• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021: 2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Проведення медичних оглядів працівників закладів освіти)

Завершена

160 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 800.00 UAH
Період оскарження: 25.02.2025 14:35 - 06.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на протокольне рішення відповідальної особи по закупівлях щодо відхилення пропозиції Приватного підприємства «НАЧМЕД»

Номер: 2b91746d766e4530ab6674279d4b9d34
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-25-008426-a.b1
Назва: СКАРГА на протокольне рішення відповідальної особи по закупівлях щодо відхилення пропозиції Приватного підприємства «НАЧМЕД»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 31.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.03.2025 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.04.2025 19:35
Дата виконання рішення Замовником: 07.04.2025 10:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Замовника від 07 квітня 2025 року №139 про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП "НАЧМЕД" у закупівлі ДК 021: 2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Проведення медичних оглядів працівників закладів освіти), UA-2025-02-25-008426-a скасоване
Автор: ПП "НАЧМЕД", Микола Винничук +0800333133 nachmed2023@gmail.com http://www.nmcprof.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1f0a8961360c458081bd1c0301b510ba
Заголовок пункту скарги: Протокольним рішенням (протоколом) відповідальної особи по закупівлях № 106 від 14.03.2025 року Відділу освіти, молоді та спорту Нараївської сільської ради (надалі Замовник) було безпідставно відхилено тендерну пропозицію Приватного підприємства «НАЧМЕД» (надалі Підприємство\Учасник), яка подана ним для участі у даній закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Протокольним рішенням (протоколом) відповідальної особи по закупівлях № 106 від 14.03.2025 року Відділу освіти, молоді та спорту Нараївської сільської ради (надалі Замовник) було безпідставно відхилено тендерну пропозицію Приватного підприємства «НАЧМЕД» (надалі Підприємство\Учасник), яка подана ним для участі у даній закупівлі.
Тендерна пропозиція ПП «НАЧМЕД» була відхилена Замовником на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: при перевірці Ліцензійного реєстру МОЗ України Замовником було встановлено, що в Учасника ПП «НАЧМЕД» відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальностями стоматологія, дерматовенерологія, акушерство та гінекологія. Огляд даними лікарями є обов’язковим при проведенні медичних оглядів передбачених наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002 року «Щодо організації проведення профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» та наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій». Таким чином тендерна пропозиція Учасника ПП «НАЧМЕД» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Вважаємо, що дане рішення прийняте в порушення вимог тендерної документації, вимог чинного законодавства, а отже є таким, що підлягає скасуванню з наступних причин.

1. Замовник встановив вимоги до предмета закупівлі у Додатку №4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» - Технічна специфікація, зокрема, Учасник - Виконавець послуги повинен виконати комплекс заходів щодо проведення періодичного обов’язкового профілактичного медичного огляду працівників закладів освіти Відділу освіти, молоді та спорту Нараївської сільської ради Тернопільської області відповідно до постанови КМУ №559 від 23.05.2001 року «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обовязковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок» (зі змінами), наказу МОЗ України №280 від 23.07.2002 року «Щодо організації проведення обовязкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких повязана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2002 року за №639/6927, наказу МОЗ України № 651 від 18.04.2022 року «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 червня 2022 року за № 648/37984; наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 року «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2007 року за №846/14113, наказу МОЗ України №339 від 28.11.1997 року «Про вдосконалення системи профілактичних протиалкогольних та протинаркотичних заходів та обовязкових профілактичних наркологічних оглядів» (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 грудня 1997 року за №586/2390, спільного наказу МОЗ України та МВС України № 65/80 від 31.01.2013 року «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів» (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2013 року за №308/22840.
Посилання Замовника на те, що огляд лікарем – стоматологом є обов’язковим згідно до вимог наказу МОЗ України №280 від 23.07.2002 року «Щодо організації проведення обовязкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких повязана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» (зі змінами) є хибним та таким, що суперечить Переліку необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов’язкових медичних оглядів, та періодичність їхнього проведення затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року № 280 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 08 листопада 2023 року № 1925) згідно із яким огляд лікарем – стоматологом здійснюється тільки при проведенні попереднього медичного огляду працівників, при проведенні періодичного медичного огляду огляд лікарем стоматологом не здійснюється, а згідно із Додатком №4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» - Технічна специфікаціямЗамовник встановив найменування огляду, дослідження - Обов’язковий профілактичний періодичний медичний огляд працівників закладів освіти (керівники, їх заступники, педагогічні працівники, спеціалісти, що беруть участь у освітньому процесі) накази МОЗ України №280 від 23.07.2002, №651 від 18.04.2022.
2. Посилання Замовника у протокольному рішенні (протоколі) відповідальної особи по закупівлях № 106 від 14.03.2025 року на те що в Учасника – ПП «НАЧМЕД» відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю дерматовенерологія не відповідає дійсності, так як згідно із діючим Витягом із відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (Рішення про видачу ліцензії № 2342 від 27.12.2022) за № 17-06\М-13375\\11054-зв від 22.11.2024 року в Приватного підприємства «НАЧМЕД» присутня спеціальність дерматовенерологія.
Вищевказаний Витяг з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики був поданий Учасником у складі Тендерної пропозиції та був розглянутий Замовником.

3. Стосовно посилання Замовника на те, що в Учасника ПП «НАЧМЕД» відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю акушерство та гінекологія слід зазначити наступне.
Огляд працівників лікарем акушером-гінекологом передбачений Порядком проведення медичних оглядів працівників певних категорій та затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.05.2007 № 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2007 року за №846/14113.
Відповідно до абзацу 3, п. 2.8, розділу II. Загальні вимоги до проведення попереднього та періодичних медичних оглядів працівників, наказу МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» - до складу Комісії входять обовязково терапевт, лікарі, які пройшли підготовку з профпатології. При відсутності окремих лікарів до проведення медичних оглядів залучаються на договірній основі спеціалісти з інших закладів охорони здоровя. Таким чином, законодавством дозволено Учаснику залучати спеціалістів інших закладів охорони здоровя для проведення медичних оглядів передбачених наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій». Отже, виходячи із вищевикладеного та норм законодавства України, відсутність в Учасника ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю акушерство та гінекологія не є правомірною підставою для Замовника відхилити тендерну пропозицію Учасника.

Також відповідно до Абзацу 1 частини 3 статті 22, частиною 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що Замовники не мають права вимагати у Тендерній документації, а учасники не повинні подавати у тендерній пропозиції документи, що не передбаченим чинним законодавством України.
Частина 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» містить таку норму: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником».
З позиції права «документи, що не передбачені законодавством для учасників» — це документи, що не притаманні для особи-учасника та стосовно яких у законодавстві не встановлено прямих вимог обов’язкової наявності в особи-учасника.

Всупереч вимог законодавства України та поданих документів Учасника Замовник протокольним рішенням безпідставно відхилив тендерну пропозицію Учасника.
Все вищезазначене є проявом порушення Замовником принципів недискримінації та рівності підходу до оцінювання учасників.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника