• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 90470000-2 Послуги з чищення каналізаційних колекторів (Послуги з гідродинамічного очищення ливневої каналізації від вул. Вище - Празької, 9 до площі Визволителів у м. Олександрія Кровоградської області)

Торги відмінено

585 930.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 929.65 UAH
Період оскарження: 25.02.2025 16:15 - 02.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника

Номер: e233aaadda6247c78b29abac3ae78bcc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-25-012358-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника
Скарга:
Замовник у тендерній документації вимагає документи, які є недоцільними до предмета закупівлі і технічного завдання та встановлює вимоги, які є абсолютно необґрунтованими, що дискримінує інших Учасників закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2025 16:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.03.2025 15:05
Дата виконання рішення Замовником: 31.03.2025 15:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.03.2025р. № 3744-р/пк-пз замовником внесено зміни до тендерної документації щодо закупівлі послуг код ДК 021:2015 90470000-2 Послуги з чищення каналізаційних колекторів (Послуги з гідродинамічного очищення ливневої каналізації від вул. Вище - Празької, 9 до площі Визволителів у м. Олександрія Кровоградської області)
Автор: ТОВ ЕКОТЕХТРАНС, Некрич Анна Юріївна +380632023232 677070@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fb1d104a4765480ea4478332449b4b6e
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 1.1. ст. 2 та відповідно Додатку № 6 тендерної документації, пункту 3, підпункту 3.1. ст. 9 Замовником вимагається надати тех. документацію де будуть зазначені тех. характеристики обладнання та відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 1. ст. 3 Замовником вимагається надати гідравлічний пістолет
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Тобто на таке обладнання, як: гідравлічний пістолет Учасники мають надати інструкції з експлуатації або технічні паспорти від заводів виробників. Варто одразу зауважити, що дане обладнання, може мати різну назву, а саме:
- гідравлічний пістолет (гідродинамічний пістолет, ручний розпилюючий пістолет, тощо);
Справа в тім, що наша компанія зокрема закуповує такі пістолети у іноземної, німецької компанії «Kärcher» (доказ додаток № 2 до скарги), при покупці такого обладнання, «Kärcher» не надає технічної документації до нього, бо такий товар за стандартами вважається аксесуаром. На наше офіційне звернення до офіційного представника компанії «Kärcher», а саме: ТОВ «КЕРХЕР» була надана офіційна відповідь, що на такий товар технічна документація (інструкції з експлуатації, сертифікату, технічного паспорту, тощо) виробником не передбачено (доказ додаток № 3 до скарги).
Враховуючи попередній досвід участі нашої компанії у державних закупівлях, де нашу компанію було дискваліфіковано за ненадання технічної документації до пістолетів, зокрема навіть при наданні офіційного листа від виробника, де було вказано, що для такого обладнання не передбачено технічної документації, вважаємо необхідним внести зміни у вимогу Замовника щодо надання саме технічної документації для гідравлічних пістолетів, обумовлюючи це тим, що є офіційне підтвердження від виробника, що така документація не передбачена для таких пістолетів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8f34af9a26f9438dba791c27a4f679bb
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 1.1. ст. 2 та відповідно Додатку № 6 тендерної документації, пункту 3, підпункту 3.1. ст. 9 Замовником вимагається надати тех. документацію де будуть зазначені тех. характеристики обладнання та відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 1. ст. 3 Замовником вимагається надати набір насадок (форсунок)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Тобто на таке обладнання, як: набір насадок Учасники мають надати інструкції з експлуатації або паспорт з технічними характеристиками (технічний паспорт) від заводів виробників. Варто одразу зауважити, що дане обладнання, може мати різну назву, а саме:
- насадки (форсунки), тож назва, яку використав Замовник не єдина правильна.
Слід зазначити, що наша компанія зокрема закуповує такі насадки (форсунки) у дистриб’ютора іноземної, німецької компанії «KEG» (доказ додаток № 4 до скарги). При покупці даного обладнання у комплекті надається сертифікат якості від виробника, у сертифікаті міститься вся інформація про принцип роботи форсунки та її технічні характеристики (доказ додаток № 5 до скарги).
Враховуючи попередній досвід участі нашої компанії у державних закупівлях, де нашу компанію було дискваліфіковано за не надання саме документів, які мають конкретну назву, як вимагає Замовник у тендерних умовах, вважаємо необхідним внести зміни у вимогу Замовника щодо надання технічних документів, які повинні мати виключну назву, а саме: паспорт з технічними характеристиками або інструкція експлуатації від заводу виробника. Приведений нами приклад сертифікату, який йде у комплекті до придбаного обладнання доводить, те що у такому документі є вся вичерпна інформація про дане обладнання, у зв’язку з цим не має жодної відмінності, яку буде мати назву даний технічний документ, разом з цим, визначення Замовником саме конкретних назв технічних документів дискримінує нашу компанію, як потенційного Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 26e0639627f34ef095269cba381e29c5
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 1. ст. 3 Замовником вимагається надати машину мулососну з ємністю не більше 10 м3
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Вимога Замовника, щодо обов’язкового надання машини мулососної з параметрами ємності не більше 10 м3 ставить Учасників у нерівні умови, оскільки на ринку України чимало наявних машини з ємностями, які мають більший об’єм ніж 10 м3. Наше підприємство орендує такий спец. автомобіль (доказ додаток № 6 та доказ додаток № 7 до скарги), який ми плануємо залучити до виконання робіт для даної закупівлі. Однак через необґрунтоване обмеження Замовника, наша компанія на даному етапі не може подати свою пропозицію, так як буде дискваліфікована у подальшому через «невідповідність» вимогам Замовника. У тендерній документації відсутня будь яка інформація про те, чому обсяг ємності має бути саме до 10 м3, тож чим обумовлена така потреба не зрозуміло, разом з тим, відсутні і будь-які технічні або експлуатаційні причини, які це пояснюють. Слід зазначити, що жодні нормативно-правові акти не встановлюють конкретного обмеження щодо об’єму ємностей, які обладнані на спец. автомобілях, що застосовуються для відкачування/очищення відстійників та інших резервуарів. Така вимога Замовника, встановлює необґрунтовані переваги для певних Учасників, які мають спец. автомобілі з ємністю до 10 м3, що може свідчити про створення умов для обмеження конкуренції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 91c3f928b60a48259e80fa9e2749f593
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 1. ст. 3 Замовник вимагає наявність у Учасників транспортні засоби, при цьому повна маса кожного транспортного засобу не має перевищувати 24 тони
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Встановлення такого обмеження для транспортних засобів Учасників не має технічного чи економічного обґрунтування, оскільки роботи у даній закупівлі передбачають використання і важкої техніки, яка може мати саме повну масу, що перевищує 24 тони. Окремо слід зазначити, що техніка, яка має повну масу більш ніж 24 тони, зокрема є комбінованою і має можливість одночасно проводити очищення каналізації та відкачування вимитих відходів, у такої важкої техніки набагато потужніші та габаритні насоси та велика кількість води у баках.
Наше підприємство орендує саме важкі комбіновані спец. автомобілі (доказ додаток № 6 та доказ додаток № 8 до скарги), що не є порушенням при виконанні робіт, які встановлені предметом закупівлі, жодні нормативно-правові акти не встановлюють обмеження щодо ваги саме повної маси спец. автомобілів та обладнання, що застосовуються для очищення каналізаційних мереж, колодязів та колекторів.
Слід зазначити, що повна маса автомобіля (повна вага) – це максимально допустима вага транспортного засобу разом із водієм, пасажирами, паливом, багажем та будь-яким додатковим вантажем. Повна маса визначає граничну вагу автомобіля, яку авто може мати під час експлуатації без перенавантаження та автомобіль. Тож повна маса це не є фактична маса автомобіля. Маючи у користуванні спец. автомобілі, повна маса, яких складає більш ніж 24 тони та пересуваючись на них автомобільними дорогами ми не порушуємо Правила дорожнього руху.
Слід зазначити, що оскільки важка техніка має потужні насоси це дозволяє проводити роботи на відстані від розташування відстійників та трубопроводів, тому якщо у Замовника є хвилювання щодо пошкодження асфальтних покриттів, на території де будуть виконуватись роботи, то важка техніка може експлуатуватись на чималій відстані від місцезнаходження відстійників та трубопроводів.
Тож вимога, щодо наявності транспортних засобів у Учасників, що має не перевищувати повну масу автомобіля більш ніж на 24 тони створює штучні обмеження для Учасників закупівлі та приводить до зменшення кількості потенційних Учасників, разом з тим вимоги Замовника протирічать одне одному, мати надпотужне обладнання але не мати важких автомобілів. Встановлення такого обмеження створює дискримінаційні умови, оскільки воно не підкріплено жодним нормативно-правовим актом.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 8453e771558a4bf9a0cb1fd447fd58bd
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 2.1. ст. 4 Замовник вимагає обов’язкову наявність спеціалістів на підприємстві Учасників, із конкретно зазначеними посадами, а саме: головний інженер та/або виконроб
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Предметом закупівлі є «код ДК 021:2015 90470000-2 Послуги з чищення каналізаційних колекторів (Послуги з гідродинамічного очищення ливневої каналізації від вул. Вище - Празької, 9 до площі Визволителів у м. Олександрія Кіровоградської області)» тож вимога щодо наявності у штаті Учасників таких спеціалістів, як: головний інженер та/або виконроб є не доцільною до предмету закупівлі, а саме до виконання робіт, оскільки головний інженер – це посада, яка передбачає відповідальність за технічне обслуговування та безпеку, разом з тим, виконроб зазвичай контролює будівельні та монтажні роботи, жодна дана посадова особа не виконує безпосередньо роботи, що стосуються до предмету закупівлі. Для виконання робіт достатньо таких спеціалістів, як: слюсар та водій.
Це доводить типова технологічна карта організації праці обслуговуючого персоналу на прикладі комбінованої машини КО-503КП-10 при промиванні каналізаційних мереж та прочищенні непрохідних /150-600 мм/ колекторів та труб, яка була розроблена для Київської міської державної організації (доказ додаток № 9 до скарги). У виробничому завданні даної карти викладено наступне: «Виробниче завдання…при виконанні робіт по очищенню труб каналізації гідромашину обслуговує не менше трьох людей: водій та слюсарі…» про обов’язкову присутність або обов’язкове залучення, до таких робіт, головного інженера та/або виконроба вимога відсутня. Слід зазначити, що у жодних інших нормативно-правових актах також відсутні вимоги щодо обов’язкового залучення вищезазначених посадових осіб.
У разі якщо Замовнику принципова наявність технічних, посадових осіб, на підприємствах потенційних Учасників, які мають контролювати виконання робіт, проводити навчання персоналу, тощо, прохання обґрунтувати таку вимогу та не застосовувати дискримінаційні вимоги у вигляді визначення конкретних посад, оскільки посадові спеціалісти можуть мати іншу назву але відповідати конкретно за той процес, який необхідний Замовнику. До прикладу, наше підприємство має у штаті таких посадових спеціалістів, як: технічний керівник або інженер з експлуатації споруд та устаткування водопровідно-каналізаційного господарства (доказ додаток № 10 до скарги), дані спеціалісти можуть бути залучені у тих самих процесах де можуть бути залучені головний інженер та/або виконроб, але визначення Замовником саме конкретних посад дискримінує нашу компанію, як потенційного Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 93d43beed4204a0da22affbdb72ca509
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 2.1. ст. 4 Замовник вимагає обов’язкову наявність на підприємстві Учасників уповнов. з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів та відповідно до Додатку № 3 тендерної документації, пункту 2.4. ст. 5 і Додатку № 6 тендерної документації, пункту 3, підпункту 3.2. ст. 10,Замовником вимагається надати свідоцтво про підготовку цього уповн.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Предметом закупівлі є «код ДК 021:2015 90470000-2 Послуги з чищення каналізаційних колекторів (Послуги з гідродинамічного очищення ливневої каналізації від вул. Вище - Празької, 9 до площі Визволителів у м. Олександрія Кіровоградської області)». Даний вид діяльності взагалі не передбачає перевезення небезпечних вантажів, що є предметом регулювання відповідних нормативно-правових актів, зокрема Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів». Дане свідоцтво про підготовку уповноважених з питань небезпечних вантажів видаються відповідно до вимог Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ/ADR). Ці свідоцтва стосуються перевезення небезпечних вантажів, які класифікуються за різними класами небезпеки, зокрема:
Клас 1 – Вибухові речовини та вироби.
Клас 2 – Гази.
Клас 3 – Легкозаймисті речовини.
Клас 4 – Легкозаймисті тверді речовини, що самозаймаються і речовини, які виділяють легкозаймисті гази при контакті з водою.
Клас 5 – Окислювачі та органічні пероксиди.
Клас 6 – Токсичні та інфекційні речовини.
Клас 7 – Радіоактивні матеріали.
Клас 8 – Корозійні речовини.
Клас 9 – Інші небезпечні речовини і вироби (до таких відносять: пестициди, гербіциди, деякі види фарб, літієві батареї, пластмаси, тощо).

Згідно технічного завдання наданої Замовником, викладеною у Додатку № 1 до тендерної документації (доказ додаток № 11 до скарги), передбачені такі роботи, як: відкачування мулу, очищення поверхонь довільної форми, очищення внутрішніх поверхонь трубопроводів д 150-300 мм. Тож Замовником взагалі не передбачено надання послуг з перевезення небезпечних вантажів. Виходячи з наведеного, вимоги викладені у документації Замовника, щодо підтвердження наявності у Учасників уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів (штатний працівник) та надання свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів не узгоджується з предметом закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: ed6488d33ce444ba9267045b1ae558f5
Заголовок пункту скарги: Те саме стосується вимоги Замовника відповідно до Додатку № 1 тендерної документації та Додатку № 6 тендерної документації, пункту 1, ст. 9 Замовник вимагає ліцензію на на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відході та свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Закон України «Про відходи» визначає поняття небезпечних відходів таких, що мають властивості токсичності, вибухонебезпечності, хімічної або біологічної активності та становлять загрозу довкіллю та здоров’ю людей.
Як і було зазначено вище, предмет, код ДК згідно державного класифікатора, технічне завдання закупівлі не передбачає таких робіт/послуг, для яких необхідно мати дану ліцензію, вимога Замовника, щодо надання Учасниками такого дозвільного документу, що ні як не стосується закупівлі просто недоцільна, необґрунтована та суперечить чинному законодавству. Замовник перевищує свої повноваження, встановлюючи вимоги, що не відповідають суті та змісту закупівлі, це свідчить про умисну дискримінацію Учасників, що є порушенням принципу добросовісної конкуренції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 0d430bc6b96a4350b99a3f30b7eb4000
Заголовок пункту скарги: Відповідно Додатку № 1 тендерної документації та Додатку № 6 тендерної документації, пункту 1, ст. 9 Замовником вимагається надати чинний дозвіл/декларацію на земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Варто зазначити, що Дозвіл (декларація) на земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій, має дещо інакшу, повну та правильну назву. Згідно постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 року
№ 77 Додатку № 2 про «Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу», згідно групи А, пункту № 8 даний вид робіт викладено наступним чином: Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою (доказ додаток № 12 до скарги).
Абсолютно всі документи дозвільного характеру, а особливо такі, як Дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки, мають бути зазначені чітко і у повному обсязі, це забезпечує правомірність та відповідає встановленим нормам.
Земляні роботи — комплекс робіт (заходів), пов'язаних з вийманням (розробленням), переміщенням і укладанням (за потреби — з розрівнюванням та ущільнюванням) ґрунту у відвал або інше визначене місце; один з видів будівельних робіт. Тобто цей Дозвіл необхідний для здійснення розкопок ґрунту, тощо. Слід зазначити, що предмет закупівлі та технічне завдання Замовника не передбачає виконання земляних робіт, як таких, тому вимога щодо надання Учасниками даного дозвільного документу створює необґрунтовані бар’єри для участі у даній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 04170dcd69ad401d85dbbc1e46b0a5a7
Заголовок пункту скарги: Відповідно Додатку № 1 тендерної документації та Додатку № 6 тендерної документації, пункту 1, ст. 9 Замовником вимагається надати чинний дозвіл/декларацію на злив, очистку, нейтралізацію резервуарів, тари та інших ємностей з-під нафтопродуктів та інших небезпечних речовин
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Варто зазначити, що Дозвіл (декларація) на злив, очистку, нейтралізацію резервуарів, тари та інших ємностей з-під нафтопродуктів та інших небезпечних речовин, має дещо інакшу, повну та правильну назву.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 року № 77 Додатку № 2 про «Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу», згідно групи А, пункту № 17 даний вид робіт викладено наступним чином: Злив, очистка, нейтралізація резервуарів, тари та інших ємностей з-під нафтопродуктів, кислот, лугів та інших небезпечних речовин, в тому числі радіоактивних (доказ додаток № 13 до скарги).
Абсолютно всі документи дозвільного характеру, а особливо такі, як Дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки, мають бути зазначені чітко і у повному обсязі, це забезпечує правомірність та відповідає встановленим нормам.
Даний Дозвіл необхідний для обслуговування підприємств, що зберігають або використовують небезпечні речовини (нафтопродукти, кислоти, луги, тощо). Вкотре зауважимо, що предметом даної закупівлі є: «код ДК 021:2015 90470000-2 Послуги з чищення каналізаційних колекторів (Послуги з гідродинамічного очищення ливневої каналізації від вул. Вище - Празької, 9 до площі Визволителів у м. Олександрія Кіровоградської області)». Разом з тим і у технічному завданні Замовника взагалі відсутня будь-яка інформація щодо необхідності перевезення та утилізації відходів, що містять нафтопродукти або інші небезпечні речовини. Тому вимога щодо надання Учасниками даного дозвільного документу створює необґрунтовані обмеження для участі у даній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 10
Номер: 4dd77b521f534288b3da5511722f9bb8
Заголовок пункту скарги: Відповідно Додатку № 1 тендерної документації та Додатку № 6 тендерної документації, пункту 1, ст. 9 Замовником вимагається надати чинний дозвіл/декларацію на розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Дозвіл на розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації передбачений для діяльності, яка пов’язана з розробкою родовищ корисних копалин, зокрема для видобутку корисних копалин відкритим способом та ніяк не пов’язаний із використанням гідромоніторів високого тиску, які застосовуються для очищення каналізаційних трубопроводів. Тож цей Дозвіл необхідний у випадках, коли використовуються методи гідромеханізації, такі як гідромонітори, для розмивання та видалення порід, що дозволяє отримувати корисні копалини з родовищ. Такий вид діяльності може включати розробку кар’єрів, гідро розробку торфу, піску, гравію, тощо.
Наказ від 18.03.2010 № 61 Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду «Про затвердження Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом» визначає: 4. Вимоги безпеки при очисному вийманні гідромоніторами. Цей розділ доводить те, що розмивання порід з використанням гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації передбачений конкретно для діяльності, яка пов’язана саме з розробкою родовищ корисних копалин (доказ додаток № 14 до скарги).
Тож вищезазначений Дозвіл не стосується даної закупівлі. Такий Дозвіл регламентує гірничодобувні роботи де необхідне застосування гідромоніторів та інших засобів гідромеханізації для розмивання порід і до очищення каналізаційних мереж або ж розмивання відстійників від відкладень не має жодного відношення.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації