-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Продукція для чищення
Торги не відбулися
245 237.63
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 452.38 UAH
мін. крок: 1% або 2 452.38 UAH
Період оскарження:
24.02.2025 13:56 - 01.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Номер:
fb78215d922f44afb4c831cb217e4e70
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-24-007852-a.c4
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Скарга:
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №151 від 29.05.2025 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» без оприлюднення посилання на умови тендерної документації, яким наша тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Оприлюднені Замовником згодом, у відповідь на вимогу ТОВ «Гренландія НВП», підстави відхилення не мають стосунку до вимог тендерної документації до даної закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ Євро-Реконструкція Д.2 Отклонение.pdf 03.06.2025 19:56
- sign.p7s 03.06.2025 19:57
- рішення від 05.06.2025 №8970.pdf 05.06.2025 16:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.06.2025 №9481.pdf 16.06.2025 12:09
- Рішення від 13.06.2025 №9481.pdf 18.06.2025 15:37
- протокол 23.06.2025 08:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.06.2025 20:04
Дата розгляду скарги:
13.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.06.2025 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.06.2025 15:39
Дата виконання рішення Замовником:
23.06.2025 08:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення від 29.05.2025 року №151.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a23c9204c302426482b8fd29d3c5c0a3
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-02-24-007852-a в електронній системі закупівель.
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №151 від 29.05.2025 (далі по тексту – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з наступних підстав:
Таким чином, Замовник із посиланням на обставини, визначені:
абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей),
а також,
абз. 3 п.п. 1 п.44 Особливостей (учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей).
стверджує, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано недостовірну інформацію та сама тендерна пропозиція нашого Товариства містить невідповідності вимогам тендерної документації (далі по тексту – ТД).
Відповідно до абз. 1 п. 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Разом з тим, Замовником, всупереч вимогам законодавства про публічні закупівлі, не оприлюднено посилання на умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Таким чином, Замовник, не надавши інформацію про конкретні порушення, які, на думку Замовника, спричинили відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», позбавив наше Товариство можливості ефективного захисту, адже ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що зазначені Замовником підстави відхилення не можуть стосуватися нашої тендерної пропозиції.
Згідно абз. 2 п. 46 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» скористалось наданим йому правом та звернулося до Замовника з вимогою від 30.05.2025, якою просило у відведений законодавством строк оприлюднити посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник ТОВ «Гренландія НВП» не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Замовник 03.05.2025 надав відповідь на зазначену вимогу, зазначивши:
«За результатами розгляду вимоги надати відповідь наступного змісту:
Шановний Учасник, на Ваше звернення повідомляємо:
За результатами розгляду тендерної пропозиції(а саме технічної документації, що є суттєвою) ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП» було встановлено, що вона не відповідає умовам тендерної документації, а саме:
- Не надана повна сканована копія ТУ. Надані лише титульні листки ТУ. Слід зазначити, що у Додатку 4 до тендерної документації вимагалося:
У разі виготовлення Товару згідно ТУ (з урахуванням внесення змін до ТУ на момент подання пропозиції) - учасник надає завірені копії окремих сторінок ТУ (обов'язково титульний лист і зміст щодо технічних характеристик). А також інші сторінки, які забезпечують належне виконання умов цього Договору (якість, маркування, транспортування, гарантії тощо).
Вищезазначених документів учасник не надав так як, доданий до змін № 6, Витяг з ТУ сформований учасником самостійно, повністю дублює перелік товарів, зазначений в тендерній документації.
Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутня повна скановану копія ТУ У 30576937.002-2001, що унеможливлює перевірку технічних характеристик товару.
Враховуючи вищезазначене, така підстава відхилення ТОВ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" є правомірною та обгрунтованою, так як зміни № 4 та № 6 не містять позначки акредитованого органу зі стандартизації та не відповідають нормам, встановленим законодавтвом.
Також слід зазначити, що на момент публікації протоколу щодо відхилення у Замовника було рішення АМКУ від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз де чітко зазначено: «Додатково інформуємо, за інформацією, наданою Всеукраїнською громадською організацією "Жива планета" як членом ТК 82 для підготовки відповіді на отриманий запит, Органом з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета" у 2024 році був анульований сертифікат відповідності мийних засобів вимогам екологічних критеріїв, що видавався ТОВ "Гренландія НВП", у зв’язку з відмовою підприємства від проходження повторної сертифікації та нагляду за сертифікованою продукцією»».
Фактично, Замовник здійснив відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»:
по-перше, з підстав, не зазначених у Протоколі відхилення, що вже є порушенням абз. 1 п. 46 Особливостей;
по-друге, з підстав, які не узгоджуються з вимогами тендерної документації.
1. Щодо ненадання у складі тендерної пропозиції повної копії технічних умов.
1.1. Тендерною документацією не встановлювалося окремих вимог надати «повна скановану копія ТУ».
Вимагалося лише зазначити номер нормативного документа на виготовлення товару та, Додатком 4 до ТД, «У разі виготовлення Товару згідно ТУ (з урахуванням внесення змін до ТУ на момент подання пропозиції) - учасник надає завірені копії окремих сторінок ТУ (обов'язково титульний лист і зміст щодо технічних характеристик). А також інші сторінки, які забезпечують належне виконання умов цього Договору (якість, маркування, транспортування, гарантії тощо)».
Саме визначені ТД вимоги й були виконані ТОВ «Гренландія НВП» шляхом надання у складі тендерної пропозиції документу, що вимагався (файл «ТУ(титульний лист та листи згідно вимог).pdf»).
1.2. Те, що зазначене формулювання Замовником його вимоги призвело до того, що, на думку Замовника, її дотримання ТОВ «Гренландія НВП» «унеможливлює перевірку технічних характеристик товару», не свідчить про порушення ТОВ «Гренландія НВП» вимог ТД, оскільки усі прописані у ТД вимоги, зокрема, щодо ТУ, були нами дотримані.
Крім того, технічні характеристики запропонованого товару зазначені у наданих документах, тому незрозуміло, чому Замовник не може перевірити їхню відповідність своїм вимогам.
1.3. Замовник також не пояснює, який саме «акредитований орган зі стандартизації» уповноважений проставляти позначки на ТУ та змінах до них.
В Україні не існує норм чинного законодавства, якими
- встановлюється обов’язок виробників застосовувати в своїй діяльності ТУ (виробники складають і застосовують ТУ на добровільних засадах),
- уповноважується чи акредитовується будь-який орган на перевірку, проставлення позначок тощо стосовно ТУ.
1.4. Замовник також не пояснює, які саме положення змін №4 та №6 ТУ «не відповідають нормам, встановленим законодавтвом» і яким чином це порушує вимоги ТД.
Замовником не наведено жодної невідповідності наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» документів вимогам тендерної документації.
2. Щодо
«рішення АМКУ від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз де чітко зазначено: «Додатково інформуємо, за інформацією, наданою Всеукраїнською громадською організацією "Жива планета" як членом ТК 82 для підготовки відповіді на отриманий запит, Органом з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета" у 2024 році був анульований сертифікат відповідності мийних засобів вимогам екологічних критеріїв, що видавався ТОВ "Гренландія НВП", у зв’язку з відмовою підприємства від проходження повторної сертифікації та нагляду за сертифікованою продукцією»», то воно стосувалося іншої закупівлі, № UA-2025-04-16-001537-a, у якій Замовником, на відміну від даної закупівлі, було встановлено вимогу «Надати копію сертифікатів відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024».
В даній закупівлі подібна вимога не встановлювалася.
Тому рішення Комісії від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз не стосується підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» за даною закупівлею.
Додатково зазначимо, що «відмова підприємства від проходження повторної сертифікації та нагляду за сертифікованою продукцією», про яку йдеться у зазначеному рішенні Комісії, викликана саме тим, що сертифікати, які видавалися «Органом з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета"», не видаються ним саме на відповідність ДСТУ ISO 14024, про що Комісія АМКУ приймала рішення, не зважаючи на отримані від самого Органу та від Національного агентства з акредитації України пояснення, зокрема, рішення №11964-р/пк-пз від 02.08.2023, яким постановила, що
атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета" та сфера акредитації, відповідно до якої зазначено позначення нормативних документів, де встановлені показники продукції/процесів/послуг, на відповідність яким проводиться оцінювання, – СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2020, й відсутнє підтвердження компетентності органу сертифікації на стандарт ДСТУ ISO 14024.
Також зазначимо, що й у зацитованих Комісією у рішенні від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз документах також не йдеться про акредитацію зазначеного Органу саме щодо стандарту ДСТУ ISO 14024, а йдеться про «акредитацію у сфері екологічного маркування типу І».
За відсутності в Україні органу, уповноваженого, зокрема, НААУ, видавати «сертифікати відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024» та за відсутності будь-яких вимог ТД у закупівлі, № UA-2025-04-16-001537-a, щодо того, хто саме мав видавати «сертифікати відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024», був виданий сертифікат саме від виробника, який здатний перевірити відповідність вимогам стандарту.
Якби встановлювалися вимоги щодо органу, який мав видавати зазначений сертифікат, такі вимоги ТД були б оскаржені.
Але, в будь-якому разі, рішення АМКУ від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз не має жодного прецедентного стосунку до даної закупівлі, оскільки відповідної вимоги дана ТД не встановлювала.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано усі підтвердження, яких вимагала ТД. Також надано усі затребувані ТД документи.
Пропоновані ТОВ «Гренландія НВП» засоби та надані нами у складі тендерної пропозиції документи повністю відповідають усім вимогам тендерної документації та чинного законодавства.
ТОВ «Гренландія НВП» не вбачає у зазначених Замовником підставах відхилення порушення наданими нами у складі тендерної пропозиції документами та характеристиками запропонованих нами засобів вимог ТД і вважає, що Замовник незаконно відхилив нашу тендерну пропозицію з наведених підстав.
Й тим більш, ТОВ «Гренландія НВП» не вбачає підстав для звинувачення у зазначенні у тендерній пропозиції недостовірної інформації.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», наведені у Протоколі відхилення, не обгрунтовані Замовником та не містять ознак невідповідності тендерної пропозиції нашого Товариства вимогам тендерної документації та/або законодавства про публічні закупівлі.
ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктами 44, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №151 від 29.05.2025 (далі по тексту – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з наступних підстав:
Таким чином, Замовник із посиланням на обставини, визначені:
абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей),
а також,
абз. 3 п.п. 1 п.44 Особливостей (учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей).
стверджує, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано недостовірну інформацію та сама тендерна пропозиція нашого Товариства містить невідповідності вимогам тендерної документації (далі по тексту – ТД).
Відповідно до абз. 1 п. 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Разом з тим, Замовником, всупереч вимогам законодавства про публічні закупівлі, не оприлюднено посилання на умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Таким чином, Замовник, не надавши інформацію про конкретні порушення, які, на думку Замовника, спричинили відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», позбавив наше Товариство можливості ефективного захисту, адже ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що зазначені Замовником підстави відхилення не можуть стосуватися нашої тендерної пропозиції.
Згідно абз. 2 п. 46 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» скористалось наданим йому правом та звернулося до Замовника з вимогою від 30.05.2025, якою просило у відведений законодавством строк оприлюднити посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник ТОВ «Гренландія НВП» не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Замовник 03.05.2025 надав відповідь на зазначену вимогу, зазначивши:
«За результатами розгляду вимоги надати відповідь наступного змісту:
Шановний Учасник, на Ваше звернення повідомляємо:
За результатами розгляду тендерної пропозиції(а саме технічної документації, що є суттєвою) ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП» було встановлено, що вона не відповідає умовам тендерної документації, а саме:
- Не надана повна сканована копія ТУ. Надані лише титульні листки ТУ. Слід зазначити, що у Додатку 4 до тендерної документації вимагалося:
У разі виготовлення Товару згідно ТУ (з урахуванням внесення змін до ТУ на момент подання пропозиції) - учасник надає завірені копії окремих сторінок ТУ (обов'язково титульний лист і зміст щодо технічних характеристик). А також інші сторінки, які забезпечують належне виконання умов цього Договору (якість, маркування, транспортування, гарантії тощо).
Вищезазначених документів учасник не надав так як, доданий до змін № 6, Витяг з ТУ сформований учасником самостійно, повністю дублює перелік товарів, зазначений в тендерній документації.
Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутня повна скановану копія ТУ У 30576937.002-2001, що унеможливлює перевірку технічних характеристик товару.
Враховуючи вищезазначене, така підстава відхилення ТОВ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" є правомірною та обгрунтованою, так як зміни № 4 та № 6 не містять позначки акредитованого органу зі стандартизації та не відповідають нормам, встановленим законодавтвом.
Також слід зазначити, що на момент публікації протоколу щодо відхилення у Замовника було рішення АМКУ від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз де чітко зазначено: «Додатково інформуємо, за інформацією, наданою Всеукраїнською громадською організацією "Жива планета" як членом ТК 82 для підготовки відповіді на отриманий запит, Органом з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета" у 2024 році був анульований сертифікат відповідності мийних засобів вимогам екологічних критеріїв, що видавався ТОВ "Гренландія НВП", у зв’язку з відмовою підприємства від проходження повторної сертифікації та нагляду за сертифікованою продукцією»».
Фактично, Замовник здійснив відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»:
по-перше, з підстав, не зазначених у Протоколі відхилення, що вже є порушенням абз. 1 п. 46 Особливостей;
по-друге, з підстав, які не узгоджуються з вимогами тендерної документації.
1. Щодо ненадання у складі тендерної пропозиції повної копії технічних умов.
1.1. Тендерною документацією не встановлювалося окремих вимог надати «повна скановану копія ТУ».
Вимагалося лише зазначити номер нормативного документа на виготовлення товару та, Додатком 4 до ТД, «У разі виготовлення Товару згідно ТУ (з урахуванням внесення змін до ТУ на момент подання пропозиції) - учасник надає завірені копії окремих сторінок ТУ (обов'язково титульний лист і зміст щодо технічних характеристик). А також інші сторінки, які забезпечують належне виконання умов цього Договору (якість, маркування, транспортування, гарантії тощо)».
Саме визначені ТД вимоги й були виконані ТОВ «Гренландія НВП» шляхом надання у складі тендерної пропозиції документу, що вимагався (файл «ТУ(титульний лист та листи згідно вимог).pdf»).
1.2. Те, що зазначене формулювання Замовником його вимоги призвело до того, що, на думку Замовника, її дотримання ТОВ «Гренландія НВП» «унеможливлює перевірку технічних характеристик товару», не свідчить про порушення ТОВ «Гренландія НВП» вимог ТД, оскільки усі прописані у ТД вимоги, зокрема, щодо ТУ, були нами дотримані.
Крім того, технічні характеристики запропонованого товару зазначені у наданих документах, тому незрозуміло, чому Замовник не може перевірити їхню відповідність своїм вимогам.
1.3. Замовник також не пояснює, який саме «акредитований орган зі стандартизації» уповноважений проставляти позначки на ТУ та змінах до них.
В Україні не існує норм чинного законодавства, якими
- встановлюється обов’язок виробників застосовувати в своїй діяльності ТУ (виробники складають і застосовують ТУ на добровільних засадах),
- уповноважується чи акредитовується будь-який орган на перевірку, проставлення позначок тощо стосовно ТУ.
1.4. Замовник також не пояснює, які саме положення змін №4 та №6 ТУ «не відповідають нормам, встановленим законодавтвом» і яким чином це порушує вимоги ТД.
Замовником не наведено жодної невідповідності наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» документів вимогам тендерної документації.
2. Щодо
«рішення АМКУ від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз де чітко зазначено: «Додатково інформуємо, за інформацією, наданою Всеукраїнською громадською організацією "Жива планета" як членом ТК 82 для підготовки відповіді на отриманий запит, Органом з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета" у 2024 році був анульований сертифікат відповідності мийних засобів вимогам екологічних критеріїв, що видавався ТОВ "Гренландія НВП", у зв’язку з відмовою підприємства від проходження повторної сертифікації та нагляду за сертифікованою продукцією»», то воно стосувалося іншої закупівлі, № UA-2025-04-16-001537-a, у якій Замовником, на відміну від даної закупівлі, було встановлено вимогу «Надати копію сертифікатів відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024».
В даній закупівлі подібна вимога не встановлювалася.
Тому рішення Комісії від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз не стосується підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» за даною закупівлею.
Додатково зазначимо, що «відмова підприємства від проходження повторної сертифікації та нагляду за сертифікованою продукцією», про яку йдеться у зазначеному рішенні Комісії, викликана саме тим, що сертифікати, які видавалися «Органом з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета"», не видаються ним саме на відповідність ДСТУ ISO 14024, про що Комісія АМКУ приймала рішення, не зважаючи на отримані від самого Органу та від Національного агентства з акредитації України пояснення, зокрема, рішення №11964-р/пк-пз від 02.08.2023, яким постановила, що
атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета" та сфера акредитації, відповідно до якої зазначено позначення нормативних документів, де встановлені показники продукції/процесів/послуг, на відповідність яким проводиться оцінювання, – СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2020, й відсутнє підтвердження компетентності органу сертифікації на стандарт ДСТУ ISO 14024.
Також зазначимо, що й у зацитованих Комісією у рішенні від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз документах також не йдеться про акредитацію зазначеного Органу саме щодо стандарту ДСТУ ISO 14024, а йдеться про «акредитацію у сфері екологічного маркування типу І».
За відсутності в Україні органу, уповноваженого, зокрема, НААУ, видавати «сертифікати відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024» та за відсутності будь-яких вимог ТД у закупівлі, № UA-2025-04-16-001537-a, щодо того, хто саме мав видавати «сертифікати відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024», був виданий сертифікат саме від виробника, який здатний перевірити відповідність вимогам стандарту.
Якби встановлювалися вимоги щодо органу, який мав видавати зазначений сертифікат, такі вимоги ТД були б оскаржені.
Але, в будь-якому разі, рішення АМКУ від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз не має жодного прецедентного стосунку до даної закупівлі, оскільки відповідної вимоги дана ТД не встановлювала.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано усі підтвердження, яких вимагала ТД. Також надано усі затребувані ТД документи.
Пропоновані ТОВ «Гренландія НВП» засоби та надані нами у складі тендерної пропозиції документи повністю відповідають усім вимогам тендерної документації та чинного законодавства.
ТОВ «Гренландія НВП» не вбачає у зазначених Замовником підставах відхилення порушення наданими нами у складі тендерної пропозиції документами та характеристиками запропонованих нами засобів вимог ТД і вважає, що Замовник незаконно відхилив нашу тендерну пропозицію з наведених підстав.
Й тим більш, ТОВ «Гренландія НВП» не вбачає підстав для звинувачення у зазначенні у тендерній пропозиції недостовірної інформації.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», наведені у Протоколі відхилення, не обгрунтовані Замовником та не містять ознак невідповідності тендерної пропозиції нашого Товариства вимогам тендерної документації та/або законодавства про публічні закупівлі.
ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктами 44, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
зобов'язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Вимога
Без відповіді
Просимо у відведений законодавством строк оприлюднити посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник ТОВ «Гренландія НВП» не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Номер:
f4d69fc51a7746d28b14f6a9fc81e2b7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-24-007852-a.b3
Назва:
Просимо у відведений законодавством строк оприлюднити посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник ТОВ «Гренландія НВП» не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Вимога:
Просимо у відведений законодавством строк оприлюднити посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник ТОВ «Гренландія НВП» не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
02.06.2025 17:04
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
a70a768262234020885055711ed02c91
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-24-007852-a.a2
Назва:
Вимога
Вимога:
Просимо у відведений законодавством строк оприлюднити посилання на умови
тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник ТОВ «Гренландія
НВП» не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2025.05.29 Вимога ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ 2 Відхилення - роз'яснення UA-2025-02-24-007852-a.pdf 30.05.2025 10:01
- протокол 03.06.2025 08:54
Дата подачі:
30.05.2025 10:01
Вирішення:
За результатами розгляду вимоги надати відповідь наступного змісту:
Шановний Учасник, на Ваше звернення повідомляємо:
За результатами розгляду тендерної пропозиції(а саме технічної документації, що є суттєвою) ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП» було встановлено, що вона не відповідає умовам тендерної документації, а саме:
- Не надана повна сканована копія ТУ. Надані лише титульні листки ТУ. Слід зазначити, що у Додатку 4 до тендерної документації вимагалося:
У разі виготовлення Товару згідно ТУ (з урахуванням внесення змін до ТУ на момент подання пропозиції) - учасник надає завірені копії окремих сторінок ТУ (обов'язково титульний лист і зміст щодо технічних характеристик). А також інші сторінки, які забезпечують належне виконання умов цього Договору (якість, маркування, транспортування, гарантії тощо).
Вищезазначених документів учасник не надав так як, доданий до змін № 6, Витяг з ТУ сформований учасником самостійно, повністю дублює перелік товарів, зазначений в тендерній документації.
Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутня повна скановану копія ТУ У 30576937.002-2001, що унеможливлює перевірку технічних характеристик товару.
Враховуючи вищезазначене, така підстава відхилення ТОВ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" є правомірною та обгрунтованою, так як зміни № 4 та № 6 не містять позначки акредитованого органу зі стандартизації та не відповідають нормам, встановленим законодавтвом.
Також слід зазначити, що на момент публікації протоколу щодо відхилення у Замовника було рішення АМКУ від 26.05.2025 року № 8311-р/пк-пз де чітко зазначено: «Додатково інформуємо, за інформацією, наданою Всеукраїнською громадською організацією "Жива планета" як членом ТК 82 для підготовки відповіді на отриманий запит, Органом з оцінки відповідності "Центр екологічної сертифікації та маркування" Всеукраїнської громадської організації "Жива планета" у 2024 році був анульований сертифікат відповідності мийних засобів вимогам екологічних критеріїв, що видавався ТОВ "Гренландія НВП", у зв’язку з відмовою підприємства від проходження повторної сертифікації та нагляду за сертифікованою продукцією».
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити вимогу ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП», Код ЄДРПОУ: 43527454 щодо закупівлі: Продукція для чищення за кодом ДК 021:2015 021: 39830000-9: Продукція для чищення. UA-2025-02-24-007852-a.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірної відміни закупівлі та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП» ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовником незаконно оголошено відміну процедури закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель вже після проведення аукціона й тільки після того, як йому не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Номер:
8629384c4c894d30a6793183d819f920
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-24-007852-a.c1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірної відміни закупівлі та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП» ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовником незаконно оголошено відміну процедури закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель вже після проведення аукціона й тільки після того, як йому не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Скарга:
Дану закупівлю було оголошено після того, як за аналогічною закупівлею № UA-2025-01-22-010352-a Замовник спочатку спробував безуспішно відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Гренландія НВП», а потім спробував безуспішно відмінити процедуру закупівлі з підстави, нібито, скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг з посиланням на оголошення вже даної закупівлі, зі зменшеною очікуваною вартістю.
Дану закупівлю Замовник відмінив 01.04.2025, на етапі розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», зазначивши у протоколі № 101 від 01.04.2025, розміщеному в електронній системі закупівель, причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Порушення, зазначені Замовником, полягають у бажанні включити до даної закупівлі ще інші товари, з відмінним кодом ДК.
Пов'язані документи:
Замовник
- Пояснення по суті скарги 16.04.2025 14:58
- Протокол щодо скасування рішення 20.05.2025 11:12
- положення ДЕЗ 16.04.2025 14:58
- моніторинг 16.04.2025 14:58
- протокол УО_відміна закупівлі 16.04.2025 14:58
- протокол щодо продовження строку розгляду пропозицій 16.04.2025 14:58
- Тендерна документація 16.04.2025 14:58
- Пояснення по суті скарги 16.04.2025 14:58
- рішення від 11.04.2025 № 5748.pdf 11.04.2025 15:28
- рішення від 18.04.2025 № 6196.pdf 23.04.2025 14:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.04.2025 № 6196.pdf 21.04.2025 11:43
- Пояснення на Заперечення Скарга ТОВ Євро-Реконструкція 2 Отмена.pdf 16.04.2025 21:02
- Пояснення на Заперечення Скарга ТОВ Євро-Реконструкція 2 Отмена.docx 16.04.2025 21:02
- sign.p7s 09.04.2025 21:10
- Скарга ТОВ Євро-Реконструкція 2 Отмена.pdf 09.04.2025 21:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.04.2025 21:16
Дата розгляду скарги:
18.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.04.2025 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.04.2025 14:55
Дата виконання рішення Замовником:
29.05.2025 14:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення уповноваженої особи щолдо відміни закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9794e6368908423a9ec7bf9614552433
Заголовок пункту скарги:
Скарга нТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовником незаконно оголошено відміну процедури закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель вже після проведення аукціона й тільки після того, як йому не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-02-24-007852-a в електронній системі закупівель.
Дану закупівлю було оголошено після того, як за аналогічною закупівлею № UA-2025-01-22-010352-a Замовник
спочатку спробував безуспішно відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Гренландія НВП» (рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 2281-р/пк-пз від 14.02.2025 скаргу ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2025-01-22-010352-a.a2 було задоволено, Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відхилення нашого Товариства),
а потім спробував безуспішно відмінити процедуру закупівлі з підстави, нібито, скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг з посиланням на оголошення вже даної закупівлі, зі зменшеною очікуваною вартістю (рішенням Комісії № 3758-р/пк-пз від 11.03.2025 скаргу ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2025-01-22-010352-a.a3 було також задоволено, Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відміну процедури тієї закупівлі).
Дану закупівлю Замовник відмінив 01.04.2025, на етапі розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», зазначивши у протоколі № 101 від 01.04.2025, розміщеному в електронній системі закупівель, причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Замовник у коментарі зазначає: «Станом на 01.04.2025 року ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» вимушена відмінити відкриті торги з особливостями (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-02-24-007852-a) на закупівлю послуг за предметом закупівлі Продукція для чищення за кодом ДК 021:2015: 39830000-9 Продукція для чищення, так як було виявлено невідповідність суми і кількості, а саме: оголошена очікувана вартість не відповідає кількості товару (очікувана вартість на загальностанційну потребу і ДЕЗ, але кількість була тільки для загальностанційної потреби (без врахування ДЕЗ)».
Таким чином, Замовник вбачає порушення законодавства про публічні закупівлі в тому, що до даної закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення ним не було включено товар за іншим кодом (якщо «ДЕЗ» це дезінфікуючі засоби, то їх закупівлю, Замовник повинен проводити за кодом ДК 021:2015:24450000-3 Агрохімічна продукція).
Така комплектація предмета закупівлі, про яку пише Замовник, порушує норми Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, яким встановлюється імперативна норма, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому продукція, яку Замовник збирається включити до предмету закупівлі, не становить виключення, яке відповідно до розділу ІІ Порядку мало б Особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Тобто Замовник збирається відмінити процедуру даної закупівлі з метою саме порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке, наразі, відсутнє.
Отже, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній процедурі закупівлі, не зважаючи на відсутність законних підстав відхилення нашої найбільш економічно вигідної та правильно оформленої пропозиції.
Саме тому ставимо під сумнів факт «неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель», адже Замовник самостійно оголосив закупівлю незадовго до її відміни, але вирішив її відмінити вже після проведення аукціона й тільки після того, як йому не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Якби зазначена Замовником підстава відміни процедури закупівлі була належною, це б, фактично, нівелювало взагалі можливість оскарження відміни процедури закупівлі, яку було закладено змінами, внесеними до Закону 19.04.2020 задля сприяння зменшенню викривлення результатів публічних закупівель шляхом застосування такого безвідмовного раніше інструменту замовників як відміна тендера у випадку, коли «щось пішло не за схемою». Адже в будь-який момент Замовник тоді мав би можливість відмінити процедуру закупівлі за «пристойної» підстави необхідності усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель вже після проведення аукціону.
Разом з тим, предмет даної закупівлі – це продукція для повсякденного використання.
Застосування мийних засобів, які складають предмет закупівлі, є необхідним, отже відмовлятися взагалі від їх закупівлі Замовник не може планувати.
Отже, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній конкурентній процедурі закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну тендера та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Дану закупівлю було оголошено після того, як за аналогічною закупівлею № UA-2025-01-22-010352-a Замовник
спочатку спробував безуспішно відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Гренландія НВП» (рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 2281-р/пк-пз від 14.02.2025 скаргу ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2025-01-22-010352-a.a2 було задоволено, Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відхилення нашого Товариства),
а потім спробував безуспішно відмінити процедуру закупівлі з підстави, нібито, скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг з посиланням на оголошення вже даної закупівлі, зі зменшеною очікуваною вартістю (рішенням Комісії № 3758-р/пк-пз від 11.03.2025 скаргу ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2025-01-22-010352-a.a3 було також задоволено, Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відміну процедури тієї закупівлі).
Дану закупівлю Замовник відмінив 01.04.2025, на етапі розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», зазначивши у протоколі № 101 від 01.04.2025, розміщеному в електронній системі закупівель, причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Замовник у коментарі зазначає: «Станом на 01.04.2025 року ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» вимушена відмінити відкриті торги з особливостями (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-02-24-007852-a) на закупівлю послуг за предметом закупівлі Продукція для чищення за кодом ДК 021:2015: 39830000-9 Продукція для чищення, так як було виявлено невідповідність суми і кількості, а саме: оголошена очікувана вартість не відповідає кількості товару (очікувана вартість на загальностанційну потребу і ДЕЗ, але кількість була тільки для загальностанційної потреби (без врахування ДЕЗ)».
Таким чином, Замовник вбачає порушення законодавства про публічні закупівлі в тому, що до даної закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення ним не було включено товар за іншим кодом (якщо «ДЕЗ» це дезінфікуючі засоби, то їх закупівлю, Замовник повинен проводити за кодом ДК 021:2015:24450000-3 Агрохімічна продукція).
Така комплектація предмета закупівлі, про яку пише Замовник, порушує норми Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, яким встановлюється імперативна норма, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому продукція, яку Замовник збирається включити до предмету закупівлі, не становить виключення, яке відповідно до розділу ІІ Порядку мало б Особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Тобто Замовник збирається відмінити процедуру даної закупівлі з метою саме порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке, наразі, відсутнє.
Отже, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній процедурі закупівлі, не зважаючи на відсутність законних підстав відхилення нашої найбільш економічно вигідної та правильно оформленої пропозиції.
Саме тому ставимо під сумнів факт «неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель», адже Замовник самостійно оголосив закупівлю незадовго до її відміни, але вирішив її відмінити вже після проведення аукціона й тільки після того, як йому не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Якби зазначена Замовником підстава відміни процедури закупівлі була належною, це б, фактично, нівелювало взагалі можливість оскарження відміни процедури закупівлі, яку було закладено змінами, внесеними до Закону 19.04.2020 задля сприяння зменшенню викривлення результатів публічних закупівель шляхом застосування такого безвідмовного раніше інструменту замовників як відміна тендера у випадку, коли «щось пішло не за схемою». Адже в будь-який момент Замовник тоді мав би можливість відмінити процедуру закупівлі за «пристойної» підстави необхідності усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель вже після проведення аукціону.
Разом з тим, предмет даної закупівлі – це продукція для повсякденного використання.
Застосування мийних засобів, які складають предмет закупівлі, є необхідним, отже відмовлятися взагалі від їх закупівлі Замовник не може планувати.
Отже, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній конкурентній процедурі закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну тендера та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Зобов'язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури даної закупівлі