-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
БЕНЗИН А-95 (скретч-картки/талони)
Завершена
240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 200.00 UAH
Період оскарження:
25.02.2025 13:49 - 26.03.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо дискваліфікації
Номер:
9dcd7b6fdef34cd6adfabbbb2e39e865
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-25-007852-a.a2
Назва:
Вимога щодо дискваліфікації
Вимога:
Керуючись п.44 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2023 року, звертаємось із вимогою щодо дискваліфікації Учасника- переможця торгів ТОВ "ТД "ІФС", у зв’язку із наступним:
П.2.1 Додатку 3 до тендерної документації встановлює вимогу:
«Якість товару повинна відповідати умовам/вимогам, встановленим чинним законодавством України для цієї категорії Товару. Технічні та якісні характеристики Товару повинні відповідати чинним нормативним актам (державним стандартам/технічним умовам/ нормам), а саме: за своїми характеристиками і показниками повинен відповідати ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Показники якості повинні відповідати значенням норм за екологічним класом Євро5».
В складі тендерної пропозиції учасник надає сертифікат відповідності, в якому зазначається, що сертифікат відповідає Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, проте відсутня інформація щодо відповідності ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови».
Даного роду помилка не може бути виправлена, оскільки належить до технічних характеристик, які не підлягають виправленню відповідно до п. 43 Особливостей.
П. 43: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Окрім цього, довідка про виконання аналогічних договорів не містить термін виконання договору, хоч п. 1 Додаток №6 вказує на таку необхідність.
Враховуючи вищенаведене, з метою дотримання базових принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, замовник повинен відхилити тендерну пропозицію Учасника- переможця торгів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.04.2025 12:03
Вирішення:
Шановний Учаснику!
На Вашу вимогу повідомляємо, що Замовник за результатами розгляду тендерної пропозиції визначає переможця процедури закупівлі, або ж відхиляє тендерну пропозицію учасника закупівлі, проте норми Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, не передбачають можливості повторної кваліфікації того самого учасника, щодо якого замовником уже прийнято рішення. Тобто після того як замовник визначив учасника переможцем закупівлі, такий замовник не може змінити своє рішення, наприклад, ще раз переглянувши тендерну пропозицію учасника та відхиливши його, окрім виконання рішення органу оскарження.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
2a783bbad1fa4a6685e519bf29c8b636
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-25-007852-a.b1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 01.03.2025 14:58
- Скарга_28_02_2025_на умови ТД ДУ Хмельницький обласний центр конт.pdf 01.03.2025 14:58
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 01.03.2025 14:58
- Форма оголошення Замовника.pdf 01.03.2025 14:58
- Скарга_28_02_2025_на умови ТД UA-2025-02-25-007852-a.docx 01.03.2025 14:58
- sign.p7s 01.03.2025 14:59
- рішення від 04.03.2025 № 3236.pdf 04.03.2025 16:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.03.2025 № 3731.pdf 12.03.2025 13:48
- рішення від 11.03.2025 № 3731.pdf 14.03.2025 16:03
- Пояснення на скаргу (бензин).doc 05.03.2025 22:51
- Пояснення на скаргу (бензин).pdf 05.03.2025 22:51
- Протокол про внесення змін до ТД Бензин.PDF 21.03.2025 15:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.03.2025 15:47
Дата розгляду скарги:
11.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.03.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.03.2025 16:03
Дата виконання рішення Замовником:
21.03.2025 15:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.03.2025 р. № 3731-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
acafe326029142e68bb3e09bd224ef8d
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати саме не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та саме поряд з містами та смт,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку № 3 та Додатку № 6 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати саме не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та саме поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій:
« - Гарантійний лист, що Бензин А-95 буде відпускатись цілодобово на підставі пред’явлення скретч-карток/талонів на власних або орендованих АЗС учасника процедури закупівлі, або на АЗС партнерів учасника процедури закупівлі в кількості не менше трьох АЗС, які знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл (з метою уникнення транспортних колапсів, заторів та з метою максимальної економії палива), а також мережа АЗС, що обслуговує скретч-картки/талони Учасника, повинні бути розгалужені по всій Хмельницькій області та знаходитися поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій;»
«3.1. Бензин повинен відпускатись цілодобово на підставі пред’явлення скретч-карток/талонів на власних або орендованих АЗС учасника процедури закупівлі, або на АЗС партнерів учасника процедури закупівлі, тощо, розташованих в Хмельницькій області та м. Хмельницький, а саме: мати в наявності не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл (з метою уникнення транспортних колапсів, заторів та з метою максимальної економії палива), а також мережа АЗС, що обслуговує скретч-картки/талони Учасника, повинні бути розгалужені по всій Хмельницькій області та знаходитися поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій, про що учасник надає у складі пропозиції гарантійний лист.»
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску пального на АЗС: не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій, - шо є дискримінаційною умовою та такою, що обмежую Скаржника у праві на участь у відповідній процедурі закупівлі.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька об», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує дві АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням в радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька об:
Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. П. Мирного, 5/1
Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Трудова, 9/3Г
Замовник при цьому встановлює обмеження в частині наявності АЗС з наступним місцерозташуванням:
- не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька об;
- поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій.
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснення заправки на двох АЗС за місцезнаходженням у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл..
Також, звертаємо увагу, що такі АЗС знаходяться НЕ поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій.
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map та у кількості двох АЗС в радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника.
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (БЕНЗИН А-95 (скретч-картки/талони) (код номенклатурної позиції ДК 021:2015 - 09132000-3 Бензин)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій,, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: неетильований бензин, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС за визначеним окремим переліком:
- не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька об;
- поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
« - Гарантійний лист, що Бензин А-95 буде відпускатись цілодобово на підставі пред’явлення скретч-карток/талонів на власних або орендованих АЗС учасника процедури закупівлі, або на АЗС партнерів учасника процедури закупівлі в кількості не менше трьох АЗС, які знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл (з метою уникнення транспортних колапсів, заторів та з метою максимальної економії палива), а також мережа АЗС, що обслуговує скретч-картки/талони Учасника, повинні бути розгалужені по всій Хмельницькій області та знаходитися поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій;»
«3.1. Бензин повинен відпускатись цілодобово на підставі пред’явлення скретч-карток/талонів на власних або орендованих АЗС учасника процедури закупівлі, або на АЗС партнерів учасника процедури закупівлі, тощо, розташованих в Хмельницькій області та м. Хмельницький, а саме: мати в наявності не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл (з метою уникнення транспортних колапсів, заторів та з метою максимальної економії палива), а також мережа АЗС, що обслуговує скретч-картки/талони Учасника, повинні бути розгалужені по всій Хмельницькій області та знаходитися поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій, про що учасник надає у складі пропозиції гарантійний лист.»
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску пального на АЗС: не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій, - шо є дискримінаційною умовою та такою, що обмежую Скаржника у праві на участь у відповідній процедурі закупівлі.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька об», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує дві АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням в радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька об:
Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. П. Мирного, 5/1
Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Трудова, 9/3Г
Замовник при цьому встановлює обмеження в частині наявності АЗС з наступним місцерозташуванням:
- не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька об;
- поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій.
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснення заправки на двох АЗС за місцезнаходженням у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл..
Також, звертаємо увагу, що такі АЗС знаходяться НЕ поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій.
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map та у кількості двох АЗС в радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника.
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (БЕНЗИН А-95 (скретч-картки/талони) (код номенклатурної позиції ДК 021:2015 - 09132000-3 Бензин)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій,, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: неетильований бензин, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС за визначеним окремим переліком:
- не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька об;
- поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
Скарга_28_02_2025_на умови ТД ДУ Хмельницький обласний центр конт.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державна установа "Хмельницький обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров'я України" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (БЕНЗИН А-95 (скретч-картки/талони) (код номенклатурної позиції ДК 021:2015 - 09132000-3 Бензин), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-25-007852-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати саме не менше 3 (трьох) заправочних станцій (АЗС), яка знаходиться у радіусі до 10 км від місця розташування автотранспорту Замовника за адресою: вул. Пилипчука, 55, м. Хмельницький, Хмельницька обл та саме поряд з містами та смт, а саме: Волочиськ, Кам’янець - Подільський, Ярмолинці, Нетішин, Летичів та на всій території України, крім Донецької, Луганської областей, АР Крим та інших окупованих територій.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5ae6c150544e44d588e4718f90d690fb
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів номіналом 15л.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 3 та додатку № 6 до ТД Замовник встановив вимогу щодо наявності талонів номіналом 15л.:
«3.2. Поставка та передача у власність замовника товару здійснюється за скретч-картками/талонами номіналом 10, 15 літрів.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів номіналом 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
«3.2. Поставка та передача у власність замовника товару здійснюється за скретч-картками/талонами номіналом 10, 15 літрів.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів номіналом 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітованих мережею БРСМ-нафта, яка не містить впровадженого номіналу талону 15 літрів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державна установа "Хмельницький обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров'я України" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (БЕНЗИН А-95 (скретч-картки/талони) (код номенклатурної позиції ДК 021:2015 - 09132000-3 Бензин), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-25-007852-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів номіналом 15л.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
626a381124e44d979c23c112cc57cf29
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо Терміну дії скретч-карток/талонів, який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх передачі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1.3. Додатку № 3 та додатку № 6 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, щодо Терміну дії скретч-карток/талонів, який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх передачі:
«3.3. Термін дії скретч-карток/талонів – до їх повного використання Замовником та повинен становити не менше 12 місяців з дати їх передачі.»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 12 місяців з дати їх передачі.
Така вимога є суперечливою та такою, що не відповідає вимогам ст. 5 Закону та частини четвертої ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені ст. 5 Закону.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 15 березня 2025 року.
Згідно п. 1.4. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає Строк дії талонів: 1.4. Термін дії скретч-карток за цим Договором становить не менше 12 місяців з дати їх отримання та не залежить від терміну дії цього Договору..
Згідно п. 4.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає Строк поставки товарів:
4.1. Передача Постачальником Товару Покупцеві здійснюється за видатковою накладною Постачальника протягом 5 (п’яти) робочих днів з дати укладання цього Договору, але не пізніше 15 березня 2025 року (включно)..
Також, Згідно п. 11.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД): 11.1. Цей Договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами та діє до 31 грудня 2025 року, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів - не менше 12 місяців з дати їх передачі, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 12 місяців з дати їх передачі, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 15.03.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 25.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 05.03.2025 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців з дати їх передачі – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 4 до ТД, Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо не менше 12 місяців з дати їх передачі .
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців з дати їх передачі, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців з дати їх передачі, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 15 березня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців з дати їх передачі».
«3.3. Термін дії скретч-карток/талонів – до їх повного використання Замовником та повинен становити не менше 12 місяців з дати їх передачі.»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 12 місяців з дати їх передачі.
Така вимога є суперечливою та такою, що не відповідає вимогам ст. 5 Закону та частини четвертої ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені ст. 5 Закону.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 15 березня 2025 року.
Згідно п. 1.4. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає Строк дії талонів: 1.4. Термін дії скретч-карток за цим Договором становить не менше 12 місяців з дати їх отримання та не залежить від терміну дії цього Договору..
Згідно п. 4.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає Строк поставки товарів:
4.1. Передача Постачальником Товару Покупцеві здійснюється за видатковою накладною Постачальника протягом 5 (п’яти) робочих днів з дати укладання цього Договору, але не пізніше 15 березня 2025 року (включно)..
Також, Згідно п. 11.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД): 11.1. Цей Договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами та діє до 31 грудня 2025 року, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів - не менше 12 місяців з дати їх передачі, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 12 місяців з дати їх передачі, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 15.03.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 25.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 05.03.2025 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців з дати їх передачі – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 4 до ТД, Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо не менше 12 місяців з дати їх передачі .
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців з дати їх передачі, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців з дати їх передачі, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 15 березня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців з дати їх передачі».
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника згідно інформації, опублікованої на сайті уповноваженого органу
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державна установа "Хмельницький обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров'я України" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (БЕНЗИН А-95 (скретч-картки/талони) (код номенклатурної позиції ДК 021:2015 - 09132000-3 Бензин), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-25-007852-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо Терміну дії скретч-карток/талонів, який повинен становити не менше 12 місяців з дати їх передачі.