».
Так, після скасування рішення про відміну торгів, а саме з наступного дня (керуючись порядком обрахунку строків згідно цивільного та господарського законодавства) учасник повернувся на кваліфікацію.
Керуючись ч. 10 ст 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник мав намір на 5 робочий день з дня повернення учасника на кваліфікацію, а саме 23.05.2025 року продовжити строк розгляду пропозиції учасника, який повторно став на кваліфікацію, про що було сформовано відповідний протокол. Однак, як було встановлено замовником, в електронній системі закупівель відсутня клавіша продовження строку розгляду пропозиції. Шляхом звернення на гарячу лінію електронного майданчика закупівель замовник з’ясував, що за результатом скасування рішення про відміну торгів учасник став не на повторну кваліфікацію, а було продовжено строки його кваліфікації. Тому, враховуючи що щодо учасника уже однарозово (до відміни торгів) було прийнято рішення про продовження строку його кваліфікацію (13.03.2025 року), така функціональна можливість відсутня через відсутність законодавчої підстави у замовника повторно продовжувати строк кваліфікації. Тобто, строки кваліфікації продовжили перебіг з 19.05.2025 року.
Враховуючи наведене, станом на 23.05.2025р. загальний строк на кваліфікацію 20 робочих днів щодо учасника уже сплив, а замовник, не прийнявши рішення по такому учаснику, допустив порушення норм ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», які не може усунути в інший спосіб, окрім як відмінити торги у зв’язку із неможливістю усунення виявленого порушення.
Враховуючи допущені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, що описані вище, Замовник, керуючись імперативною нормою пп. 2 п.50Особливостей, зобов’язаний відмінити торги через неможливість усунення порушень, адже технічно повернути час на кваліфікацію чи продовжити строк кваліфікації на термін більше 20 робочих днів неможливо.».
Відповідно, Замовник, самостійно порушивши вимогу встановлену Законом України «Про публічні закупівлі» щодо строку розгляду тендерних пропозицій, очевидно, не бажаючи обирати переможцем ТОВ «НЕЙРОТЕК», в будь – який спосіб намагається відмінити торги, обґрунтовуючи порушення строків з боку Замовника як «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Звертаємо увагу Комісії на те, що Замовник свідомо ігнорує рішення АМКУ (виконуючи такі рішення формально), вимоги законодавства, права та інтереси учасників публічних закупівель, вочевидь переслідуючи свої корисливі цілі чим допускає прояв правового нігілізму, що беззаперечно не може існувати у правовій державі, оскільки враховуючи що Замовник продовжував розгляд пропозиції Скаржника до 20 робочих днів - в нього було достатньо часу для прийняття рішення стосовно кваліфікації останнього.
Вважаємо таке рішення Замовника про відміну процедури закупівлі неправомірним, таким, що порушує вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі основні принципи публічних закупівель, в частині дотримання принципів відкритості та прозорості здійснення публічних закупівель на всіх стадіях закупівель, як то передбачено п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ухвалюючи подібні рішення Замовник закупівлі порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та порушує наше право та законні інтереси охоронювані законодавством у сфері публічних закупівель.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕЙРОТЕК» зазначає, що Замовника не було жодних причин відміни торгів даної закупівлі. Замовником навмисно було порушено термін розгляду пропозиції, де такий мав розуміти, що необхідно оприлюднювати рішення чи то про обрання переможця, чи то про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.
Скаржник зазначає, що Замовник створив порушення, яке ним же і «виявлено», після чого винесено на розгляд питання щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями та ухвалено рішення про відміну торгів. Натомість, виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючи органи, а не Замовник, а бездіяльність такого в кінцевому результаті призвела до неправомірної відміни тендеру.
З урахуванням зазначеного, підтверджуємо наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
Окремо зазначаємо, що Замовник не довів правомірність відміни даної процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Неправомірно відмінивши відкриті торги з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель/Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила аналогічні позиції/рішення, зокрема, але не виключно: №6534-р/пк-пз від 15.05.2023 року, №2643-р/пк-пз від 20.02.2025, № 757-р/пк-пз від 17.01.2025, № 6656-р/пк-пз від 28.04.2025 тощо.
Витяг з файлу «Доказ 3 - Рішення від 15.05.2023 № 6534.pdf»:
«Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, причина відміни – неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель; коментар щодо відміни: "неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (перевищення строку розгляду тендерної пропозиції)".
Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі».
×
-
Назва доказу:
3. Рішення Комісії АМКУ № 6534-р/пк-пз від 15.05.2023за результатами розгляду скарги UA-2023-03-15-011639-a.a2.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3 - Рішення від 15.05.2023 № 6534.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Рішення Комісії АМКУ № 6140-р/пк-пз від 17.04.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-02-25-013677-a.c1.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2 - Рішення від 17.04.2025 № 6140.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Протокольне рішення №218 відміни процедури відкритих торгів від «23» травня 2025 року
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1 - Протокол щодо відміни торгів 2.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Скасувати рішення Замовника, оформлене протокольним рішенням уповноваженої особи Військово – медичного клінічного центру Західного регіону №218 від «23» травня 2025 року про відміну відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-02-25-013677-a за предметом закупівлі «Хірургічний мікроскоп для оториноларингології, код НК 024:2023 - 35191 - Мікроскоп хірургічний загального призначення»
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Номер:
de68bad043454f129325c0945d5467b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-25-013677-a.c1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
«02» квітня 2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №148 уповноваженої особи Військово – медичний клінічний центр Західного регіону щодо відміни відкритих торгів з особливостями на закупівлю ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Хірургічний мікроскоп для оториноларингології, код НК 024:2023 - 35191 - Мікроскоп хірургічний загального призначення) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-02-25-013677-a в електронній системі PROZORRO.
Дане рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Замовник відмінив торги, використовуючи підставу відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 02.04.2025р., ані будь-якими додатковими документами.
Протоколом визначено лише, що технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі, потребує доопрацювання і це, на його думку, відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
з 25 лютого 2025 року по 05 березня 2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Хірургічний мікроскоп для оториноларингології, код НК 024:2023 - 35191 - Мікроскоп хірургічний загального призначення) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-02-25-013677-a.
Тому можна зробити висновки, що Замовником навмисно було вирішено, що технічне завдання потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни даної процедури закупівлі, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.04.2025 року №148.
Тобто замовник повинен в кожному конкретному випадку документально обґрунтувати відміну закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, що підтверджується практикою Колегії та суду.
При цьому, частиною 16 статті 18 Закону України визначено, що орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель станом на момент подання скарги, та інформації, одержаної за скаргою.
Таким чином, аналізуючи вказані норми, вбачається, що передбачений законом механізм оскарження процедури закупівлі - є способом захисту прав та інтересів учасників процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол скасування рішення про відміну торгів.PDF 16.05.2025 11:06
- Рапорт.PDF 15.04.2025 16:11
- Протокол відміни процедури відкритих торгів.PDF 15.04.2025 16:11
- Пояснення по суті скарги.PDF 15.04.2025 16:11
- Пояснення по суті скарги ТОВ НЕЙРОТЕК UA-2025-02-25-013677-a.c1.doc 15.04.2025 16:11
- рішення від 17.04.2025 № 6140.pdf 22.04.2025 11:07
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.04.2025 № 6140.pdf 18.04.2025 14:37
- рішення від 11.04.2025 № 5756.pdf 11.04.2025 15:19
- Заперечення на пояснення Замовника.pdf 15.04.2025 18:07
- Заперечення на пояснення Замовника.doc 15.04.2025 18:07
- Скарга Відміна торгів.doc 09.04.2025 14:47
- Доказ 5 - ПОСТАНОВА.pdf 09.04.2025 14:47
- Доказ 4 - ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа.pdf 09.04.2025 14:47
- Доказ 3 - Рішення від 05.01.2024 № 325.pdf 09.04.2025 14:47
- sign.p7s 09.04.2025 14:48
- Скарга Відміна торгів.pdf 09.04.2025 14:47
- Доказ 2 - Рішення від 10.09.2024 № 15077.pdf 09.04.2025 14:47
- Доказ 1 - Протокол відміни процедури відкритих торгів.PDF 09.04.2025 14:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.04.2025 15:41
Дата розгляду скарги:
17.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.04.2025 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.04.2025 11:08
Дата виконання рішення Замовником:
16.05.2025 11:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
на виконання рішення АМКУ замовником скасовано відміну торгів
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
416b04ae181449adaf75faa335de0a1b
Заголовок пункту скарги:
Підстави подання скарги:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
«02» квітня 2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №148 уповноваженої особи Військово – медичний клінічний центр Західного регіону щодо відміни відкритих торгів з особливостями на закупівлю ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Хірургічний мікроскоп для оториноларингології, код НК 024:2023 - 35191 - Мікроскоп хірургічний загального призначення) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-02-25-013677-a в електронній системі PROZORRO.
Дане рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Замовник відмінив торги, використовуючи підставу відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 02.04.2025р., ані будь-якими додатковими документами.
Протоколом визначено лише, що технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі, потребує доопрацювання і це, на його думку, відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни даної процедури закупівлі, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.04.2025 року №148.
Тобто замовник повинен в кожному конкретному випадку документально обґрунтувати відміну закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, що підтверджується практикою Колегії та суду.
При цьому, частиною 16 статті 18 Закону України визначено, що орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель станом на момент подання скарги, та інформації, одержаної за скаргою.
Таким чином, аналізуючи вказані норми, вбачається, що передбачений законом механізм оскарження процедури закупівлі - є способом захисту прав та інтересів учасників процедури закупівлі.
Дане рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Замовник відмінив торги, використовуючи підставу відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 02.04.2025р., ані будь-якими додатковими документами.
Протоколом визначено лише, що технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі, потребує доопрацювання і це, на його думку, відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни даної процедури закупівлі, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.04.2025 року №148.
Тобто замовник повинен в кожному конкретному випадку документально обґрунтувати відміну закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, що підтверджується практикою Колегії та суду.
При цьому, частиною 16 статті 18 Закону України визначено, що орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель станом на момент подання скарги, та інформації, одержаної за скаргою.
Таким чином, аналізуючи вказані норми, вбачається, що передбачений законом механізм оскарження процедури закупівлі - є способом захисту прав та інтересів учасників процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
5. Постанова Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України у справі № 640/23977/21 від 01.09.2022
-
Повʼязаний документ:
Доказ 5 - ПОСТАНОВА.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова Шостого апеляційного адміністративного суду по справі № 640/16449/21 від 21.01.2022
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4 - ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Рішення Комісії АМКУ № 325-р/пк-пз від 05.01.2024 за результатами розгляду скарги UA-2023-12-05-021240-a.b1
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3 - Рішення від 05.01.2024 № 325.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Рішення Комісії АМКУ №15077-р/пк-пз від 10.09.2024 Номер скарги:UA-2024-08-06-003610-a.a1
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2 - Рішення від 10.09.2024 № 15077.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Протокол відміни процедури відкритих торгів
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1 - Протокол відміни процедури відкритих торгів.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати замовника скасувати ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №148 від «02» квітня 2025 року про відміну закупівлі