• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Арматура трубопровідна

Завершена

733 666.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 336.66 UAH
Період оскарження: 19.02.2025 16:11 - 28.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)

Номер: c638b47ed6a04c0d96508c8e40021f32
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-19-011766-a.b1
Назва: СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Скарга:
19.02.2025 року КП «Харківські теплові мережі» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-02-19-011766-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – Закупівля). 04.03.2025 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a). У ПРОТОКОЛІ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою" від 04.03.2025 року зазначено: "Вимогою п. 12 Додатку 2 тендерної документації (перелік документів та/або інформації, які необхідно надати в складі тендерної пропозиції), зазначається інформація, яку Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмету закупівлі, а саме: «1) Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації…» В Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації (Технічна пропозиція) Учасник повинен зазначити: * Учасником зазначається найменування запропонованого товару (у т.ч. тип/марка/артикул тощо за наявності). ** Учасником зазначаються технічні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Замовника. *** Учасником зазначаються термін придатності та експлуатації запропонованого товару. ****Учасником зазначається найменування саме виробника товару із зазначенням організаційно-правової форми (товариство, підприємство тощо); додатково Учасник може зазначити торгівельну марку. ***** Учасником зазначаються Країни походження товару. Учасником, на виконання цієї вимоги надана заповнена Таблиця 2 (технічна пропозиція), але в стовпчику «Технічні характеристики запропонованого товару**» учасник вказав « ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», що не є чіткими характеристиками запропонованого товару, тим паче що « ТУ У 28.1-39930604-002:2003» не має в загальному доступі. Виходячи з вище наведеного, Учасник не виконав вимоги тендерної документації. Тобто Учасник не підтвердив відповідність запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначених норм». Із рішеннями замовника, оформленими ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою" від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a) не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне. По суті скарги: Щодо відповідності тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації в межах закупівлі № UA-2025-02-19-011766-a зазначаємо наступне: 1) Замовником у Протоколі №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою" від 04.03.2025 року було вказано, що вимогою п. 12 Додатку 2 тендерної документації (перелік документів та/або інформації, які необхідно надати в складі тендерної пропозиції), зазначається інформація, яку Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмету закупівлі, а саме: «1) Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації…» В Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації (Технічна пропозиція) Учасник повинен зазначити: * Учасником зазначається найменування запропонованого товару (у т.ч. тип/марка/артикул тощо за наявності). ** Учасником зазначаються технічні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Замовника. *** Учасником зазначаються термін придатності та експлуатації запропонованого товару. ****Учасником зазначається найменування саме виробника товару із зазначенням організаційно-правової форми (товариство, підприємство тощо); додатково Учасник може зазначити торгівельну марку. ***** Учасником зазначаються Країни походження товару. Так, дійсно, пунктом 12 Додатку 2 тендерної документації встановлено, що на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі Учасник повинен надати такі документи та інформацію: 1) Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації. 2) На відповідність запропонованого товару Учасник, в складі тендерної пропозиції, повинен надати зразки документів виробника (паспорт та/або етикетка та/або каталог, тощо), які містять інформацію про фактичні характеристики запропонованого Товару. 3) Гарантійний лист про те, що Учасник торгів погоджується з вимогою, що в разі виявлення неналежної якості, або комплектності Товар буде повернуто Постачальнику з подальшою заміною на якісний Товар. 4) Учасник шляхом надання листа гарантує, що Товар не обтяжений ніякими зобов'язаннями перед третіми особами (в тому числі не є об'єктом застави) і по відношенню до нього не існує інших обставин, що обмежують можливість його придбання та використання Замовником. 5) Копію документу, виданого уповноваженим акредитованим органом/організацією, – сертифікат/сертифікат відповідності/декларація/декларація про відповідність /протокол випробувань / інший документ про відповідність запропонованого учасником товару вимогам ДСТУ Б EN 197-1:2015 або іншого нормативного документу, згідно якого виготовлений товар (еквівалента зазначеного стандарту)*. * У разі, якщо запропонований товар виготовлений згідно еквівалента зазначеного стандарту, Учасник надає повну скановану копію нормативного документу (зі змінами у разі наявності), згідно якого вироблений товар. Наданий нормативний документ, а також зміни до нього (у разі наявності), повинен бути діючим на дату кінцевого строку подання пропозицій. 6) Гарантійний лист від учасника про те, що товар, що є предметом закупівлі та вказаним ним у своїй пропозиції буде поставлений замовнику вчасно, відповідної якості та в повному обсязі. Усі документи, передбачені підпунктами 2-6 п. 12 Додатку 2 тендерної документації були надані учасником ФОП Сушиним С. В. у складі тендерної пропозиції в межах закупівлі № UA-2025-02-19-011766-a. Щодо підпункту 1 пункту 12 Додатку 2 тендерної документації щодо надання «Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації», зазначаємо наступне. У Додатку 1 до тендерної документації надано формати Таблиці № 1 та Таблиці № 2 «Технічна пропозиція» з відповідними колонками, у яких необхідно зазначити інформацію згідно вимог тендерної документації Замовника. Також у Додатку 1 до тендерної документації вказано, що «Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі: 1) Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації. 2) На відповідність запропонованого товару Учасник, в складі тендерної пропозиції, повинен надати зразки документів виробника (паспорт та/або етикетка та/або каталог, тощо), які містять інформацію про фактичні характеристики запропонованого Товару. 3) Гарантійний лист від учасника про те, що товар, що є предметом закупівлі та вказаним ним у своїй пропозиції буде поставлений замовнику вчасно, відповідної якості та в повному обсязі. Учасником ФОП Сушин С. В. у складі тендерної пропозиції було надано заповнену Таблицю 2 Додатку 1 до тендерної документації. Вказана Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації була подана у складі тендерної пропозиції та містила усі заповнені поля, а саме: * Учасником зазначається найменування запропонованого товару (у т.ч. тип/марка/артикул тощо за наявності). ** Учасником зазначаються технічні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Замовника. *** Учасником зазначаються термін придатності та експлуатації запропонованого товару. ****Учасником зазначається найменування саме виробника товару із зазначенням організаційно-правової форми (товариство, підприємство тощо); додатково Учасник може зазначити торгівельну марку. ***** Учасником зазначаються Країни походження товару. При цьому, Замовник у Протоколі №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою" від 04.03.2025 року вказав, що «Учасником, на виконання цієї вимоги надана заповнена Таблиця 2 (технічна пропозиція), але в стовпчику «Технічні характеристики запропонованого товару**» учасник вказав « ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», що не є чіткими характеристиками запропонованого товару, тим паче що « ТУ У 28.1-39930604-002:2003» не має в загальному доступі. Виходячи з вище наведеного, Учасник не виконав вимоги тендерної документації. Тобто Учасник не підтвердив відповідність запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». Вказані покликання Замовника не можуть братись до уваги, оскільки ні Тендерна документація у загальному, ніж жодні її складові частини, зокрема Додаток 1 та Додаток 2 не містили деталізації щодо зазначення у стовпчику «Технічні характеристики запропонованого товару**» Таблиці № 2 Додатку № 1 до тендерної документації окремої інформації, яка би була чіткою характеристикою запропонованого товару у розумінні вимог замовника. Жодних додаткових деталей щодо того, яким чином має бути заповнена вказана колонка у Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником не були зазначені. Натомість, Тендерна документація, включати Додаток № 1 та Додаток № 2 містила вимогу лише щодо наявності у складі тендерної пропозиції учасника заповненої Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі. Жодних вимог та деталізацій до такого заповнення не було вказано Замовником у складі тендерної документації. Зазначення у вказаній Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації у колонці «Технічні характеристики запропонованого товару» - «ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», не є порушенням. Тому покликання Замовника про те, що у стовпчику Таблиці 2 Додатку 1 «Технічні характеристики запропонованого товару**» учасник вказав « ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», що не є чіткими характеристиками запропонованого товару, є необґрунтованими та виходять за межі вимог Тендерної документації. Cлід додати, що Замовником зазначено про те, що учасник ФОП Сушин С. В. вказав « ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», що не є чіткими характеристиками запропонованого товару, тим паче що « ТУ У 28.1-39930604-002:2003» немає в загальному доступі. При цьому, у тендерній документації Замовника зазначено, що замовник допускає використання еквівалентних стандартів: "У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Отже, якщо у тендерній документації згадується ДСТУ, це не означає, що учасники не можуть подавати товар, виготовлений за ТУ, якщо він є еквівалентним. Перелік документів для підтвердження відповідності товару У Додатку 2 тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати: - Заповнену Таблицю 2 Додатку 1; - Документи виробника (паспорт, етикетка, каталог тощо), які підтверджують характеристики товару; - Гарантійний лист. Відсутність у цьому списку вимоги щодо надання ДСТУ означає, що замовник не мав права відхиляти пропозицію лише на підставі того, що вказано ТУ. При цьому, незважаючи на це, Учасником ФОП Сушин С. В. в межах тендерної пропозиції надано документи із зазначенням чіткої характеристики запропонованого товару, що підтверджує відповідність запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі. Серед таких документів у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушина С. В. є: Порівняльна таблиця технічних характеристик, відповідно до якої Учасник ФОП Сушин С. В. чітко вказує і технічні, і якісні характеристики запропонованого товару із значною деталізацією. Вказана Порівняльна таблиця технічних характеристик містить дані про технічні і якісті характеристики наступного товару: 1) Клапан запірний SV.1.5.5/1.1- 50-13,7 (PN 13,7 МПа ) в комплекті з електроприводом; 2) Засувка клинова фланцева сталева 30с64нж PN 2,5 МПа (25 кгс/см2 ) Ду300 з КМЧ. Вказані товари зазначені і в Таблиці № 2 Додатку 1 до тендерної документації, яка ніби-то на думку Замовника, є неповністю заповненою та свідчить про невиконання учасником ФОП Сушин С. В. вимог тендерної документації в частині підтвердження відповідності запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі. Слід зазначити, що до тендерної пропозиції учасника ФОП Сушина С. В. також було надано документи виробника (паспорт та/або етикетка та/або каталог, тощо), які містять інформацію про фактичні характеристики запропонованого Товару - Клапану запірний SV.1.5.5/1.1- 50-13,7 (PN 13,7 МПа ) в комплекті з електроприводом та Засувки клинової фланцевої сталевої 30с64нж PN 2,5 МПа (25 кгс/см2 ) Ду300 з КМЧ. Таким чином, дії Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції учасника Фоп Сушина С. В. є неправомірними, та відповідно тендерна пропозиція Учасника ФОП Сушина С. В. відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно, учасник виконав усі вимоги Замовника передбачені тендерною документацією. Пропозиція учасника ФОП Сушин С. В. відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав, оскільки незважаючи на відсутність деталізації щодо заповнення Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації, інші документи та інформація у сукупності у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушина С. В. підтверджує відповідність такої умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Підводячи підсумки вищевикладеного, вбачається, що були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ФОП Сушина Сергія Володимировича з причини, що така ніби-то не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Матеріальна частина: Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a). Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників. Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ФОП Сушина Сергія Володимировича та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, що оформлене ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a). З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Фізичної особи-підприємця Сушина Сергія Володимировича можуть бути захищені шляхом: 1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a). Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель. На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2025-02-19-011766-a. 3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a). Додатки: 1. ПРОТОКОЛ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a). 2. Заповнена Таблиця 2 (технічна специфікація). 3. Порівняльна таблиця технічних характеристик.
Дата розгляду скарги: 14.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.03.2025 14:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.03.2025 17:50
Дата виконання рішення Замовником: 18.03.2025 08:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуто шляхом скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особипідприємця Сушина Сергія Володимировича (код ЄДРПОУ: 2673605570)
Автор: Фізична особа-підприєимець Сушин С.В., Фізична особа-підприємець Сушин Сергій Володимирович 380677914986 fopsushin@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0df64d2aee1c406186b5b08b7ae7a815
Заголовок пункту скарги: Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2025-02-19-011766-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ №133/2 про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Сушина С.В.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: 19.02.2025 року КП «Харківські теплові мережі» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-02-19-011766-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – Закупівля).
04.03.2025 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a).
У ПРОТОКОЛІ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою" від 04.03.2025 року зазначено: "Вимогою п. 12 Додатку 2 тендерної документації (перелік документів та/або інформації, які необхідно надати в складі тендерної пропозиції), зазначається інформація, яку Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмету закупівлі, а саме: «1) Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації…» В Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації (Технічна пропозиція) Учасник повинен зазначити:
* Учасником зазначається найменування запропонованого товару (у т.ч. тип/марка/артикул тощо за наявності).
** Учасником зазначаються технічні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Замовника.
*** Учасником зазначаються термін придатності та експлуатації запропонованого товару.
****Учасником зазначається найменування саме виробника товару із зазначенням організаційно-правової форми (товариство, підприємство тощо); додатково Учасник може зазначити торгівельну марку.
***** Учасником зазначаються Країни походження товару.
Учасником, на виконання цієї вимоги надана заповнена Таблиця 2 (технічна пропозиція), але в стовпчику «Технічні характеристики запропонованого товару**» учасник вказав « ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», що не є чіткими характеристиками запропонованого товару, тим паче що « ТУ У 28.1-39930604-002:2003» не має в загальному доступі. Виходячи з вище наведеного, Учасник не виконав вимоги тендерної документації. Тобто Учасник не підтвердив відповідність запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначених норм».
Із рішеннями замовника, оформленими ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою" від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a) не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.

По суті скарги:
Щодо відповідності тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації в межах закупівлі № UA-2025-02-19-011766-a зазначаємо наступне:
1) Замовником у Протоколі №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою" від 04.03.2025 року було вказано, що вимогою п. 12 Додатку 2 тендерної документації (перелік документів та/або інформації, які необхідно надати в складі тендерної пропозиції), зазначається інформація, яку Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмету закупівлі, а саме: «1) Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації…» В Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації (Технічна пропозиція) Учасник повинен зазначити:
* Учасником зазначається найменування запропонованого товару (у т.ч. тип/марка/артикул тощо за наявності).
** Учасником зазначаються технічні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Замовника.
*** Учасником зазначаються термін придатності та експлуатації запропонованого товару.
****Учасником зазначається найменування саме виробника товару із зазначенням організаційно-правової форми (товариство, підприємство тощо); додатково Учасник може зазначити торгівельну марку.
***** Учасником зазначаються Країни походження товару.
Так, дійсно, пунктом 12 Додатку 2 тендерної документації встановлено, що на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі Учасник повинен надати такі документи та інформацію:
1) Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації.
2) На відповідність запропонованого товару Учасник, в складі тендерної пропозиції, повинен надати зразки документів виробника (паспорт та/або етикетка та/або каталог, тощо), які містять інформацію про фактичні характеристики запропонованого Товару.
3) Гарантійний лист про те, що Учасник торгів погоджується з вимогою, що в разі виявлення неналежної якості, або комплектності Товар буде повернуто Постачальнику з подальшою заміною на якісний Товар.
4) Учасник шляхом надання листа гарантує, що Товар не обтяжений ніякими зобов'язаннями перед третіми особами (в тому числі не є об'єктом застави) і по відношенню до нього не існує інших обставин, що обмежують можливість його придбання та використання Замовником.
5) Копію документу, виданого уповноваженим акредитованим органом/організацією, – сертифікат/сертифікат відповідності/декларація/декларація про відповідність /протокол випробувань / інший документ про відповідність запропонованого учасником товару вимогам ДСТУ Б EN 197-1:2015 або іншого нормативного документу, згідно якого виготовлений товар (еквівалента зазначеного стандарту)*.
* У разі, якщо запропонований товар виготовлений згідно еквівалента зазначеного стандарту, Учасник надає повну скановану копію нормативного документу (зі змінами у разі наявності), згідно якого вироблений товар. Наданий нормативний документ, а також зміни до нього (у разі наявності), повинен бути діючим на дату кінцевого строку подання пропозицій.
6) Гарантійний лист від учасника про те, що товар, що є предметом закупівлі та вказаним ним у своїй пропозиції буде поставлений замовнику вчасно, відповідної якості та в повному обсязі.
Усі документи, передбачені підпунктами 2-6 п. 12 Додатку 2 тендерної документації були надані учасником ФОП Сушиним С. В. у складі тендерної пропозиції в межах закупівлі № UA-2025-02-19-011766-a.
Щодо підпункту 1 пункту 12 Додатку 2 тендерної документації щодо надання «Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації», зазначаємо наступне.
У Додатку 1 до тендерної документації надано формати Таблиці № 1 та Таблиці № 2 «Технічна пропозиція» з відповідними колонками, у яких необхідно зазначити інформацію згідно вимог тендерної документації Замовника.
Також у Додатку 1 до тендерної документації вказано, що «Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі:
1) Заповнена Учасником Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації.
2) На відповідність запропонованого товару Учасник, в складі тендерної пропозиції, повинен надати зразки документів виробника (паспорт та/або етикетка та/або каталог, тощо), які містять інформацію про фактичні характеристики запропонованого Товару.
3) Гарантійний лист від учасника про те, що товар, що є предметом закупівлі та вказаним ним у своїй пропозиції буде поставлений замовнику вчасно, відповідної якості та в повному обсязі.
Учасником ФОП Сушин С. В. у складі тендерної пропозиції було надано заповнену Таблицю 2 Додатку 1 до тендерної документації.
Вказана Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації була подана у складі тендерної пропозиції та містила усі заповнені поля, а саме:
* Учасником зазначається найменування запропонованого товару (у т.ч. тип/марка/артикул тощо за наявності).
** Учасником зазначаються технічні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Замовника.
*** Учасником зазначаються термін придатності та експлуатації запропонованого товару.
****Учасником зазначається найменування саме виробника товару із зазначенням організаційно-правової форми (товариство, підприємство тощо); додатково Учасник може зазначити торгівельну марку.
***** Учасником зазначаються Країни походження товару.
При цьому, Замовник у Протоколі №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою" від 04.03.2025 року вказав, що «Учасником, на виконання цієї вимоги надана заповнена Таблиця 2 (технічна пропозиція), але в стовпчику «Технічні характеристики запропонованого товару**» учасник вказав « ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», що не є чіткими характеристиками запропонованого товару, тим паче що « ТУ У 28.1-39930604-002:2003» не має в загальному доступі. Виходячи з вище наведеного, Учасник не виконав вимоги тендерної документації. Тобто Учасник не підтвердив відповідність запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Вказані покликання Замовника не можуть братись до уваги, оскільки ні Тендерна документація у загальному, ніж жодні її складові частини, зокрема Додаток 1 та Додаток 2 не містили деталізації щодо зазначення у стовпчику «Технічні характеристики запропонованого товару**» Таблиці № 2 Додатку № 1 до тендерної документації окремої інформації, яка би була чіткою характеристикою запропонованого товару у розумінні вимог замовника.
Жодних додаткових деталей щодо того, яким чином має бути заповнена вказана колонка у Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником не були зазначені.
Натомість, Тендерна документація, включати Додаток № 1 та Додаток № 2 містила вимогу лише щодо наявності у складі тендерної пропозиції учасника заповненої Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі.
Жодних вимог та деталізацій до такого заповнення не було вказано Замовником у складі тендерної документації.
Зазначення у вказаній Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації у колонці «Технічні характеристики запропонованого товару» - «ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», не є порушенням.
Тому покликання Замовника про те, що у стовпчику Таблиці 2 Додатку 1 «Технічні характеристики запропонованого товару**» учасник вказав « ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», що не є чіткими характеристиками запропонованого товару, є необґрунтованими та виходять за межі вимог Тендерної документації.
Cлід додати, що Замовником зазначено про те, що учасник ФОП Сушин С. В. вказав « ДСТУ ГОСТ 5762:2004» та «ТУ У 28.1-39930604-002:2003», що не є чіткими характеристиками запропонованого товару, тим паче що « ТУ У 28.1-39930604-002:2003» немає в загальному доступі.
При цьому, у тендерній документації Замовника зазначено, що замовник допускає використання еквівалентних стандартів: "У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент».
Отже, якщо у тендерній документації згадується ДСТУ, це не означає, що учасники не можуть подавати товар, виготовлений за ТУ, якщо він є еквівалентним.
Перелік документів для підтвердження відповідності товару
У Додатку 2 тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати:
- Заповнену Таблицю 2 Додатку 1;
- Документи виробника (паспорт, етикетка, каталог тощо), які підтверджують характеристики товару;
- Гарантійний лист.
Відсутність у цьому списку вимоги щодо надання ДСТУ означає, що замовник не мав права відхиляти пропозицію лише на підставі того, що вказано ТУ.
При цьому, незважаючи на це, Учасником ФОП Сушин С. В. в межах тендерної пропозиції надано документи із зазначенням чіткої характеристики запропонованого товару, що підтверджує відповідність запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі.
Серед таких документів у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушина С. В. є: Порівняльна таблиця технічних характеристик, відповідно до якої Учасник ФОП Сушин С. В. чітко вказує і технічні, і якісні характеристики запропонованого товару із значною деталізацією.
Вказана Порівняльна таблиця технічних характеристик містить дані про технічні і якісті характеристики наступного товару:
1) Клапан запірний SV.1.5.5/1.1- 50-13,7 (PN 13,7 МПа ) в комплекті з електроприводом;
2) Засувка клинова фланцева сталева 30с64нж PN 2,5 МПа (25 кгс/см2 ) Ду300 з КМЧ.
Вказані товари зазначені і в Таблиці № 2 Додатку 1 до тендерної документації, яка ніби-то на думку Замовника, є неповністю заповненою та свідчить про невиконання учасником ФОП Сушин С. В. вимог тендерної документації в частині підтвердження відповідності запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі.
Слід зазначити, що до тендерної пропозиції учасника ФОП Сушина С. В. також було надано документи виробника (паспорт та/або етикетка та/або каталог, тощо), які містять інформацію про фактичні характеристики запропонованого Товару - Клапану запірний SV.1.5.5/1.1- 50-13,7 (PN 13,7 МПа ) в комплекті з електроприводом та Засувки клинової фланцевої сталевої 30с64нж PN 2,5 МПа (25 кгс/см2 ) Ду300 з КМЧ.
Таким чином, дії Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції учасника Фоп Сушина С. В. є неправомірними, та відповідно тендерна пропозиція Учасника ФОП Сушина С. В. відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно, учасник виконав усі вимоги Замовника передбачені тендерною документацією. Пропозиція учасника ФОП Сушин С. В. відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав, оскільки незважаючи на відсутність деталізації щодо заповнення Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації, інші документи та інформація у сукупності у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушина С. В. підтверджує відповідність такої умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Підводячи підсумки вищевикладеного, вбачається, що були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ФОП Сушина Сергія Володимировича з причини, що така ніби-то не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Матеріальна частина:

Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ФОП Сушина Сергія Володимировича та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, що оформлене ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a).
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Фізичної особи-підприємця Сушина Сергія Володимировича можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a).
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2025-02-19-011766-a.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a).

Додатки:
1. ПРОТОКОЛ №133/2 "Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 04.03.2025 року, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Сушина Сергія Володимировича як учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (оголошення № UA-2025-02-19-011766-a).
2. Заповнена Таблиця 2 (технічна специфікація).
3. Порівняльна таблиця технічних характеристик.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника