• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин

Завершена

230 850.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 155.00 UAH
Період оскарження: 20.02.2025 16:37 - 14.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможцем

Номер: 6aacfafee6b44aa8b31e735b3e695fd8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-20-012003-a.b3
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможцем
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.04.2025 15:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.04.2025 10:38
Дата виконання рішення Замовником: 22.04.2025 11:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6107-р/пк-пз від 17.04.2025 скасовано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ВЄНТУС РЕСУРС» (38927250) переможцем за процедурою закупівлі — «Бензин», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-20-012003-a (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою за організацію та проведення закупівель комунальної науково-дослідної установи «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста» щодо прийняття рішення уповноваженою особою за організацію та проведення закупівель комунальної науково-дослідної установи «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста» від 22 квітня 2025 року № ВТ-БП/11).
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e1bf6e72efa340c4af8ac4bdd4ee68e0
Заголовок пункту скарги: скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ВЄНТУС РЕСУРС» переможцем процедури закупівлі за предметом Бензин марки А-95 (талони/ скретч-картки) Код ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта та дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-20-012003-a
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
02.04.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-20-012003-a, за предметом Бензин марки А-95 (талони/ скретч-картки) Код ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта та дистиляти, Замовником було опубліковано рішення, оформлене Протоколом уповноваженої особи № ВТ-БП/8 від 02.04.2025 року (далі – Оскаржуване рішення), згідно якого було вирішено визначити учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЄНТУС РЕСУРС" (далі – Переможець), переможцем закупівлі та оприлюднити рішення про намір укласти договір із зазначеним учасником.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) є учасником закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Також, Замовником порушено положення частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та положення пункту 44 Особливостей.
В пункті 32 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
В пункті 32 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

1. Про невідповідність пропозиції учасника закупівлі:
1.1. Скаржник вважає, що Замовник не мав права приймати Оскаржуване рішення, оскільки пропозиція Учасника підлягала відхиленню з підстав абз. 2 пп. 2 пункту 44 Особливостей, зокрема через те, що тендерна пропозиція ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

В Додатку № 3 до тендерної документації визначено ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ):
«Назва предмета закупівлі – Бензин марки А-95 (талони/ скретч-картки)
Код ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта та дистиляти
Кількість поставки товару – 4050 л
Місце поставки товару – м. Київ, вул. Героїв Севастополя, 37-А
Строк поставки товару – до 31 грудня 2025 року включно

4. Пояснювальна записка повинна містити опис предмета закупівлі, щодо якого надана пропозиція (назва, кількість, відповідність ДСТУ, виробника).
Учасник повинен забезпечити контроль якості пального, що постачається, та своєчасну заміну неякісного пального.
Необхідно надати копії сертифікату відповідності та паспорт якості на товар, який буде поставляться замовнику.»

Тобто, Замовником визначена вимога до учасників в частині надання учасниками копій сертифікатів відповідності та паспортів якості на товар, який буде поставляться замовнику.

Товаром, за відповідною процедурою закупівлі, є - Бензин марки А-95 (Код ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта та дистиляти).
Інструкція з підготовки та подання тендерних пропозицій визначає, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), наведена у Додатку 3 до тендерної документації. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі та іншим вимогам до учасника, установленим замовником відповідно до Додатку 3 до тендерної документації.

У складі пропозиції ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» ВІДСУТНІ копії СЕРТИФІКАТІВ ВІДПОВІДНОСТІ ТА ПАСПОРТ ЯКОСТІ НА ТОВАР, який буде постачатись Замовнику за результатом проведеної процедури закупівлі.
Згідно інформація, опублікованої на сайті уповноваженого органу, період подачі пропозицій у відповідній процедурі закупівель є: «від 20.02.2025 року до 17.03.2025 року”
Станом на дату розкриття тендерних пропозицій, пропозиція ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» не містила Сертифікату відповідності на Товар Бензин А-95 та паспорту якості на Бензин А-95, що свідчить про невідповідність пропозиція учасника вимогам тендерної документації, в тому числі – Додатку № 3 до тендерної документації, яка передбачає вимогу надання відповідних документів якості на підтвердження відповідності пропозиції учасника ТЕХНІЧНИМ ВИМОГАМ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.
У складі пропозиції ТОВ "ВЄНТУС РЕСУРС" відсутні САМЕ сертифікат відповідності та паспорт якості на Товар (Бензин А-95), що є технічною помилкою та НЕ МОЖЕ вважатись невідповідністю пропозиції, на яку Замовником може бути надано Учаснику 24 години на усунення, оскільки під невідповідністю не може вважатись відсутність інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Варто звернути увагу, що 01.04.2025 року Замовником опубліковано Повідомлення про усунення невідповідностей пропозиції ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС», яке передбачає вимогу:
«3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:
Оскільки даний документ не містить інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, на виконання п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Учасник повинен надати заповнену рекомендовану форму тендерної пропозиції згідно із додатком 1 до тендерної документації.»
Учасником ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» у строк наданий на виправлення невідповідностей пропозиції, надано форму тендерної пропозиції згідно Додатку 1 до ТД, АЛЕ також в електронну систему закупівель було завантажено сертифікат відповідності та паспорт якості (02.04.2025 року).
Зазначені документи якості (сертифікат відповідності та паспорт якості (завантажені в електронну систему закупівель 02.04.2025 року)) – не можуть прийматись до розгляду Замовником та розглядатись на відповідність вимогам тендерної документації, оскільки такі документи свідчать про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, а отже не можуть вважатись невідповідністю пропозиції учасника, на яку Замовник має право надати згідно п. 43 Особливостей – 24 години на виправлення.
Отже, пропозиція Учасника/Переможця ТОВ "ВЄНТУС РЕСУРС" підлягала відхиленню згідно до пп. 2 п. 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 17c70b06839d4415a26d4949e2ec9d19
Заголовок пункту скарги: касувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ВЄНТУС РЕСУРС» переможцем процедури закупівлі за предметом Бензин марки А-95 (талони/ скретч-картки) Код ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта та дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-20-012003-a
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
2. Про ненадання документів переможця закупівлі:

Скаржник вважає, що Пропозиція Переможця підлягає відхиленню на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, зокрема через те, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12.10.2022 року № 1178.
В Додатку № 2 до тендерної документації визначено 3. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Першим днем строку, передбаченого цією тендерною документацією та/ або Законом та/ або Особливостями, перебіг якого визначається з дати певної події, вважатиметься наступний за днем відповідної події календарний або робочий день, залежно від того, у яких днях (календарних чи робочих) обраховується відповідний строк.
3.1. Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою):
Вимоги згідно з п. 47 Особливостей
1. Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
(підпункт 3 пункт 47 Особливостей)
Переможець торгів на виконання вимоги згідно п. 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) повинен надати таку інформацію:
Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі. Довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на вебресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача.

2. Керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку.
(підпункт 6 пункт 47 Особливостей)
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
(підпункт 12 пункт 47 Особливостей)
Переможець торгів на виконання вимоги згідно п. 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) повинен надати таку інформацію:
Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі.

Документ повинен бути виданий/ сформований/ отриманий в поточному році.
.
Тобто, на підтвердження Підпункт 6 та 12 п. 47 Особливостей, Переможець повинен надати - Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі.
Повідомлення про намір підписати договір сформовано та опубліковано в електронній системі закупівель 02.04.2025 року.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (а отже, у строк до 06.04.2025 23:59), повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей (згідно вимог та у спосіб, визначений у Додатку № 2 до ТД).
Переможцем у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупвель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не було надано у спосіб, зазначений в тендерній документації Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» який містить відомості про керівника учасника, який є учасником процедури закупівлі та датою видачі якого є поточний рік (2025 рік).
на підтвердження Підпункт 3 п. 47 Особливостей, Переможець повинен надати - Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі. Довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на вебресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача.
Повідомлення про намір підписати договір сформовано та опубліковано в електронній системі закупівель 02.04.2025 року.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (а отже, у строк до 06.04.2025 23:59), повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпункту 3 пункту 47 Особливостей (згідно вимог та у спосіб, визначений у Додатку № 2 до ТД).
Переможцем у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупвель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не було надано у спосіб, зазначений в тендерній документації Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення яка містить відомості про керівника учасника процедури закупівлі.
За таких обставин, Пропозиція Переможця ТОВ “ВЄНТУС РЕСУРС” підлягає відхиленню на підставі абз. 3 пп. 3 п. 44 Особливостей.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: d2668c129ab94f10beaacb26e6c69e63
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-20-012003-a.a2
Назва: скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 24.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.03.2025 17:56
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.03.2025 12:51
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.03.2025 12:51
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9b1bc601942940708d53c2030d505dbf
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності розгалуженої мережі автозаправних станцій, з яких не менше 1 АЗС у межах Солом’янського району міста Києва (враховуючи місцезнаходження Замовника).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності розгалуженої мережі автозаправних станцій, з яких не менше 1 АЗС у межах Солом’янського району міста Києва (враховуючи місцезнаходження Замовника):

«1.9. Постачальник повинен підтвердити наявність розгалуженої мережі автозаправних станцій, а саме не менше 15 (п’ятнадцяти) АЗС в м. Києві (з яких не менше 1 АЗС у межах Солом’янського району міста Києва (враховуючи місцезнаходження Замовника)»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «не менше 1 АЗС у межах Солом’янського району міста Києва (враховуючи місцезнаходження Замовника)», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:

З урахуванням вимоги в частині наявності не менше 15 (п’ятнадцяти) АЗС в м. Києві, Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності не менше 1 АЗС у межах Солом’янського району міста Києва (враховуючи місцезнаходження Замовника - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта у місті Київ у кількості 15 одиниць (у 7 районах міста Києва з 10 районів згідно адміністративно-територіального устрою міста Києва):
м. Київ, вул. Світла, 1
м. Київ, вул. Маяковського, 54/1
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 15
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 9
м. Київ, пр-т Правди, 39А
м. Київ, вул. Костянтинівська, 75Г
м. Київ, вул. Лугова, 13
м. Київ, вул. Новомостицька, 23
м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 33/162
м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 77А
м. Київ, вул. В. Брожко, 38-А
м. Київ, вул. Жуковського, 22
м. Київ, пр-т Ю.Гагаріна, 21-А
м. Київ, провулок Карельський, 7/2

Мережа АЗС БРСМ-нафта має АЗС у наступних районах міста Київ:
Голосіївський
Оболонський
Подільський
Шевченківський
Дарницький
Деснянський
Дніпровський

При цьому, мережа АЗС БРСМ-нафта не має АЗС у наступних районах міста Київ:
Печерський
Святошинський
Солом’янський

Отже, Скаржник не може виконати умови в частині місцерозташування АЗС не менше 1 АЗС у межах Солом’янського району міста Києва (враховуючи місцезнаходження Замовника), оскільки САМЕ в Солом’янському районі міста Києва Скаржник НЕ МОЖЕ запропонувати АЗС.

Але, при цьому, Скаржник може запропонувати АЗС в Голосіївському районі міста Києва.
Також, варто зазначити, що враховуючи місцезнаходження Замовника, АЗС, яку може запропонувати Скаржник в межах Солом’янського району, але при цьому на незначній відстані від меж Солом’янського району міста Києва, зокрема:

АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro: вулиця Василя Жуковського, 22, Київ, Київська область, 07000 -радіус 6,4 км до Замовника та на відстані 10,5 км до Замовника.


На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але, при цьому, найближча АЗС до місцезнаходження Замовника знаходиться у межах Солом’янського району міста Києва (згідно адміністративно-територіального устрою міста Києва).
Також, варто звернути увагу, що станом на дату оголошення процедури закупівлі (20.02.2025 року) діяла редакція Постанови № 1178, що передбачає нормою абзацу 1 пункту 29 Особливостей: у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин марки А-95 (талони/ скретч-картки) Код ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта та дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме не менше 1 АЗС у межах Солом’янського району міста Києва (враховуючи місцезнаходження Замовника) - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Бензин марки А-95, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.



З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- не менше 1 АЗС у межах САМЕ Солом’янського району міста Києва.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: f2eef574db0645a7b56ae1dbd0f9b099
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-20-012003-a.a1
Назва: скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.02.2025 12:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2025 15:57
Дата виконання рішення Замовником: 11.03.2025 17:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення, зазначені у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.03.2025 № 3476-р/пк-пз усунуто.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1e4b27ed7c66430ab32da81f859effe2
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання документ, що підтверджує право використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони/скретч-карти.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо надання документ, що підтверджує право використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони/скретч-карти:

«1.7 Постачальник у складі пропозиції повинен надати зразок талонів/скретч-карток по кожному номіналу на кожний вид палива та надати документ, що підтверджує право використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони/скретч-карти»

Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним найменувань (торгових марок) під якою випускаються талони/скретч-карти (використання торгової марки (знаку)) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони/скретч-картки, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 59a63c9835e64c90b50bd328b7894285
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Замовнику саме не менше 20 (двадцяти) АЗС в м. Києві та саме не менше однієї станції у кожному районі міста Києва.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В пункті 1.9. Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Замовнику саме не менше 20 (двадцяти) АЗС в м. Києві та саме не менше однієї станції у кожному районі міста Києва:

«1.9 Постачальник повинен підтвердити наявність розгалуженої мережі автозаправних станцій, а саме не менше 20 (двадцяти) АЗС в м. Києві (не менше однієї станції у кожному районі міста).»

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).


Дискримінаційна вимога в частині наявності не менше 20 (двадцяти) АЗС у м. Києві

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «не менше 20 (двадцяти) АЗС в м. Києві», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує АЗС мережі БРСМ-нафта у кількості 15 АЗС у територіальних межах міста Києва:
м. Київ, вул. Світла, 1
м. Київ, вул. Маяковського, 54/1
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 15
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 9
м. Київ, вул. Братиславська, 9-А
м. Київ, пр-т Правди, 39А
м. Київ, вул. Костянтинівська, 75Г
м. Київ, вул. Лугова, 13
м. Київ, вул. Новомостицька, 23
м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 33/162
м. Київ, вул. В. Брожко, 38-А
м. Київ, вул. Жуковського, 22
м. Київ, пр-т Ю.Гагаріна, 21-А
м. Київ, провулок Карельський, 7/2
м. Київ, вул. О.Теліги, 12-Б

Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map , в тому числі у межах міста Києва у кількості 15 АЗС.

Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно не менше 20 (двадцяти) АЗС в м. Києві, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості в межах м. Київ (не менше 20 АЗС, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».


Дискримінаційна вимога в частині наявності не менше однієї станції у кожному районі міста Києва

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника у кожному районі міста Києва, з урахуванням наявності вимоги «не менше однієї станції у кожному районі міста Києва» - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта у місті Київ у кількості 15 одиниць (у 7 районах міста Києва з 10 районів згідно адміністративно-територіального устрою міста Києва):
м. Київ, вул. Світла, 1
м. Київ, вул. Маяковського, 54/1
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 15
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 9
м. Київ, пр-т Правди, 39А
м. Київ, вул. Костянтинівська, 75Г
м. Київ, вул. Лугова, 13
м. Київ, вул. Новомостицька, 23
м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 33/162
м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 77А
м. Київ, вул. В. Брожко, 38-А
м. Київ, вул. Жуковського, 22
м. Київ, пр-т Ю.Гагаріна, 21-А
м. Київ, провулок Карельський, 7/2

Мережа АЗС БРСМ-нафта має АЗС у наступних районах міста Київ:
Голосіївський
Оболонський
Печерський
Подільський
Солом’янський
Шевченківський
Дарницький
Деснянський
Дніпровський

При цьому, мережа АЗС БРСМ-нафта не має АЗС у наступних районах міста Київ:
Печерський
Святошинський
Солом’янський


Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності матеріально-технічної бази до учасників, а саме мережі автозаправних станцій в межах міста Києва, які мають бути в кожному районі міста в частині наявності АЗС.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС у трьох районах міста (згідно адміністративно-територіального устрою) міста Києва.

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин марки А-95 (талони/ скретч-картки) Код ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта та дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме не менше 20 (двадцяти) АЗС в м. Києві (не менше однієї станції у кожному районі міста) - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: неетильований бензин, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- не менше 20 (двадцяти) АЗС в м. Києві (не менше однієї станції у кожному районі міста).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0455131313104dc4bdafed658f68ff48
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карток не менше 12 місяців з дати їх поставки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку № 3 до ТД Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карток не менше 12 місяців з дати їх поставки:

«1.4. Термін дії талонів/скретч-карток на постачання палива:
Бензин марки А-95 – не менше 12 місяців з дати їх поставки (дата вказана в видатковій накладній).»

Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати не менше 12 місяців з дати їх поставки - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 12 місяців з дати їх поставки.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити - не менше 12 місяців з дати їх поставки, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) та Додаток 3 до ТД, передбачає Строк поставки Товару «4.1. Строк поставки Товару: Товар повинен бути поставлений Замовнику протягом 2 (двох) календарних днів з дня отримання заявки від Замовника, але в будь-якому випадку до 31 грудня 2025 року.»
Згідно п. 8.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД), Строк дії договору становить: «8.1. Даний Договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та діє до скасування воєнного стану в Україні, оголошеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, але не пізніше, ніж до 31.12.2025, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов'язань за даним Договором.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 20.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 28.02.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 12 місяців з дати їх поставки – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 3 до ТД, Додатку № 4 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2025 року, а саме щодо терміну дії талонів має бути не менше 12 місяців з дати їх поставки.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 12 місяців з дати їх поставки, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців з дати їх поставки.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації