• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з проведення лабораторних досліджень

Завершена

3 442 136.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 210.68 UAH
Період оскарження: 21.02.2025 13:46 - 28.02.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі (умов закупівлі)

Номер: e2b8043186a646e9a0cee19b51b573c2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-21-005273-a.c1
Назва: Скарга на порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі (умов закупівлі)
Скарга:
Учасник повинен забезпечити розташування пункту по забору біологічного матеріалу у межах міста Харкова з метою оптимізації маршрутів пацієнтів, що можуть виникнути (на підтвердження надати лист у довільній формі). З метою дотримання вимог ДСП 9.9.5-080-02 «Правила влаштування і безпеки роботи в лабораторіях (відділах, відділеннях) мікробіологічного профілю», Наказу МОЗ України від 24.01.2008 року № 26 «Про затвердження державних санітарних норм і правил «Організація роботи лабораторій при дослідженні матеріалу, що містить біологічні патогенні агенти I-IVгруп патогенності молекулярно-генетичними методами» Учасник має надати Акт санітарно – епідеміологічного обстеження об’єкта Учасника, де здійснюються послуги з проведення лабораторних досліджень, що складений у 2025 році
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.03.2025 15:33
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО МЕДИЧНА ЛАБОРАТОРІЯ "АНАЛІТИКА", Ольга Федець OFEDETS@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 92164311a1ac402d9f09539257fa42c8
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі (умов закупівлі)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 21 лютого 2025 р. Комунальне некомерційне підприємство "Міська лікарня №1" Харківської міської ради (далі - Замовник) оголосило відкриті торги з особливостями на закупівлю «Послуги з проведення лабораторних досліджень» (ДК 021:2015: 85145000-7 Послуги медичних лабораторій).
26 лютого 2025 р. Замовник вніс зміни до тендерної документації.
Так, у другому реченні п. 15 Додатку 1 та другому реченні п. 4 Загальних вимог Додатку 2 до тендерної документації передбачено: «З метою дотримання вимог ДСП 9.9.5-080-02 «Правила влаштування і безпеки роботи в лабораторіях (відділах, відділеннях) мікробіологічного профілю», Наказу МОЗ України від 24.01.2008 року № 26 «Про затвердження державних санітарних норм і правил «Організація роботи лабораторій при дослідженні матеріалу, що містить біологічні патогенні агенти I-IVгруп патогенності молекулярно-генетичними методами» Учасник має надати Акт санітарно – епідеміологічного обстеження об’єкта Учасника, де здійснюються послуги з проведення лабораторних досліджень, що складений у 2025 році».

У процесі розгляду умов закупівлі, ПП МЛ «Аналітика» встановила, що ця умова є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство.

По-перше, ДСП 9.9.5-080-02 «Правила влаштування і безпеки роботи в лабораторіях (відділах, відділеннях) мікробіологічного профілю» та Наказ МОЗ України від 24.01.2008 року № 26 не передбачають складання Акту санітарно – епідеміологічного обстеження на підтвердження виконання цього ДСП 9.9.5-080-02 та Наказу МОЗ України від 24.01.2008 року № 26.

По-друге, згідно до преамбули Наказ МОЗ України від 24.01.2008 року № 26: «На виконання Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ( 4004-12 ) НАКАЗУЮ:…»
Тобто Наказ МОЗ України від 24.01.2008 року № 26 прийнято саме на виконання Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24 лютого 1994 року № 4004-XII.
Водночас 01.10.2022 р. втратив чинність Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" на підставі Закону України «Про систему громадського здоров’я» від 06 вересня 2022 року № 2573-IX.
Так, Закон України «Про систему громадського здоров’я», що є чинним з 1 жовтня 2023 р., скасував дію Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачалося проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Із втратою чинності Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" не підлягає застосуванню і нормативний акт нижчої юридичної сили прийнятий на його виконання - Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення".
Тому чинне законодавство не передбачає проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу Актів санітарно – епідеміологічного обстеження об’єкта.

По-третє, 29.11.2023 р. набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 1034 «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» (далі - постанова № 1034).
Постановою № 1034 було виключено пункт 21: «Зміна функціонального призначення приміщень, перепланування, розширення площ, які використовуються у лікувально-діагностичному процесі, розширення переліку лікарських спеціальностей і спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою мають бути підтверджені актом санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта, виданим уповноваженим на це органом (установою), у частині, в якій відбулися зазначені зміни».
Також змінився додаток 2 до Ліцензійних умов. З Відомостей суб’єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього та кваліфікаційного рівня було прибрано пункт 6, що відповідав за «Реквізити акта санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта».
Тобто з 29.11.2023 р. для отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики більше не потрібно мати акт санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта.
Отже вимога надати акт санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта та ще й в обмежений період - датований 2025 роком, який взагалі не передбачено чинним законодавством, є дискримінаційною умовою – направленою виключно на неправомірне обмеження конкуренції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації