• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

деревина дров’яна промислового використання (береза, дуб, бук, ясен, граб, клен, в’яз, модрина, акація)

Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п. 1 ч. 1 ст.2 Закону. Пропозиції готуються українською мовою. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Закупівля за кошти місцевого бюджету

Завершена

1 593 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 100.00 UAH
Період оскарження: 24.02.2025 12:21 - 29.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційну вимогу

Номер: 250cdbcce47744db9427c8e9973153cc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-24-005783-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційну вимогу
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційну вимогу
Дата розгляду скарги: 11.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.03.2025 17:15
Дата виконання рішення Замовником: 17.03.2025 15:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Омельченко Роман Олександрович, РОМАН ОМЕЛЬЧЕНКО 380938669577 romanomelcenko2023@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d90dc763a12f424d945fd279508b80a4
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційни умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Вважаємо, що кваліфікаційні критерії щодо наявності в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій які встановив Замовник – дискримінаційні і підлягають скасуванню.
Основним видом діяльності ФОП Омельченко Романа Олександровича є оптова торгівля деревиною. Вимога щодо наявності в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологійє дискримінаційною оскільки порушує основні принципи публічних закупівель та обмежує конкуренцію потенційних учасників та не дає можливості нам прийняти участь у даній закупівлі.
Дискримінаційна вимога міститься, в пункті 6 додатку 2 до тендерної документації.
6. інформація про наявність транспорту для поставки товару з вказанням марки авто та вантажопідйомності та довідка про наявність складу на відстані не більше ніж 20 км від с. Мамаївці Чернівецького району із зазначенням адреси та документальне підтвердження правомірності використання даного приміщення.

Кваліфікаційні критерії пункту 6 прописані таким чином, що не дозволяють прийняти участь Учасникам якщо у них відсутній: склад на відстані не більше ніж 20 км від с. Мамаївці Чернівецького району.
Хочемо зазначити, що наявність даного кваліфікаційного критерію не впливає на вартість, якість, швидкість постачання (Деревина (деревина дров’яна промислового використання (береза, дуб, бук, ясен, граб, клен, в’яз, модрина, акація)) (03410000-7) (ДК 021:2015)).
Дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають можливість постачання товару безпосередньо в заклади дошкільної освіти, заклади загальної середньої освіти та старостинські округи по мірі необхідності за заявками Замовника з інших районів та регіонів, прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Щодо практики ПД АК АМК України з наведеної дискримінаційної вимоги
ПД АК АМК України у своєму рішенні № 389-р/пк-пз від 31.01.2017 (додається до Скарги, Додаток № 1) зазначає наступне:
«прийняти участь у процедурі закупівлі можуть лише суб’єкти господарювання, що мають в наявності склад відповідно до вимоги Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, які можуть виконати умови поставки, але не мають відповідних складів на території району».
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та ПКМУ №1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 12 травня 2023 р. № 471 (надалі - ПКМУ). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та ПКМУ

Згідно з п. 29 постанови №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердогопалива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільноготранспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей,електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються».
Згідно з п. 48 постанови №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, під час здійснення закупівлі товарів Замовник може не застосовувати до Учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені в ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». Застосування таких критеріїв є його правом.
Наведена позиція ПД АМК України також викладена у рішенні № 1455-р/пк-пз від 30.01.2025.
2. Вважаємо, що вимога про надання копії договору з виробником про поставку дров чинний як мінімум до 31.12.2025р. є дискримінаційні і підлягають скасуванню
Дискримінаційна вимога міститься, в пункті 11 додатку 2 до тендерної документації.
11. Якщо учасник є виробником дров то він повинен надати підтвердження наявності обладнання для заготівлі деревини та для його обробки та розпиловки. Якщо учасник не є виробником то він надає копію договору з виробником про поставку дров чинний як мінімум до 31.12.2025р.
Кваліфікаційні критерії пункту 11 прописані таким чином, що не дозволяють прийняти участь Учасникам якщо у них відсутній: договір з виробником про поставку дров чинний як мінімум до 31.12.2025р.
Дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають можливість постачання товару, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників з наступної причини:
Біржові Договори з власниками лісу, постійними та/або тимчасовими лісокористувачами, укладаються за результатами біржових торгів (аукціону) з продажу необробленої деревини згідно з Регламентом з організації та проведення біржових торгів з купівлі-продажу необробленої деревини та пиломатеріалів на товарних біржах (додається до Скарги, зокрема п 4.3 Регламенту). Згідно регламенту товарних бірж «Заявка на проведення аукціону з купівлі необробленої деревини може бути ініційована лише на поточний квартал, в якому подається заявка.». Тобто на даний час біржові договори з власниками лісу, постійними та/або тимчасовими лісокористувачами, укладаються лише на квартал. Таким чином надання біржового договору діючого до 31.12.2025 р. є неможливим та зазначена вимога суперечить Регламенту товарних бірж.
Також хочу зазначити, що на момент подачі пропозиції маю укладений договір купівлі-продажу деревини № UUB-17852-21 з ДСГП «Ліси України», в особі підписувала – уповноваженої особи філії "Центральний лісовий офіс" державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" (додається до Скарги) на придбання деревини шляхом біржових торгів (аукціону) на 1 квартал 2025 року на весь об’єм закупівлі, що підтверджує мою можливість постачати деревину Замовнику за його заявками та у відповідності до технічних вимог встановлених в тендерній документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації