• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління небезпечними відходами (медичні відходи категорії В)

Торги відмінено

405 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 025.00 UAH
Період оскарження: 24.02.2025 10:44 - 01.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: c6f165ff86714374bfe76c747765b5f8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-24-002860-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 06.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2025 15:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2025 19:01
Дата виконання рішення Замовником: 28.03.2025 13:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноважена особа , відповідальна за проведення процедур закупівельКНП ВОЦСК ВОР на виконання Рішення №3477-р/пк-пз від 06.03.2025р. комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель усунула порушення, зазначені у мотивувальній частині цього рішення шляхом внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі"Послуги з управління небезпечними відходами (медичні відходи категорії В), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноженого органу за №UA-2025-02-24-002860-а.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b7496b396e4b4c0884d677a942a9ce07
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4.02.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Вінницький обласний центр служби крові Вінницької обласної Ради" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління небезпечними відходами (медичні відходи категорії В)» з очікуваною вартістю 405 000,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-24-002860-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1 додатку 2 до тендерної документації

Додаток 8 до тендерної документації Послуги з управління небезпечними відходами код А 4020 18.01.03*
(А 4020 «Клінічні та пов’язані з цим відходи; тобто відходи, які утворюються внаслідок медичної, парамедичної, зуболікарською, ветеринарної чи подібної практики, та відходи, що накопичуються у лікарнях й інших установах в ході оглядів та лікування пацієнтів або ж здійснення науково-дослідних проектів» відповідно до додатка VІІІ Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням;
18.01.03* «Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції» (відповідно до Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102);
операції D 13, D15, D 10 (відповідно до додатка 1 до Закону України «Про управління відходами);

категорія відходів відповідно до Державних санітарно-потиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом МОЗ від 08 червня 2015 р. № 325 (у редакції наказу МОЗ від 06 вересня 2022 № 1602: медичні відходи категорії В.
Замовник встановлює:
Код 18.01.03*

При цьому відповідно до Порядку класифікації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 (додається як доказ) такий код як 18.01.03* відсутній, а наявний код 18 01 03*. Код А 4020 18 01 03* зазначений також в ліцензії, виданій Скаржнику.

Тому таке безпідставне визначення Замовником кодів відходів є дискримінаційним, обмежує Скаржника та інших потенційних учасників та участь та штучно звужує коло потенційних учасників.


Згідно цієї вимоги тендерної документації технічні вимоги (Додаток 2) містять зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі в Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника не містить всіх операцій які Замовник не обґрунтовано передбачив в технічних вимогах (наказ з додатком про видачу ліцензій надаються як доказ).

Відповідно до пункту 22,38 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.

Крім цього, відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.

В той час відповідно до пункту 3,5 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2

Згідно вказаних додатків до ЗУ «Про управління відходами»:
Додаток 1
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX

ПЕРЕЛІК
операцій з видалення відходів

D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо

D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо

D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо

D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо

D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо

D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів

D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно

D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка

D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо

D10 Спалювання на суші

D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)

D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо

D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення

D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка

D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка


Додаток 2
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX

ПЕРЕЛІК
операцій з відновлення відходів

R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*

R2 Відновлення/регенерація розчинників

R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки

R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)

R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)

R6 Регенерація кислот чи основ

R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення

R8 Відновлення компонентів із каталізаторів

R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання

R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища

R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка

R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка

R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)

Відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» рециклінг та відновлення відходів є більш пріоритетною операцією. Тобто операції за кодами R є більш пріоритетними, ніж операції за кодами D.


Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати до відходів 18 01 03* таку операцію як D13, а саме здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.

Замовник в той час не закуповує послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.

Скаржник може надати послуги з управління вказаними відходами використовуючи можливості субпідрядника/співвиконавця з такими операціями як R13, тобто здійснити відновлення перелічених відходів.

Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з медичними відходами перед операціями з видалення. І чому майбутній виконавець не може здійснювати лише операції із відновлення без застосування операцій видалення.


З огляду на вказане, Скаржник вважає що предмет закупівлі та тендерні вимоги в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів, зокрема можливість застосування операцій за кодом R або D.

Крім цього, у предметі закупівлі, так і у Додатку №2 до тендерної документації не зазначено, що закупляються операції з відходами. Натомість закупляються послуги. Зокрема, відповідно до назви оголошення про закупівлю та Додатку №2 закупляються Послуги з управління небезпечними відходами (медичні відходи категорії В) без зазначення будь-яких кодів операцій. Тобто ні в оголошенні про закупівлю, ні в умовах тендерної документації не зазначається про те, що закупляються саме операції з відходами. Також не зазначено, що послуги, які закупляє Замовник він вважає операціями з відходами. Але разом з цим, у цьому Додатку №2 до тендерної документації безпідставно зазначені коди операцій D13, D15, D10.
При цьому послуги у сфері поводження з відходами не є операціями з відходами. Тобто назва предмету закупівлі не відповідає інформації, зазначеній у Додатку №2, зокрема предмету закупівлі не містить жодних посилань на коди операцій D13, D15, D10.

З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.2.3 додатку 2 до тендерної документації Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі. Скаржник не має ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) і планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).
ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» має витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).

Замовник унеможливлює надання учасником витягу про видачу ліцензії, що є аналогічним документом до ліцензії, але не тотожним.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які мають витяг про видачу ліцензії. Відповідно зазначена вимога створює обмеження конкуренції серед учасників.

Для усунення дискримінаційності вимоги Замовник повинен був би викласти оскаржуваний пункт наступним чином: Копія ліцензії/ витягу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі.
3 П.2.5 додатку 2 до тендерної документації Виписка з балансу, що підтверджує наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу)
Дискримінаційною є вимога про те, що вказане обладнання має підтверджуватись саме випискою з балансу учасника.

Замовник вимагає наявність вказаного обладнання яке має підтверджуватись саме випискою з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу).


Дискримінацією є також те, що саме Учасник повинен мати на балансі і власне (а отже у власності) вказане обладнання, а не його субпідрядник/співвиконавець. Це виключає можливість Учасника підтвердити відповідність даній вимозі у випадку наявності такого орендованого обладнання чи у випадку наявності такого обладнання у субпідрядника\співвиконавця. Це прямо суперечить принципам здійснення публічних закупівель та чинному законодавству України.

Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Для усунення дискримінаційності Замовник повинен був передбачити можливість використання такого обладнання на умовах договору оренди або надання послуг, а не лише на праві власності.
4 П.2.5 додатку 2 до тендерної документації Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища») Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.

Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.

За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).

В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
5 П.2.6 додатку 2 до тендерної документації Копія чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі Скаржник не є суб’єктом перевезення небезпечних вантажів. Наявність вказаного договору є необов’язковим при надані послуг що передбачені предметом закупівлі.

Постанова КМУ від 1 червня 2002 р. № 733 «Про затвердження Порядку і правил проведення обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів», яка фактично регламентувала необхідність укладання вказаного договору втратила чинність згідно з постановою КМУ від 29 березня 2024 року № 344.
До того ж відповідне страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків є необов’язковою і разом з тим оформлюється безпосередньо на конкретний вантаж.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні, оскільки для надання послуг передбачених предметом закупівлі планує залучення субпідрядника.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії копію чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів субпідрядника.

Разом з тим, замовник вимагає надати чинний договір страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі.

Що є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника.

На думку Скаржника зазначена вимога та вимагання на етапі подання пропозиції подання чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів, на випадок настання негативних наслідків під час перевезенння небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі є необґрунтованою та незаконною.
Така вимога Замовника може свідчити про фактичну закупівлю послуг до моменту оголошення процедури закупівлі, що порушує принцип об’єктивності та заборони закупівлі послуг до оголошення процедури закупівлі.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.


З огляду на це з метою уникнення дискримінації по відношенню до Скаржника, Замовник має привести у відповідність вимоги тендерної документації наступним чином та викласти вказану вимогу тендерної документації в наступній редакції: Копія чинного договору страхування відповідності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
6 П.2.6 додатку 2 до тендерної документації Копії чинних договорів страхування життя, здоров’я та працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості транспортних засобів, що будуть задіяні у наданні послуг) Відповідно до Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 (додається як доказ) обов'язковому особистому страхуванню від нещасних випадків на транспорті підлягають:
• пасажири залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані;
• працівники транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), а саме:
• водії автомобільного, електротранспорту: машиністи і помічники машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);
• машиністи поїздів метрополітену, провідники пасажирських вагонів, начальники (бригадири) поїздів;
• поїзні електромонтери;
• кондуктори;
• працівники вагонів-ресторанів, водіїв дрезин та інших одиниць рухомого складу;
• механіки (начальники) рефрижераторних секцій (поїздів);
• працівники бригад медичної допомоги.
Разом з цим, Скаржник, як і інші Учасники, які надають послуги з управління небезпечними відходами не належать до жодної із вищезазначених категорій суб’єктів.

Тому суб’єкти, які надають послуги з управління небезпечними відходами не повинні відповідно до норм чинного законодавства мати копії чинних договорів страхування життя, здоров’я працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості автомобілів, що будуть задіяні у наданні послуг).

Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності копій чинних договорів страхування життя, здоров’я працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості автомобілів, що будуть задіяні у наданні послуг), що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії копію чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів субпідрядника.

Також на думку Скаржника зазначена вимога та вимагання на етапі подання пропозиції подання чинного договору страхування життя, здоров’я та працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості транспортних засобів, що будуть задіяні у наданні послуг) є необґрунтованою та незаконною.
Така вимога Замовника може свідчити про фактичну закупівлю послуг до моменту оголошення процедури закупівлі, що порушує принцип об’єктивності та заборони закупівлі послуг до оголошення процедури закупівлі. Такі договори укладаються після укладення договору про закупівлю безпосередньо стосовно водіїв, які будуть задіяні до надання послуг.

За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
7 П.2.8, 2.9, 2.10 додатку 2 до тендерної документації Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено).
Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління (ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці». Замовник передбачає можливість надання лише сертифікатів ISO 9001-2015, ISO 14001:2015 IDT, ISO 45001:2018 і при цьому не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів. У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (додаються в якості доказів). Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікат Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання еквівалентних сертифікатів. Замовник повинен би був передбачити можливість надання також еквівалентних сертифікатів, зокрема сертифікату на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015

Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
8 П.2.17 додатку 2 до тендерної документації Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки По-перше, Замовником не зазначено, які саме законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки мають бути використані при наданні послуг, що є предметом закупівлі та щодо яких необхідно надати свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

По-друге, згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (додається в якості доказу) законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374 (додається в якості доказу). Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408 (додається в якості доказу). Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання. Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким, що порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Дискримінаційність даної вимоги також підтверджує рішення АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024 (додається як доказ).
9 П.2.19 додатку 2 до тендерної документації Учасник процедури закупівлі повинен надати довідку про інформацію щодо щозмінних (передрейсових та/або післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг, а також:
Копію чинного договору, укладеного із суб’єктом господарювання, який здійснює господарську діяльність з медичної практики (ФОП, лікарня, медична установа, тощо), за яким Учаснику надаються послуги з проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів Учасника (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України), із додаванням копії наказу про видачу ліцензії (ліцензії, тощо), що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики. Відповідно до п.2.3. Розділу ІІ наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів за результатом попереднього (періодичного) медичного огляду медична комісія видає Медичну довідку.

Наказ №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів не регламентує та не встановлює обов’язку підприємству мати на підприємстві таке документальне підтвердження як:
- наказ про видачу ліцензії/ліцензія тощо, що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики, яке відповідає чинному законодавству;
- договір, укладений із з суб’єктом господарювання який здійснює господарську діяльність з медичної практики (ФОП, лікарня, медична установа, тощо)предметом якого є надання послуг з проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України).

Тому, зазначене Замовником документальне підтвердження інформації щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів складене всупереч вимогам наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.

Скаржник має як доказ та надає Наказ МОЗ України №1602 від 06.09.2022 року та Наказ МОЗ України та МВС України від 31.01.2013 року №65/80.

Разом, з тим Скаржник вважає інформація щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг має підтверджуватись медичною довідкою працівника водія, але не документами, які Замовник вимагає в цій частині тендерної документації.

Крім цього, чинним законодавством, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів) також не передбачена обов’язкова наявність вищезазначених документів, які вимагає Замовник. Разом з цим, даними Ліцензійними умовами встановлений вичерпний перелік документів, який повинен бути наявний в суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених документів, які вимагає Замовник.

Більше того, вищезазначені документи, які вимагаються Замовником передбачені для суб’єктів господарювання, які провадять медичну практику. Скаржник не є таким суб’єктом. Крім цього, чинним законодавством, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 також не передбачено, що суб’єкти господарювання, які провадять господарську діяльність з управління небезпечними відходами повинні провадити також і медичну практику.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Про дискримінаційний характер даної вимоги свідчать також рішення АМКУ №12160-р/пк-пз від 15.07.2024 (додається в якості доказу).
10 П.4.1 додатку 2 до тендерної документації копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі,
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
По-перше, даний Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово.
Також відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (додається в якості доказів) висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Скаржнику зокрема було видано еколого-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року (надається в якості доказу), тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»» або «висновок державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.

Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» або висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше) повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.

Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» або висновок державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024, № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (надаються в якості доказів).

Замовник не обґрунтував необхідність та саме яким чином вказана вибірка в Додаток 4 до тендерної документації є ддокументальним підтвердженням відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам. Оскільки інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі не містить необхідності врахування екологічних характеристик та вимог до екологічних характеристик предмета закупівлі.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги або відмінити процедуру закупівлі у разі неможливості внесення таких змін. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації