• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги в сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, утилізація та знищення) (ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)

Завершена

641 950.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 209.75 UAH
Період оскарження: 21.02.2025 16:28 - 28.02.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА

Номер: fccc79f97c364dd28236226205a46d4e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-21-010437-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
на умови тендерної документації
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 26.02.2025 18:58
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАН ОПТОРГ", Олександр Бистрий 380676323124 pan.optorg@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 983880c59dca4507b6f7165748c1aa4b
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 21.02.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Центральна міська клінічна лікарня" Чернівецької міської ради (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги в сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, утилізація та знищення) (ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)» з очікуваною вартістю 641 950,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-21-010437-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 Таблиця додатку 1.1 до тендерної документації Частини тiла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров (D10; D13; D15)
Вiдходи, збирання та видалення яких обумовлено спецiальними вимогами для запобiгання виникненню iнфекцiї (D10; D13; D15)
Хiмiчнi препарати, що складаються або мiстять небезпечнi речовини (D10; D13; D15)
Хiмiчнi речовини, що складаються або мiстять небезпечнi речовини (D10; D15)
Люмiнесцентнi лампи та iншi ртутновмiснi вiдходи (D13; D15; D9) Згідно цієї вимоги тендерної документації технічні вимоги містять зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі в Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника не містить всіх операцій які Замовник не обґрунтовано передбачив в технічних вимогах (наказ з додатком про видачу ліцензій надаються як доказ).

Відповідно до пункту 22,38 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.

Крім цього, відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.

В той час відповідно до пункту 3,5 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2

Згідно вказаних додатків до ЗУ «Про управління відходами»:
Додаток 1
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX

ПЕРЕЛІК
операцій з видалення відходів

D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо

D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо

D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо

D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо

D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо

D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів

D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно

D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка

D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо

D10 Спалювання на суші

D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)

D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо

D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення

D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка

D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка


Додаток 2
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX

ПЕРЕЛІК
операцій з відновлення відходів

R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*

R2 Відновлення/регенерація розчинників

R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки

R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)

R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)

R6 Регенерація кислот чи основ

R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення

R8 Відновлення компонентів із каталізаторів

R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання

R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища

R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка

R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка

R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)

Відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» рециклінг та відновлення відходів є більш пріоритетною операцією. Тобто операції за кодами R є більш пріоритетними, ніж операції за кодами D.


Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати до відходів такі операцію як D9, а саме здійснювати фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
та D13, а саме здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.

Замовник в той час не закуповує послуги з фізико-хімічного оброблення, не зазначеного в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка та послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.

Скаржник може надати послуги з управління вказаними відходами, в тому числі використовуючи також можливості субпідрядника/співвиконавця з такими операціями як R4, R12, R13, тобто здійснити відновлення перелічених відходів.

Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з медичними відходами перед операціями з видалення. І чому майбутній виконавець не може здійснювати лише операції із відновлення без застосування операцій видалення.


З огляду на вказане, Скаржник вважає що предмет закупівлі та тендерні вимоги в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів, зокрема можливість застосування операцій за кодом R або D.

Крім цього, у предметі закупівлі, так і у Додатку №1.1 до тендерної документації не зазначено, що закупляються операції з відходами. Натомість закупляються послуги. Зокрема, відповідно до назви оголошення про закупівлю та Додатку №1.1 закупляються Послуги в сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, утилізація та знищення). Тобто ні в оголошенні про закупівлю, ні в умовах тендерної документації не зазначається про те, що закупляються саме операції з відходами. Також не зазначено, що послуги, які закупляє Замовник він вважає операціями з відходами. Але разом з цим, у цьому Додатку №1.1 до тендерної документації безпідставно зазначені коди операцій D9, D13, D15, D10.
При цьому послуги у сфері поводження з відходами не є операціями з відходами. Тобто назва предмету закупівлі не відповідає інформації, зазначеній у Додатку №1.1, зокрема предмету закупівлі не містить жодних посилань на коди операцій D9, D13, D15, D10.

З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.1.4 додатку 1.1 до тендерної документації На підтвердження інформації стосовно матеріально-технічної бази надати – фінансову зіфтність або інший документ, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу), а також наявність демеркуризатору на переробку люмінесцентних ламп Дискримінаційною є вимога про те, що вказане обладнання має підтверджуватись саме документом, що свідчить про перебування такого обладнання на балансі учасника.


Таким чином, саме Учасник повинен мати на балансі (а отже у власності) вказане обладнання, а не його субпідрядник/співвиконавець, що є дискримінаційною вимогою. Це виключає можливість Учасника підтвердити відповідність даній вимозі у випадку наявності такого орендованого обладнання чи у випадку наявності такого обладнання у субпідрядника\співвиконавця. Це прямо суперечить принципам здійснення публічних закупівель та чинному законодавству України. Скаржник планує залучити субпідрядника/співвиконавця для підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію.

Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Для усунення дискримінаційності Замовник повинен був передбачити можливість використання такого обладнання на умовах договору оренди або надання послуг, а не лише обладнання, яке повинно перебувати на балансі учасника, а отже на праві власності учасника.
3 П.1.4.4 додатку 1.1 до тендерної документації Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища»).
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.

Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.

За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).

В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
4 П.1.5 додатку 1.1 до тендерної документації Інформація в довільній формі про наявність власного або орендованого спеціалізованого транспортного засобу, який має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів Відповідно до п.34 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001 (надається як доказ) свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (на транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, OX, AT та MEMU) видається для міжнародних перевезень небезпечних вантажів. Відповідно до п.2 розділу ІІ Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 656 від 04 серпня 2018 року (надається як доказ), на який посилається Замовник, також зазначено, що таке свідоцтво видається на підтвердження відповідності Європейській Угоді про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ).

Таким чином, незрозуміло, яке відношення має порядок здійснення міжнародного перевезення небезпечних вантажів до видалення небезпечних медичних та інших небезпечних відходів, яке здійснюється виключно на території України. Тому незрозуміло, на підставі чого учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати свідоцтво про допущення транспортного(их) засобів, зазначеного (их) в довідці, до перевезення визначених небезпечних вантажів (для транспортних засобів типу EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O відповідно до п.2 розділу ІІ Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 656 від 04 серпня 2018 року «Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів»).

Крім цього, ЗУ «Про управління відходами», Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з видалення небезпечних відходів зазначених документів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності зазначених документів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

При цьому для надання послуг передбачених Предметом закупівлі, Скаржник планує залучення субпідрядника/співвиконавця, а саме ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ», який буде здійснювати перевезення небезпечних вантажів і який має ліцензію на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, що вимагається Замовником. При цьому у ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ» також є відсутніми документи, які вимагаються Замовником в оскаржуваному пункті.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні та копію витягу про видачу ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів і небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ». При цьому звертаємо увагу, що ліцензія ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ» видана і за відсутності документів, які вимагаються Замовником в оскаржуваному пункті.

З огляду на вищезазначене, такі вимоги Замовника є безпідставними.

Тому участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, в яких на момент проведення процедури закупівлі є в наявності документи, передбачені оскаржуваним пунктом тендерної документації. Цим порушується право Скаржника та інших учасників, у яких відсутні зазначені документи на участь у цій процедурі закупівлі.

Вимога, встановлена в оскаржуваному пункті прямо суперечить таким принципам здійснення публічних закупівель як недискримінація, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія, ефективність та пропорційність, добросовісна конкуренція серед учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.

З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
5 П.1.5.2 додатку 1.1 до тендерної документації Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів.
Відповідно до п.34 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001 (надається як доказ) свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (на транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, OX, AT та MEMU) видається для міжнародних перевезень небезпечних вантажів. Відповідно до п.2 розділу ІІ Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 656 від 04 серпня 2018 року (надається як доказ), на який посилається Замовник, також зазначено, що таке свідоцтво видається на підтвердження відповідності Європейській Угоді про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ).

Таким чином, незрозуміло, яке відношення має порядок здійснення міжнародного перевезення небезпечних вантажів до видалення небезпечних медичних та інших небезпечних відходів, яке здійснюється виключно на території України. Тому незрозуміло, на підставі чого учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати свідоцтво про допущення транспортного(их) засобів, зазначеного (их) в довідці, до перевезення визначених небезпечних вантажів (для транспортних засобів типу EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O відповідно до п.2 розділу ІІ Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 656 від 04 серпня 2018 року «Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів»).

Крім цього, ЗУ «Про управління відходами», Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з видалення небезпечних відходів зазначених документів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності зазначених документів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

При цьому для надання послуг передбачених Предметом закупівлі, Скаржник планує залучення субпідрядника/співвиконавця, а саме ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ», який буде здійснювати перевезення небезпечних вантажів і який має ліцензію на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, що вимагається Замовником. При цьому у ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ» також є відсутніми документи, які вимагаються Замовником в оскаржуваному пункті.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні та копію витягу про видачу ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів і небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ». При цьому звертаємо увагу, що ліцензія ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ» видана і за відсутності документів, які вимагаються Замовником в оскаржуваному пункті.

З огляду на вищезазначене, такі вимоги Замовника є безпідставними.

Тому участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, в яких на момент проведення процедури закупівлі є в наявності документи, передбачені оскаржуваним пунктом тендерної документації. Цим порушується право Скаржника та інших учасників, у яких відсутні зазначені документи на участь у цій процедурі закупівлі.

Вимога, встановлена в оскаржуваному пункті прямо суперечить таким принципам здійснення публічних закупівель як недискримінація, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія, ефективність та пропорційність, добросовісна конкуренція серед учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.

З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
6 П.3.1, 3.2, 3.3 додатку 1.1 до тендерної документації 3.1. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2019 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено);
3.2. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2019 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
3.3 Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2019 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці».
Замовник передбачає можливість надання лише сертифікатів ISO 9001-2015, ISO 14001:2019 IDT, ISO 45001:2019 і при цьому не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів. У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (додаються в якості доказів). Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікат Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання еквівалентних сертифікатів. Замовник повинен би був передбачити можливість надання також еквівалентних сертифікатів, зокрема сертифікату на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015

Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
7 Додаток 1.1 до тендерної документації Залучення субпідрядних організацій забороняється Предметом закупівлі є Послуги в сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, утилізація та знищення) (ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами).

В інформації про предмет закупівлі також передбачено, що предметом закупівлі є послуги.

Відповідно до п.47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (додається як доказ) у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
Тобто чинне законодавство України у сфері публічних закупівель передбачає можливість залучення субпідрядника у випадку закупівлі послуги чи робіт.
Тому оскаржувана умова є такою, що прямо суперечить чинному законодавству України у сфері публічних закупівель, зокрема Особливостям.

Як вже зазначалося вище, Скаржник має намір залучити субпідрядника/співвиконавця до надання послуг за цією закупівлею.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує на участь в Процедурі закупівлі Скаржника та інших учасників, які мають намір залучити субпідрядників/співвиконавців до надання послуг за даною закупівлею.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги або відмінити процедуру закупівлі у разі неможливості внесення таких змін. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації